Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

E-Ticaret.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "E-Ticaret."— Sunum transkripti:

1 E-Ticaret

2 E-Ticaret Nedir? Internet üzerinde yapılan ticarettir.
Bilgisayar, cep telefonu gibi aygıtlar tarafından kullanılır. Aslında, Internet üzerinde bir iş modelidir.

3 DERS İÇERİĞİ E-Ticaret geçmişi, bugünü ve geleceği
E-Ticaret Süreçleri (iş akışları, kampanya yönetimi, lojistik, satış sonrası hizmetler vb.) İçerik ve Ürün Yönetimi Yenilikçi İş Modelleri İş Planı Oluşturma Temel E-Ticaret Teknolojileri E-Pazarlama E-posta ve performans pazarlama (SEM & SEO) Dünyadan ve Türkiye’den Doğru ve Yanlış uygulamalar E-Ticaret’in Hukuksal Boyutları Girişimcilik ve Destek Kaynakları Web Analitiği

4 E-ticaret 4 ana konudan oluşmaktadır
E-Ticaret Hakkındaki Temel Bilgi ve Beceriler E-Ticaret Süreçleri ve E-Ticaret'te İş Modelleri E-Ticarette Başarı E-ticarette Güvenlik ve Hukuk

5 1-E-Ticaret Hakkındaki Temel Bilgi ve Beceriler
Alan Adı (Domain) nedir? Alan Adı Seçerken nelere dikkat etmeliyiz? Popüler Alan Adları Nelerdir? 2- Barındırma (Hosting) Nedir? Ne sağlar? 3- İyi bir web sitesinin tanımı nedir? İyi bir web sitesi kurmak için neler yapmak gerekir? 4- E-Ticaret Nedir? Gelecekte E-ticarette Neler Yaşanacak? E-Ticaretin Avantajları Nelerdir? 5- B2B(Business To Business) ve B2C(Business To Costumer) Nedir? Diğer E-Ticaret Kategorileri Nelerdir? 6- Sanal POS (Vpos) Nedir? Sanal POS’un Avantajları Nelerdir? İyi bir Sanal POS hangi özelliklere sahip olmalıdır? 7- E-imza Nedir? E-İmzanın Özellikleri Nelerdir? E-İmza Hayatımızda Neleri Değiştirecek? E-İmza Kullanmanın Yararları? 8- Mobil İmza Nedir? Mobil İmza Nasıl Kullanılır?

6 2-E-Ticaret Süreçleri ve E-Ticaret'te İş Modelleri
1- Genel Hatlarıyla E-ticaretin Süreçleri 2- Plan Yapmak ve Planlamada Temel Unsurlar 3- Hedef Kitle Belirleme ve Satış Planı Oluşturma 4- Müşteri Analizi ve Rakip Analizi 5- E-Ticaret Sitesi Kurarken Dikkat Edilecek Noktalar 6- E-ticaret Sitesi Kurulum Çalışmaları

7 3-E-Ticarette Başarı 1- E-ticarette Başarılı Olmanın Yolları
2- E-ticarette Etkili Satış Pazarlama Yöntemleri 3- E-ticarette Satışları Artırmanın Yolları

8 4-E-ticarette Güvenlik ve Hukuk
1- E-Ticarette Güvenlik Standartları 2- E-Ticarette Güvenlik ve Gizlilik 3- E-Ticarette Sözleşme Esasları 4- E-Ticarette Mesafeli Sözleşme Akdi 5- E-Ticarette Mesafeli Sözleşmelerde Karşılıklı Haklar

9 E-Ticaret’in Boyutları
1990’lı yıllarda %80’i Amerika kıtasında gerçekleşiyordu. Bugün dünyaya yayıldı. Verilere göre son yıllar için yıllık 1 Trilyon Dolar hacmine ulaşması bekleniyor.

10 İNTERNET KULLANIMI ÜZERİNE GÖZLEMLER

11

12

13 Her şeyin E’si çıktı E-ticaret E-devlet E-iş E-bülten E-book E-dükkan
E-dergi E-katalog E-şirket E-toplantı E-mağaza .....

14 Neden Elektronik Ticaret?
Pazar payını artırır: Amazon.com, BarnesandNoble.com gibi. Düşük sermaye, bütün işletmeler küçük bir yatırımla E-ticaret’e geçebilir. Global pazara girmek. Tüm dünyaya satış yapabilir hale gelebilmek. Satış maliyetlerini azaltır.

15 Neden Elektronik Ticaret?
Birebir görüşme gerektirmez. Süreçleri otomatikleştirir. Saat farkı, bölge, iklim, yöre ile sınırlı değildir. 24 saat satış. Rakipleriniz yaparsa?

16 Bir Web Sitesi Yapmak, Elektronik Ticaret Değildir!
Yeni girdi ve iş süreçleri gerektirir. Online satış. Müşteri İlişkileri yönetimi, Sipariş, faturalama, teslimat ile ilgili işlemleri yapabilmesi gerekir. Hızlı bir para ve hizmet akışı gerektirir.

17 Nasıl? Kitap satmak için bir E-ticaret sitesi yapmak belki mantıklı ama, bir mobilya mağazası ya da bir fabrika için E-ticaret nasıl olacak? Yanıt: Rakipleri yapıyor olabilir? Tüm dünyaya hitap etmek isteyebilir. Yeni bir e-iş stratejisi geliştirebilir. İşletmeden-işletmeye bilgi alışverişi yapabilir.

18 Temel Sektörler Eğlence İletişim Yayın Perakendecilik Eğitim
Donanım ve yazılım Kamu

19 Yaptığımız Ticareti Internet’e mi aktaracağız?
Hayır!. Bir e-Ticaret stratejisi gerektirir. Şirket içindeki bilgi akışını değiştirir. Müşteri ilişkileri yönetiminde yeni bir boyut getirir. Global Pazar? Farklı davranışlar gösteren bir bir tüketici kitlesi. “dene ve al” gibi teknikler gerekebilir. Web pazarlama, pazarlaması gibi teknikleri bilmek gerekir. En önemli şey; kişiye iyi hizmeti (özel olarak) verebilmektir. Genç bir kullanıcı kitlesi ile karşı karşıya kalınır. İstatistikleri iyi takip etmek gerekir. Reklam almak ve vermek ile ilgili işlemler farklıdır. Çapraz satış gibi teknikler.

20 Satıcılarla daha yakın ilişki kurulabilir
Satıcılarla daha yakın ilişki kurulabilir. Müşterilerin istekleri daha çabuk yönlendirilir. Şirket Satıcı müşteriler satıcılar Şirket müşteriler

21 E-Ticaret’in Faydaları
Düşük pazarlama ve satış maliyetleri Düşük tasarım ve imalat maliyetleri Dış pazarlara erişmenizi sağlar Pazara eşit erişim hakkı Yeni pazarlara ulaşabilme Müşterinin katıldığı ürün ve hizmet kalitesi.

22 Bazı Ürünlerde E-Ticaret’in Payı (Capital-Electronic Commerce)
Ürün Grubu E-Ticaret Payı (%) Hisse Senedi 60 Yazılım 33 Eğlence Tebrik Kartı 25 Kitap 20 Video Oyun Dergi 15 Sigorta 10 Eğitim 5

23 E-Devlet Vergi ödemek İşletme ruhsatı almak Pasaport almak
İkametgah kağıdı almak Adli sicil kaydı Öğrenci bilgi sistemi ……..

24 E-Devlet Kullanımı Norveç %53 Danimarka %47 Finlandiya %45 ABD %34
Avustralya %31 Tayvan %26 Hindistan %22 Almanya %17 Endonezya %3 Türkiye

25 Elektronik Ticaret Türleri
B2B: business to business B2C: business to consumer B2G: business to government C2G: customer to government B2E: business to employee B2M: business to market

26 Elektronik Ticaret Türleri
Business ( işletme) Consumer (Tüketici) Government (Kamu idaresi) Business (işletme)

27 B2C’den çok B2B Yalnızca %20’si B2C Çoğu B2B: %80’si B2B
Semt elektrik saatleri el bilgisayarları ile okunur. Aboneler paralarını semt bankalarına öder ve faturasını alır. Yatan paralar TEDAŞ’ın hesabına geçer. Bu bir E-ticaret’tir.

28

29

30 EDI (Electronic Data Interchange)
BANKA

31 E-Ticarette Türkiye’de Mevcut Durum
4077 sayılı Kanun 8 Eylül 1995 tarihinden beri ülkemizde uygulanmakta Satışlarda Kanun tüketiciye 7 günlük cayma hakkı tanımıştır. Tüketici herhangi bir gerekçe göstermeksizin 7 gün içinde malı iade edip geri isteme hakkına sahiptir.

32 Türkiye de Mevcut Durum
Türkiye’de de kısa sürede popüler olan e-ticaret ve fırsat siteleri milyar dolarlık yeni bir pazar oluşturdu. Spor salonu, restoran gibi e-ticaret harcamalarını yapılan hizmet sektörü harcamaları ilk sırada gelirken, bu sektör içerisinde yer alan vergi ödemeleri de kredi kartları ile kolayca yapılıyor. Havayolları yine e-ticaretin en çok yapıldığı sektörler arasındadır. Kredi kartlar ile en çok yapılan e-ticaret harcamalarından biri de elektronik eşya ve bilgisayarlar oldu.

33


"E-Ticaret." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları