Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Esnaf ve Sanatkârların Uyum Yeteneklerinin Arttırılması Teknik Destek Projesi TRH3.2ADAPTESK/P-01 Faaliyet 1.5 – Birinci Oturum İl Rehberlik Seminerleri.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Esnaf ve Sanatkârların Uyum Yeteneklerinin Arttırılması Teknik Destek Projesi TRH3.2ADAPTESK/P-01 Faaliyet 1.5 – Birinci Oturum İl Rehberlik Seminerleri."— Sunum transkripti:

1 Esnaf ve Sanatkârların Uyum Yeteneklerinin Arttırılması Teknik Destek Projesi TRH3.2ADAPTESK/P-01 Faaliyet 1.5 – Birinci Oturum İl Rehberlik Seminerleri Mayıs 2016

2 Proje Detayları Esnaf ve Sanatkarların Uyum Yeteneklerinin Arttırılması Teknik Destek Projesi

3 PROJE ÖZETİ BAŞLANGIÇ TARİHİ: 31.07.2015 PROJE SÜRESİ: 23 Ay FAYDALANICI: Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu SÖZLEŞME MAKAMI: T.C. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, AB ve Mali Yardımlar Dairesi Başkanlığı GIZZDH SequaEDUSER UYGULAMA: GIZ International Services, Almanya, Konsorsiyum Ortakları: ZDH, Almanya, Sequa, Almanya, EDUSER,Türkiye ADAPTESK

4 Projenin Genel Hatları Projenin Genel Hedefi: Daha sürdürülebilir bir ekonomik büyümeyi sağlamak amacıyla insan sermayesine daha fazla yatırım yaparak esnaf & sanatkârların uyum yeteneklerinin artırılması Özel Hedefler: KOBİ çalışanlarına ve işverenlerine çalışma becerileri kazandırmak ve Eğitim ve Danışmanlık Merkezlerinin hizmet kapasitelerini artırmak yoluyla bu kişilerin yeterliliklerini artırarak esnaf & sanatkârların uyum yeteneklerinin artırıması

5 Projenin Coğrafi Kapsamı 8 İl: Ankara, Bursa, Manisa, Mersin, Gaziantep, Şanlıurfa, Erzurum, Ordu

6 Teknik Destek Ekibi  Basak Isbir-Karaman Proje Direktörü GIZ  Aise Akpinar Proje Direktörü Eduser Vekaleten Takım Lideri  Michael Dan, Takım Lideri  Liesl Münch, Kapasite Geliştirme & Uyumluluk Kilit Uzmanı  Jove Jankulovski, Eğitim Kilit Uzmanı  NN. İletişim Uzmanı  Çeşitli Kilit olmayan Uzmanlar TESK Ekibi  Elif Güliz Bayram, Kıdemli Operas. Faydalanıcı Tems.  Fuat Elvan, Proje Koordinatörü  Mehmet Güven, Proje Koordinatör Yardımcısı E.Çolpan Erdem Yazıcı, Eğitim Uzmanı  Zeynep Gazioğlu Kayacı, Kapasite Geliştirme Uzmanı  Zeynep Ercan, İletişim Farkındalık Uzmanı  Selin Eren, Kıdemli Olmayan Uzman AdapTESK Proje Ekibi

7 Uygulama Stratejisi Kurumsallaşmış Eğitim ve Danışmanlık (farklı formatlar) Esnaf ve Sanatkârların Bilgi ve Uyum Yeteneklerinin Artırılması Aylık Eğitim Programı Farkındalık Oluşturma / İletişim

8 Eğitim ve Danışmanlık Uygulama Stratejisi Farkındalık Stratejisi Esnaf ve Sanatkârın mesleki mobilizasyonunun sağlanması Eğitim ve Danışmanlığın Kurumsallaşması EİA ve Danışmanlık Konsepti çerçevesinde düzenli ve standart eğitim ve danışmanlık faaliyetlerinin yürütülmesini sağlama Aylık Eğitim Programlarının Hazırlanması Esnaf ve sanatkârın eğitim ihtiyaçlarına zamanında ve esnek bir biçimde cevap verilmesini sağlama Uygulama Stratejisi

9 Çalışmalara Genel Bakış (I) 1. Bileşen Açılış Konferansı 29.01.2016 tarihinde gerçekleştirilmiştir Mevcut Durum Analizi - tamamlandı EİA Analizi - tamamlandı Yaygınlaştırma Çalıştayları – tamamlandı Rehberlik Seminerleri – devam ediyor Bilgilendirme toplantıları – devam ediyor

10 Çalışmalara Genel Bakış (II) 1. Bileşen (önceki sayfadan devam) EDM Eğiticilerinin Eğitimi – hazırlıklar devam ediyor Oda ve Birlik Personeli Eğitimi– hazırlıklar devam ediyor Oda ve Birlik Yön. Eğitimi – hazırlıklar devam ediyor EDM Danışmanlık Hizmetleri – hazırlıklar devam ediyor Yurtdışı çalışma ziyaretleri – hazırlıklar devam ediyor (Almanya’ya yapılacak ilk ziyaretin Mayıs ya da Eylül 2016’da gerçekleştirilmesi planlanıyor) 1. Bileşen çerçevesindeki diğer faaliyetler daha sonra hayata geçirilecektir

11 Çalışmalara Genel Bakış (III) 2. Bileşen Esnaf ve Sanatkârların Eğitimi: Genel Eğitimler – kurumsallaşmış eğitim formatları belirlenmiştir; ilk adımlar Nisan 2016 itibariyle atılmıştır. Fikri Mülkiyet Hakları Eğitimi (Ankara) İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitimi (Ankara) Sektörlere Özel Eğitimler - kurumsallaşmış eğitim formatları belirlenmiştir; ilk adımların Mayıs/Haziran 2016 itibariyle atılması planlanmaktadır.

12 Uyumluluk Alanları

13 Küresel Değişimler Dünya büyüyor, seyahat etmek kolaylaşıyor. Bilgiye erişim artık daha kolay ve daha ucuz. Yenilikçi ürünler daha kolay satılabilmektedir Küreselleşmenin Sonuçları Değer zincirleri uluslararası hale geliyor İnsanların ve sermayenin dolaşımı artıyor – eleman bulmak kolaylaşıyor Ürünleri dünya çapında satmak ve bulmak mümkün Hayatın her alanı küreselleşmeden etkileniyor (herkes bir iPhone’u olsun istiyor!)

14 Küresel Değişiklikler / Küreselleşme Küreselleşmenin Etkileri

15 Küresel Değişimler Küresel Değişimler ve Esnaf Sanatkârlar Esnaf Sanatkârları Etkileyen Küresel Değişimler Mobil / Esnek Emek Piyasaları Artan Rekabet Değişen talepler Bilgiye kolay erişim Esnaf Sanatkârlara Açılan Yeni Piyasalar

16 Küresel Değişimler / Küreselleşme Örnek Migros Jet esnaf sanatkârlarla rekabet ediyor Çin’de üretilen LED Wall’lar Esnaf Sanatkârın alabileceği kadar ucuz Güneş enerjisi sistemlerinde kullanılan yedek parçalar Almanya’da değil Çin’de üretiliyor

17 Dijital ve Yeni Teknolojiler Dijital Teknolojilerin Esnaf Sanatkârlar için Yarattığı Fırsatlar İnternet ve telefon aracılığıyla bilgi toplama Bilg. Programları ve mobil uygulamalar: Tedarik yönetimi Müşteri ilişkileri yönetimi Diğer esnaf sanatkârlarla işbirliği Ödeme takibi gibi amaçlarla kullanılabilir. Dijital ortamda yapılan ödemelere yönelik pos makineleri İnternet sitesi, Twitter, WhatsApp, Facebook vb. aracılığıyla pazarlama. Bilgi alışverişi için internet üzerindeki iletişim platformlarının kullanılması Bulut uygulamalar, örn. Personel yönetimi

18 Dijital ve Yeni Teknolojiler Örnek E-Ticaret Fırınlar ürün tedarikini mobil uygulama aracılığıyla gerçekleştiriyor Elektrikçiler mobil uygulama aracılığıyla müşterilerin yerlerini tespit edebilmekte ve hizmet sunabilmektedir ES bulut sistemleri sayesinde iş süreçlerini optimize edebilmektedir.

19 Pazarlama Eğilimleri & Stratejileri Pazarlamada 4P Kuralı Müşterilerin ihtiyaçları neler? Hizmet kalitesi ne düzeyde olmalı? Ürün/Hizmet (Product) Ürün ne kadara mal oluyor? Müşteri bu ürün için ne kadar para ödemek istiyor? Fiyat (Price) Ürün nerede satılacak? (yerel piyasa, iç pazar, internet, dış pazar) Dağıtım (Place) Müşterinin ürün / hizmetle ilgili hangi bilgilere ihtiyacı var? Ürünü pazarlama için ne tür farkındalık oluşturma, promosyon ve reklam faaliyetleri yapılması gerekiyor? Tutundurma (Promotion)

20 Pazarlama Eğilimleri & Stratejileri Almanya’da Esnaf Sanatkârların kullandığı medya kanalları Facebook: 99% Google: 39% Xing: 34% Twitter: 24% LinkedIn: 13% Puanlandırma siteleri: 11% Kendi siteleri: 8%

21 İnovasyon İnovasyon Alanları Müşteri odaklı inovasyon İş odaklı inovasyon İnovasyon türleri Ürün İnovasyonu İnovasyon Hedefleri Karşılanmayan ihtiyaçlara cevap verilmesi Yeni ihtiyaçların yaratılması Karşılanmayan ihtiyaçlara cevap verilmesi Yeni ihtiyaçların yaratılması Daha düşük maliyet Daha yüksek üretkenlik & Yaratıcılık Daha düşük maliyet Daha yüksek üretkenlik & Yaratıcılık Hizmet inovasyonu Süreç inovasyonu Organizasyon inovasyonu Daha fazla rekabetçilik Daha fazla Kâr, Büyüme & Gelir Daha fazla rekabetçilik Daha fazla Kâr, Büyüme & Gelir Kaynak: http://fachinfo.bistech.de/artikel/638/Grundlagen+Innovation adresinden derlenmiştir.http://fachinfo.bistech.de/artikel/638/Grundlagen+Innovation ve Esnaf Sanatkârlar

22 İnovasyon Örnekler «Saç kurutma makineli» ızgara Ahşap iPhone kılıfı Mobil uygulama ile İK yönetimi iPad’den ürün tanıtımı

23 Gelecekte İhtiyaç Duyulacak Beceriler Esnaf Sanatkâr için Gelecekte Önemli Hale Gelecek Beceriler (UAPME) Başlıca temel beceriler Dijital beceriler Yeşillendirme becerileri Girişimcilik becerileri EN ÖNEMLİSİ İSE: Emek Piyasası Takibi Beceri ihtiyaçları ile eğitim sistemi arasında paralellik oluşturma  Esnaf sanatkârın gelecekte ihtiyaç duyacağı becerilerin değerlendirilmesi  Genel, Mesleki ve Akademik Kurumlarla İşbirliği yapılması görüş alışverişinde bulunulması

24 Gelecekte İhtiyaç Duyulacak Beceriler Bölgede ihtiyaç duyulan becerilerin tespit edilmesi amacıyla beceri değerlendirmesi yapılması Mesleki Eğitim Merkezleri ve Üniversitelerde Kariyer Danışmanlığı İhtiyaçların tespit edilebilmesi amacıyla eğitim kurumları ile birlik, oda ve federasyonlar arasında iletişim

25 İşbirliği Çeşitleri Tedarik işbirliği Ortak mağazalar Kamu ihaleleri (Hizmetler/ Tedarik) Kamu-Özel İşbirliği Hizmet paketi (İnşaat, Düğün, Toplu yemek) Ortak Promosyon Ortak Hizmet Ortak Sergi Aynı sektör Çeşitli sektörler Ortak alım / satım Operasyonel işbirliği

26 İşbirliği Çeşitleri Örnekler Tüm yerel kuyumcular için tanıtım kampanyası Tesisatçı ya da çilingirlerin sunduğu acil hizmetler Ev inşaatı (duvar ustası, elektrikçi, tesisatçı,…) Düğün organizasyonu (terzi, yemek şirketi, çiçekçi) Ortak hammadde satışı Farklı ürünler için ortak mağazalar Kamu ihalelerine katılımda işbirliği (okul mobilyaları)

27 Çevre Koruma & Enerji Tasarrufu Enerji tasarrufu kolay ve kârlıdır: Kullanmadığınız makineleri kapatın Enerji tasarruflu ampuller kullanın Isıtma ve soğutma sistemlerini ayarlayın Ekipman seçerken enerji verimliliğini dikkate alın Enerji kullanımınızı takip edin Ekipman ve enerji tarifelerine yönelik teklifler arasında karşılaştırma yapın Enerji tasarrufu ve çevre koruma için atılabilecek küçük adımları atın

28 Çevre Koruma / Enerji Tasarrufu Örnekler https://www.edfenergy.com/sme-business/energy-saving/tips

29 Hizmet ve Eğitimlerin Geliştirilmesi ve Hayata Geçirilmesine ilişkin Temel Unsurlar (Birlikler / Odalar)

30 Hizmetlerin Kategorilere Ayrılması Lobi faaliyetleri … savunuculuk Hizmetler … Hizmet sağlama

31 Hizmetlere Genel Bakış Hizmet Türleri 1.Bilgi 2.Danışmanlık 3.Eğitim 4.Ticaret / Piyasa Geliştirme 5.Ağ oluşturma / işbirliği 6.Yasal konulara ilişkin bilgilendirme 7.Araştırma & İşle ilgili anketler 8.Sertifikalandırma 9.Ofis gereksinimleri, Altyapı hizmetleri, İndirimler

32 Hizmet Örnekleri Bilgi Bültenİnt. SitesiYıllık RaporYasal BilgiYayınlar Danış. İş Destek Hizmetleri Uyuşmaz- lıkların çözümü VergiMuhasebe Eğitim YönetimTeknikMeslekîSeminerler Ticaret / Piyasa Geliştir me FuarlarEtkinliklerİşbirlikleriAnlaşmalarSatış yeri İşbirliği & Ağ Oluştur ma Diğer şirketlerle görüşme Çalışma ziyaretleri Politika toplantıları Rehberler Yasal konular Yasal temsil Arabulucu- luk Yasal müdahale Toplu anlaşma Araştır ma Analitik çalışmalar Politika belgeleri İstatistikVeri tabanı Sertifik alandır ma Bilgi Yardım & Destek Sertifikalan- dırma Gereksi nimler Tercümeİdari işler Deneme tesisleri Bağlantı noktası hizmetleri

33 Hizmet Tasarlama ve Sunma Mevcut Durum AnaliziArz / Talep AnaliziHizmet Sunma Kapasitesi AnaliziSunulan Hizmetlerin TanımlanmasıPazarlama Hizmetleri

34 Hizmet Tasarlama ve Sunma Adım adım hizmet tasarlama ve sunma

35 Hizmet tasarlama ve sunma Mevcut Durum Analizi SıraHizmetVarYok YIL XXX GelirMaliyetKâr/Zarar 1Bilgi Hizmet 1 Hizmet 2 … 2Danışmanlık Hizmet 1 Hizmet 2 … 3Eğitim Hizmet 1 Hizmet 2 … 4Ticaret & Piyasa Geliştirme Hizmet 1 Hizmet 2 …

36 Hizmet tasarlama ve sunma Arz / Talep Analizi İhtiyaçlar / Anketler Hizmetlerin denetlenmesi Rakip firma analizi

37 Hizmet tasarlama ve sunma Hizmet sunma kapasitesine ilişkin analiz Kriterler Kapasite YüksekOrtaDüşük HİZMET: Odanın / Birliği / Federasyonun  İşbirliği  Ortaklarla ağ oluşturma  Hizmet sunma kapasiteleri. İlgili kişilerin hizmet deneyimi İlgili kişilerin teknik deneyimi Hizmet sunma organizasyonu deneyimi Hizmetlerin verilmesi için ilave personel istihdam etme ihtiyacı

38 Hizmet tasarlama ve sunma Hizmet sunma sürecinin tanımlanması Karar alma sürecinde dikkate alınan faktörler EVET!!! Büyük oranda Pek sayılmaz HAYIR!!! Hizmetler üyeler için çok faydalıdır Hizmetler üyelere para karşılığında sunulabilir Hizmetlerden kâr elde edilebilir Hizmetlerle ilgili olarak çok az rekabet var Mevcut personel hizmetleri sunabilir Hizmet için gerekli olan tüm kapasite mevcuttur İlave yatırım yapmaya gerek yoktur

39 Hizmet tasarlama ve sunma Hizmet verme sürecinin tanımlanması Kaynak: ILO: The Effective Employer Organization: Services by Employer Organizations; ACT/EMP Publication No. 60, 2012, s. 84

40 Hizmet tasarlama ve sunma Hizmetlerin Pazarlanması Müşterilerin ihtiyaçları neler? Hizmet kalitesi ne düzeyde olmalı? Ürün / Hizmet Hizmetin sunulması ne kadara mal oluyor? Müşteri bu hizmet için ne kadar para ödemek istiyor? Fiyat Hizmet nerede sağlanacak? Dağıtım Müşterinin hizmetle ilgili hangi bilgilere ihtiyacı var? Hizmeti pazarlamak için ne tür farkındalık oluşturma, promosyon ve reklam faaliyetleri yapılması gerekiyor? Tutundurma

41 GRUP ÇALIŞMASI

42 Grup Çalışması 7 Grup – Her Masada Bir Grup 1.Küresel Değişiklikler / Küreselleşme 2.Yeni & Dijital Teknolojiler 3.Yeni Pazarlama Eğilimleri & Stratejileri 4.İnovasyon 5.Gelecekte İhtiyaç Duyulacak Beceriler 6.İşbirliği Türleri/Biçimleri 7.Çevre Koruma & Enerji Tasarrufu

43 Grup Çalışması Çalışma Kağıtlarına göre 4 Grup Çalışması Konusu 1.Konulara göre Meselelerin / Zorlukların / Faydaların Listesi 2.Genel ve konulara göre Sorunlar ve Fırsatlar 3.Genel ve konulara göre Eğitim ve Danışmanlık Faaliyetleri 4.Yol Haritası

44 İlginize teşekkürler


"Esnaf ve Sanatkârların Uyum Yeteneklerinin Arttırılması Teknik Destek Projesi TRH3.2ADAPTESK/P-01 Faaliyet 1.5 – Birinci Oturum İl Rehberlik Seminerleri." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları