Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

DAMAL İL ÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNGİ (2015-2016) 1/41.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "DAMAL İL ÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNGİ (2015-2016) 1/41."— Sunum transkripti:

1 DAMAL İL ÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNGİ (2015-2016) 1/41

2 DAMAL 2/41 DAMAL İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜNÜN TARİHÇESİ Damal, Ardahan İlinin Kuzey İlçeleri arasında yer alan, Hanak, Çıldır, Posof İlçeleriyle komşu ve Gürcistan Devletiyle sınır olan, 8516 nüfuslu, 2100 rakımlı bir ilçedir. Cumhuriyetin ilanından sonra Damal, nahiye olarak bağlı köyleriyle birlikte Kars’ın Posof İlçesine bağlanmıştır. 1954 tarihinde Posof’tan ayrılarak Ardahan İlçesine bağlanmıştır. Hanak Nahiyesinin 1958 tarihinde İlçe statüsüne getirilmesi sonucu köyleriyle birlikte Hanak İlçesine bağlanmış, 1972 yılında belediye kurularak kasaba statüsüne dönüştürülmüştür. 27.05.1992 tarih 3806 sayılı Kanunla Ardahan’a İl statüsü verilmesiyle birlikte, Damal’da ilçe statüsüne kavuşmuştur.

3 DAMAL 3/41. 03.12.1983 tarihinde 179 sayılı KHK. İle Bakanlığımız Merkez, Taşra ve Yurtdışı Teşkilatı yeniden düzenlenmiş, İlçelerde Milli Eğitim müdürlükleri ihdas edilmiştir. Bu tarihten itibaren İlköğretim ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerinin görev ve fonksiyonlarının son bulması ile Milli Eğitim Bakanlığının İlçe genelindeki üst kuruluşu olarak faaliyetlerine başlamıştır. Bu durum 1992 yılına kadar Hanak İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünce yürütülmüştür. 1992 yılında Damal’ın İlçe olmasıyla birlikte, bu ilçede bakanlıkların taşra teşkilatları kurulmaya başlamıştır. Bu bağlamda Damal İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü de teşkilatlanarak eğitim-öğretim hizmeti vermeye başlamıştır.1992-2008 yılları arası Eski İlkokul binasında hizmet veren İlçe Milli Eğitim Müdürlüğümüz,2008 yılının sonlarına doğru “Damal Hükümet Konağı” binası bünyesinde tahsis edilen katta hizmet vermekte olup, Ardahan il Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı olarak eğitim- öğretim çalışmalarını yürütmektedir. 1992 yılından günümüze kadar geçen süreçte görev yapan İlçe Milli Eğitim Müdürleri sırasıyla; Zeynel KASA, Muammer GÜNDOĞDU, Yücel ERTEN, Mehmet Emin DOĞAN, Orbay ÖZCAN, Erol ÖZER, Seydali ÖNAL ve Eylül 2010 Tarihinden itibaren Yalçın US bu görevi yürütmektedir.

4 DAMAL PERSONEL DURUMU İL MÜDÜRLÜĞÜMÜZ VE İLÇE MÜDÜRLÜKLERİ PERSONEL DURUMU99 GÖREV ÜNVANITOPLAMASİLVEKİLBOŞ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRÜ İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRÜ 10 1(Geçici görevli) 0 EĞİTİM DENETMENLERİ BAŞKANI EĞİTİM DENETMENLERİ BAŞKAN YRD. İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜR YARDIMCISI İL MİLLİ EĞİTİM ŞUBE MÜDÜRÜ İLÇE MİLLİ EĞİTİM ŞUBE MÜDÜRÜ 101 (Geçici Görevli)0 EĞİTİM DENETMENLERİ SAYISI OKUL /KURUM YÖNETİCİSİASİL VEKİLTOPLAM MÜDÜR 6 6 (4 Geçici Görevli; 2 Müdür Yetkili) 12 MÜDÜR BAŞ YRD. 011 MÜDÜR YARDIMCISI 05(Geçici Görevli)4 EĞİTİM ÖĞRETİM SINIFIOLMASI GEREKLİ NORMMEVCUTİHTİYAÇ ÖĞRETMEN 968511 4/41

5 DAMAL GENEL İDARE, TEKNİK, SAĞLIK VE YARDIMCI HİZMETLER SINIFINDAKİ PERSONELDURUMU EĞİTİM ÖĞRETİM DIŞI PERSONEL DURUMU PERSONEL GÖREV VE ÜNVANIOLMASI GEREKLİ NORMMEVCUT DURUMİHTİYAÇ GENEL İDARE HİZMETLERİ 15510 TEKNİK HİZMETLER SINIFI 10 1 SAĞLIK HİZMETLERİ SINIFI 00 0 YARDIMCI HİZMETLER SINIFI 954 TOPLAM 251015 DİĞER STATÜLER TÜRÜMEVCUT GEÇİCİ PERSONEL (657 4/C) SÜREKLİ İŞÇİ HİZMET SATIN ALIM YOLUYLA ÇALIŞTIRILAN PERSONEL SAYISI TEMİZLİKŞOFÖRGÜVENLİK 5 00 DERS KARŞILIĞI ÜCRETLİ ÖĞRETMEN5 5/41

6 DAMAL ARAÇ-GEREÇ DEMİRBAŞ DURUMU ARAÇ GEREÇ DURUMU ( İl+ İlçe) İlçe Adı BİLGİ TEKNOLOJİK KAYNAK DURUMU (Adet) RESMİ ARAÇ DURUMU (Adet) DİGER ARAÇ DURUMU (Adet) SERVERPC LAPTO P YAZICI SCANNE R PROJEKSİYONOTOBÜSKAMYONKAMYONETMİNİBÜSOTOMOBİL MİNİBÜS KAMYONE T DAMAL 0 60 6131016 00001000 6/41

7 DAMAL ÖĞRENCİ ÖĞRETMEN VE OKUL/KURUM SAYILARI RESMİ+ÖZEL RESMİÖZEL RESMİ- ÖZEL TOPLAM OKUL ÖNCESİ İLKOKUL ORTAOKUL GENEL ORTAÖĞRETİM DİN ÖĞRETİMİ MESLEKİ VE TEKNİK ORTAÖĞRETİM YAYGIN EĞİTİM OKUL ÖNCESİ İLKÖĞRETİ M GENEL ORTAÖĞRETİ M MESLEKİ VE TEKNİK ORTAÖĞRETİ M YAYGIN EĞİTİM OKUL SAYISI/KURU M SAYISI 09 4 00 1 1 00000 15 ÖĞRENCİ/ KURSİYER 67 321334 00 235560000001517 ÖĞRETMEN / UZMAN ÖĞRETİCİ/ USTA ÖĞRETİCİ 5 1742 0 19 2 00000 85 7/41

8 DAMAL“ YAYGIN EĞİTİM KURUMLARI ÖĞRENCİ/KURSİYER- ÖĞRETMEN/USTA ÖĞRETİCİ VE KURUM SAYILARI RESMİ HALK EĞİTİMİ MERKEZLERİ MESLEKİ EĞİTİM MERKEZLERİ METEM İKİLİ MESLEKİ EĞİTİM MERKEZLERİ OLGUNLAŞMA ENSTİTÜLERİ YETİŞKİNLER TEKNİK EĞİTİM MERKEZLERİ PRATİK KIZ SANAT TUREM OKUL SAYISI/KURUM SAYISI 1 0 0 0 0 000 ÖĞRENCİ/ KURSİYER 560 0 0 0 0000 ÖĞRETMEN/ USTA ÖĞRETİCİ 43(E kders) karşılığı görevlendirilen) 0 0 0 0 000 8/41

9 DAMAL YAYGIN EĞİTİM KURUMLARI ÖĞRENCİ/KURSİYER- ÖĞRETMEN/UZMAN/USTA ÖĞRETİCİ VE KURUM SAYILARI ÖZEL ÖZEL MUHTELİF KURSLAR ÖZEL DERSHANELER MTSK ÖZEL ÖĞRENCİ ETÜT EĞİTİM MERKEZİ ÖZEL EĞİTİM VE REHABİLİTASYON MERKEZİ KURUM SAYISI 0 0000 ÖĞRENCİ/ KURSİYER 00000 ÖĞRETMEN/ UZMAN ÖĞRETİCİ/ USTA ÖĞRETİCİ 00000 YABANCI UYRUKLU ÖĞRETMEN/ UZMAN ÖĞRETİCİ/ USTA ÖĞRETİCİ 00000 9/41

10 DAMAL NÜFUS VE DEMOGRAFİK DURUMU 2014 ADNKS GÖRE İL İLÇELERİN NÜFUSU İlçe Adı 2013DEĞİŞİM ERKEKKADIN20132014 0-1818-6565+TOPLAM18-6565+ TOPLAM 0-1818-6565+ TOPLA M ERKE K KADI N ERKE K KADI N DAMAL 11841895306 338518483033242934165141930043385135932423004 10/41

11 DAMAL YILLAR Okul Öncesi Öğrenci Sayısı (1) Okul Öncesi Çağ Nüfusu (2) Oran % (1/2) İlköğretim Öğrenci Sayısı (1) İlköğretim Çağ Nüfusu (2) Oran % (1/2) Ortaöğretim Öğrenci Sayısı (1) Ortaöğretim Çağ Nüfusu (2) Oran % (1/2) 2010 112 100972 10039940598 2011 103 100946 10035437893 2012 899395695 100 29630098,5 2013 69 100874 100 23824598 2014 68 100697 100 25326596 2015 678580655 100 23524496 EĞİTİM GÖSTERGELERİ ADNKS sistemine göre öğrenim çağı nüfusu öğrencilerin okula kazandırılma yüzdesi 11/41

12 DAMAL ÖRGÜN EĞİTİM GÖSTERGELERİ OKULLAŞMA ORANLARI OKUL ÖNCESİ YILLA R 3-5 YAŞ 2015-2019 STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF 4-5 YAŞ 2015-2019 STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF 5 YAŞ 2015-2019 STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF NET İL SIRALAMA SI NET İL SIRALAMASI NET İL SIRALAMASI K ETKETKET 2010 706913930+454792 40+4243 85 50+ 2011 707114140+465096 50+4445 89 60+ 2012 656913450+434790 60+3832 70 70+ 2013 3336 69 2014 3335 68 70 2015 3532 67 100 12/41

13 DAMAL ÖRGÜN EĞİTİM GÖSTERGELERİ OKULLAŞMA ORANLARI İLKÖĞRETİM YILLAR BRÜT NET KET İL SIRALAMASI 2015-2019 STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF KET İL SIRALAMASI 2015-2019 STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF 2010426239865100426239 865 100 2011398394792100398394 792 100 2012395394789100395394 789 100 2013389379768100389379768100 2014350348698100350348698100 2015322335655100322335655100 13/41

14 DAMAL ÖRGÜN EĞİTİM GÖSTERGELERİ OKULLAŞMA ORANLARI ORTAÖĞRETİM YILLAR GENEL ORTAÖĞRETİM MESLEKİ VE TEKNİK ORTAÖĞRETİM ORTAÖĞRETİM NET İL SIRALAMASI 2015-2019 STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF NET İL SIRALAMASI 2010-2014 STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF NET İL SIRALAMA SI 2015-2015 STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF KETKETKET 2011138180318 89 163138301138180318 89 2012137164301100144152296137164301100 20131061322238100 201448581065889147106147253100 2015504898449313794141235100 14/41

15 DAMAL YAYGIN EĞİTİM EĞİTİM GÖSTERGELERİ OKUR YAZAR ORANLARI YILLA R ÇAĞ NUFUSU 6+ BİLENBİLMEYENBİLİNMEYEN KIZERKEKTOPLAM ORAN % 2015-2019 STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF KIZERKEKTOPLAM ORAN % 2015-2019 STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF KIZERKEKTOPLAM ORAN % 2015-2019 STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF 2010 7950 3407 3595 7002 8892+ 406 122 528 06 03- 196 224 420 05 03- 2011 7727 3371 3602 6973 9095+ 491 363 754 05 02- 156 135 291 03 02- 2012 7488 3363 35866949 92,8 539 20137488 3363 358669499395+276246522 20147432 3354 355669109395+276246522 20155468 2396 2666506293100250156406 15/41

16 DAMAL EĞİTİM GÖSTERGELERİ SBS ve TEOG (İLKÖĞRETİM) YILLAR 8. SINIF SINAVA KATILAN ÖĞRENCİ SAYISI BAŞARI PUANIİL SIRALAMASI 2015-2019 STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF 2011 127 322 300 2012 119305 2013 109329320 2014 96319320 2015 113291 - 16/41

17 DAMAL EĞİTİM GÖSTERGELERİ YGS (ORTAÖĞRETİM) YILLAR 12. SINIF SINAVA KATILAN ÖĞRENCİ SAYISI BAŞARI PUANI İL SIRALAMASI 2015-2019 STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF 2011 99 204,130 180 2012 68196,450 185 2013 77 193,866 190 2014 77194,4 2015 44198 17/41

18 DAMAL EĞİTİM GÖSTERGELERİ LYS (LİSANS YERLEŞTİRME SINAVI) (ORTAÖĞRETİM) YILLAR YERLEŞTİ RİLEN ÖĞRENCİ SAYISI (1) LYS SINAVINI KAZANAN ÖĞRENCİ SAYISI (2) ORA N (1/2) PUAN TÜRÜ MF İL SIRALAMAS I 2015- 2019 STRATEJİ K PLANDAK İ HEDEF PUAN TÜRÜ TM İL SIRALAMAS I 2015- 2019 STRATEJİ K PLANDAK İ HEDEF PUAN TÜRÜ SÖZ İL SIRALAMAS I 2010-2014 STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF 2011319 2012 20730 2013 30839 201439923 201515640 18/41

19 DAMAL EĞİTİM GÖSTERGELERİ OKULLARI TERK EDEN (İLİŞİĞİ KESİLEN) ÖĞRENCİ ORANI YILLAR İLKÖĞRETİM ORTAÖĞRETİM GENEL ORTAÖĞRETİMMESLEKİ TEKNİK TERK ÖĞRENCİ SAYISI (1) TÜM ÖĞRENCİ SAYISI (2) ORANI % (1/2) 2015-2019 STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF TERK ÖĞRENCİ SAYISI (1) TÜM ÖĞRENCİ SAYISI (2) ORANI % (1/2) 2015-2019 STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF TERK ÖĞRENCİ SAYISI (1) TÜM ÖĞRENCİ SAYISI (2) ORANI % (1/2) 2015-2019 STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF 2011 09720 0 27 399 14 2012 0 9960 0 29 354 12 201306950002960 2014 0854000241 2015 065500 19/41

20 DAMAL YILLAR OKUL ÖNCESİİLKÖĞRETİM OKUL BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI (1) DERSLİK BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI (2) ŞUBE BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI (3) ÖĞRETMEN BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI (4) 2015-2019 STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF OKUL BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI DERSLİK BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI ŞUBE BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI ÖĞRETMEN BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI 2015-2019 STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF 12341234 201122 811612214 201217 831612415 201315 58128711 201414 71189412 20151714 55910 TOPLAM EĞİTİM GÖSTERGELERİ OKUL ÖNCESİ VE İLKÖĞRETİM KURUMLARINDA OKUL, DERSLİK, ŞUBE VE ÖĞRETMEN BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYILARI 20/41

21 DAMAL YILLAR GENEL ORTAÖĞRETİMMESLEKİ VE TEKNİK OKUL BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI DERSLİK BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI ŞUBE BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI ÖĞRETMEN BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI 2015-2019 STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF OKUL BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI DERSLİK BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI ŞUBE BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI ÖĞRETMEN BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI 2015-2019 STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF 12341234 2011 39928 99 25 2012 354 25 88 25 2013 296 21 74 16 2014241186015 201523516 11 TOPLAM EĞİTİM GÖSTERGELERİ ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA OKUL, DERSLİK, ŞUBE VE ÖĞRETMEN BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYILARI 21/41

22 DAMAL EĞİTİM GÖSTERGELERİ ÖĞRETMEN İHTİYACI Yıllar TEMEL EĞİTİM ORTAÖĞRETİM OKUL ÖNCESİ İLKÖĞRETİMORTAÖĞRETİM İhtiyaç (1) Norm Kadro Sayısı (2) Mevcut Oran % (1/2) İhtiyaç (1) Norm Kadro Sayısı (2) Mevcut Oran % (1/2) İhtiyaç (1) Norm Kadro Sayısı (2) Mevcut Oran % (1/2) 20112757777042016 201217610766662014 20130669726332118 2014 3742747222119 2015 0557777012322 22/41

23 DAMAL EĞİTİM GÖSTERGELERİ ÖĞRETMEN DURUMU Yıllar Kadrolu (1) 1/4 Oranı Ücretli (2) 2/4 Oranı Vekil (3) 3/4 Oranı Norm Kadro (4) Mevcut (5) 20118292780010663 20128187111300100112 20137896340010291 2014 83853300 83 2015 85 709685 23/41

24 Yıllar ORTA ÖĞRETİME KAYIT YAPTIRAN ÖĞRENCİ SAYISI (1) BİR ÖNCEKİ YIL İLKÖĞRETİMDEN MEZUN OLAN ÖĞRENCİ SAYISI (2) ORAN % (1/2) 2010-2014 STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF 2011951277580 20121151199685 2013 101102 99100 201496 100 2015113 100 EĞİTİM GÖSTERGELERİ İLKÖĞRETİM MEZUNU ÖĞRENCİLERİN ORTAÖĞRETİM KURUMLARINA KAYIT YÜZDESİ DAMAL 24/41

25 DAMAL EĞİTİM GÖSTERGELERİ ÖZEL EĞİTİM ALAN ÖĞRENCİ SAYISININ ÖZEL EĞİTİM İHTİYACI OLAN ÖĞRENCİ SAYISINA YÜZDESİ YILLAR İlköğretimOrtaöğretim Özel Eğitim Alan Öğrenci Sayısı (1) Özel Eğitime İhtiyacı olan tüm Öğrenci Sayısı (2) Oran % (1/2) 2010-2014 STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF Özel Eğitim Alan Öğrenci Sayısı (1) Özel Eğitime İhtiyacı olan tüm Öğrenci Sayısı (2) Oran % (1/2) 2010-2014 STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF 2011 77100 0000 2012 88100 0000 2013 11 100 0000 2014 55100 0000 2015 15 100 33 25/41

26 DAMAL EĞİTİM GÖSTERGELERİ TAŞIMALI EĞİTİM YILLAR İlköğretimOrtaöğretim Taşınan Öğrenci Sayısı (1) Tüm Öğrenci Sayısı (2) Oran % (1/2) 2015-2019 STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF Taşınan Öğrenci Sayısı (1) Tüm Öğrenci Sayısı (2) Oran % (1/2) 2015-2019 STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF 201126297227 201224294625 2013226 695 33 2014 268 698 38 2015 209 655 32 26/41

27 DAMAL EĞİTİM GÖSTERGELERİ ULUSAL/ULUSLAR ARASI BİLİMSEL ETKİNLİKLERE (BİLGİ YARIŞMASI, PROJE ÇALIŞMALARI VB.) KATILAN ÖĞRENCİ SAYISI ORANI YILLAR İLKÖĞRETİM ULUSLAR ARASI BİLİMSEL ETKİNLERE KATILAN ÖĞRENCİ SAYISI (1) ULUSAL BİLİMSEL ETKİNLERE KATILAN ÖĞRENCİ SAYISI (2) ORANI % (1/3) TOPLAM ÖĞRENCİ SAYISI (3) ORANI % (2/3) 2011 0 0 0 2012 0 0 0 2013 0 0 0 2014 0 0 0 2015 15 655 2 27/41

28 DAMAL EĞİTİM GÖSTERGELERİ ULUSAL/ULUSLAR ARASI BİLİMSEL ETKİNLİKLERE (BİLGİ YARIŞMASI, PROJE ÇALIŞMALARI VB.) KATILAN ÖĞRENCİ SAYISI ORANI GENEL ORTAÖĞRETİM ORTAÖĞRETİMMESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM YILLAR ULUSLAR ARASI BİLİMSEL ETKİNLERE KATILAN ÖĞRENCİ SAYISI (1) ULUSAL BİLİMSEL ETKİNLERE KATILAN ÖĞRENCİ SAYISI (2) ORANI % (1/3) TOPLAM ÖĞRENCİ SAYISI (3) ORANI % (2/3) ULUSLAR ARASI BİLİMSEL ETKİNLERE KATILAN ÖĞRENCİ SAYISI (1) ULUSAL BİLİMSEL ETKİNLERE KATILAN ÖĞRENCİ SAYISI (2) ORANI % (1/3) TOPLAM ÖĞRENCİ SAYISI (3) ORANI % (2/3) 20110000000000 20120000000000 20130000000000 20140000000000 20150000000000 28/411

29 DAMAL YILLAR BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLI OKUL SAYISI (1-5 SINIF) (1) MEVCUT OKUL SAYISI (2) ORANI % 2015-2019 STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF 2011510 5050- 2012410 4440- 2013212 2830- 20144123320- 201541233 EĞİTİM GÖSTERGELERİ İLKÖĞRETİM 29/41

30 DAMAL YILLAR İLKÖĞRETİMORTAÖĞRETİMMESLEKİ EĞİTİM KURUMLARI İKİLİ EĞİTİM YAPAN OKUL SAYISI (1) TÜM OKUL SAYISI (2) ORANI % (1/2) 2010-2014 STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF İKİLİ EĞİTİM YAPAN OKUL SAYISI (1) TÜM OKUL SAYISI (2) ORANI % (1/2) 2010-2014 STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF İKİLİ EĞİTİM YAPAN OKUL SAYISI (1) TÜM OKUL SAYISI (2) ORANI % (1/2) 2010-2014 STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF 2011 0 10 1000 01 00 00 0 20120 10 10000 1 00 00 0 20130 12 10000 1 00 00 0 20140 12 100001 00000 20150 12 100001 00000 EĞİTİM GÖSTERGELERİ İLKÖĞRETİM + ORTAÖĞRETİM 30/41

31 DAMAL Yıllar Kurs Merkezi Sayısı Kursa Katılan Öğrenci Sayısı Tüm öğrenci sayısı Tüm öğrenciye oranı % 2011 00 80 0 2012 00790 2013 00770 2014 17023829 2015 110923546 ÜNİVERSİTEYE HAZIRLIK YETİŞTİRME KURSU KATILIM BİLGİLERİ 31/41

32 DAMAL Yıllar Kurs Merkezi Sayısı Kursa Katılan Öğrenci Sayısı Tüm öğrenci sayısı Tüm öğrenciye oranı % 2011 00 80 0 2012 00790 2013 00770 2014 515627557 2015 5250 100 LİSEYE HAZIRLIK YETİŞTİRME KURSU KATILIM BİLGİLERİ 32/41

33 DAMAL YATILI RESMİ VE ÖZEL YURTLAR YATAKHANELERİN KAPASİTE KULLANIM ORANLARI FİZİKİ KULLANIM ÖZEL YURTLAR FİZİKİ KULLANIM YILLAR İLKÖĞRETİM(YİBO)ORTAÖĞRETİM YURT SAYISI ORTAÖĞRETİM KULLANIM KAPASİTESİ (1) PANSİYON KAPASİTESİ (2) ORANI % (1/2) KULLANIM KAPASİTESİ (1) PANSİYON KAPASİTESİ (2) ORANI % (1/2) KULLANIM KAPASİTESİ (1) PANSİYON KAPASİTESİ (2) ORANI % (1/2) 2011200 100 2012200 100 2013200 100 201413920070 201513920070 33/41

34 DAMAL FİZİKİ YATIRIM GERÇEKLEŞMELERİ YILLAR İLKÖĞRETİM KURUMLARININ MERKEZİ BÜTÇE İLE YAPILAN YATIRIM SAYISI İL ÖZEL İDARESİ MARİFETİYLE YAPILAN HAYIRSEVERLERCE YAPILAN OKUL SAYISI % (1) GERCEKLE ŞME ORANI % (1) ONARI M SAYISI % (2) GERCEKLEŞM E ORANI % (2) OKUL SAYISI % (3) GERCEKLEŞME ORANI % (3) ONARIM SAYISI % (4) GERCEKLEŞM E ORANI % (4) OKUL SAYISI % (5) GERCEKLEŞME ORANI % (5) ONARIM SAYISI % (6) GERCEKLE ŞME ORANI % (6) 2011 2012 1100 2013 1 2014 1 2 2015 34/41

35 DAMAL FİZİKİ YATIRIM GERÇEKLEŞMELERİ YILLAR ORTAÖĞRETİM KURUMLARININ MERKEZİ BÜTÇE İLE YAPILAN YATIRIM SAYISI İL ÖZEL İDARESİ MARİFETİYLE YAPILANHAYIRSEVERLERCE YAPILAN OKUL SAYISI % (1) GERCEKLEŞ ME ORANI % (1) ONARIM SAYISI % (2) GERCEKLEŞME ORANI % (2) OKUL SAYISI % (3) GERCEKLEŞME ORANI % (3) ONARIM SAYISI % (4) GERCEKLEŞME ORANI % (4) OKUL SAYISI % (5) GERCEKLEŞME ORANI % (5) ONARIM SAYISI % (6) GERCEKLEŞM E ORANI % (6) 2011 2012 2013 2014 2015 35/41

36 DAMAL FİZİKİ YATIRIM GERÇEKLEŞMELERİ YILLAR MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM KURUMLARI MERKEZİ BÜTÇE İLE YAPILAN YATIRIM SAYISIİL ÖZEL İDARESİ MARİFETİYLE YAPILANHAYIRSEVERLERCE YAPILAN OKUL SAYISI % (1) GERCEKLEŞME ORANI % (1) ONARIM SAYISI % (2) GERCEKLEŞME ORANI % (2) OKUL SAYISI % (3) GERCEKLEŞME ORANI % (3) ONARIM SAYISI % (4) GERCEKLEŞME ORANI % (4) OKUL SAYISI % (5) GERCEKLEŞME ORANI % (5) ONARIM SAYISI % (6) GERCEKLEŞME ORANI % (6) 2011 2012 2013 2014 2015 36/41

37 DAMAL İNŞAAT (BÜTÇE) BÜTÇE YILLAR YAPILAN DERSLİK SAYISI DOĞAL AFET İLE İLGİLİ EKSİKLİĞİ (DEPREM İÇİN GÜÇLENDİRME vb.)TAMAMLANAN OKUL VE BAĞLI KURUM SAYISININ DOĞAL AFET EKSİKLİĞİ BULUNAN TOPLAM OKUL VE BAĞLI KURUM SAYISINA YÜZDESİ Merkezi Bütçe İle Yapılan Derslik Sayısı İl Özel İdaresi Tarafından Yapılan Derslik Sayısı Hayırseverler Tarafından Yapılan Derslik Sayısı Toplam Derslik Sayısı İhtiyaç GÜÇLENDİRİ LEN OKUL SAYISI (1) GÜÇLENDİRİ LECEK TÜM OKUL SAYISI (2) ORAN % (1/2) 2010-2014 STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF 2011 0000 2012 0000 2013 0000 2014 0000 2015 0000 37/41

38 DAMAL İL/İLÇE DİSİPLİN KURULUNDA GÖRÜŞÜLEN DİSİPLİN OLAYLARI ÖĞRENCİ SAYISININ İL/İLÇEDEKİ TOPLAM ÖĞRENCİ SAYISINA YÜZDESİ YILLAR Disiplin Olaylarına katılan öğrenci Sayısı (1) Toplam Öğrenci Sayısı (2) Oran % (1/2) 2015-2019 STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF 2011 0136900,009- 2012 0130300,008- 2013 099100,007- 2014 094300 2015 2189020 38/41

39 DAMAL EĞİTİM AMAÇLI BİLGİSAYAR KULLANIM ORANI YILLAR OKUL ÖNCESİ EĞİTİM İLKÖĞRETİM ORTAÖĞRETİM EĞİTİM AMAÇLI KULLANILAN BİLGİSAYAR SAYISI (1) TOPLAM BİLGİSAYAR SAYISI (2) ORANI % (1/2) 2014-2019 STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF EĞİTİM AMAÇLI KULLANILAN BİLGİSAYAR SAYISI (1) TOPLAM BİLGİSAYAR SAYISI (2) ORANI % (1/2) 2015-2019 STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF EĞİTİM AMAÇLI KULLANILAN BİLGİSAYAR SAYISI (1) TOPLAM BİLGİSAYAR SAYISI (2) ORANI % (1/2) 2015- 2019 STRATEJ İK PLANDA Kİ HEDEF 2011 1 1 100 859490 242885 2012 11100 859490 242885 2013 55100 859490 242885 2014 55100 859490 242885 2015 55100 859490 242885 39/41

40 DAMAL MESLEK EDİNDİRME KURSLARINA KATILANLARIN İLÇEDEKİ YÜZDESİ YAYGIN EĞİTİM YILLAR İşi Olup da Katılanlar (1) Meslek Edindirme Kurslarına Katılan Sayısı (3) Oranı % (1/3) İşsiz Olup Katılanlar (2) Oranı % (2/3) 2011 1762274573 2012 2894306670 2013 111765635 2014 201891116989 2015 121261011490 40/41

41 DAMAL SAĞLIKLI BESLENME SAĞLIKLI BESLENME İLE İLGİLİ SEMİNER, VB. FAALİYETE KATILAN ÖĞRENCİ SAYISININ İL/İLÇEDEKİ TOPLAM ÖĞRENCİ SAYISINA YÜZDESİ SAĞLIK TARAMASI YAPILAN OKUL SAYISININ TOPLAM OKUL SAYISINA YÜZDESİ Yıllar Seminere Katılan Öğrenci Sayısı (1) Tüm Öğrenci Sayısı (2) Oran % (1/2) SAĞLIK TARAMASI YAPILAN OKUL SAYISI (1) TOPLAM OKUL SAYISI (2) ORAN % (1/2) 2011 103928917 100 2012 909131015 100 2013 888041011 100 2014 888541012 100 2015 6558907412 100 41/41

42 DAMAL 42/41 SORUN-1 Bölge genelinde olduğu gibi İlçemizde de eğitimin en öncelikli sorunu öğretmen sirkülasyonu ve buna bağlı olarak sürekli tecrübesiz öğretmenlerin gelmesi. ÇÖZÜM-1Öğretmen sorununun acil olarak çözümlenmesi amacıyla,bölgeye gelen öğretmenlerin daha uzun süreli kalmalarının sağlanması için bağlayıcı şartların getirilmesi, fazlaca verim elde etmek için olanakların artırılması (lojman, kira, yakacak gibi);asker öğretmen uygulamasının yaz döneminde olması ve ders yılı başında öğretmenlerin aynı görev yerlerine dönmelerinin sağlanması; bu vesileyle bölgemizdeki okulların eğitim ve öğretiminin ülkemizin diğer bölgeleri ile olan paralelliğinin sağlanması için okullarımızın birer aday öğretmen yetiştiren merkez olmaktan çıkarılması gerekmektedir. SORUN-2 Taşımalı eğitim uygulamasından, yeterli rekabet ortamının olmayışı ve ağır kış şartları nedeniyle istenilen verim elde edilememektedir. ÇÖZÜM-2: Genel taşıma kurallarından faklı olarak her türlü araçla (otomobil, kapalı kamyon gibi) taşıma imkanı sağlanmalı. SORUN-3 270 km yol güzergahına ve 59 yerleşim yerine sahip ilçemizde aşırı göç bazı yerleşimlerde çok az öğrenci kalmasına neden olduğundan ve bu köylere okul açma imkanı bulunmadığından dolayı taşıma merkezi okullara taşınmaktadırlar.Orda bile müstakil sınıf oluşturmaya yetecek kadar öğrenci bulunmamaktadır. Bu öğrencilerin sadece ilçe merkezine taşınmaları gerekmekte;ancak o da kış şartlarında çok zor olacağından yapılamamaktadır. Bu durum ilçemize özel sıkıntı meydana getirmektedir. ÇÖZÜM-3:Zorunlu hallerde, taşıma merkezi okullarda da birleştirilmiş sınıflı eğitime fırsat verilmesi gerekmektedir. SORUN-4 Okul ve bağlı kurumlarda geçici görevli yöneticilerin olması ve bazı okullara branş itibariyle atanabilecek durumda yönetici bulunamaması ve aday öğretmenlere kadar görevlendirmelerin yapılması yönetim, planlama ve uygulamada sıkıntı meydana getirmektedir. ÇÖZÜM-4: Yöneticilik cazip hale getirilmeli, kurslara tabi tutularak, kurs sonunda başarılı olanlar atanabilmeli. Branş farkı ortadan kaldırılarak (her branşta her okula atanabilmek açısından) yöneticiliğe profesyonellik noktasından bakılarak bu sorun çözülebilir. SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ


"DAMAL İL ÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNGİ (2015-2016) 1/41." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları