Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

UCK 474 UÇAK MOTOR TASARIMI Yrd.Doç.Dr. Onur Tunçer İstanbul Teknik Üniversitesi KISITLARIN İNCELENMESİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "UCK 474 UÇAK MOTOR TASARIMI Yrd.Doç.Dr. Onur Tunçer İstanbul Teknik Üniversitesi KISITLARIN İNCELENMESİ."— Sunum transkripti:

1 UCK 474 UÇAK MOTOR TASARIMI Yrd.Doç.Dr. Onur Tunçer İstanbul Teknik Üniversitesi KISITLARIN İNCELENMESİ

2 İtki Yüklemesi Kanat Yüklemesi

3

4 (Sivil Uçaklar)

5 İtki Yüklemesi Kanat Yüklemesi (Savaş Uçakları)

6

7 Hız vektörü V yönünde Hız vektörüne dik yönde İlk denklemi hız ile çarparak, İrtifa değişim hızı, P s : Özgül artık güç “specific excess power” Enerji yüksekliği

8 Eş Enerji Yüksekliği Eğrileri

9 Kaldırma ve sürükleme kuvveti arasındaki ilişkiden, İtki Ağırlık

10

11 I. Sabit İrtifada & Sabit Hızda Seyir (P s =0) Bu koşul minimum itkiye, minimum sürüklenme kuvvetine ve maksimum menzile karşılık gelir. Eğer q çok büyük ise,

12 II. Sabit Hızda Tırmanma (P s =dh/dt) Son terim sabittir!!!

13 III. Sabit İrtifada & Sabit Hızda Dönüş (P s =0)

14 IV. Yatay İvmelenme [P s =(V/g)(dV/dt)] Yeniden düzenlersek, Gerçek değeri bulmak için yukarıdaki denklemin ilk hızdan son hıza kadar integrali alınmalıdır. Fakat, aşağıdaki yaklaştırmayı kullanmak daha pratik olacaktır. Bu durumda kısıt eğrisi yukarıdaki yeşil denklemden hesaplanır. i.Kinetik enerjideki eşit aralıklara ayırıp, her aralık için P s =0’a karşılık gelen maksimum itki yüklemesini hesaplayın. ii.Minimumdan daha yüksek bir itki yüklemesi seçip ivmelenme süresini hesaplayın. Elde edilen süre ile aynı olana dek iterasyona devam edin.

15

16 Kalkış Terminolojisi (h TR

17 Kalkış Terminolojisi (h TR >h obs )

18 V. Kalkış Rulesi (s G ) (T SL >>D+R) Havacılık kuralları tarafından belirlenir.

19 VI. Kalkış Rulesi (s G )

20 Rotasyon (burun kaldırma) mesafesi, Teker kesip tırmanma açısına geçme mesafesi, Eğer h TR

21

22

23 VII. İniş Rulesi Yön değiştirme tertibatı (thrust reverser) açık

24 Toplam iniş mesafesi,

25 VIII. İrtifa Tavanı (P s =dh/dt)

26 IX. Kalkış Tırmanma Açısı

27

28 Sivil Uçak Görev Profili

29 Savaş Uçağı Görev Profili

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39 I. Kalkış

40 II. Seyir

41 III. Savaş Manevrası (5 g dönüş)

42 IV. Yatay İvmelenme (50 saniyeden Kısa Sürede 30 kft İrtifada 0.6M  1.6 M )

43

44 Özgül Artık Güç Hesabı

45

46


"UCK 474 UÇAK MOTOR TASARIMI Yrd.Doç.Dr. Onur Tunçer İstanbul Teknik Üniversitesi KISITLARIN İNCELENMESİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları