Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ULAŞ İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 1. ULAŞ 2/20 İLÇENİN TARİHİ-COĞRAFİ- EKONOMİK VE KÜLTÜREL DURUMU İlçemizin yerleşim tarihi oldukça eskidir. Kuruluş tarihi.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ULAŞ İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 1. ULAŞ 2/20 İLÇENİN TARİHİ-COĞRAFİ- EKONOMİK VE KÜLTÜREL DURUMU İlçemizin yerleşim tarihi oldukça eskidir. Kuruluş tarihi."— Sunum transkripti:

1 ULAŞ İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 1

2 ULAŞ 2/20 İLÇENİN TARİHİ-COĞRAFİ- EKONOMİK VE KÜLTÜREL DURUMU İlçemizin yerleşim tarihi oldukça eskidir. Kuruluş tarihi bilinmemekle beraber iskanı Selçuklular dönemine dayanmaktadır. Ulaş İlçesi doğu transit yolu üzerindedir. Selçuklular döneminde İlçe girişine yaptırılmış bulunan Selçuklu Hanı kalıntıları İlçenin önemli bir ticaret merkezi olduğunu göstermektedir. Osmanlı İmparatorluğu zamanında Osmanlılara bağlanan yerleşim merkezi bu dönemde’ de önemini sürdürmüş ve Bağdat yolu ile Batı ve doğuya bağlantısını korumuştur.

3 ULAŞ 3/20 İLÇENİN TARİHİ-COĞRAFİ- EKONOMİK VE KÜLTÜREL DURUMU Önemli bir yerleşim merkezi olan Ulaş İlçesi Cumhuriyet döneminde’ de doğudan ve batıdan gelen (Bulgaristan ve Yugoslavya) göçmenlerin yerleşimi ve 1948 yılında Devlet Üretme Çiftliğinin kurulmasıyla nüfusu artmıştır. Bu dönemde yapılan doğu transit yolu Ulaş İlçesinden geçmektedir.İlçenin adını alışanda çeşitli rivayetler anlatılmaktadır. Bunlar; Ulaş İlçesi geniş bir vadi içerisinde olup, Selçuklular doğu seferinden dönüşünde Ulaş İlçesinde konaklayarak “artık hedefimize ulaştık.” demelerinden kaldığı. Munzur dağı silsilesini takip ederek bitim noktası olan Tecer Dağına gelerek artık sona ulaştık denmesiyle Ulaş ismini aldığı rivayet olmaktadır.İlçemiz Sivas İlinin 37 Km. Güneyinde yer almaktadır. Kuzeyinde Sivas İli, Güneyinde Kangal İlçesi, Doğusunda Zara İlçesi ve Batısında Altınyayla İlçesiyle çevrilidir. İlçemiz ova şeklinde bir arazi üzerinde, denizden yüksekliği 1370 – 1380 m’de kurulmuş olup içinden Kızılırmak kollarından Tecer Çayı geçmektedir. Yerleşim alanının çevresine göre seviyesinin düşük oluşu nedeniyle Kuzeyinde Ulaş Tuz Gölü ve Tecer Gölü oluşmuştur. İlçemiz 3. derece deprem kuşağındadır. İlçemizin komşu İlçelere karayolu ile uzaklıkları şöyledir. Kangal İlçesi: 53 Km. Altınyayla İlçesi: 35 Km. Zara İlçesi: 107 Km. dir. İklim şartları oldukça ağırdır. İlçede karasal iklim egemendir. Kışları uzun ve soğuk, yazları ise sıcak ve kuraktır. Bitki Örtüsü; Yerleşimin güneyi sulu tarım alanlarıyla çevrilidir. Yerleşim içi ve su boylarında kavaklıklar vardır. Ayrıca Tecer Dağı üzerinde kısmen meşelik alanlar vardır. Ulaş ilçesi halkının geçim kaynağı tarım ve hayvancılıktır. Ticaret ve sanayi gelişememiş ve tarım ve hayvancılıkta da yeterli düzeye henüz ulaşılamamıştır. Bu nedenle ilçe halkının büyük bir kısmı büyük kentlere göç etmişlerdir. Günümüzde de göç olayı halen devam etmektedir.

4 4/20 İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜNÜN FİZİKİ MEKANI ULAŞ 20 Mayıs 1990 Tarihli Kanun Hükmünde Kararname ile ilçe haline dönüştürülen Ulaş’ta, Milli Eğitim Müdürlüğümüz 07 Kasım 1991 tarihinde hizmete başlamıştır. Hükümet binası içerisinde müdürlüğümüze tahsis edilen 4 odada yaklaşık 100 metrekare alan üzerinde hizmet vermektedir. 15 Mart 2013 tarihinden itibaren Ulaş İlçemizin yeni Hükümet Konağında 1 Müdür, 1 Şube Müdürü, 2 Memur, 1 Arşiv, 1 Proje ve 1 Toplantı odası ile hizmet vermeye devam edecektir.

5 ULAŞ 5/20 PERSONEL DURUMU İLÇE MÜDÜRLÜĞÜMÜZ PERSONEL DURUMU GÖREV ÜNVANITOPLAMASİLVEKİLBOŞ İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRÜ 11-- İLÇE MİLLİ EĞİTİM ŞUBE MÜDÜRÜ ŞEF VKHi MEMUR 4121 YARDIMCI HİZMETLİ 33-- OKUL /KURUM YÖNETİCİSİ ASİL VEKİLTOPLAM MÜDÜR 617 MÜDÜR BAŞ YRD MÜDÜR YARDIMCISI 617 EĞİTİM ÖĞRETİM SINIFI OLMASI GEREKLİ NORMMEVCUTİHTİYAÇ ÖĞRETMEN

6 ULAŞ 6/20 GENEL İDARE, TEKNİK, SAĞLIK VE YARDIMCI HİZMETLER SINIFINDAKİ PERSONELDURUMU EĞİTİM ÖĞRETİM DIŞI PERSONEL DURUMU PERSONEL GÖREV VE ÜNVANIOLMASI GEREKLİ NORMMEVCUT DURUMİHTİYAÇ GENEL İDARE HİZMETLERİ1037 TEKNİK HİZMETLER SINIFI SAĞLIK HİZMETLERİ SINIFI YARDIMCI HİZMETLER SINIFI1495 TOPLAM DİĞER STATÜLER TÜRÜMEVCUT GEÇİCİ PERSONEL (İŞ-KUR) 21 SÜREKLİ İŞÇİ 4 HİZMET SATIN ALIM YOLUYLA ÇALIŞTIRILAN PERSONEL SAYISI TEMİZLİKŞOFÖRGÜVENLİK 6-- DERS KARŞILIĞI ÜCRETLİ ÖĞRETMEN6

7 ULAŞ 7/20 ARAÇ-GEREÇ DEMİRBAŞ DURUMU ULAŞ - ARAÇ GEREÇ DURUMU İlçe Adı BİLGİ TEKNOLOJİK KAYNAK DURUMU (Adet) RESMİ ARAÇ DURUMU (Adet) ÖZEL ARAÇ DURUMU (Adet) SERVERPCLAPTOPYAZICIKAMYONKAMYONETMİNİBÜSOTOMOBİL MİNİBÜSKAMYONET ULAŞ TOPLAM

8 ULAŞ 8/20 ÖĞRENCİ ÖĞRETMEN VE OKUL/KURUM SAYILARI RESMİ+ÖZEL RESMİÖZEL RESMİ-ÖZEL TOPLAM OKUL ÖNCESİ İLKOKUL/ ORTAOKUL GENEL ORTAÖĞRETİM MESLEKİ VE TEKNİK ORTAÖĞRETİM YAYGIN EĞİTİM OKUL ÖNCESİ İLKÖĞRETİM GENEL ORTAÖĞRETİM MESLEKİ VE TEKNİK ORTAÖĞRETİM YAYGIN EĞİTİM OKUL SAYISI/KURUM SAYISI 1 Anaokulu 4 Anasınıfı ÖĞRENCİ/ KURSİYER / ÖĞRETMEN/ UZMAN ÖĞRETİCİ/ USTA ÖĞRETİCİ 852/

9 ULAŞ 9/20 YAYGIN EĞİTİM KURUMLARI ÖĞRENCİ/KURSİYER- ÖĞRETMEN/USTA ÖĞRETİCİ VE KURUM SAYILARI RESMİ HALK EĞİTİMİ MERKEZLERİ MESLEKİ EĞİTİM MERKEZLERİ METEM İKİLİ MESLEKİ EĞİTİM MERKEZLERİ OLGUNLAŞMA ENSTİTÜLERİ YETİŞKİNLER TEKNİK EĞİTİM MERKEZLERİ PRATİK KIZ SANAT TUREM OKUL SAYISI/KURUM SAYISI ÖĞRENCİ/ KURSİYER ÖĞRETMEN/ USTA ÖĞRETİCİ

10 ULAŞ 10/20 NÜFUS VE DEMOGRAFİK DURUMU ADNKS GÖRE İLÇEMİZİN NÜFUSU İlçe Adı DEĞİŞİM ERKEKKADINERKEKKADIN TOPLAM TOPLAM TOPLAM TOPLAMERKEKKADINERKEKKADIN ULAŞ ,81-4,16-2,70-4,85

11 ULAŞ 11/20 YILLAR Okul Öncesi Öğrenci Sayısı (1) Okul Öncesi Çağ Nüfusu (2) Oran % (1/2) İlköğretim Öğrenci Sayısı (1) İlköğretim Çağ Nüfusu (2) Oran % (1/2) Ortaöğreti m Öğrenci Sayısı (1) Ortaöğretim Çağ Nüfusu (2) Oran % (1/2) EĞİTİM GÖSTERGELERİ ADNKS sistemine göre öğrenim çağı nüfusu öğrencilerin okula kazandırılma yüzdesi

12 ULAŞ 12/20 ÖRGÜN EĞİTİM GÖSTERGELERİ OKULLAŞMA ORANLARI İLKÖĞRETİM YILLAR BRÜT NET KET STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF KET

13 ULAŞ 13/20 ÖRGÜN EĞİTİM GÖSTERGELERİ OKULLAŞMA ORANLARI ORTAÖĞRETİM YILLAR GENEL ORTAÖĞRETİM MESLEKİ VE TEKNİK ORTAÖĞRETİM ORTAÖĞRETİM NET STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF NET STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF NET İL SIRALAMASI STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF KETKETKET

14 ULAŞ 14/20 YAYGIN EĞİTİM EĞİTİM GÖSTERGELERİ OKUR YAZAR ORANLARI YILLA R ÇAĞ NUFUSU 6+ BİLENBİLMEYENBİLİNMEYEN KIZERKEKTOPLAM ORAN % STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF KIZERKEKTOPLAM ORAN % STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF KIZERKEKTOPLAM ORAN % STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF

15 ULAŞ 15/20 EĞİTİM GÖSTERGELERİ SBS (İLKÖĞRETİM) YILLAR 8. SINIF SINAVA KATILAN ÖĞRENCİ SAYISIBAŞARI ORANI (%) STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF

16 ULAŞ 16/20 EĞİTİM GÖSTERGELERİ YGS (ORTAÖĞRETİM) YILLAR YGS’YE GİREN ÖĞRENCİ SAYISI BAŞARI ORANI (%) STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF

17 ULAŞ 17/20 EĞİTİM GÖSTERGELERİ LYS (LİSANS YERLEŞTİRME SINAVI) (ORTAÖĞRETİM) YILLAR YERLEŞTİRİLEN ÖĞRENCİ SAYISI (1) LYS SINAVINA GİRMEYE HAK KAZANAN ÖĞRENCİ SAYISI (2) ORAN (1/2) STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF

18 ULAŞ 18/20 EĞİTİM GÖSTERGELERİ OKULLARI TERK EDEN (İLİŞİĞİ KESİLEN) ÖĞRENCİ ORANI YILLAR İLKÖĞRETİM ORTAÖĞRETİM GENEL ORTAÖĞRETİMMESLEKİ TEKNİK TERK ÖĞRENCİ SAYISI (1) TÜM ÖĞRENCİ SAYISI (2) ORANI % (1/2) STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF TERK ÖĞRENCİ SAYISI (1) TÜM ÖĞRENCİ SAYISI (2) ORANI % (1/2) STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF TERK ÖĞRENCİ SAYISI (1) TÜM ÖĞRENCİ SAYISI (2) ORANI % (1/2) STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF

19 ULAŞ 19/20 YILLAR OKUL ÖNCESİİLKÖĞRETİM OKUL BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI (1) DERSLİK BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI (2) ŞUBE BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI (3) ÖĞRETMEN BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI (4) OKUL BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI DERSLİK BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI ŞUBE BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI ÖĞRETMEN BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI EĞİTİM GÖSTERGELERİ OKUL ÖNCESİ VE İLKÖĞRETİM KURUMLARINDA OKUL, DERSLİK, ŞUBE VE ÖĞRETMEN BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYILARI

20 ULAŞ 20/20 YILLAR GENEL ORTAÖĞRETİMMESLEKİ VE TEKNİK OKUL BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI DERSLİK BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI ŞUBE BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI ÖĞRETMEN BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI OKUL BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI DERSLİK BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI ŞUBE BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI ÖĞRETMEN BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI EĞİTİM GÖSTERGELERİ ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA OKUL, DERSLİK, ŞUBE VE ÖĞRETMEN BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYILARI

21 ULAŞ 21/20 EĞİTİM GÖSTERGELERİ ÖĞRETMEN İHTİYACI Yıllar TEMEL EĞİTİM ORTAÖĞRETİM OKUL ÖNCESİ İLKÖĞRETİMORTAÖĞRETİM İhtiyaç (1) Norm Kadro Sayısı (2) Mevcut Oran % (1/2) İhtiyaç (1) Norm Kadro Sayısı (2) Mevcut Oran % (1/2) İhtiyaç (1) Norm Kadro Sayısı (2) Mevcut Oran % (1/2)

22 ULAŞ 22/20 EĞİTİM GÖSTERGELERİ ÖĞRETMEN DURUMU Yıllar Kadrolu (1) 1/4 Oranı Ücretli (2) 2/4 Oranı Vekil (3) 3/4 Oranı Norm Kadro (4) Mevcut (5) 2009/ , / / Yöneticiler dahil edilmemiştir.

23 ULAŞ 23/20 EĞİTİM GÖSTERGELERİ İLKÖĞRETİM MEZUNU ÖĞRENCİLERİN ORTAÖĞRETİM KURUMLARINA KAYIT YÜZDESİ YILLAR ORTAÖĞRETİME KAYIT YAPTIRAN ÖĞRENCİ SAYISI (1) BİR ÖNCEKİ YIL İLKÖĞRETİMDEN MEZUN OLAN ÖĞRENCİ SAYISI (2) ORAN % (1/2)

24 ULAŞ 24/20 EĞİTİM GÖSTERGELERİ ÖZEL EĞİTİM ALAN ÖĞRENCİ SAYISININ ÖZEL EĞİTİM İHTİYACI OLAN ÖĞRENCİ SAYISINA YÜZDESİ YILLAR İlköğretimOrtaöğretim Özel Eğitim Alan Öğrenci Sayısı (1) Özel Eğitime İhtiyacı olan tüm Öğrenci Sayısı (2) Oran % (1/2) STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF Özel Eğitim Alan Öğrenci Sayısı (1) Özel Eğitime İhtiyacı olan tüm Öğrenci Sayısı (2) Oran % (1/2) STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF

25 ULAŞ 25/20 EĞİTİM GÖSTERGELERİ TAŞIMALI EĞİTİM YILLAR İlköğretimOrtaöğretim Taşınan Öğrenci Sayısı (1) Tüm Öğrenci Sayısı (2) Oran % (1/2) STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF Taşınan Öğrenci Sayısı (1) Tüm Öğrenci Sayısı (2) Oran % (1/2) STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF

26 ULAŞ 26/20 EĞİTİM GÖSTERGELERİ ULUSAL/ULUSLAR ARASI BİLİMSEL ETKİNLİKLERE (BİLGİ YARIŞMASI, PROJE ÇALIŞMALARI VB.) KATILAN ÖĞRENCİ SAYISI ORANI YILLAR İLKÖĞRETİM ULUSLAR ARASI BİLİMSEL ETKİNLERE KATILAN ÖĞRENCİ SAYISI (1) ULUSAL BİLİMSEL ETKİNLERE KATILAN ÖĞRENCİ SAYISI (2) ORANI % (1/3) TOPLAM ÖĞRENCİ SAYISI (3) ORANI % (2/3)

27 ULAŞ 27/20 EĞİTİM GÖSTERGELERİ ULUSAL/ULUSLAR ARASI BİLİMSEL ETKİNLİKLERE (BİLGİ YARIŞMASI, PROJE ÇALIŞMALARI VB.) KATILAN ÖĞRENCİ SAYISI ORANI ORTAÖĞRETİM GENEL ORTAÖĞRETİMMESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM YILLAR ULUSLAR ARASI BİLİMSEL ETKİNLERE KATILAN ÖĞRENCİ SAYISI (1) ULUSAL BİLİMSEL ETKİNLERE KATILAN ÖĞRENCİ SAYISI (2) ORANI % (1/3) TOPLAM ÖĞRENCİ SAYISI (3) ORANI % (2/3) ULUSLAR ARASI BİLİMSEL ETKİNLERE KATILAN ÖĞRENCİ SAYISI (1) ULUSAL BİLİMSEL ETKİNLERE KATILAN ÖĞRENCİ SAYISI (2) ORANI % (1/3) TOPLAM ÖĞRENCİ SAYISI (3) ORANI % (2/3)

28 ULAŞ 28/20 YILLAR BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLI OKUL SAYISI (1-5 SINIF) (1) MEVCUT OKUL SAYISI (2) ORANI % (1/2) STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF EĞİTİM GÖSTERGELERİ İLKÖĞRETİM

29 ULAŞ 29/20 YILLAR İLKÖĞRETİMORTAÖĞRETİMMESLEKİ EĞİTİM KURUMLARI İKİLİ EĞİTİM YAPAN OKUL SAYISI (1) TÜM OKUL SAYISI (2) ORANI % (1/2) STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF İKİLİ EĞİTİM YAPAN OKUL SAYISI (1) TÜM OKUL SAYISI (2) ORANI % (1/2) STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF İKİLİ EĞİTİM YAPAN OKUL SAYISI (1) TÜM OKUL SAYISI (2) ORANI % (1/2) STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF EĞİTİM GÖSTERGELERİ İLKÖĞRETİM + ORTAÖĞRETİM

30 ULAŞ 30/20 Yıllar Dershane Sayısı Dershaneye giden öğrenci sayısı (1) Tüm öğrenci sayısı (2) Tüm öğrenciye oranı % (1/2) LİSE VE ÜNİVERSİTE HAZIRLIK DERSHANE BİLGİLERİ

31 ULAŞ 31/20 YATILI RESMİ VE ÖZEL YURTLAR YATAKHANELERİN KAPASİTE KULLANIM ORANLARI FİZİKİ KULLANIM YILLAR İLKÖĞRETİM(YİBO)ORTAÖĞRETİM KULLANIM KAPASİTESİ (1) PANSİYON KAPASİTESİ (2) ORANI % (1/2) KULLANIM KAPASİTESİ (1) PANSİYON KAPASİTESİ (2) ORANI % (1/2)

32 ULAŞ 32/20 FİZİKİ YATIRIM GERÇEKLEŞMELERİ YILLAR İLKÖĞRETİM ve ORTAÖĞRETİM KURUMLARI MERKEZİ BÜTÇE İLE YAPILAN YATIRIM SAYISI İL ÖZEL İDARESİ MARİFETİYLE YAPILAN HAYIRSEVERLERCE YAPILAN OKUL SAYIS I % (1) GERCEKLE ŞME ORANI % (1) ONARIM SAYISI % (2) GERCEKLEŞ ME ORANI % (2) OKUL SAYISI % (3) GERCEKLEŞME ORANI % (3) ONARIM SAYISI % (4) GERCEKLEŞM E ORANI % (4) OKUL SAYISI % (5) GERCEKLEŞME ORANI % (5) ONARIM SAYISI % (6) GERCEKL EŞME ORANI % (6) TOPLAM

33 ULAŞ 33/20 İL/İLÇE DİSİPLİN KURULUNDA GÖRÜŞÜLEN DİSİPLİN OLAYLARI ÖĞRENCİ SAYISININ İL/İLÇEDEKİ TOPLAM ÖĞRENCİ SAYISINA YÜZDESİ YILLAR Disiplin Olaylarına katılan öğrenci Sayısı (1) Toplam Öğrenci Sayısı (2) Oran % (1/2) STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF ,1--

34 ULAŞ 34/20 EĞİTİM AMAÇLI BİLGİSAYAR KULLANIM ORANI YILLAR OKUL ÖNCESİ EĞİTİM İLKÖĞRETİM ORTAÖĞRETİM EĞİTİM AMAÇLI KULLANILAN BİLGİSAYAR SAYISI (1) TOPLAM BİLGİSAYAR SAYISI (2) ORANI % (1/2) STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF EĞİTİM AMAÇLI KULLANILAN BİLGİSAYAR SAYISI (1) TOPLAM BİLGİSAYAR SAYISI (2) ORANI % (1/2) STRATEJİK PLANDAKİ HEDEF EĞİTİM AMAÇLI KULLANILAN BİLGİSAYAR SAYISI (1) TOPLAM BİLGİSAYAR SAYISI (2) ORANI % (1/2) STRATEJ İK PLANDA Kİ HEDEF

35 ULAŞ 35/20 MESLEK EDİNDİRME KURSLARINA KATILANLARIN İL/İLÇEDEKİ YÜZDESİ YAYGIN EĞİTİM YILLAR İşi Olup da Katılanlar (1) Meslek Edindirme Kurslarına Katılan Sayısı (3) Oranı % (1/3) İşsiz Olup Katılanlar (2) Oranı % (2/3)

36 ULAŞ 36/20 SAĞLIKLI BESLENME SAĞLIKLI BESLENME İLE İLGİLİ SEMİNER, VB. FAALİYETE KATILAN ÖĞRENCİ SAYISININ İL/İLÇEDEKİ TOPLAM ÖĞRENCİ SAYISINA YÜZDESİ SAĞLIK TARAMASI YAPILAN OKUL SAYISININ TOPLAM OKUL SAYISINA YÜZDESİ Yıllar Seminere Katılan Öğrenci Sayısı (1) Tüm Öğrenci Sayısı (2) Oran % (1/2) SAĞLIK TARAMASI YAPILAN OKUL SAYISI (1) TOPLAM OKUL SAYISI (2) ORAN % (1/2) SAĞLIK

37 İlçe Düzeyinde Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri ULAŞ

38 SORUN & ÇÖZÜM  Ortaöğretime devam eden öğrencilerin (özellikle kız öğrencilerin) barınma ihtiyacını karşılayacak ortaöğretim yurdunun olmayışı. Ortaöğretime devam etmek isteyen (özellikle kız öğrenciler ) öğrenciler için yurt yapılması gereklidir. Müftülük teşkilatının Hükümet Konağına alınarak, halihazırdaki binanın kız yurdu olarak kullanılması. ULAŞ

39 SORUN & ÇÖZÜM  Okul ve kurumların şef, memur ve hizmetli ihtiyacının karşılanmaması, okul ve kurumlarımızda hizmet alımı uygulamasına geçilmemesi Okul ve kurumların personel eksiklikleri, (şef,memur, hizmetli) Ulaş Cumhuriyet YİBO.’ ya memur, hemşire, elektrik ve sıhhi tesisat teknisyeni, ambar memuru gibi ihtiyaçlarımız giderilmelidir. (Atama yapılarak çözülebilir.) ULAŞ

40 SORUN & ÇÖZÜM  Öğrencilerin ilgi, istek ve kabiliyetleri doğrultusunda sosyal aktivitelere yeterince katılamamaları İlgi ve becerileri tespit edilen ve akademik yönden başarısız olan öğrencilerin yerel imkanlarla birlikte sosyalleşmesi sağlanabilir. İlçe Merkezindeki okullarda İlkokul/Ortaokul uygulamasına son verilmelidir. İlçe Merkezindeki okullarda İlkokul/Ortaokul uygulamasına son verilmelidir. Ekonomik ömrünü tamamlamış Ulaş İlk/Ort. yıkılarak yerine yeni ilkokul binası yapılması, VLT. İlk/Ort. Ortaokul, Ulaş İlk/Ort. İlkokul olarak eğitim vermesi gerekir. Ekonomik ömrünü tamamlamış Ulaş İlk/Ort. yıkılarak yerine yeni ilkokul binası yapılması, VLT. İlk/Ort. Ortaokul, Ulaş İlk/Ort. İlkokul olarak eğitim vermesi gerekir. ULAŞ

41 SORUN & ÇÖZÜM  İlçe, köy ve kasabalarda ücretli/vekil olarak görev yapan öğretmenlerimizin çalışma koşullarının cazip olmaması Eğitim – öğretim hizmetlerinin ücretli ya da vekil öğretmenlerle yürütüldüğü ilçe merkezine uzak, belde, köylerde barınma ve çalışma koşullarının yerel imkanlarla cazip hale getirilmesi (Kaymakamlık, Belediye, Muhtarlıklar ile misafirhanesi olan kurumların desteğinin alınması) ULAŞ

42 SORUN & ÇÖZÜM  İlimizdeki öğrencilerin çevrelerini tanımadan yetişmeleri Belde,köy ve kenar mahallelerde ikamet eden öğrencilerin ilimizin tarihi ve kültürel yönünden önem arz eden yerlerine düzenlenecek eğitsel amaçlı gezilerinde yerel yönetimlerin ulaşım hizmetleri noktasında destek vermesi. ULAŞ

43 SORUN & ÇÖZÜM  Okullarımızın dış güvenliğinin yeterli olmaması Okul giriş ve çıkışlarının MOBESE sistemi ile görüntülenmesi, okul çevrelerinin aydınlatılması ve polis denetim ekiplerinin okulların dağılma saatlerinde artırılması ULAŞ

44 SORUN & ÇÖZÜM  Sağlık ve öğrenme ilişkisinin yeterince algılanamamış olması Okul idarecilerine, öğretmenlerine ve öğrenci velilerine bu konuyla ilgili olarak gerekli bilgilendirme çalışmalarının yapılması (Cumhuriyet Üniversitesi, İl Sağlık Müdürlüğü, Rehberlik Araştırma Merkezi ile ortak çalışmalar yapılması) ULAŞ

45 İHTİYAÇLARIMIZ Okul ve kurumların personel ihtiyacı (şef,memur, hizmetli) İlçe merkezine ortaöğretime yönelik kız ve erkek pansiyonu Ulaş Cumhuriyet YİBO.’ya Memur,Hemşire, Elektrik ve Sıhhi Tesisat Teknisyeni, Ambar Memuru İlçe Milli Eğitim Müdürlüğümüzün Hizmet Aracı ihtiyacı. ULAŞ

46 ÖNERİLER: Okul ve kurumların memur ve hizmetli ihtiyaçlarının karşılanması Ortaöğretim yurdu yapımı için gerekli çalışmaların başlatılması. Memur atamaları kapsamında İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ve Cumhuriyet YİBO’ nun personel ihtiyacının göz önünde tutularak öncelik verilmesi ULAŞ

47 2012 DE TAMAMLANAN YATIRIMLAR: 1.Anaokulu hizmet binası ve tefrişatı tamamlanarak şubat 2012 de eğitim- öğretime açılmıştır. 2.Yenikarahisar M. Ali Demet İlkokulu/Ortaokulu, Baharözü İlkokulu/Ortaokulu, Kurtoğlu İlkokulu ve Eskikarahisar İlkokulu il özel idaresi tarafından büyük onarıma alınmış olup, Onarımları tamamlanmış, ayrıca Eskikarahisar İlkokuluna 4 adet öğretmen lojmanı yapılmıştır yılı sonu itibariyle İlçemiz Karacalar İlkokulu Anasınıfı, Ulaş İlkokulu/Ortaokulu Tuvaletleri, Vali Lütfi Tuncel İlkokulu/Ortaokulu Sundurma ve Merdivenleri, Cumhuriyet Yatılı Bölge İlkokul/Ortaokulu Okul Lojmanı ve Spor Salonu Çatı Onarımı, İlçemizdeki Okullara boya alımı, Karaşar İlkokulu yeni kız-erkek tuvaleti yapımı, Ekincioğlu İlkokulu Elektrik tesisatı ve 6 okulumuzun elektrik aboneliği, 4 okulumuzun su aboneliği ve saat alımı küçük onarım kapsamında yaptırılmıştır yılı sonu itibariyle Şenyurt İlkokulu’nun lojmanının onarımı köylere hizmet götürme birliği tarafından yaptırılmıştır


"ULAŞ İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 1. ULAŞ 2/20 İLÇENİN TARİHİ-COĞRAFİ- EKONOMİK VE KÜLTÜREL DURUMU İlçemizin yerleşim tarihi oldukça eskidir. Kuruluş tarihi." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları