Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanTorcan Bahadir Değiştirilmiş 9 yıl önce
1
Dr. Şadi Evren ŞEKER genc@SadiEvrenSEKER.com
Sosyal Medyada İtibar Dr. Şadi Evren ŞEKER
2
Sosyal Medya Kanalları
Facebook Twitter Youtube Bütün bunlar çocukların eğlencesi midir? İsmini “googlelayan” kaç kişi var? (%40’dan az)? Sosyal Medya Kanalları
3
Sorular Sosyal Medya kullanılmaması mümkün müdür?
Sosyal Medya nasıl daha iyi kullanılır? İtibar Nedir? İtibar Nasıl Oluşur, Nasıl iletilir? Sosyal Medya İtibarı nasıl etkiler İtibar Yönetimi Nedir? Nasıl ve Kimler tarafından yapılmalıdır? Sorular
4
Sosyal Medyada İmkanlar
Bilgi Paylaşımı Blog’lar Microblog’lar Örn.. Twitter, Wordpress, Blogger Hayatın Paylaşımı Fotoğraflar Vidyolar Örn. YouTube, Flickr Sosyal İletişim Bağlantı İletişim Örn. Facebook, MySpace İş Bağlantıları Bağlantılar Örn. Linkedin Topluluk İnşası Katılım Toplanma Örn. Ning (sosyal ağ toplulukları) Sosyal Medyada İmkanlar
5
Sosyal Medyanın Yapılanması
İçerik Eleştiri Toplama Katılım Yayma Pasifler Blog yayıncıları Web sayfası yayıncıları Video yükleyenler Müzik ve ses kaydeden yükleyenler Madde yazan ve yükleyenler Ürünler ve hizmetler için yorum ve puanlama Başka kişilerin blog’larına yorum yazanlar Online forumlara katılanlar Wiki’de içerik düzenleyenler RSS Beslemelerinin Toplanması Web sayfaları veya fotoğrafların Etiketlenmesi Web sitelerinde online oylama Sosyal Ağlarda profillerin yönetimi Sosyal ağ sitelerinin ziyareti Blog’ları okuyanlar Videoları izleyenler Podcastleri dinleyenler Online forumları okuyanlar Kullanıcı yorumlarını okuyanlar Yukarıdakilerin hiçbirisi Sosyal Medyanın Yapılanması
6
İnternet? Görünen ve Aranabilen İnternet
Görünmeyen ve Bilinmeyen İnternet İnternet?
7
Sosyal Medyanın Geleceği
8
Görünen yüzdür. Konu olan kurum veya kişi hakkında bırakılan izlenimlerin bütünüdür.
Muhatapların gözünde sahip olunan değerdir. Paydaşların (Stakeholder) beynindeki algıların bütünüdür. İtibar
9
İtibarın İletim / Oluşturulma Kanalları
Kısıtlı İletişim Yüz yüze görüşme Şubeler Konferanslar, Fuarlar Toplu İletişim Basın, Gazete, Televizyon, Radyo Kanalları İnternet (Web 1.0 ve 2.0) Web 3.0 (Sosyal Medya) İnternet Unutmaz ve Affetmez!!! İtibarın İletim / Oluşturulma Kanalları
10
İtibarı Etkileyen Faktörler
Yönetimi Basın duyuruları Özel Aktiviteler Sponsorluk Şikayetlerin Yönetilmesi Bağışar Kriz Yönetimi Basındaki Durumun Gözlenmesi Loby Faal. Paydaşların Kanaatlerinin Alınması Kurumsal Yayınlar İtibarı Etkileyen Faktörler
11
İtibar İletişimi İletim Kanalı İtibar’a konu varlıklar Geri Bildirim
Etkileşim (Interactiveness) Bireysel Algı İtibar İletişimi
12
İtibarın üzerindeki kanal etkisi
Yanlış kanal yönetimlerinin itibarı olumsuz etkilemesi Toplam İtibar : Varlığın değeri (ürün, kişilik, hizmet vs.) x İçeriğin değeri (varlık hakkındaki bilgiler) x kanal yönetimi İtibarın üzerindeki kanal etkisi
13
Halo (Hale) Etkisi Genel izlenim X Özel izlenim
Genel izlenimin özel izlenimin önüne geçmesi Mesela sevilen birisinin kötü tutumlarının görülmemesi veya tam tersi Doğruluk ve itibarın birleştirilmesi Halo (Hale) Etkisi
14
İtibar Yönetiminin Etkili olduğu durumlar
İş Görüşmeleri Marka yönetimi Pazarlama – Kararların Etkilenmesi Kişisel itibar yönetimi Turizm İtibar Yönetiminin Etkili olduğu durumlar
15
Kanalların Etkileri Kanalların Etkileri
%80 alışveriş için sosyal medya etkili oluyor %62 facebook’u en iyi kanal olarak görüyor %12 Pinterest %11 Twitter Kanalların Etkileri
16
İtibar Riskleri Kötü Davranışlar Sorgulanabilir Yargılama
Tartışmalı hedeflere itibar düşürücü açılımlar Kullanıcı (müşteri) bilgilerinin yanlış kullanımı Etik olmayan bir şekilde iş yapılması Firmanın pozisyonunun yanlış anlatılması Gizli grup ve kişiler tarafından kanun dışı ve kandırıcı hareketleri Çalışma alanlarının (ofis) suistimali Sorgulanabilir Yargılama Çekirdek pazarlar dışına yayılmanın kontrolden çıkması Şirket yöneticileri tarafından talihsiz davranışlar Marka ile uyuşmayan iş faaliyetleri Operasyonel davranışlara verilen cevapların doğru kontrol edilmemesi Operasyonel Eksikler Kalitede düşüşler Yanlış yönetilen iş stratejileri Zayıf Müşteri ilişkileri İtibar Riskleri
17
Sosyal Medya ile itibarın yönetilmesi
İtibar değerini yükseltebilir de düşürebilir de. Sosyal Medya Sorumluluk getirir. Örneğin cevap verme zorunluluğu vardır. Yanlış yönetilmesindense hiç olmaması daha iyidir. Hiç olmayan halkla ilişkiler en kötüsüdür. Sosyal medya kullanıcılarının beklentileri Dinlenmek Cevap almak İlgilenildiğini hissetmek Bilgi almak Sosyal medya kullanıcısı, internetin kralıdır, efendisidir, herşeye hakkı vardır. Sosyal Medya ile itibarın yönetilmesi
18
İtibarın Yönetilmesi Ölçemezsen yönetemezsin.
İlk adım: Durumun farkına varılması İkinci adım: Ölçüm teknikleri İtibarın Yönetilmesi
19
İtibarın Yönetilmesi Ölçemezsen yönetemezsin.
İlk adım: Durumun farkına varılması İkinci adım: Ölçüm teknikleri İtibarın Yönetilmesi
20
İtibar Monitörleri Blogpulse www.blogpulse.com
Google Alerts Google analytics Google trends IceRocket Technorati Twitter Search Twitterfall Alexa Radian 6: Twitter Meme: Buzzlogic: BuzzMetrics: Trackur: Reputation Defender: Brands Eye: LookupPage: Rankur: Distilled: İtibar Monitörleri
21
Harris Poll Reputation Quotient (RQ): www.harrisinteractive.com
Reputation’s Institute Rep Track: WPP’s Brand Z Fortune’s Most Admired: Y&R’s Brand Asset Valuator: Harris Poll EquiTrend: Brand Power: FTSE4 Good index: Dow Jones Sustainability Index: Interbrand: İtibar Endeksleri
22
İtibarın İtibarı İtibarın Yayılması Sosyal Ağ ?= İtibar Ağı İtibar
23
Bu paylaŞIM Senİn Son PaylaşIMIN OlabİLİR!
"Onlar ki harcadıkları zaman israf etmezler, cimrilik de yapmazlar, ikisi arası orta yolu tutarlar." (el-Furkan, 25/67) Upgrade çılgınlığı "Bilmediğin şeyin ardına düşme, çünkü göz, kulak ve kalp hepsi sorumludur, mutlaka sorguya çekilecektir." (İsra, 17/36), paylaşımların vebali “Hem vakarla evinizde durun da daha önceki Cahiliye döneminde olduğu gibi süslenip dışarı çıkmayın.” Ahzâb Sûresi, 33/33, Kadınlar "Kişiye, yalan olarak, her duyduğunu anlatması yeter!" (Ebû Hureyre radıyallahu anh. Müslim) Bir Müslümanın kalbini kırmak, haksız olarak incitmek, Kâbe'yi 70 kere yıkmaktan daha günahtır. [Rıyad-un-nasihin], münakaşa ve tenkit İnsanların gizli şeylerini araştırmayın, kusurlarını görmeyin! [Müslim], Tecessüs Bu paylaŞIM Senİn Son PaylaşIMIN OlabİLİR! Sosyal ağlarda da salihlerle olunuz Yalan, mubalağa, ve kendini methetmek, birini övmek ve yermek sosyal ağlarda olunca gerçek hayattan farklı değildir. Sosyal ağlarda her paylaştığımızdan sorumluyuz.
24
YayINLAR ve Projeler
25
Aktif Çalışmalar ICT ve Telekominikasyon Firmalarının İtibar Endeksi
Sadi Evren SEKER, Atik KULAKLI, Macroeconomic ICT Facts and Mobile Telecom Operators via Social Networks and Web Pages – Seoul , ICETD Sadi Evren SEKER, Bojan Georgievski Financial Crisis and the ICT Industry, Cross Market Research on Europe, US, Turkish and Gulf Countries, Research Journal of Finance and Accounting Üniversite İtibar Endeksi Mehmet Lutfi ARSLAN, Sadi Evren SEKER (2014), “Web Based Reputation Index of Turkish Universities”, International Journal of E-Education E-Business E-Management and E-Learning (IJEEEE) BIST – 30 İtibar Endeksi Sadi Evren SEKER, M. Lütfi ARSLAN, DİJİTAL İŞLETMELERDE İTİBAR YÖNETİMİ - İzmir, Sadi Evren SEKER, Bilal CANKIR, Mehmet Emin OKUR, Strategic Competition of Internet Interfaces for XU30 Quoted Companies - ICABE , Dubai Kızıl, C., Arslan, M. L., Şeker, Ş. E., “An Accounting Viewpoint for the Relationship Between Intellectual Capital and Web Trends of BIST 30 Firms in Turkey”, Maliye Finans Yazıları Dergisi Sadi Evren Seker, Bilal Cankir, and Mehmet Emin Okur, “Strategic Competition of Internet Interfaces for XU30 Quoted Companies,” International Journal of Computer and Communication Engineering Cevdet Kizil, Mehmet Lutfi ARSLAN, Sadi Evren SEKER (2013), Correlation between Intellectual Capital and Web Trends of Top 30 Companies in Turkey, INTERNATIONAL JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES AND HUMANITY STUDIES İş Siteleri ve İşsizlik Sadi Evren Seker, Bilal Cankir, and Mehmet Lutfi Arslan, ” Information and Communication Technology Reputation for XU030 Quote Companies,” International Journal of Innovation, Management and Technology Mehmet Lutfi ARSLAN, Sadi Evren SEKER (2013), The Impact of Employment Web Sites’ Traffic on Unemployment: A Cross Country Comparison, INTERNATIONAL JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES AND HUMANITY STUDIES Aktif Çalışmalar
26
Stock Market Analysis
27
Sentimental Analysis
28
IMDB Streaming Data
29
Max Frequent K Hashing
30
Unemployment sites
31
Reverse Factorization - RSA
32
Zamansal mantiklar ve TIMEML
34
BIOInformatic calismalari
Micro arrays
36
Örnek Veri Kaynakları
37
Bazı Problemler Olmayan Bilgiler ama Çıkarılan Bilgiler Duygu Analizi
Kişisel bilgilerin çıkarılması, mesela ülke, okul Niyetlerin çıkarılması, mesela seyahat alışveriş Duygu Analizi Tepki takibi (konuşmalar) Ülkeler arası geçiş İş , işçi geçişliliği Salgın geçişliliği Metin Analizleri Zaman Analizi Bazı Problemler
38
Tartışma Sorular?
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.