Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÇOKLU ORTAM TASARIMI İLKELERİ Bu materyal Çoklu Ortam Dersi alan üniversite öğrencilerine; Mayer’in Çoklu Ortam Tasarımı İlkelerini, konu anlatımı ve.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÇOKLU ORTAM TASARIMI İLKELERİ Bu materyal Çoklu Ortam Dersi alan üniversite öğrencilerine; Mayer’in Çoklu Ortam Tasarımı İlkelerini, konu anlatımı ve."— Sunum transkripti:

1

2 ÇOKLU ORTAM TASARIMI İLKELERİ Bu materyal Çoklu Ortam Dersi alan üniversite öğrencilerine; Mayer’in Çoklu Ortam Tasarımı İlkelerini, konu anlatımı ve konu testi ile birlikte öğrenmelerini sağlamak için hazırlanmıştır. Konu Anlatımı Konu Testi

3 ÇOKLU ORTAM TASARIMI İLKELERİ (CLARK MAYER)(CLARK MAYER) Önceki sunumumuzda çoklu ortamın ne olduğunu öğrendiniz. Çoklu Ortam Paylaşımları’nın nasıl yapıldığını öğrendiniz. Bu sunumda ise öncelikle Çoklu Ortam Tasarımı İlkeleri’nin tanımını öğrenecek, doğru ve yanlış kullanımlarını göreceksiniz. Daha sonrasında konu testi ile öğrendiklerinizi pekiştireceksiniz.

4 ‹#› Kredi kartınızı kaybettiniz diyelim. Çok endişelenirsiniz ve hemen bankayı ararsınız bir an önce değil mi? Kartınızı kapattırmak için bir Müşteri Hizmetleri temsilcisiyle görüştüğünüzde mi endişeniz azalır, yoksa bilgisayarın sizi yönlendirmeye çalışmasıyla mı? Tabi ki müşteri hizmetleri temsilcisiyle görüşmek sizi rahatlatacaktır değil mi? Çoklu Ortam Tasarımı İlkeleri’nden biri olan Ses ilkesinin tanımında da anlatımda insan sesinin kullanılması anlatımı güçlendirir diyor. Peki diğer ilkelerimiz neler diyor öğrenmeye başlayalım.

5 Çoklu Ortam Tasarımı İlkeleri  Çoklu ortam ürünlerinin eğitimde kullanılması üzerine araştırmalar yapan Mayer’ in ortaya koyduğu çoklu ortam tasarım ilkeleri aşağıdaki gibidir; ‹#› Konu Dışı İşlemleri Azaltma İlkeleri Temel Süreçleri Yönetme İlkeleri Üretici Süreçleri Geliştirme İlkeleri  Tutarlılık  Dikkat Çekme  Gereksizlik  Konumsal Yakınlık  Zamansal Yakınlık  Parçalara Bölme  Ön Alıştırma  Biçim  Çoklu Ortam  Kişileştirme  Ses  Resim

6 1. Tutarlılık İlkesi  Konu dışı materyalleri öğretim tasarımı dışında tutulduğunda öğrenme daha iyi olur. Klavye(Keyboard) ‹#› Klavye(Keyboard) Konu Dışı İşlemleri Azaltma İlkeleri Temel Süreçleri Yönetme İlkeleri Üretici Süreçleri Geliştirme İlkeleri A. Konu Dışı İşlemleri Azaltma İlkeleri

7 2. Dikkat Çekme İlkesi  Öğrenenin dikkatini dersteki anahtar ögelere, kavramlara çeker ve bu ögeler arasında bağlantılar kurmasını sağlayarak konu dışı işlemleri azaltırız. Windows, Microsoft firmasının ürettiği bir işletim sistemidir. En büyük özelliklerinden biri, kolay öğrenilebilir oluşudur. Bu kolaylık Windows´a, bilgisayar pazarında en yaygın kullanılan işletim sistemi olmasını sağlamaktadır. Bu konuda en önemli rakibi ise Linux sistemidir. ‹#› Konu Dışı İşlemleri Azaltma İlkeleri Temel Süreçleri Yönetme İlkeleri Üretici Süreçleri Geliştirme İlkeleri A. Konu Dışı İşlemleri Azaltma İlkeleri

8 3. Gereksizlik İlkesi  Öğrenme açısından resimlerin ve sözlü anlatımın birlikte kullanıldığı durumlar; resim, sözlü anlatım ve metnin birlikte kullanıldığı durumlara göre daha iyi sonuçlar vermektedir. ‹#› A. Konu Dışı İşlemleri Azaltma İlkeleri Konu Dışı İşlemleri Azaltma İlkeleri Temel Süreçleri Yönetme İlkeleri Üretici Süreçleri Geliştirme İlkeleri Verilerimizi kalıcı olarak saklamak için kullanılan bir saklama birimidir. Tıklayınız. Tıklayınız.

9 4. Konumsal Yakınlık İlkesi  Birbiri ile ilişkili metinlerin ve resimlerin sayfada ya da ekran üzerinde birbirlerine yakın olması durumunda öğrenme daha iyi olur. HoparlörHoparlör ‹#› A. Konu Dışı İşlemleri Azaltma İlkeleri Konu Dışı İşlemleri Azaltma İlkeleri Temel Süreçleri Yönetme İlkeleri Üretici Süreçleri Geliştirme İlkeleri

10 5. Zamansal Yakınlık İlkesi  Birbirleriyle ilişkili metinlerin ve resimlerin aynı anda sunulduğu ortamlarda öğrenme, ilgili metin ve resimlerin birbiri ardı sıra sunulduğu ortamlara göre daha iyi olur. Bilgisayarda imleci kontrol ederek çeşitli işlemler gerçekleştirmeye yarayan donanımdır. Slayt 1 Slayt 2 Bilgisayarda imleci kontrol ederek çeşitli işlemler gerçekleştirmeye yarayan donanımdır. Slayt 1 ‹#› A. Konu Dışı İşlemleri Azaltma İlkeleri Konu Dışı İşlemleri Azaltma İlkeleri Temel Süreçleri Yönetme İlkeleri Üretici Süreçleri Geliştirme İlkeleri

11 1. Parçalara Bölme İlkesi  Konunun uygun biçimde bölümlere ayrıldığı durumlarda öğrenme, konunun bölümlere ayrılmadan verilmesine göre daha iyi olur. B. Temel Süreçleri Yönetme İlkeleri 80 dakikalık bir dersin aralıksız işlenmesi.80 dakikalık bir dersin 40’ar dakika olarak aralıkla işlenmesi. ‹#› Konu Dışı İşlemleri Azaltma İlkeleri Temel Süreçleri Yönetme İlkeleri Üretici Süreçleri Geliştirme İlkeleri

12 2. Ön Alıştırma İlkesi  Öğrenilecek anahtar kavramlar ve bu kavramların özellikleri önceden bilindiğinde öğrenme daha iyi olur. B. Temel Süreçleri Yönetme İlkeleri Bilgisayar ağlarının anlatılacağı bir derste ön alıştırma olarak böyle bir kavram haritası kullanılabilir. ‹#› Konu Dışı İşlemleri Azaltma İlkeleri Temel Süreçleri Yönetme İlkeleri Üretici Süreçleri Geliştirme İlkeleri

13 3. Biçim İlkesi  Resim ve anlatımın birlikte sunulduğu ortamlarda öğrenme; resim ve yazının birlikte sunulduğu ortamlara göre daha iyi olur. B. Temel Süreçleri Yönetme İlkeleri ‹#› Üzerine tekrar tekrar verilerin yazılıp silinebildiği bir bellek çeşididir. Konu Dışı İşlemleri Azaltma İlkeleri Temel Süreçleri Yönetme İlkeleri Üretici Süreçleri Geliştirme İlkeleriTıklayınız.

14 1. Çoklu Ortam İlkesi  Resim ve yazının birlikte sunulduğu ortamlarda öğrenme, sadece yazıdan oluşan öğrenme ortamlara göre daha iyi olur. C. Üretici Süreçleri Geliştirme İlkeleri Yazıcı, bilgisayardaki bilgilerin basılı bir kopyasını almamızı sağlar. ‹#› Konu Dışı İşlemleri Azaltma İlkeleri Temel Süreçleri Yönetme İlkeleri Üretici Süreçleri Geliştirme İlkeleri

15 2. Kişileştirme İlkesi  Günlük dil kullanılan ortamlarda öğrenme akademik dil kullanılan ortamlara göre daha iyi olur. ‹#› C. Üretici Süreçleri Geliştirme İlkeleri Konu Dışı İşlemleri Azaltma İlkeleri Temel Süreçleri Yönetme İlkeleri Üretici Süreçleri Geliştirme İlkeleri

16 3. Ses İlkesi  Sözlü anlatımın insan sesi ile verilmesi durumunda öğrenme, makine sesi ile verilmesine göre daha iyi olur. ‹#› C. Üretici Süreçleri Geliştirme İlkeleri Konu Dışı İşlemleri Azaltma İlkeleri Temel Süreçleri Yönetme İlkeleri Üretici Süreçleri Geliştirme İlkeleri RAM Bellek Tıklayınız.Tıklayınız.

17 4. Resim İlkesi  Konuşan kişinin resminin görülmesi, öğrenmenin daha iyi olmasını sağlamaz. ‹#› C. Üretici Süreçleri Geliştirme İlkeleri Konu Dışı İşlemleri Azaltma İlkeleri Temel Süreçleri Yönetme İlkeleri Üretici Süreçleri Geliştirme İlkeleri

18 ‹#› Test Hakkında Testi Çöz

19  Sorular iki şıklıdır.  Şıklarda verilenlerden doğru kullanımı seçmeniz beklenmektedir.  Yanlış cevabı işaretlerseniz, cevabın neden yanlış olduğunu anlatan bir uyarı penceresi ekrana gelecektir. Daha sonrasında doğru şıkkı işaretleyerek teste devam edebilirsiniz.  İyi şanslar! ‹#›

20 Tutarlılık ilkesinin doğru kullanımı hangi seçenekte verilmiştir? Monitör(Ekran) Monitör(Ekran)

21 ‹#› Dikkat Çekme ilkesinin doğru kullanımı hangi seçenekte verilmiştir? Ekran Nedir? Ekran bilgisayarın çıkış birimlerinden biridir. Bilgisayar ile kullanıcı kişiler arasındaki görüntü iletişimini sağlarlar. Ekran Nedir? Ekran bilgisayarın çıkış birimlerinden biridir. Bilgisayar ile kullanıcı kişiler arasındaki görüntü iletişimini sağlarlar.

22 ‹#› Gereksizlik ilkesinin doğru kullanımı hangi seçenekte verilmiştir? Harici hard disk, bilgisayara sadece bir kablo yardımıyla bağlayıp veri alışverişi yapabileceğimiz cihazdır. Tıklayınız.Tıklayınız.

23 ‹#› Konumsal Yakınlık ilkesinin doğru kullanımı hangi seçenekte verilmiştir? Fare

24 ‹#› Zamansal Yakınlık ilkesinin doğru kullanımı hangi seçenekte verilmiştir? Bilgisayarlar arası iletişimde ve bilgisayarların yerel ağa bağlanmasında kullanılan kablo ucunda yer alır. Slayt1 Slayt2 Bilgisayarlar arası iletişimde ve bilgisayarların yerel ağa bağlanmasında kullanılan kablo ucunda yer alır. Slayt1

25 ‹#› Parçalara Bölme ilkesinin doğru kullanımı hangi seçenekte verilmiştir? İklimleri Şehir Şehir Söylemek İklimleri Bölge Bölge Söylemek

26 ‹#› Ön Alıştırma ilkesinin doğru kullanımı hangi seçenekte verilmiştir? Kavramların direkt öğretilmesi. Öğretilecek kavramların ve özelliklerinin önceden verilmesi.

27 ‹#› Biçim ilkesinin doğru kullanımı hangi seçenekte verilmiştir? Modem; bilgisayarların telefon hatlarını kullanarak haberleşmesini sağlayan aygıttır. Tıklayınız.

28 ‹#› Çoklu Ortam ilkesinin doğru kullanımı hangi seçenekte verilmiştir? Fan soğuk veya sıcak havayı dengede tutarak dengeli olarak savurmakta olan bir cihazdır.

29 ‹#› Kişileştirme ilkesinin doğru kullanımı hangi seçenekte verilmiştir? Ekran Nedir? Bilgisayar ile kullanıcı kişiler arasındaki görüntü iletişimini sağlarlar. Ekran Nedir? Bilgisayardan aldığı elektriksel görüntü sinyallerini görsel sinyallere çevirerek kişilerin bilgisayar ile iletişim kurmasını sağlarlar.

30 ‹#› Resim ilkesinin doğru kullanımı hangi seçenekte verilmiştir? Konuşan kişinin resmi görülmesi anlatımı etkilemez. Konuşan kişinin resmi görülmesi anlatımı daha iyi hale getirir.

31 ‹#› Ses ilkesinin doğru kullanımı hangi seçenekte verilmiştir? Tıklayınız.Tıklayınız.

32 ‹#› Neler Öğrendik? Çoklu Ortam oluştururken dikkat edilmesi gereken 12 tane ilkenin neler olduğunu öğrendik. Doğru kullanımlarını gördük. Konu testiyle de öğrendiklerimizin kalıcılığını sağlamış olduk.


"ÇOKLU ORTAM TASARIMI İLKELERİ Bu materyal Çoklu Ortam Dersi alan üniversite öğrencilerine; Mayer’in Çoklu Ortam Tasarımı İlkelerini, konu anlatımı ve." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları