Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Endüstriyel Pazarlar ve Endüstriyel Tüketici. Kısaltmaİngilizce adıTürkçe adı B2BBusiness to businessİşletmeden işletmeye pazarlama B2CBusiness to customerİşletmeden.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Endüstriyel Pazarlar ve Endüstriyel Tüketici. Kısaltmaİngilizce adıTürkçe adı B2BBusiness to businessİşletmeden işletmeye pazarlama B2CBusiness to customerİşletmeden."— Sunum transkripti:

1 Endüstriyel Pazarlar ve Endüstriyel Tüketici

2 Kısaltmaİngilizce adıTürkçe adı B2BBusiness to businessİşletmeden işletmeye pazarlama B2CBusiness to customerİşletmeden tüketiciye pazarlama B2GBusiness to governmentİşletmeden kamu yönetimine pazarlama P2PPeer to peerKişiden kişiye pazarlama B2EBusiness to employeeİşletmeden çalışanlarına pazarlama C2CCustomer to cutomerMüşteriden müşteriye pazarlama e-B2BElectronic business to buinessİşletmeden işletmeye elektronik ortamda pazarlama e-P2PElectronic peer to peerKişiden kişiye elektronik ortamda pazarlama e-B2CElectronic business to customerİşletmeden tüketiciye elektronik ortamda pazarlama Pazarlama Yönetimi2Endüstriyel Pazarlar ve Endüstriyel Tüketici

3 Endüstriyel Ürünler Makine ve teçhizat (sermaye malları) Ekipman (işletme gereçleri) Hammaddeler Sarf malzemeleri Yedek parçalar Donanım-tesisat Nitelikli mallar Yazılımlar Endüstriyel Hizmetler ve Dış kaynak Kullanımı (Outsourcing) Pazarlama Yönetimi3Endüstriyel Pazarlar ve Endüstriyel Tüketici

4 Endüstriye ürünlerin sınıflandırılması Ürüne giren mallar  Hammaddeler  Üretilmiş mamuller  Yedek parçalar Tesis ekipmanları  Donanım-tesisat  Yardımcı ekipmanlar Nitelikli mallar  Gereçler  İşletmeler verilen hizmetler Pazarlama Yönetimi4Endüstriyel Pazarlar ve Endüstriyel Tüketici

5  Üretici işletme pazarı (sanayi işletmeleri)  Satıcı işletme pazarı (aracılar)  Hükümet pazarları (belediyeler ve devlet kuruluşları, kamu)  Kurumsal pazarlar (enstitüsyonel)  Kar amacı gütmeyen kuruluşlar pazarı Pazarlama Yönetimi5Endüstriyel Pazarlar ve Endüstriyel Tüketici

6 ÖzellikEndüstriyel TüketiciNihai Tüketici 1. Satın alıcıların sayısıÇok sınırlıÇok sayıda 2. Müşteri büyüklüğüÇok çeşitliKüçük 3. Coğrafi dağılımYoğunlaşmışÇok dağınık 4. İş hacmiÇoğunlukla büyükKüçük 5. Satın alma amacıRasyonel, netDuygusal, ihtiyaç 6. Satın alma sıklığı Tesisler ve hizmetler seyrek, Girdiler ve yardımcı mallar sık Çok sık, seyrek 7. Ürün bilgisiGenellikle yüksek teknik bilgiGenellikle düşük bilgi 8. Pazar bilgisiYüksekDüşük 9. Satın alma davranışı Genellikle satınalma politika ve prosedürlerine bağlı Genellikle değişken 10. Satın alma güdüsüRasyonel, faydayla ilgili Zaman zaman rasyonel, zaman zaman duygusal, sosyal ve psikolojik 11. Karar verme süreciAçık bir prosedür varGenellikle açık bir prosedürü yok 12. ÜrünlerTeknik, özelleştirilmiş Zaman zaman standart, bezen de kişiselleştirilmiş 13. Pazar bölümlendirme Kurumsal bağlar, işletme büyüklüğü, stratejik önem Tüketici bireylere ve ürüne bağlı 14. Satıcı tüketici ilişkisi Kalıcı ilişkiler, uzun süren müzakereler Çoğunlukla kalıcı ilişkiler yok, kısa pazarlıklar Pazarlama Yönetimi6Endüstriyel Pazarlar ve Endüstriyel Tüketici

7  teklif verme” ve “teklif toplama”  Şartnameler  Güven  Konkur Satın Alma Birimi ve Karar süreçleri Pazarlama Yönetimi7Endüstriyel Pazarlar ve Endüstriyel Tüketici

8 Satın alma merkezinde Karara katılanlar  Başlatıcılar (emir verenler – isteyenler)  Etkileyicilier  Karar vericiler  Satın alıcılar (Mübayaa)  Kullanıcılar Pazarlama Yönetimi8Endüstriyel Pazarlar ve Endüstriyel Tüketici

9 Endüstriyel Alıcının Davranışı Çevresel Faktörler Pazarlama Faktörleri Diğer Faktörler Ürün Fiyat Dağıtım Tutundurma Ekonomik Teknolojik Politik Kültürel Ekolojik Rekabet Satınalma Organizasyonu Satınalma Merkezi (Kişiler arası ve kişisel baskılar) (Organizasyonel baskılar) Satınalma Karar Süreci Alıcı Tepkileri Ürün ve hizmet seçimi Tedarikçi seçimi Sipariş miktarı Teslim şartları ve zamanı Servis şartları Ödemeler Pazarlama Yönetimi9Endüstriyel Pazarlar ve Endüstriyel Tüketici

10  Karar verme birimi (DMU Decısıon Makıng Unıt )  satınalma merkezi kavramı Satınalma Merkezi Pazarlama Yönetimi10Endüstriyel Pazarlar ve Endüstriyel Tüketici

11  İhtiyacı tanımla  Ürün tipini belirle  Özellikleri detaylarıyla belirle  Kaynakları tespit et  Teklifleri değerlendir  Tekliflerden birisini seç  Sipariş işlemleri  Geri besleme ve değerlendirme Profesyonel Satınalma Süreci Pazarlama Yönetimi11Endüstriyel Pazarlar ve Endüstriyel Tüketici

12 İhtiyacın hissedilmesi Ürünün özelliklerinin belirlenmesi Potansiyel satın alma kaynaklarını belirle Teklif topla Analiz et Satın alma kaynağını seç Sipariş ver Satın al Kaynağı ve ürünü değerlendir MemnuniyetMemnuniyetsizlik Yeniden satın almaYeniden satın almama Teslim zamanı ve şekli Örgütsel Satın Alma Süreci Pazarlama Yönetimi12Endüstriyel Pazarlar ve Endüstriyel Tüketici

13 Bilinen ve Yeni Ürünler İçin Satınalma Satıcı işletme BilinenYeni Satın alınan ürün Bilinen Yeniden satın alma Gözden geçirilmiş yeniden satın alma YeniYeni satın alma Pazarlama Yönetimi13Endüstriyel Pazarlar ve Endüstriyel Tüketici

14 Endüstriyel Alımlarda Süreç ve Durumlar Satın Alma Süreci Aşaması Satınalma Durumu İlk KezYeniden düzenlemeTekrar Problemin tanımlanması Evet Olabilir Hayır Genel ihtiyaç tanımlaması Evet Olabilir Hayır Ürün spesifikasyonları Evet Evet Evet Tedarikçi arama Evet Olabilir Hayır Teklif alma Evet Olabilir Hayır Tedarikçi seçimi Evet Olabilir Hayır Sipariş spesifikasyonları Evet Olabilir Hayır Performans değerleme Evet Evet Evet Pazarlama Yönetimi14Endüstriyel Pazarlar ve Endüstriyel Tüketici

15  Az yer tutma,  güven,  süreklilik,  bakım masraflarının düşük olması,  basitlik,  dayanlıklık,  enerji sarfiyatı,  işlem maliyeti,  kapasite,  verimlilik,  hız. Endüstriyel ürünler fiyat, kalite ve servisten başka rasyonel güdüler yoluyla da endüstriyel tüketicileri etkiler. Bu güdülerin bazıları şunlardır: Pazarlama Yönetimi15Endüstriyel Pazarlar ve Endüstriyel Tüketici

16  Değer ölçme - Kullanım değeri (VIU:value in use) - Değer analizi  Kaynağın yeteneklerinin değerlendirilmesi  Kaynağın performansının değerlendirilmesi - Kesin plan  - Ağırlıklandırılmış (önemli noktaları belirten) plan - Maliyet oranı planı Kaynağın değerlendirilmesi Pazarlama Yönetimi16Endüstriyel Pazarlar ve Endüstriyel Tüketici

17 Satın Almada Etik Pazarlama Yönetimi17Endüstriyel Pazarlar ve Endüstriyel Tüketici

18 Endüstriyel Ürün Pazarında Satıcılar Olarak Tedarikçiler Pazarlama Yönetimi18Endüstriyel Pazarlar ve Endüstriyel Tüketici

19  Türetilmiş talep  Fiyat duyarlılığı/talep esnekliği  Talep çevresel güçlerce etkilenir  Global pazar perspektifi Endüstriyel pazar talebi Pazarlama Yönetimi19Endüstriyel Pazarlar ve Endüstriyel Tüketici

20 MinimizasyonMaksimizasyon Stok bulundurmaTahmin doğruluğu Tedarik çevrim süresiKapasite gerçekleşme oranı Toplam lojistik maliyetleriSipariş karşılama oranı Operasyonel karmaşıklıklarVerimlilik Gecikme ve BeklemelerMüşteri memnuniyeti RisklerTedarik zincirinin esnekliği İşlem maliyetleriTedarikçilerin performansı Satışlar ve Kar Tedarik Zinciri Yönetiminin Amaçları Pazarlama Yönetimi20Endüstriyel Pazarlar ve Endüstriyel Tüketici

21  Reklam ajansları  Dağıtım-Nakliye şirketleri (Deniz, hava, demir, boru hattı)  Finansal Kuruluşlar  Pazarlama araştırması kuruluşları  Danışmanlık firmaları  Depolama şirketleri Soğuk hava depoları, antrepolar Endüstriyel ürünler pazarında yardımcı aktörler Pazarlama Yönetimi21Endüstriyel Pazarlar ve Endüstriyel Tüketici

22 Pazarlama Yönetimi22Endüstriyel Pazarlar ve Endüstriyel Tüketici

23 B2b portallar Pazarlama Yönetimi23Endüstriyel Pazarlar ve Endüstriyel Tüketici

24 İnternette Endüstriyel Alımların Avantaj ve Dezavantajları Avantajlar  İşlem maliyetlerinin azalması  Sipariş ve teslim süresi aralığının kısalması  Etkili bir satınalma sürecinin oluşturulması  Büyük ve küçük tedarikçileri buluşturması  Hızlı ilişki kurulması Dezavantajlar  İstihdamı azaltması  Tedarikçi-alıcı bağlılığını azaltması  Güvenlik problemleri Pazarlama Yönetimi24Endüstriyel Pazarlar ve Endüstriyel Tüketici


"Endüstriyel Pazarlar ve Endüstriyel Tüketici. Kısaltmaİngilizce adıTürkçe adı B2BBusiness to businessİşletmeden işletmeye pazarlama B2CBusiness to customerİşletmeden." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları