Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

E-İş Kavramı E-İş (E-Business), her türlü iş bağlantıları ve bunlarla ilgili kısımların elektronik ortamda yürütülmesini tanımlayan bir kavramdır. Yani,

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "E-İş Kavramı E-İş (E-Business), her türlü iş bağlantıları ve bunlarla ilgili kısımların elektronik ortamda yürütülmesini tanımlayan bir kavramdır. Yani,"— Sunum transkripti:

1 E-İş Kavramı E-İş (E-Business), her türlü iş bağlantıları ve bunlarla ilgili kısımların elektronik ortamda yürütülmesini tanımlayan bir kavramdır. Yani, bir iş ortamının parçaları olan müşteriler, işçiler, ortaklar arasındaki ilişkiler, yeni iş bağlantı yazışmaları ve benzeri her şey elektronik ortamda gerçekleşir (e-posta kullanarak, sanal proje grupları yoluyla, faks ve data haberleşme sistemleri kullanarak vb).

2 E-İş Kavramı E-iş büyük oranda;  potansiyel müşterileri elde tutmak, yeni müşteriler kazanmak ve müşterilerle ilişkileri geliştirmek  hizmet, satış ve bilgilendirme servisleri ile mümkün olan en kısa zamanda müşterilere ulaşmak  üretimde ve her türlü iş prosesinde maliyeti düşürüp verimi arttırmak gibi konularda internet/intranet ve özellikle web teknolojilerinin kullanılmasını içerir.

3 Neden E-İş ve E-Ticaret? Yeni bir pazar Düşük maliyetler / giderler Daha etkin bir çözüm Neden ?

4 Neden E-Ticaret? Yeni Pazarlar Daha düşük maliyet Başka müşteriler bulma şansı Daha iyi müşteri servisi Daha yüksek kârlar …ama herşeyden önemlisi….

5 Neden E-Ticaret? İşinizde rekabetçi ortama uyum göstermenizi sağlar !

6 Sipariş Girişi Stok Kontrolü Paketleme &Teslimat Muhasebe Fatura İadeler Customer Service Müşteri Servisi E-Ticaret Zinciri Konvansiyonel Ticaret Zincirine Benzer...

7 Ürün Seçimi Teslimat Servisi (Posta vb) Teslimat Onayı Teslimatta Geçecek Süre E-Ticaret Zinciri Sipariş Girişi Stok Kontrolü Paketleme &Teslimat Muhasebe Fatura İadeler Customer Service Müşteri Servisi

8 Teslimat Onayı Elektronik Faturalama E-Ticaret Zinciri Sipariş Girişi Stok Kontrolü Paketleme &Teslimat Muhasebe Fatura İadeler Customer Service Müşteri Servisi

9 Stok Kontrolü E-Ticaret Zinciri Sipariş Girişi Stok Kontrolü Paketleme &Teslimat Muhasebe Fatura İadeler Customer Service Müşteri Servisi

10 Paketleme&Etiketleme Nakliye Detayları Müşteriyi Bilgilendirme Dağıtım/Teslimat E-Ticaret Zinciri Sipariş Girişi Stok Kontrolü Paketleme &Teslimat Muhasebe Fatura İadeler Customer Service Müşteri Servisi

11 Adresinde iade Adres Kontrolü İade edilen malın firmaya geri verilmesi E-Ticaret Zinciri Sipariş Girişi Stok Kontrolü Paketleme &Teslimat Muhasebe Fatura İadeler Customer Service Müşteri Servisi

12 Takip Bilgilendirme Sipariş Onayı Servis E-Ticaret Zinciri Sipariş Girişi Stok Kontrolü Paketleme &Teslimat Muhasebe Fatura İadeler Customer Service Müşteri Servisi

13 E-Pazarlama Kavramı E-pazarlama ayrıca, popüler sitelerde tanıtım yapmak, elektronik ortamın etkileşim özelliğini ürün tanıtımı ve promosyona yönelik kullanmak gibi unsurları da içerir.

14 E-İş TANIM : Elektronik Ortamlar Kullanılarak Yapılan Hertürlü İŞ.  Mal Satışı  Bilgi Satışı  Ürün Tanıtımı  Satış Sonrası Servisler  Şirketler Arası İlişkiler  Elektronik Ortamda Yapılan Diğer tüm yardımcı faaliyetler E-İş GENEL BAKIŞ

15 E-Ticaret Neden İş Modellerini Değiştiriyor?  Daha düşük fiyatlar  Daha kısa ürün çevrim zamanı  Müşteriye daha hızlı yanıt verme  Arttırılmış servis kalitesi E-Ticaret’in En Önemli Getirileri

16 Yeni Nesil Ticari Değerler ve Yaklaşımlar  İş odaklı değil yaratıcılık odaklı olmak  Başarısızlıktan yılmamak, hatta haz duymak!  Herzaman yeni şeyler denemek  6 ayda bir stratejik yönünüzü gözden geçirmek  Müşteri odaklı olmak  Yatırımcılık

17 E-Ticaret ve Yeni Müşteri İlişkileri E-ticaret’in iş modelleri üzerindeki en önemli etkisi yeniden tanımlanan müşteri ilişkileri olarak karşımıza çıkmaktadır. E- Ticaret, müşteriye erişmek ve onunla ilişki kurmak için “bilgi yönetimi temelli” yeni tür imkanlar sunmaktadır. on-line reklam ve pazarlama on-line sipariş alma on-line müşteri servisi müşteriye özel ürünler ve servisler

18 Tedarik Zinciri Yönetimi E-Ticaret, ürün tedarikçileri ile daha doğrudan ve etkin iletişim kurma imkanları sağlar ve bu yolla satın alma ve stoklama maliyetleri azalır. İşletmeler, internet üzerinden “Business-to-Business” odaklı servislerle düşük maliyetli dağıtım kanallarını daha sık kullanmaya başlamışlardır.

19 Kişiye Özel Ürün Yelpazeleri Müşterinin kafasındaki yelpazeye uygun daha dinamik tasarlanmış sanal dükkanlar oluşturmak mümkün. Dükkan içeriği statik değil, kişinin isteklerine göre dinamik olarak değişiyor.

20 E-Ticaret Stratejilerini Uygularken Karşılaşılacak Zorluklar ve Fırsatlar Birleştiricilik (Convergency): Teknoloji, medya, endüstri, müşteri ve diğer faktörler arasındaki sınırların hemen hemen hiç olmadığı bilgi yoğun bir ortamda tüm bunların bir arada tutulup farklı isteklere cevap verebilecek bir yapıya gidilmesi Müşteri Odaklı Güç (Empowerment) : Müşterilere tatmin olacakları seviyede esneklik sağlamak ve uygun bir mesafede kontrolü onlara bırakmak Entegrasyon (Integration) : İş proseslerinin ve yönetimsel ortaklıkların bilgisayar ağları üzerinde oluşturulması

21 E-Ticaret Stratejilerini Uygularken Karşılaşılacak Zorluklar ve Fırsatlar Yenilikçilik (Innovation) : Hergün birçok yeni ürün ve şirket e- ticaret ortamına girerken rekabet edebilmenin yollarını bulmak Müşteri Odaklı Üretim (Prosumption) : Ürün-satış döngüsüne müşteriyi daha etkin dahil etmenin yollarını bulmak; birey odaklı satış kanalları yaratmak Yakınlık ve Hız (Immediacy) : Müşterilerin anlık isteklerine yanıt verebilecek mekanizmaların tariflenmesi. Müşteri beklentilerinin karşılanmasında hızlı davranılması. Küreselleşme (Globalization) : Coğrafi sınırları olmayan bir pazarda müşteri portföyünü iyi tanımlamak. Bu hem bir fırsat hem de ciddi bir zorluk!

22 Olası Tehlikeler Gizlilik : Kişisel bilgilerin gizliliği, yönetimsel, endüstriyel ve toplumsal seviyelerde uygulanacak politikalar İşgücü : Önümüzdeki yıllarda işgücü gereksinimi ne olacak? Hangi özellikler ön plana çıkacak? Hangileri istenmeyecek? Eşitlik : Kimler e-ticaret çağına karlı girecek?Güç kimde olacak? Demokrasi : Kişisel varlığımız daha ön planda mı olacak? Güven : Dijitalleşmiş bilgiler her yerde. Güven sorunu olacak mı? Hukuki Problemler : Dijital dünyada normal hukuk nasıl işleyecek? Diğer : ??

23 Ya Sonra??? Şu ana dek, e-ticaret ile ilgili çok genel bir çerçeve çizdik. Şimdi daha detaylı olarak konuları göreceğiz... Bunlar :  İşletmelerde E-Ticaret stratejisi geliştirmek için gerekecek ana adımlar  E-Ticaret stratejileri geliştirme prensipleri  Bu stratejilerin Şirket stratejisi içinde kullanılması

24 E-Ticaretin Temel Elemanları E-Ticaret yoluyla güçlü bir rekabetçi avantaj sağlamak için öncelikle stratejik bir perspektif ortaya koymak gerekir.  E-Ticaret hedefleri ve beklentilerinin açıkça ortaya konulması  Şirketinizin şu anki Internet Stratejisinin gerçekçi bir değerlendirmesi  E-Ticarete geçiş için gerçekçi bir zaman takvimi ve planının yapılması

25 En Başında Düşünülmesi Gerekenler E-Ticaret yapabilmek için aşağıdaki konuların çok açık tanımlanması ve ortaya konulması gerekmektedir:  Biz hangi işi yapıyoruz?  İç ve dış bileşenlerimize hangi değerleri sağlıyoruz?  Rekabet sahamız ne?  Rakiplerimiz kim? Rekabet güçleri ne?  İşimizi şekillendirecek halihazırdaki ve yakın gelecekteki endüstriyel ve ekonomik güçlerimiz ne?  Kendi işimizle ilgili yan endüstriler ve şirketler neler?  Şirketimizin ana yetenekleri neler? Tüm Bunları Nasıl Yapacağız??

26 Kuruluşun Kendini Tanıması Başarılı bir E-Ticaret Stratejisi oluşturmanın ilk adımı, endüstrideki pozisyonunuzu iyi tanımlamaktır. Aşağıdaki faktörlerin işletmenizi nasıl etkilediğini düşünün : Engeller Rekabet Tedarikçi (Supplier) Gücü Müşteri Gücü

27 B2C Pazarlama ve E-Ticaret Stratejileri B2C pazarlama teknikleri artık bol miktarda ürünü toplu olarak müşterilerin beğenisine sunmak yerine doğrudan hedefe yönelik ve müşteri ile etkileşimli bir diyaloğa önem veren stratejilerle olmaktadır. Bu yeni pazarlama oyununun önemli kuralları şöyledir : Sadık müşteri bulma; ömür boyu müşteriler Müşteriye odaklı ürün portföyleri Müşterilerin tam olarak ne istediğini anlama Müşteri bilgilerinden yola çıkarak hedef kitlenin belirlenmesi

28 B2C Pazarlama ve E-Ticaret Stratejileri Artık şirketler müşterileri hakkında şu ana kadar ihtiyaç duyduklarından daha fazla bilgiye ihtiyaç duymaktadırlar. Ayrıca, müşterileri ellerinde tutmak için de daha fazla çalışmaktalar. Bu çabaları zorlaştırıcı bazı etmenlerden söz edilebilir :  Müşteriler her geçen gün artan fazla sayıda farklı seçeneklere sahip.  Müşteriyi cezbetmek ve tutmak için yaşanan kıyasıya rekabet  Müşteriler de, aynı şirketler gibi, gerçek zamanlı bilgiye hızlı ulaşabiliyor. Bu da, şirket için de daha hızlı karar verme mekanizmaları gerektiriyor.

29 B2C Pazarlama ve E-Ticaret Stratejileri World Wide Web, şirketler ve onların müşterileri için pazarlama ve satışta bazı farklı kulvarlar ortaya çıkartıyor :  Etkileşim  Hızlı cevap alma/verme  Heryerden erişim  Gelen kişiye özel bilgi  Çok dar bir alanda oluşan pazarlama ve satış çevrimi

30 B2C Pazarlama ve E-Ticaret Stratejileri eTicaret aynı zamanda fiyatlandırma ve ürünlerin müşteriye satışı konusundaki paradigmaları da değiştiriyor. Amazon.COM gibi yeni sanal şirketler, sıfır stok ile çalışıyor. Burada yaptıkları sadece, malı müşteriye teslim etmek için bazı parçaları bir araya getirmek. Bunlar da :  Web sayfası  Anlık ürün bilgileri erişim sistemi  Stratejik işbirlikleri ve ortaklıklar  Web sayfasından elektronik olarak para ödeme seçeneği  Ürünü müşteriye teslim etmek için kullanılan dağıtma kanalları (UPS, FedEx vb)

31 E-Ticaret Konusunda En Önemli Engeller 1.Gizlilik ve güvenlik/şifreleme 2.Güven ve Risk 3.Kalifiye personel yetersizliği 4.Tutarlı ve İyi düşünülmüş İş Modellerinin eksikliği 5.Şirket Kültürünün Direnci 6.Güvenli İletişim için kullanılacak “kullanıcı tanımlama” ve “açık anahtar (public key)” eksikliği 7.Organizasyon 8.Dolandırıcılıkla Karşılaşma ve Başarısız Olma/Kaybetme Korkusu 9.İnternet bağlantı hızının yavaşlığı, altyapı eksiklikleri 10. İnternetle ilgili Yasal Sorunlar Source: CommerceNet 2000 Survey: Barriers to Electronic Commerce (Global Perspective), Jan. 2001

32 KOBİ’ler ve E-Ticaret: Engeller 1.Kalifiye personel yetersizliği 2.Tutarlı ve İyi düşünülmüş İş Modellerinin eksikliği 3.Dolandırıcılıkla Karşılaşma ve Başarısız Olma/Kaybetme Korkusu 4.Tutarlı ve İyi düşünülmüş İş Modellerinin eksikliği 5.İnternetle ilgili Yasal Sorunlar 6.E-Ticaret’in yararından emin olamama 7.Müşteriler Beni Bulamaz!! 8.Vergilendirme Problemleri 9.Teknolojiyi Anlayamama 10. Dikey pazarlar (Benzer konuda faaliyet gösteren kuruluşlar) Source: CommerceNet 2000 Survey: Barriers to Electronic Commerce (non-US SME’s), Jan. 2001

33 E-Ticaret ve Bilgi Güvenliği Web Sayfasından gönderilen formlar ya da e- postayla gönderdiğimiz bilgiler ne kadar güvenli ? HİÇ GÜVENLİ DEĞİL !!! O zaman bilgi güvenliği nasıl sağlanacak ?

34 E-Ticaret ve Bilgi Güvenliği İnternet üzerinde bilgiler şifresiz olarak dolaşır. Bilgi paketleri ağ üzerindeki başka bir yetkili bilgisayardan alınabilir. ÇÖZÜM : Bilgileri Şifreleyerek Göndermek ve Bazı Tanıma Yöntemleri Kullanmak

35 E-Ticaret ve Bilgi Güvenliği İnternet üzerinde dolaşan ve gizlilik gerektiren bilgi paketleri (kredi kartı bilgileri, kişisel bilgiler, hesap numaraları, şifreler vb), bir takım güvenlik protokolleri yardımıyla "şifrelenerek" gönderilir. Bunlardan en popülerleri SSL (güvenlikli web oturumu ve karşılıklı bilgi değiş-tokuşu) ve SET (kredi kartı uygulamaları) dir. SSL (Secure Sockets layer) ve SET (Secure Electronic Transaction) sayesinde, bilgi güvenli bir şekilde "sadece" doğru kişiye iletilir ve bilgiyi gönderen bilgisayar ile alan bilgisayar arasında güvenli bir veri iletişimi kurulur.

36 E-Ticaret ve Ağ Güvenliği Şirketler sadece yerel ağlarında kullanacakları ve sadece bazı kişilerin erişimine açık verileri güvene almak için stratejiler geliştirmelidirler. Bu stratejiler;  Firewall güvenlik sistemleri  Şifreli erişim  Kriptolama gibi unsurlar içerir.

37 Dijital İmza Dijital imza, internet üzerinden gönderilen mesajlara eklenen belli bir miktar data. Dijital imzalar; mesajı gönderen kişiyi tanımlar ve mesajın alıcıya ulaşana kadar değişmediğini garanti eder. Dijital imza, web tarayıcınızda ya da e-posta programınızda kayıtlıdır ve gönderdiğiniz e-postaları dijital olarak imzalamanızı ve e-postayı kriptolamanızı sağlar.

38 Temel E-Ticaret Web Sitesi Stratejileri ve Dizayn

39 Web Sayfası Tasarımı : Stratejiler Web sitesi dizaynı ve genel görünüm planlamaları İçerik HTML ve Web sayfası hazırlama araçları Arama motorlarına kayıt stratejileri ve temelleri Bakım, güncelleme ve ziyaretçi istatistik bilgilerinin toplanması, analizi

40 Web Sitesi : Stratejiler Amaç : Neden online bir işiniz var? Web Sitesini faaliyete açmadan önce bu konuda iyice emin olmalısınız. Doğrudan ürün satışı? Müşterilere daha kolay destek servisi? Yeni iş fırsatları yaratma? Bir ürünün reklamını yapma? Firma tanıtımı ve marka tanıtımı? Her hangi bir işle ilgili E-Ticaret yapmanın en temel şartı, o konuda bir Web Sitesi yapmaktır. Aşağıda, e-ticaret web sitelerinin ortak olarak sağladıkları ana girdiler listelenmiştir :

41 Web Sitesi : Stratejiler Adres : Internet üzerinde adresiniz, alan adınızdır. (www.microsoft.com, gibi). Alan adınız, müşterilerin size ulaşmanızı sağlayacak adrestir. Genellikle şirketinizin adı ya da yaptığınız işle ilgili bir anahtar kelime (www.borsa.com gibi??) olabilir. Sadece web sitenizin adı bile insanların burayı ziyaret etme sebebi olabilmektedir. Özellikle “e-pazarlama” açısından bakıldığında firmanın kendi web adresine sahip olması çok prestijli olacaktır.

42 Web Sitesi : Stratejiler İçerik: Web Sitenizin içeriği, müşterilerinizin web üzerinden size yegane gelme nedenidir. İçerik bazı sık sorulan sorulara cevapları kapsayabilir, sitenizi ziyaret edenlere bazı yardımcı ipuçları verebilir, ve içerik her zaman “müşterinin gözüyle bakılıp” hazırlanmalıdır. Ayrıca, çok renkli ve büyük hacimli resimlerle dolu sayfalar güzel görünse de hala internet kullanıcılarının çok büyük bir kısmı yüksek hızlarla internete bağlanmazlar ve web sitesi buna uygun dizaynda olmalıdır.

43 Web Sitesi : Stratejiler Mimari : Site mimarisi, siteniz altında bulunan içeriği farklı sayfalara koymak ve içerik kapsamına kolay erişim için verilmesi gereken linkler, ana sayfa dizaynı gibi konuları kapsar. Siteniz herşeyden önce “kolay gezilebilir” olmalıdır. “Kolay Gezilebilir” bir e-ticaret sitesi (ya da sanal dükkan), iyi dekore edilmiş ve ürünleri iyi yerleştirilmiş mağazalar gibi de düşünülebilir!!

44 Stratejiler Sunucu : E-Ticaret siteniz; yazı, resim, video, ses vb gibi birçok dosyadan oluşacaktır. Bu dosyalar bir sunucuda durur (web sunucusu). Internet Servis Sağlayıcıları Web Sunucu hizmeti vermektedir. Alternatif olarak sunucuyu kendi kurumunuzda da bulundurabilirsiniz. Bu durumda, internet bağlantı maliyeti, sunucu bakımı vb gibi unsurlar fiyatı biraz arttıracaktır. Bu konuda karar verilmesi gerekir.

45 Web Sitesi : Stratejiler Yazılım : Web Sitenizi oluşturmak için gereken yazılımlar da büyük önem taşır. Web sayfası hazırlama, web sitesi yönetimi, grafik editörleri, özel uygulama prıgramları (Flash gibi) ve multimedya uygulama yazılımlarına ihtiyacınız olacaktır..

46 Web Sitesi : Stratejiler İnternet Bağlantı Hızı : İnternete bağlanma hızınız sitenize gelen müşterilerinize gerçek zamanlı ve “bekleme olmadan” hizmet vermeye yetecek kadar olmalı. Bakım : Web Sitesi, müşteri istekleri ve firma stratejilerine göre “dinamik bir karakterde” olmalı. Bunun için gereken insan ve kaynak yatırımını yapmalısınız.

47 Web Sitesi Tasarım Temelleri  Konvansiyonel ve web üzerindeki varlığınız uyumlu olmalıdır.  Siteniz kolay okunabilir (sade) olmalıdır.  Siteniz kolay gezilebilir olmalıdır. Site haritası ve site üzerinde arama aracı sunmalıdır.  Sitenizdeki tüm web sayfaları birbirine uyumlu bir biçime sahip olmalıdır (consistent layout)  Web sayfalarınız fazla büyük hacimli olmamalıdır (50 kbyte’tan büyük olmamalıdır)  Web sayfanız popüler web tarayıcılarıyla düzgün görünmelidir.

48 Web Sitesi Tasarım Temelleri  Web sitenizde okumayı ve dikkati kaçırıcı “kayan yazılar” ya da renkleri uyumsuz okunması zor yazılar olmamalıdır.  Siteniz, farklı ekran çözünürlüklerinde de düzgün görünmelidir. Unutmayın ki, herkes sizin ekran büyüklüğünüze ve ekran çözünürlülüğünüze sahip değil!!!  Sitenizde “Yapım Aşamasında” ya da “Under Construction” gibi ibareler kullanmaktan kaçının.  Web sitenizdeki “her sayfada” erişim bilgilerini bulundurun. Firmanızın adresi, telefonu ve özellikle e-posta adresi her sayfada (genellikle sayfaların en altında) görünsün.  Çok büyük hacimli resim dosyaları kullanmaktan kaçının.

49 Web Sitesi İstatistik Bilgi Toplama ve Analiz Siteyi ziyaret eden herkes birtakım izler bırakır : Tarayıcı tipi Ekran çözünürlülüğü İşletim sistemi Doldurulan formlar yoluyla alınan bilgiler Cookie’ler yoluyla alınan bilgiler

50 Web Sitesi İstatistik Bilgi Toplama ve Analiz Site görünümünü iyileştirme İçerik iyileştirme E-Pazarlama amaçlı analizler Ne Amaçlar İçin Kullanılabilir?

51 E-Ticaret Pazarlaması

52 Dijital Bilgi Toplama ve Analizi Müşteri bulma, mevcut müşterileri portföyde bulundurma ve müşteri profilini tanımlama Hedefe Yönelik Pazarlama Güncel Pazar araştırmaları İnternet Üzerinden Reklam Uygulamaları Elektronik Pazar kavramı ve Temelleri

53 E-Pazarlama Nedir? E-Pazarlama;  tanıtım  müşteri ilişkileri ve haberleşme  Pazar analizi  marka oluşturma  gibi tüm faaliyetlerin internet üzerinden yapılmasını içerir.

54 E-Pazarlama Nedir? E-Pazarlama, güzel görünümlü web sayfaları yapmaktan çok, müşterilerle on-line haberleşme ve internet araçlarını kullanarak onlarla B2C ya da B2B türü e-ticaret yapma yollarını arar ve bu konularla uğraşır. Kısacası E-Pazarlama; on-line işinizde müşteri kapmak ve mevcutları korumak için yapılacak tüm faaliyetler olarak tanımlanabilir.

55 E-Reklam E-Reklam, sitenizin varlığını internet dünyasına duyurmak için yapılan tüm çalışmaları kapsar.

56 Web Sitenizin Tanıtımı Sitenizi oluşturduktan sonra, diğer insanların bundan haberdar olmalarını sağlamak için yapılması gereken bazı şeyler var: Alan adınızı, firmanızın adının geçtiği her yerde kullanın. Kartvizitlerde, ilanlarda, faturalarda ve sipariş formlarında alan adınız da (web adresi) görünsün. Web sitenizin adresini önemli arama motorlarına kaydettirin (Yahoo, Altavista, Lycos, InfoSeek gibi) Müşteri profilinizi de dikkate alarak onların en çok ziyaret ettikleri popüler sitelere bazı banner reklamları da verebilirsiniz.

57 Müşteri İlişkileri İnternet etkin müşteri ilişkileri geliştirmek için çok uygun bir ortam sunar. Ancak, rakipler yapmış diye panik içinde bir web sayfası yapıp bunu yayınlamak çoğu durumda şirket kataloglarının webe konmasından ibaret olmaktadır. Statik bir web sayfası şirketin web varlığını gösterse de bu özellikle müşterilerle bire bir etkileşimi sağlamaz.

58 Promosyon Web’in sağladığı “fiyat avantajı” ürün fiyatına yansımalı. Bu iyi bir rekabet unsuru olacaktır.

59 Güncel Pazar Araştırmaları Şeffaf bir sistemde web üzerinden rakiplerimiz ve teknolojik gelişmeler hakkında bilgi toplamak daha rahat. Yanıltıcı bilgilerle karşılaşmak ta mümkün?

60 E-Ticaret ve Yasal Prosedürler

61 Gizlilik Entellektüel haklar Vergilendirme Patent ve Copyright Ticaret Hukuku ve E-Ticarete uygulanma örnekleri

62 İnternetle Gelişen Ticari Faaliyetler Günümüzde internetin geleceği açısından en çok ilgi çeken kullanım alanlarından biri elektronik ticarettir. Uluslar arası ticarette gelişmiş ülkeler bu yolla yapılan ticaretin gelişmesi için yasal düzenleme yapmaktan kaçınmaktadırlar. Bu ülkeler vergi ve gümrük yasalarıyla var olan engelleri dahi birkaç yıllık muafiyetlerle kaldırarak gelişmeyi desteklemektedirler.

63 E-Ticaret ve Yasal Prosedürler E-Ticaret, bireyler ve kurumların; açık ağ ortamında ( Internet) ya da sınırlı sayıda kullanıcı tarafından ulaşılabilen kapalı ağ ortamlarında (Intranet) yazı, ses ve görüntü şeklindeki sayısal bilgilerin işlenmesi, iletilmesi ve saklanması temeline dayanan ve bir değer yaratmayı amaçlayan ticari işlemlerinin tümünü ifade etmektedir. Bu çerçevede, ticari sonuçlar doğuran ya da ticari faaliyetleri destekleyecek eğitim, kamuoyunu bilgilendirme, tanıtım-reklam vb. amaçlar için elektronik ortamlarda yapılan işlemler de elektronik ticaret kapsamında değerlendirilmektedir.

64 E-Ticaret ve Yasal Prosedürler Elektronik ticaret; ideal tanımı çerçevesinde tam olarak otomatikleşmiş işlemleri ifade etmekte ise de, çeşitli boyut ve niteliklerde birey ve makine desteği ile gerçekleştirilen yarı otomatik işlemlerin de elektronik ticaret kapsamında değerlendirilmesi gerekecektir.

65 E-Ticaret ve Yasal Prosedürler E-ticaret kapsamındaki en yoğun ilişki mal satımıdır. Burada Borçlar Kanunu'nun satış sözleşmesini düzenleyen 182 ve devamındaki maddeleri ile uygulama alanı bulabilecektir. Sözleşme İnternet araçları kullanılarak bir e-contract tarzında yapılsa bile, satıcının borcunu ifası, klâsik usuller uyarınca, malın fizikî teslimi şeklinde olacaktır. Alıcının borcunun ifası ise, çoğunlukla kredi kartı veya banka havalesi yolu ile yapıldığından, tam bir fizikî ifadan söz edilemeyebilir.

66 E-Ticaret ve Yasal Prosedürler E-ticaret kapsamındaki mal satımlarında ülkemiz kanunları bunu : “hazır olmayan iradelerin sözleşmesi” şeklinde değerlendirmektedir.

67 E-Ticaret ve Yasal Prosedürler E-ticaret kapsamındaki mal satımların : “mesafeli satışlar” şeklinde değerlendirmektedir.

68 E-Ticaret ve Yasal Prosedürler Bilgisayarlar (ve bu arada internet ortamı) üzerindeki kayıtlar kesin delil olarak kabul edilmiyor. Bunlar sadece delil başlangıcı olabiliyor.

69 Gizlilik Özellikle müşterilere ait kişisel bilgilerin korunması, gizliliği önemli. Bu konuda da yasal problemler var. Sadece karşılıklı etik anlaşmalar söz konusu.

70 Entellektüel Haklar ve Copyright Web üzerindeki bilgiler telif hakları yasası kapsamında değerlendirilmiyor. Bu konuda yasal açıklar var. Benzer şekilde, web sayfası tasarımları, grafikler vb için de copyright problemleri söz konusu.

71 E-Posta ve Spam


"E-İş Kavramı E-İş (E-Business), her türlü iş bağlantıları ve bunlarla ilgili kısımların elektronik ortamda yürütülmesini tanımlayan bir kavramdır. Yani," indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları