Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

HAYATIN EVRELERİ DİLİMİ Moderatörler: Prof. Dr. Leyla Tapul Prof. Dr. Gülbin Gökçay.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "HAYATIN EVRELERİ DİLİMİ Moderatörler: Prof. Dr. Leyla Tapul Prof. Dr. Gülbin Gökçay."— Sunum transkripti:

1 HAYATIN EVRELERİ DİLİMİ Moderatörler: Prof. Dr. Leyla Tapul Prof. Dr. Gülbin Gökçay

2 KATILAN İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ ANABİLİM/BİLİM DALLARI Anatomi Biyofizik Çocuk Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Genetik Halk Sağlığı Histoloji ve Embriyoloji İç Hastalıkları Kadın Hastalıkları ve Doğum Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Spor Hekimliği Tıbbi Biyoloji Tıbbi Biyokimya Tıbbi Ekoloji ve Hidroklimatoloji Üroloji Ayrıca Diş Hekimliği Fakültesi

3 Hekim olarak verimli çalışabilmek için kendi sağlığımıza ve çevremizin sağlığına dikkat etmeyi öğrenmemiz, insanı bir bütün olarak görmemiz gerekir.

4 HAYATIN EVRELERİ Canlının oluşumu Anne karnındaki yaşam Doğum Bebeklikten ergenliğe evreler Erişkin dönem Çalışma hayatı Yaşlılık

5 HAYATIN EVRELERİ Bu evrelerdeki –Fizyolojik –Biyokimyasal –Besinsel –Duygusal –Fiziksel değişiklikler, gereksinimler ve bunların değerlendirilmesi, karşılanması

6 HAYATIN EVRELERİ Bilgiye kolay ulaşılan çağımızdaki sorun doğru bilgiyi ayırt edebilmekte ve ona ulaşabilmekte yaşanan güçlüktür. Yazılı (Gazete, dergi vb.) ya da görsel (TV, internet) basında yer alan haberler bilimsel açıdan nasıl değerlendirilmelidir?

7 Hayatın evreleri dilimindeki hedefler Duyarlı Araştırıcı Sorgulayıcı Uygulayıcı Analiz ve sentez yeteneğini kullanan hekimlerin yetişmesini sağlamak

8 Hayatın evreleri Dilimi Amaç : Sağlıklı yaşam için hayatın her evresindeki fiziksel, ruhsal özellikleri, temel gereksinimleri ve temel farklılıkları güncel bilimsel bilgiler ve uygulamalar ışığında öğrenmek

9 Hayatın evreleri: Ders programı Salonlar: Teorik dersler ve uygulamalar için kullanılacak anfiler programda belirtilmektedir. Teorik dersler: Hergün 4-5 saat konferans biçiminde

10 Hayatın evreleri: Ders programı Uygulama (Ödev sunumu): – Yazılı basında yer alan ya da başınızdan geçen bir olayı hayatın evrelerindeki bilgileri kullanarak değerlendirip sunuma hazırlamak. – Bu amaçla grubunuzdan sorumlu olan öğretim üyesinin uygun göreceği biçimde çalışarak sunumlar yazılı olarak hazırlanacak – Sunumlar gruptan sorumlu öğretim üyesi tarafından değerlendirilecek ve en başarılı bulunan belirlenen tarihte sunumunu tüm sınıfa yapacaktır. – Sunumlar Nisana tarihlerinde hazırlanacak – Sınıfa sunumlar son haftada ( Nisan) uygulama saatlerinde yapılacak – Her sunum için süre 10 dakika olacak ve ayrıca beş dakika tartışma için zaman ayrılacak.

11 Hayatın evreleri: Uygulama örnek Görsel hafıza 5 aylıkken başlıyor DIŞ HABERLER Hürriyet 22 Nisan 2013 FRANSA’da biliminsanlarının araştırmasında, bebeklerin “görsel bilinç” sahibi olmaya 5 aylıkken başladığı ortaya çıktı. Paris’teki Ecole Normale Supérieure’den Sid Kouider ve arkadaşlarının yaptığı araştırmada bebeklerin beynindeki elektriksel tepkiler ölçüldü. Bunun için bebeklere aralarında bir kadın yüzünün de bulunduğu resimler hızla gösterildi. YÜZ FOTOĞRAFINA TEPKİ Yüz fotoğrafı bir kez daha geldiğinde, 5 aylıktan itibaren bebeklerin beyninde görsel bilinç ve hafızaya karşılık geldiği söylenen faaliyetler arttı. Geçmişte, 12 aydan önce bebeklerin bilinçle ilgili “sinirsel işaretlere” sahip olmadığı sanılıyordu. Şaşırtıcı sonuca rağmen bazı uzmanlar son araştırmanın yöntemini eleştiriyor ve söz konusu sinirsel faaliyet artışının bilinçle ilgisi olmadığını savunuyor.

12 Hayatın evreleri: Uygulama örnek Bu haber doğru mu? Bu haberde bilgi doğru yorumlanmış mı? Bu haberdeki bilgiyi hayatın evreleri dilimi çerçevesinde nasıl değerlendiririm? Bu haberden hayatıma ve klinik uygulamama yönelik ne sonuçlar çıkarabilirim?

13 Hayatın evreleri: Uygulama örnek Destroy user interface controlDestroy user interface control Send to:Send to: Science.Science Apr 19;340(6130): doi: /science A neural marker of perceptual consciousness in infants. Kouider SKouider S, Stahlhut C, Gelskov SV, Barbosa LS, Dutat M, de Gardelle V, Christophe A, Dehaene S, Dehaene-Lambertz G.Stahlhut CGelskov SVBarbosa LSDutat Mde Gardelle VChristophe ADehaene SDehaene-Lambertz G Source Laboratoire de Sciences Cognitives et Psycholinguistique, EHESS/CNRS/ENS- DEC, Paris, France. Abstract Infants have a sophisticated behavioral and cognitive repertoire suggestive of a capacity for conscious reflection. Yet, demonstrating conscious access in infants remains challenging, mainly because they cannot report their thoughts. Here, to circumvent this problem, we studied whether an electrophysiological signature of consciousness found in adults, corresponding to a late nonlinear cortical response [~300 milliseconds (ms)] to brief pictures, already exists in infants. We recorded event-related potentials while 5-, 12-, and 15-month-old infants (N = 80) viewed masked faces at various levels of visibility. In all age groups, we found a late slow wave showing a nonlinear profile at the expected perceptual thresholds. However, this late component shifted from a weak and delayed response in 5-month-olds (starting around 900 ms) to a more sustained and faster response in older infants (around 750 ms). These results reveal that the brain mechanisms underlying the threshold for conscious perception are already present in infancy but undergo a slow acceleration during development.

14 Hayatın evreleri: Uygulama örnek Sunumda yer alması gerekenler: Haber ya da olayın tanımı Haberin ya da olayın kaynağında yer alan temel noktalar Haber ya da olayı destekleyen bilimsel veriler Haber ya da olayın hayatın evreleri ile ilişkilendirilmesi Haber ya da olaydan çıkarılacak dersler

15 SAATPAZARTESİSALIÇARŞAMBAPERŞEMBECUMA

16 SINAMA YÖNTEMLERİ Bu Dilimde: –Uygulama değerlendirilecek – Çoktan seçmeli test uygulanacak


"HAYATIN EVRELERİ DİLİMİ Moderatörler: Prof. Dr. Leyla Tapul Prof. Dr. Gülbin Gökçay." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları