Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

T.C. HALİÇ ÜNİVERSİTESİ İŞLETME ENFORMATİĞİ E – TİCARET Hazırlayan: Asiye Asya Tunar – 40717994360 Öğretim Üyesi: Öğr. Gör. Gökçe Karahan ADALI 21 Mart.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "T.C. HALİÇ ÜNİVERSİTESİ İŞLETME ENFORMATİĞİ E – TİCARET Hazırlayan: Asiye Asya Tunar – 40717994360 Öğretim Üyesi: Öğr. Gör. Gökçe Karahan ADALI 21 Mart."— Sunum transkripti:

1 T.C. HALİÇ ÜNİVERSİTESİ İŞLETME ENFORMATİĞİ E – TİCARET Hazırlayan: Asiye Asya Tunar – Öğretim Üyesi: Öğr. Gör. Gökçe Karahan ADALI 21 Mart 2017

2 E – TİCARET NEDİR ? Elektronik ticaret, her türlü mal ve hizmet satışının güvenli olarak internet üzerinden gerçekleştirilmesidir. E-Ticarette; tanıtım, satış, ödeme, müşteri desteği ve teslimat gibi tüm süreçler internet üzerinden yürütülür.

3 E – TİCARET’İN TARİHÇESİ
Teknik anlamda ilk online alışveriş sistemi 1979’da devreye girmiş olsa da, bugün bilinen anlamda e-ticaret 90’ların ortalarına doğru ortaya çıkmıştır. E- Ticaretin öncüleri olan ve bugün de hâlâ lider konumlarını koruyan Amazon. com (1995) ve eBay (1995) de o yıllarda ortaya çıkmıştır.

4 TÜRKİYE’DE E - TİCARET Türkiye’de elektronik ticaret çalışmaları ilk defa yılında Bilim ve Teknoloji Yüksek Kurulu'nun yaptığı bir toplantı ile başlatılmıştır. Bu toplantıda, "Elektronik Ticaret Ağının" tesis edilmesi ve ülkemizde elektronik ticaretin yaygınlaştırılması amacıyla, bir çalışma grubu oluşturulması kararlaştırılmıştır.

5 TÜRKİYE’DE E - TİCARET Bu karar uyarınca, Dış Ticaret Müsteşarlığı'nın başkanlığında ilgili kuruluşların katılımıyla oluşturulan Elektronik Ticaret Koordinasyon Kurulu'nun ilk toplantısı, yılında yapılmış ve ETKK bünyesinde hukuk, teknik ve finans çalışma grupları oluşturulmuş ve çalışmalar yürütülmüştür.

6 TÜRKİYE’DE E – TİCARETİN İLK ÖRNEKLERİ

7 TÜRK KULLANICILAR NEDEN E – TİCARETİ TERCİH ETMİYOR ?

8 TÜRKİYE’DE HANGİ ÖDEME ŞEKİLLERİ TERCİH EDİLİYOR ?

9 ONLINE ALIŞVERİŞTE YAŞANAN SORUNLAR

10 ŞEHİRLERE GÖRE DAĞILIM

11 CİNSİYETE GÖRE ÜRÜN TERCİHLERİ
Kadınların %41’i giyim ve aksesuar kategorisinden alışveriş yapmayı, Erkeklerin %39’u elektronik ve bilgisayar ürünlerini tercih etmektedir.

12 ETİD NEDİR ? Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği- ETİD, yılında e-ticaret sektöründeki öncü firmalar tarafından sektörün büyümesini sağlamak için; Gerekli hukuki düzenlemelerin sağlanması, Firmaların ve hedef kitlenin sektör ile ilgili eğitilmesi ve bilinçlendirilmesi amacı ile kurulmuştur.

13 ETİD’İN KURUCULARI KİMLERDİR ?
Hepsiburada.com Teknosa.com Ereyon.com.tr Genpa.com.tr

14 ETİD’İN ÜYELERİ

15 E – TİCARETTE GÜVENLİK  Sanal alışveriş hizmeti veren firmalar, kredi kartı bilgilerinin güvenliği ve gizliliğini sağlamak için yaygın olarak SSL ve SET gibi güvenlik standartlarını kullanmaktadırlar.

16 SSL (Secure Socket Layer)
Network üzerindeki bilgi transferi sırasında güvenlik ve gizliliğin sağlanması amacıyla Netscape tarafından geliştirilmiş bir güvenlik protokolüdür. Hem istemci hem de sunucu bilgisayarda bir doğrulama mekanizması kullanır. Böylece, bilginin doğru bilgisayardan geldiği ve doğru bilgisayara gittiği teyit edilir.

17 SET (Secure Electronic Transaction)
Elektronik ticarette, internet üzerinde güvenli bilgi aktarımını sağlamak amacıyla aralarında VISA, MasterCard ve IBM'in de olduğu kuruluşlar tarafından geliştirilen bir protokoldür. SET, özellikle online kredi kartı bilgileri iletimi için geliştirilmiş bir standarttır. SET protokolü sadece müşteri ile sanal dükkân ve kredi kartı şirketi arasındaki ödeme fazını şifreler.

18 SET VE SSL ARASINDAKİ FARKLAR
SSL′ de kart bilgilerini gönderen kişinin kart sahibi olduğu garanti edilememektedir. Oysa kart sahibinin kullanıcı ismi ve şifresi ile ulaştığı sanal cüzdanını kullandığı SET protokolünde kart bilgilerini gönderen kişinin kart sahibi olduğu garanti edilir. SSL′ de kart sahibinin kart bilgileri internet üzerinde şifrelenmekte fakat mağaza kart bilgilerini görmektedir. Oysa SET′ te kart bilgileri mağazadan gizli tutulup sadece banka tarafından görülebilmektedir.

19 SİTELERİN GÜVENLİLİK VE GİZLİLİK BAZINDA DEĞERLENDİRMESİ

20 E – TİCARET İŞ MODELLERİ

21 ÇALIŞMA ŞEKLİNE GÖRE B2C (Business to Consumer) Amazon.com İdefix.com
B2B (Business to Business) Alibaba.com Sirketce.com C2C (Consumer to Consumer) Gittigidiyor.com Sahibinden.com

22 ÇALIŞMA ŞEKLİNE GÖRE C2B (Consumer to Business): Tüketiciden Firmaya
B2E (Business to Employee): Firmadan Çalışana G2G (Government to Government): Devletten Devlete G2B (Government to Business): Devletten Firmaya B2G (Busines to Government): Firmadan Devlete G2C (Government to Consumer/Citizen): Devletten Tüketiciye/Vatandaşa C2G (Consumer/Citizen to Government): Tüketiciden/Vatandaştan  Devlete

23 İŞ MODELİNE GÖRE Dikey E – Ticaret:Belli bir ürün veya ürün grubuna odaklanan iş modelidir. Ebebek, Saat & Saat, Decathlon Yatay E – Ticaret:Çok sayıda farklı ürün ve ürün grubu barındıran türdeki e-ticaret sitelerinin iş modelidir. Hepsiburada.com Amazon.com

24 İŞ MODELİNE GÖRE Pazaryeri: Tüketicilere, birbirleri arasında mal ve hizmetlerini satma imkanı veren sitelerdir. Sahibinden.com Ebay.com Özel Alışveriş Siteleri: Önemli markaların sezon sonu ürünleri indirimli olarak satıldığı sitelerdir. Trendyol Markafoni Limango

25 İŞ MODELİNE GÖRE Aracılık Yapan Siteler: Ürün bazlı satışlarda firmalara aracılık ederek tüketiciye ulaşmasını sağlar. Biletix Yemeksepeti.com Ciceksepeti.com Fırsat Siteleri: Tüketicilere firmaların ürün ve hizmetleri indirimli olarak sunulur. Grupanya.com Yakala.co

26 PLATFORMA GÖRE Mobil E – Ticaret: Mobil cihazlar üzerinden gerçekleştirilen ve GSM operatörleri aracılığı ile yapılan e - ticaret iş modelidir. Sosyal E – Ticaret: Sosyal ağlar üzerinden gerçekleştirilen sosyal e - ticaret henüz yeni ve geliştirilmekte olan bir iş modelidir.

27 E – TİCARET’İN AVANTAJLARI
Zamandan ve mekandan bağımsız olma 24 saat erişebilme imkanı Şeffaf bir ortamda hızlı fiyat araştırması yapabilme Müşteri davranışlarını bilerek müşteriye özel pazarlama Maliyet (stok, kira vb.) Çok sayıda ürün görme imkanı Kullanıcı yorumları Ürün hakkında daha çok bilgi verme imkanı

28 E – TİCARET’İN DEZAVANTAJLARI
Ürün deneyiminin olmaması Maliyet (lojistik) Ürünü bekleme süresi Online alışverişe olan güven problemi İletişim eksikliği

29 KAYNAKÇA https://tr.wikipedia.org/wiki/Elektronik _ticaret
ticaret-online-alisveris-rakamlari/ avantaj-ve-dezavantajlari-nelerdir/ ticaret/e-ticarette-guvenlik/36 baslayanlar-icin-e-ticaretin-avantaj- ve-dezavantajlari/ p/ayn-sifreleme-yontemini- kullanmakla.html /dersler/eticaret/okuma.pdf ces/home/hizmetTicareti/eTicaret/eti caretTarihcesi ticaret-modelleri-nelerdir/ ticaret-pazari-ve-istatistikleri/


"T.C. HALİÇ ÜNİVERSİTESİ İŞLETME ENFORMATİĞİ E – TİCARET Hazırlayan: Asiye Asya Tunar – 40717994360 Öğretim Üyesi: Öğr. Gör. Gökçe Karahan ADALI 21 Mart." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları