Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Uzmanlık Eğitimi Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri 20.10.2015 / 211.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Uzmanlık Eğitimi Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri 20.10.2015 / 211."— Sunum transkripti:

1 Uzmanlık Eğitimi Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri 20.10.2015 / 211

2 2 Bu bölümde lisans eğitimi tamamlandıktan sonraki eğitimden bahsedilecektir. İngiltere’de bu süre 5 yıldır. Ancak, bazı İngiliz tıp fakültelerinde ABD’deki gibi mezuniyet sonrası 4 yıllık programlar da başlamıştır.

3 / 213 GİRİŞ İngiltere’de eğitim dereceleri – İngiltere’de intörnlüğe “foundation year 1” deniyor Burada sıkı gözetim altında üç ana dalda rotasyon yapılır Ölçme ve sınavlar yapılır – Sonraki yıl “foundation year 2” aile hekimliği dahil üç rotasyon daha – Sonra uzmanlık eğitimi başlar 3-8 yıl Burada yıllık değerlendirmeler ve uzmanlık sınavı var

4 [Foundation Doctor] / 214 https://en.wikipedia.org/wiki/Foundation_doctor

5 Tarihi açıdan – 1968 yılında Royal Commission on Medical Edcuation tarafından Todd raporu yayınlandı Tıp eğitimi kaotik Öneriler: 1 yıl hazırlık, 3 yıl genel eğitim, sonra uzmanlık eğitimi Pre-registration house officer > Senior house officer > registrar > senior registrar [2005’e kadar] – 1990 yılında Sir Kenneth Calman bir reform önerdi Yıllık sınavlar ve mezuniyet sınavı Specialist registrar / 215

6 – 2003’te modernizasyon çalışmaları Fondation year 1 > 2 > specialty registrar “Medical Education Application Scheme” başlatıldı – 2007’de Prof. John Took’a bir rapor hazırlatıldı. Foundation year 1 Ortak uzmanlık dersleri (dahiliye, cerrahi, aile hekimliği) Uzmanlık eğitimi – 1996’da; English Department of Health uzmanlık dekanlıklarını kaldırmak üzere girişim başlattı [2013’te dekanlıklar “Local Education and Training Boards” ile birleştirildi] / 216 https://en.wikipedia.org/wiki/Deanery_%28NHS%29

7 Uluslararası açıdan – Doğu ülkelerinden Batı’ya hekim göçü olduğu gibi, tersi de söz konusu – Sınırların kalkmasıyla hekim dolaşımı artıyor (AB) – 2003 yılında WFME “Postgraduate medical education – WFME global standards for quality improvement” başlıklı kapsamlı bir doküman yayınladı: / 217 Postgraduate Medical Education WFME Global Standards for Quality Improvement http://www.who.int/workforcealliance/knowledge/toolkit/44.pdf?ua=1 http://www.who.int/workforcealliance/knowledge/toolkit/44.pdf?ua=1

8 UZMANLIK EĞİTİMİNİN TEMELLERİ Uzmanlık eğitimi intörnlükle başlar. Intörnlükte öğrenci yakın kontrol altında uygulama yapar. Uzmanlık eğitiminin intörnlükten sonraki kısmı 6-8 yıl sürer (aile hekimliği için 4 yıl). Uzmanlık programlarının sayısı uluslararası farklılık göstermekle birlikte, 50 civarındadır. / 218

9 56 Klinik Uzmanlık / 219 https://en.wikipedia.org/wiki/Specialty_%28medicine%29

10 ÖĞRENCİLKTEN HEKİMLİĞE GEÇİŞ İngiltere’de 5 yıllık eğitimini tamamlayan hekimlerin ilk maaşlı işleri foundation year 1’dir [intörnlük]. GMC, öğrencilerin kafa karışıklığını gidermek için tercihan uzmanlık yapacakları alanda bir preregistration house officer’a [intörn] “gölgelik” yapmalarını istemektedir. Yeni mezunlar beceri eğitimlerini “gelişigüzel ve rastgele” olarak tarif etmektedirler. Çalışma saatleri ve iş yükü nedeniyle uzmanla olan temas da azalmaktadır. / 2110

11 UZMANLIK EĞİTİMİNİN ÖZELLİKLERİ 1.Acemi 2.İleri Başlangıç 3.Yetkin 4.Maharetli 5.Usta / 2111

12 EĞİTİM STANDARTLARI Müfredat, eğitim, öğrenme, değerlendirme-karne – İngiltere’de standartları General Medical Council koyar. – Çıktılar içerikle ve öğrenilenle uyumlu olmalıdır. Uzmanlık eğitiminin ABC’si – Formal ve informal bileşenleri olan progresif bir program – Eğitici ve eğitim birimi – Proaktif gözetim – Klinik ve eğitim dengesi – Eğitim için yeterli zaman ayrılması – Çıktıların tanımlanması / 2112

13 / 2113 http://www.tahud.org.tr/uploads/content/AHU _egitimi_mufredat.pdf http://aile.atauni.edu.tr/asistanlar/AtaUniAileHekimligiAsist anElKitabiS8.docx

14 FORMATİF VE SUMMATİF DEĞERLENDİRME Formatif – Servis ve vizitelerdeki sunumlar ve katkılar – Makale saati – Pratik ve cerrahi uygulamalardaki başarı – Morbidite ve mortalite toplantıları – Hasta kayıtlarının incelenmesi – Deneme sınavları – Objektif yöntemler / 2114

15 Eğitici-öğrenci etkileşimi – Rotasyon öncesi oriyentasyon – Etkileşimli klinik gözetim – Asistan karnesi değerlendirmesi – Düzenli aralıklarla danışmanlık toplantıları – Yapıcı ve destekleyici geribildirim – Kariyer danışmanlığı Bu rolleri gerçekleştirmek için eğitici eğitimi önemli / 2115

16 Pendleton kuralları The one-minute teacher – Servis, – Poliklinik ve – Ameliyathanede – Hızlı uygulanabilir. / 2116

17 Summatif – Anabilim dalı – Board – Üniversite İngiltere’de “Annual Review of Competency Progression” – E-portfolio – Sözlü sınav / 2117 1.Yazılı ÇSS Genişletilmiş eşleştirme Kısa cevaplı sorular Klasik sınav (giderek azalıyor) 2.Sözlü 3.Klinik sınavlar Kısa vaka Uzun vaka OSCE 4.Asistan karnesi

18 İNGİLTERE’DE İNTÖRNLÜK MÜFREDATI (Foundation) Ağustos 2011: – 14 yeterlilik var – Sınavlar bu çıktılara göre yapılır! / 2118

19 KARŞILAŞILAN ZORLUKLAR Asistanların %1-2’si problem yaşar Eğitimlerini yarım bırakabilirler! Birmingham puanı – 6 ay içinde 50 puan: dikkatli ol! / 2119

20 EĞİTİMİN DEĞERLENDİRİLMESİ Son 30 yıldır yaygın olarak “asistanların eğitimi değerlendirmesi” kullanılıyor. Başka kaynaklar da kullanılmalı (en az 3): / 2120

21 ÖZET Asistan eğitimi yapmak bir ayrıcalıktır Ustalar mesleğe yeni katılanlara bilgi, beceri, tutum ve profesyonel değerleri aktarırlar Usta-çırak ilişkisi yıllardır başarılı bir şekilde uygulanmıştır. Usta-çırak ilişkisinin avantajlarını kaybetmeden, daha yapılandırılmış bir müfredatla ve değerlendirme yöntemleriyle eğitime devam etmeliyiz. / 2121


"Uzmanlık Eğitimi Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri 20.10.2015 / 211." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları