Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Triyaj görevlisi hasta-hasta yakını iletişimi

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Triyaj görevlisi hasta-hasta yakını iletişimi"— Sunum transkripti:

1 Triyaj görevlisi hasta-hasta yakını iletişimi
Doç. Dr. Sedat KOÇAK NEÜ Meram Tıp Fak. Acil Tıp AD KONYA

2 Amaç Triyaj sürecinin etkinliğini ve sağlıklı yürümesini sağlamada hasta ve hasta yakını ile iletişimin önemini vurgulamak Triyajda etkin iletişimin önündeki engelleri belirleyebilmek Kullanılan triyaj yöntemi ile birlikte, aciliyet değerlendirmesi üzerine iletişim kalitesinin etkilerinin nasıl olduğunu tartışmak. Kendi triyaj ortamı içerisinde iletişim sürecini sağlıklı yürütme stratejilerini tartışmak.

3

4 İletişim Dinamik bir ortam içerisinde fertler arasında mesaj gönderme ve alma sürecidir. Her fert mesajları hem veren hem alan olarak sorumluluklar taşır. İletişim karşılaşması bütünüyle faktörlerden ve uyaranlardan etkilenir.

5 İletişim Hasta - Triyaj görevlisi – Çevre Gürültü
Eksternal veya fiziksel gürültü, İnternal veya psikolojik gürültü Anlamsal veya yorumsal gürültü.

6 İletişim Hastalar, triyajın doğasında olan gürültüye bağlı olarak,
iletişimin göndericisi ve alıcısı olma sorumluluklarını yerine getirmede güçlük yaşayabilirler Triyaj Görevlileri, hem kendileri hem hastalar açısından etki edebilen faktörlerin farkında olabilme ve yönetebilme sorumluluğunu taşımalıdırlar.

7 Triyajda iletişim süreci
FAZ 1 Hasta sağlık sorununu TG’ne iletir HASTA TG FAZ 2 Triyaj kararı verilir TG soru sorar, hasta cevap verir, TG anladığını kontrol eder HASTA TG FAZ 3 TG triyajın sonucu ile ilgili hastaya bilgi verir, anladığını kontrol eder HASTA TG FAZ 4 Hasta duruma uygun davranır TG diğer hastaya geçer Hasta beklerken her iki taraf için de daha fazla iletişim fırsatı vardır HASTA TG ETKİLEYEN FAKTÖRLER

8 Triyaj sürecini etkileyen faktörler
Fiziksel çevre Zaman Kullanılan dil Vücut dili Kültürel farklılık Sağlık sorunlarının tabiatı Beklentiler, varsayımlar, önyargılar Duygular

9 Fiziksel çevre

10

11 Zaman

12 Kullanılan dil

13

14 "Ne kadar anlatırsan anlat, anlatabildiklerin karşındakinin anladığı kadardır.“
Hz. Mevlana

15 Sözsüz iletişim (Vücut dili)

16 Sözsüz iletişim (Vücut dili)

17 Sözsüz iletişim (Vücut dili)

18 Kültürel farklılık

19 Sağlık sorunlarının tabiatı

20 Beklentiler, varsayımlar, önyargılar

21 Duygular

22 Problemli iletişim-Ne zaman?
Dört temel insan ihtiyacı Anlaşılmak Hoş karşılanmak Önemli hissetmek (benlik kavramı) Rahatlama ihtiyacı (psikolojik ve fiziksel)

23 Anlaşılmak Göstergeler Aynı mesajı tekrarlamak,
yavaş ve/veya gürültülü konuşmak, sinirlenmek; onlar için konuşmaya destek birini getirmek

24 Anlaşılmak Başa çıkma yöntemleri İçeriği duygulardan ayırın
Soru sorun, konuşmanın odağını duygulardan sağlık sorununu tespit etmeye doğru kaydırın Hislerini onaylayın, endişeleri ile empati kurun Anladığınızı ona yansıtın, ne yapacağınızı ve ne için yapacağınızı ona bildirin Kişisel olarak öfkenizi dışa vurmayın Kendi tepkilerinizi kontrol edin

25 Hoş karşılanmak Göstergeler Girmeden önce etrafa bakınmak,
kaybolmuş veya güvensiz görünmek

26 Hoş karşılanmak Başa çıkma yöntemleri Sıcak ve dostça karşılayın
Uygun bir dil kullanın Triyaj karşılaşması sonunda iletişim hatlarını açık tutun

27 Önemli hissetmek Göstergeler Kendine dikkat çekmek; sinirlenmek;
çaresiz görünmek; kontrol kaybı

28 Önemli hissetmek Başa çıkma yöntemleri Kişileri isimleri ile çağırın;
sorunlarını onaylayın; kişisel ihtiyaçlarına duyarlı olun Sinirinin yatışmasına izin verin-dinleyin , hiçbir şey söylemeyin; duygularını açığa vurmasına göz yumun Duygularına tepki vermemeye çalışın

29 Rahatlama ihtiyacı – psikolojik ve fiziksel
Göstergeler Endişeli, gergin, güvensiz görünmek; destek/yardım istemek Sakin ve dikkatlice işlemleri açıklayın; güven verin

30 Anahtar noktalar Triyajda hasta eylemleri ve tepkileri triyaj personelinin iletişim sürecini yönetme becerisinden etkilenir. İletişim sözlü ve sözsüz eşdeğer bileşenler içeren iki yönlü bir süreçtir. Daha iyi iletişim; daha fazla veri elde etme ve daha bilinçli ve doğru triyaj değerlendirmesi demektir. İletişim konusunu etkileyen faktörleri ve çevrenin katkısını asla küçümsemeyin. Sakin olun, dinleyin, yorumlayın, özenle açıklayın, anladığından emin olun. Kendi tepkilerinizin, bunları tetikleyenlerin ve ne zaman yardım alacağınızın farkında olun.

31

32

33

34

35

36

37


"Triyaj görevlisi hasta-hasta yakını iletişimi" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları