Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1 T.C. Yükseköğretim Kurulu DİPLOMA EKİ PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (KAZANIMLARI) DİPLOMA EKİ EĞİTİM SEMİNERİ 2011-2013 Dönemi Bologna Sürecinin Türkiye’de.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1 T.C. Yükseköğretim Kurulu DİPLOMA EKİ PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (KAZANIMLARI) DİPLOMA EKİ EĞİTİM SEMİNERİ 2011-2013 Dönemi Bologna Sürecinin Türkiye’de."— Sunum transkripti:

1 1 T.C. Yükseköğretim Kurulu DİPLOMA EKİ PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (KAZANIMLARI) DİPLOMA EKİ EĞİTİM SEMİNERİ Dönemi Bologna Sürecinin Türkiye’de Uygulanması Projesi Prof. Dr. Mehmet Durman 01 Mart 2013, İTÜ, İstanbul

2 The preamble published on the European Commission. Each Diploma Supplement must include the following eight sections: 1. Information identifying the holder of the qualification 2. Information identifying the qualification 3. Information on the level of the qualification 4. Information on the contents and results gained 4.1 Mode of study: 4.2 Programme requirements: 4.3 Programme details (e.g., modules or units studied), and grades/marks/credits: 4.4 Grading scheme and, if available, grade distribution guidance: 4.5 Overall classification of the qualification (in original language): 5. Information on the function of the qualification 6. Additional information 7. Certification of the supplement 8. Information on the national higher education system DIPLOMA SUPPLEMENT TEMPLATE

3 3 Where available, provide details of the learning outcomes, knowledge, skills, competencies and stated aims and objectives associated with the qualification. This information, which relates to outcomes rather than procedures of learning, will increasingly be the key basis on which qualifications are assessed. If applicable, provide details of the regulations covering the minimum requirements to secure the qualification, e.g. any compulsory components or compulsory practical elements, whether all elements have to be passed simultaneously, any thesis/dissertation regulations etc. Include details of any particular features that help define the qualification, especially information on the requirements for successfully passing it. Prog. Öğrenme Çıktıları Program Amaç ve Hedefleri Asgari Mezuniyet Koşulları Asgari Başarı Koşulları DIPLOMA SUPPLEMENT 4.2 Programme requirements:

4 Programme Requirements:  Graduation Requirements: - GPA or CGPA, Work Placement, Thesis, etc...  Programme Aims & Objectives:  Programme LOs: DIPLOMA SUPPLEMENT 4.2’de Verilmesi Önerilen Bilgiler

5 5 DE ETİKETİ ALAN ÜNİVERSİTELER 4.2’de Verilen Bilgiler

6 6

7 7

8 8

9 9  DE örneklerine bazı üniversitelerin web sayfalarından ulaşmak çok zor, bazılarında (DE Etiketi almış olanlar da dahil) ise örnek verilmemektedir.  Bazı üniversiteler, DE Etiketi almış olmalarına rağmen halen ücret talep etmektedir.  DE’nin 4.2 bölümüne (Programme Requirements) ilişkili olarak: o DE Etiketi almış olan üniversitelerin büyük çoğunluğunda PÇ’ları verilmemektedir. Buna AKTS Etiketi almış olan üniversitelerin önemli çoğunluğu dahildir. o Program Amaç ve Hedefleri ile PÇ arasından ilişkilendirme zayıftır. o PÇ ifadeleri, PÇ’nın yazılması için belirlenmiş genel kurallara uymamaktadır. o PÇ’nın TYYÇ Düzey Tanımlayıcıları ile ilişkilendirilmesi zayıftır. o İngilizce ifadeler açık ve anlaşılabilir değildir. TESPİTLER VE İYİLEŞTİRMEYE AÇIK ALANLAR

10 10 Teşekkür ederim...

11 11

12 12

13 13

14 14


"1 T.C. Yükseköğretim Kurulu DİPLOMA EKİ PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (KAZANIMLARI) DİPLOMA EKİ EĞİTİM SEMİNERİ 2011-2013 Dönemi Bologna Sürecinin Türkiye’de." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları