Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Prof.Dr. Yaşar ÖZGÖK Gülhane Askeri Tıp Akademisi Üroloji Anabilim Dalı.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Prof.Dr. Yaşar ÖZGÖK Gülhane Askeri Tıp Akademisi Üroloji Anabilim Dalı."— Sunum transkripti:

1 Prof.Dr. Yaşar ÖZGÖK Gülhane Askeri Tıp Akademisi Üroloji Anabilim Dalı

2 Giriş  Tanısal ve tedaviye yönelik endoürolojik işlemlerin güvenli ve etkili bir şekilde yapılması uzun süreli pratik ve tecrübe gerektirmektedir.  Endoüroloji alanında çok hızlı gelişmeler yaşanmaktadır.  Ürologlar için endoürolojide özel eğitim gerekmektedir.

3 Mevcut eğitim modelleri  Hayvan modelleri  İnsan veya hayvan kadavralar  Sentetik organ modelleri  Bilgisayar bazlı simülasyon sistemleri

4 Eğitim modelleri  İlk endoskopik eğitim modelleri kadavralar  1999’da ilk bilgisayar bazlı interaktif simülatör (TUR-P için)  2002’de tanısal ve tedaviye yönelik rigid ve fleksibl üreterorenoskopi için bilgisayar bazlı simülasyon sistemi geliştirilmiş

5 Eğitim modelleri  Farklı eğitim modelleri karşılaştırıldığında düşünülebilecek en iyi bir model yok  Her farklı modelin özgün avantaj ve dezavantajları mevcut

6 Sentetik organ modelleri  Şu an için en sık kullanılanları ureterorenoskopi için olan

7 Sentetik organ modelleri  ve TUR-P için olanlardır.

8 Sentetik organ modelleri  İlk yıllardaki asistanlar için çok faydalı  Standart alet ve enstrümanların kullanımı ile irrigasyona olanak verir  Dezavantajları kanamanın ve gerçekçi güç geri bildiriminin (taktil feedback) olmaması

9 Sentetik organ modelleri  İlk yıllardaki asistanlar için çok faydalı  Standart alet ve enstrümanların kullanımı ile irrigasyona olanak verir  Dezavantajları kanamanın ve gerçekçi güç geri bildiriminin (taktil feedback) olmaması

10 Sentetik organ modelleri  İlk yıllardaki asistanlar için çok faydalı  Standart alet ve enstrümanların kullanımı ile irrigasyona olanak verir  Dezavantajları kanamanın ve gerçekçi güç geri bildiriminin (taktil feedback) olmaması

11 Hayvan organ modelleri  Holmiyum lazerle taş kırılması ve fleksibl üreterorenoskopi gibi ileri işlemler için kadavra organ modelleri kullanılabilir  Burada da standart alet ve enstrümanlar kullanılabilir  Bu modelin avantajı dokunma gücü geri bildirimi ve intrarenal toplayıcı sistem anatomisinin tam olarak bulunmasıdır  Dezavantajı kanamanın olmaması

12 Hayvan organ modelleri  Holmiyum lazerle taş kırılması ve fleksibl üreterorenoskopi gibi ileri işlemler için kadavra organ modelleri kullanılabilir  Burada da standart alet ve enstrümanlar kullanılabilir  Bu modelin avantajı dokunma gücü geri bildirimi ve intrarenal toplayıcı sistem anatomisinin tam olarak bulunmasıdır  Dezavantajı kanamanın olmaması

13 Hayvan organ modelleri  Holmiyum lazerle taş kırılması ve fleksibl üreterorenoskopi gibi ileri işlemler için kadavra organ modelleri kullanılabilir  Burada da standart alet ve enstrümanlar kullanılabilir  Bu modelin avantajı dokunma gücü geri bildirimi ve intrarenal toplayıcı sistem anatomisinin tam olarak bulunmasıdır  Dezavantajı kanamanın olmaması

14 Hayvan organ modelleri  Holmiyum lazerle taş kırılması ve fleksibl üreterorenoskopi gibi ileri işlemler için kadavra organ modelleri kullanılabilir  Burada da standart alet ve enstrümanlar kullanılabilir  Bu modelin avantajı dokunma gücü geri bildirimi ve intrarenal toplayıcı sistem anatomisinin tam olarak bulunmasıdır  Dezavantajı kanamanın olmaması

15 Hayvan organ modelleri  Üreterorenoskopi için kadavra organ modeli

16 Bilgisayar bazlı eğitim sistemleri  Üst üriner sistem için en sık kullanılanı Uromentor

17 Bilgisayar bazlı eğitim sistemleri  Gerçek hastalara dayalı olarak sanal vakalar yaratılmaktadır

18 Bilgisayar bazlı eğitim sistemleri Nerdeyse tüm aletlerin kullanımına olanak sağlamaktadır

19

20 İşlemin sonunda performansı ortaya koyan bilgiler verilmektedir

21 Bilgisayar bazlı eğitim sistemleri  Anatomi klinik duruma çok yakındır  Kanama simülasyonu yapılabilse de dokunma gücünün gerçekçi geri bildirimi ve perforasyon mümkün değildir  Kullanılan aletler endoskopik gerçek hareketlerinin yerini tutamamaktadır

22 Bilgisayar bazlı eğitim sistemleri Yeni versiyonunda perkütan nefrostomi yerleştirilmesinin eğitimi de olasıdır.

23 Nasıl  Bu eğitim sistemlerinden birini kullanacak olan için öncelikle klinik bir tablo yaratılmalı ve teşhis tanımlanmalıdır  Eğitime başlamadan önce eğitici tüm aletleri kontrol etmeli ve başlamadan önce hepsinin kullanımını iyice öğrenmelidir

24 Nasıl  Bu eğitim sistemlerinden birini kullanacak olan için öncelikle klinik bir tablo yaratılmalı ve teşhis tanımlanmalıdır  Eğitime başlamadan önce eğitici tüm aletleri kontrol etmeli ve başlamadan önce hepsinin kullanımını iyice öğrenmelidir

25 Nasıl  Eğitim basamaklı bir şekilde açıklama yapılarak verilmeli  Tekrar etme ve tecrübeli bir kişinin gözetimi altında olma önemli bir faktördür  Her bir eğitim seansından sonraki gelişme dikkat çekecektir

26 Nasıl  Eğitim basamaklı bir şekilde açıklama yapılarak verilmeli  Tekrar etme ve tecrübeli bir kişinin gözetimi altında olma önemli bir faktördür  Her bir eğitim seansından sonraki gelişme dikkat çekecektir

27 Nasıl  Eğitim basamaklı bir şekilde açıklama yapılarak verilmeli  Tekrar etme ve tecrübeli bir kişinin gözetimi altında olma önemli bir faktördür  Her bir eğitim seansından sonraki gelişme dikkat çekecektir

28 Nasıl  Kendi bölümünüzde ileri endoürolojik tekniklere giriş yapmayı düşünüyorsanız bu özgün alanda çok iyi bir merkezi ziyaret edin ve burda çok sayıda işleme katılmaya çalışın

29 Nasıl  Bu tekniğinin eğitimini yukarıda belirtilen modellerden işleme en iyi uyanı ile yapın  İleri endoürolojik tekniği uygulayacağınız ilk vakalarda bu teknikte tecrübeli olan bir kişiden size yardımcı olmasını isteyiniz

30 Nasıl  Bu tekniğinin eğitimini yukarıda belirtilen modellerden işleme en iyi uyanı ile yapın  İleri endoürolojik tekniği uygulayacağınız ilk vakalarda bu teknikte tecrübeli olan bir kişiden size yardımcı olmasını isteyiniz

31 Nerede  Firmaların sağladığı modeller üzerinde eğitici hastanelerde  Ulusal ve uluslar arası Üroloji toplantılarındaki “hands-on” eğitim kurslarında  Uluslar arası düzeyde konusunda uzman davetlilerin katıldığı uygulamalı kurslarda

32 Nerede  Firmaların sağladığı modeller üzerinde eğitici hastanelerde  Ulusal ve uluslar arası Üroloji toplantılarındaki “hands-on” eğitim kurslarında  Uluslar arası düzeyde konusunda uzman davetlilerin katıldığı uygulamalı kurslarda

33 Nerede  Firmaların sağladığı modeller üzerinde eğitici hastanelerde  Ulusal ve uluslar arası Üroloji ve Endoüroloji toplantılarındaki “hands-on” eğitim kurslarında  Uluslar arası düzeyde konusunda uzman davetlilerin katıldığı uygulamalı kurslarda

34 Türkiyede hangi çalışma koşulunda, nasıl ve nerede?  Bu eğitimi verebilecek bir çok gelişmiş eğitim merkezi var  Videolar  Endoüroloji derneğinin  Kongreleri  Bölgesel toplantıları  1’e 1 eğitim kursları  Yaz kursları


"Prof.Dr. Yaşar ÖZGÖK Gülhane Askeri Tıp Akademisi Üroloji Anabilim Dalı." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları