Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÜRETİLEN BRÜT TON PORSELEN BAŞINA ENERJİ MALİYETLERİNİN AZALTILMASI

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÜRETİLEN BRÜT TON PORSELEN BAŞINA ENERJİ MALİYETLERİNİN AZALTILMASI"— Sunum transkripti:

1 ÜRETİLEN BRÜT TON PORSELEN BAŞINA ENERJİ MALİYETLERİNİN AZALTILMASI
6 SİGMA PROJE SUNUMU ÜRETİLEN BRÜT TON PORSELEN BAŞINA ENERJİ MALİYETLERİNİN AZALTILMASI PROJE LİDERİ : TAMER ÖZMURAL

2 EKİP ÜYELERİ PROJE LİDERİ : TAMER ÖZMURAL(ENERJİ TAKIM LİDERİ)
PROJE SAHİBİ : MURAT ERDİNÇ(FIRINLAR TAKIM LİDERİ) PROJE MENTÖRÜ : BEYHAN YILMAZER EKİP ÜYELERİ : FATİH DUMAN (ELEKTRİK BAKIM FORMEN) AHMET DALGIRAN(KOMPRESÖR BAKIM) MEHMET KURT (SIHHI TESİSAT USTASI) HÜSEYİN KAHRAMAN(REFRAKTER BAKIM)

3 PROBLEMİN TANIMLANMASI
Üretilen brüt ton porselen başına enerji maliyetlerinin azaltılması EKİP HEDEFİ PROSES HARİTASI (Var olan durumu anlamak için) Doğalgaz tüketim noktaları Elektrik tüketim noktaları

4 PROBLEMİN TANIMLANMASI
Doğalgaz tüketim noktaları paretosu Elektrik tüketim noktaları paretosu PARETOLAR KÖK NEDENLERİ SAPTAMA Beyin fırtınası Balık kılçığı,

5 PROBLEMİN TANIMLANMASI
Geriye dönük verilerin toplanması Hedef belirleme sistematiğinin oluşturulması Proje sonucunda ulaşılacak hedeflerin belirlenmesi Proje sonunda ulaşılacak kazançların belirlenmesi HEDEF BELİRLEME

6 PROBLEMİN TANIMLANMASI
Üretilen brüt ton porselen başına düşen doğalgaz miktarını en çok etkileyen proses tünel fırınlardır. Üretilen brüt ton porselen başına düşen elektrik tüketimi arttıran proses basınçlı hava sağlayan kompresör sistemidir.

7 ÖLÇÜM VE ANALİZ Beyin fırtınasından çıkan sonuca ve önceki verilerden elde edilen sonuçlara göre fırından geçen ürün tonajının doğalgaz tüketimine aynı oranda etkisi olmadığı, araba refrakter ağırlığının ısıyı fazla absorbe etmesinin fırın doğalgaz tüketimini olumsuz etkilediğini ispatlamak için HİPOTEZ-1 kuruldu. YOKLUK HİPOTEZİ : HO  beton = fiber %95 GÜVENİRLİK SEVİYESİNDE İSTATİKSEL OLARAK TÜNEL BİSKÜVİ FIRINLARINDA BETON ARABANIN FIRIN İÇİNDE İLERLERKEN TAŞIDIĞI ORTALAMA SICAKLIK DEĞERİ , TÜNEL BİSKÜVİ FIRINLARINDA ÜSTÜ FİBER MALZEME İLE KAPLANMIŞ ARABANIN FIRIN İÇİNDE İLERLERKEN TAŞIDIĞI ORTALAMA SICAKLIK DEĞERİNE EŞİTTİR. ALTERNATİF HİPOTEZ: Ha beton < fiber %95 GÜVENİRLİK SEVİYESİNDE İSTATİKSEL OLARAK TÜNEL BİSKÜVİ FIRINLARINDA BETON ARABANIN FIRIN İÇİNDE İLERLERKEN TAŞIDIĞI ORTALAMA SICAKLIK DEĞERİ , TÜNEL BİSKÜVİ FIRINLARINDA ÜSTÜ FİBER MALZEME İLE KAPLANMIŞ ARABANIN FIRIN İÇİNDE İLERLERKEN TAŞIDIĞI ORTALAMA SICAKLIK DEĞERİNDEN DÜŞÜKTÜR. SONUÇ: Fiber malzeme ile kaplanan beton arabanın fırın içinde ilerlerken taşıdığı ortalama sıcaklık değeri, fiber malzeme ile kaplanmayan arabaya göre daha yüksek olduğu ispat edilmiştir.

8 ÖLÇÜM VE ANALİZ HİPOTEZ-1 YALITIM HESAPLARI

9 ÖLÇÜM VE ANALİZ Beyin fırtınasından çıkan sonuçlara göre Kompresör çalışma basıncı aralıklarının düşürülmesi motorun çalışma akımını düşürecektir.Bu tezi ispatlamak için HİPOTEZ-2 kuruldu. SONUÇ: Çalışma basınç aralıkları düşürülen kompresörün motor akımının, çalışma basınç aralıkları düşürülmeyen kompresöre göre daha düşük olduğu istatiksel olarak ispatlanmıştır. YOKLUK HİPOTEZİ : HO  eski= yeni %95 GÜVENİRLİK SEVİYESİNDE İSTATİKSEL OLARAK VEK-180 KOMPRSÖRÜN 5,80-6,00 BAR ÇALIŞMA ARALIĞINDA ÇEKTİĞİ ORTALAMA AKIM DEĞERİ, VEK-180 KOMP. 5,60-5,80 BAR ÇALIŞMA ARALIĞINDA ÇEKTİĞİ ORTALAMA AKIM DEĞERLERİ EŞİTTİR. ALTERNATİF HİPOTEZ: Ha eski > yeni %95 GÜVENİRLİK SEVİYESİNDE İSTATİKSEL OLARAK VEK-180 KOMPRSÖRÜN 5,80-6,00 BAR ÇALIŞMA ARALIĞINDA ÇEKTİĞİ ORTALAMA AKIM DEĞERİ, VEK-180 KOMP. 5,60-5,80 BAR ÇALIŞMA ARALIĞINDA ÇEKTİĞİ ORTALAMA AKIM DEĞERİNDEN YÜKSEKTİR

10 ÖLÇÜM VE ANALİZ

11 ÖLÇÜM VE ANALİZ Mevcut kompresörlerimizin, çift
YOKLUK HİPOTEZİ : HO  VEK = İNG %95 GÜVENİRLİK SEVİYESİNDE İSTATİKSEL OLARAK VEK-180 KOMPRSÖRÜN 1 METREKÜP TANKI 7 BAR ORTALAMA DOLDURMA SÜRESİ, İNGERSOLLAND KOMP. 1 METREKÜP TANKI 7 BAR ORTALAMA DOLDURMA SÜRESİNE EŞİTTİR. ALTERNATİF HİPOTEZ: Ha  VEK> ING %95 GÜVENİRLİK SEVİYESİNDE İSTATİKSEL OLARAK VEK-180 KOMP. 1 METREKÜP TANKI 7 BAR ORTALAMA DOLDURMA SÜRESİ, İNGERSOLLAND KOMP. 1 METREKÜP TANKI 7 BAR ORTALAMA DOLDURMA SÜRESİNDEN YÜKSEKTİR. Mevcut kompresörlerimizin, çift kademeli yeni tip kompresörlere oranla daha fazla elektrik tüketerek, daha az hava ürettiğini ispatlamak için HİPOTEZ -3 kuruldu. SONUÇ:Mevcut kompresörlerimizin, çift kademeli yeni tip kompresörlere oranla aynı miktardaki havayı , daha fazla sürede ürettiği istatiksel ve uygulamalı olarak ispatlanmıştır.

12 ÖLÇÜM VE ANALİZ

13 İYİLEŞTİRME Projede beyin fırtınası ve veri analizlerinden sonra toplam 20 adet DÖF açılmıştır. Örnek : Basınçlı hava kaçaklarının önlenmesi, Kompanzasyon sisteminin iyileştirilmesi, Aydınlatma sisteminin yenilenmesi, Makinelerin hava kullanımların otomatik kesilmesi,

14 KONTROL Hipotez-1 2 No’lu bisküvi fırını arabalarının yalıtım
yapılmasından sonra

15 KONTROL

16 KONTROL Elektrik tüketimi(kwh/ton)

17 PROJE KAZANCI

18 TEŞEKKÜR EDERİM


"ÜRETİLEN BRÜT TON PORSELEN BAŞINA ENERJİ MALİYETLERİNİN AZALTILMASI" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları