Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLARDA HAREKET EĞİTİMİ HAZIRLAYAN YRD. DOÇ. DR. FATMA ÇELİK KAYAPINAR.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLARDA HAREKET EĞİTİMİ HAZIRLAYAN YRD. DOÇ. DR. FATMA ÇELİK KAYAPINAR."— Sunum transkripti:

1 BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLARDA HAREKET EĞİTİMİ HAZIRLAYAN YRD. DOÇ. DR. FATMA ÇELİK KAYAPINAR

2 Hareket çocuk yaşamının odak noktasıdır. Hareket yoluyla onlar çevresindekilere nasıl davranacaklarını, nasıl etkileşimde bulunacaklarını, nasıl tepkide bulunacaklarını öğrenirler. Hareket onların çevresindeki dünyayı araştırma, keşfetme ve dolayısıyla bilgilenmeleri aşamasında temel araçtır. İnsan bilişsel, duyuşsal, sosyal ve fiziksel özellik örüntülerinin bütünü olan bir varlıktır. Bu nedenle her yönü ile en geniş kapsamlı gelişmesi, onu daha fonksiyonel yapacaktır. Bu açıklamalar doğrultusunda insanın hareketlerini içeren eğitimlerine “Beden Eğitimi” yerine daha kapsamlı olan “hareket eğitimi” kavramının kullanılması tercih edilmiştir.

3 Hareket eğitiminin planlanmasında, çocukların yaşları ve dolayısıyla gelişimsel özelliklerinin ve motor beceri çeşitlerini bilmek önemlidir. 5-6 yaş çocukları iki yada daha çok hareketi birleştirmeyi öğrenebilirler. Örneğin koşma ve sıçrama. Bu dönemde çocuklar arasında fiziksel başarı önem kazanmaya başlar ve çocuklar başarıları ile öğünürler. Pek çok işlev yönünden belli olgunluğa erişen okulöncesi çocuğu artık beden üzerinde denetimini yapabilecek duruma gelmiştir. Altı-7 yaşından başlayarak hemen tüm duyu organları gelişmiş olan çocuk, okulda yapılacak eğitim-öğretim etkinliklerini izleyebilecek bir olgunluğa erişmiştir.

4 Bedenin çeşitli hareketleri yapabilmesi ve dik tutabilmesi, açık hava etkinlikleri ile gerçekleşir. Yapılan araştırmalara göre, çocuk 5 yaşına kadar bu beceri ve yeteneği elde edemezse, ileride ek olanaklar, doktor ve sağlık desteği sağlansa bile bir daha bu yetilerini gerçek anlamda gerçekleştiremez. Hareket gelişimi, beden gelişimine paralel gider. Hareket ile ilgili gelişim altı yaşından sonra iyice yavaşlar ve azalır. Temel eğitim çağı, çocuğun hareket deneyimi açısından ilginçlikler göstermektedir. Vücuttaki organların eşgüdüm içerisinde çalışması, tepki hızı, güç-kuvvet, denge ve esneklik gibi yönlerden çocuğun gelişiminde hareket ve oyun eğitimi dersleri büyük katkılar sağlayacaktır. Gerek okulöncesi gerekse temel eğitim çağında oyun, çocuğun yalnız devinimsel gelişimi için değil; zihinsel, duygusal, toplumsal gelişimi gibi yönlerden de değerli bir eğitim aracıdır. İçinde hız, kuvvet, çeviklik, denge, dayanıklılık, çabuk algılama ve hızlı karar verme gibi özellikleri taşıyan çocuk oyunları bu gelişim çağı çocuğunun gelişimine çok yönlü katkılar sağlayacaktır.

5 Temel Gelişim Evresi Katılımcı/Öğrenme Evresi: 6-11 yaş Öğretilecek beceriler; Basit olmalı, Büyük kas gruplarına yönelik, ince motor beceri gerektirmeyen, vücuda zarar vermeyen beceriler seçilmeli, Uygulanan alıştırmalar Aerobik kondisyona dönük, Esneklik geliştirici, Vücudunun farkına vardıran ve hareket dizisi içerikli becerilere yer verilmeli, Alıştırmalar; -Güven veren,Yaratıcılık geliştiren,Yönlendirici, -Grupla etkileşim ve işbirliği geliştirici olmalıdır. -Eğlenmeyi aynı zamanda kazanma ve kaybetme duygularını öğretirken, zor becerileri uygulamaya çabalamaya teşvik etmelidir.

6 Strateji ve taktik öğrenimi yerine beceri öğrenimi üzerinde durulur. Kazanma önemli bir kavram olarak ele alınmaz. Basit oyunlar, oyunun modifiye edilmiş formuyla uygulanmalı Örn: mini tenis, kısaltılmış mesafeler, basite indirgenmiş ve azaltılmış kurallar vb.), Modifiye edilmiş ve küçültülmüş araç kullanılmalı (Örn: Daha küçük top, raket, fırlatma aracı, engel, pota, vb.), Başarı; kazanma/kaybetme teması yerine, çok yönlü öğrenme ve beceri sergileme içerikli olmalı, Bir spor dalı veya branş hedefli özelleşmelerden kaçınılmalı (Örn: Kaleci, pivot, sprinter, atlayıcı, vb.), Yarışma miktarı dengelenmeli, Öğrenmeyi teşvik edici basit formda yarışma içeriği uygulanmalı, Turnuva türü yarışma uygulanmalı Şehir dışı seyehat içerikli; lig, play-off ve eleme usulü yaklaşımlardan kaçınılmalı Kız ve erkek çocukların birlikte yarışmalarına izin verilmeli

7 Spor DalıTemel GelişimÖzel GelişimYüksek Performans Evresi Evresi Evresi Atletizm 10-12 13-14 18-23 Basketbol 7-8 10-12 20-25 Boks 13-14 15-16 20-25 Hentbol 11-12 14-15 20-25 Bisiklet 14-15 16-17 21-24 Kule Atlama 6-7 8-10 18-22 Eskrim 7-8 10-12 20-25 Artistik Paten 5-6 8-10 16-20 Cimnastik (Bayan) 6-7 10-11 14-18 Cimnastik (Erkek) 6-7 12-14 18-24 Kürek 12-14 16-18 22-24 Kayak 6-7 10-11 20-24 Futbol 10-12 11-13 18-24 Yüzme 3-7 10-12 16-18 Tenis 6-8 12-14 16-18 Voleybol 11-12 14-15 20-25 Halter 11-13 15-16 21-28 Güreş 13-14 15-16 24-28

8 Anlatım Yöntemi Sözlü açıklama yöntemi Gösteri yöntemi Alıştırma Yöntemi Görevlendirme yöntemi Eşli Çalışma Yöntemi Yönlendirilmiş Buluş Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bağımsız çalışma yöntemi Soru-cevap yöntemi Değerlendirme yöntemi Medya yardımlı öğretim yöntemi BEDEN EĞİTİMİNDE KULLANILAN ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ


"BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLARDA HAREKET EĞİTİMİ HAZIRLAYAN YRD. DOÇ. DR. FATMA ÇELİK KAYAPINAR." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları