Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Kalite Yönetim Sistemlerinin Tarihsel Gelişimi, ISO 9000 Standartlar Ailesi, Kalite Yönetim Prensipleri 2. Hafta.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Kalite Yönetim Sistemlerinin Tarihsel Gelişimi, ISO 9000 Standartlar Ailesi, Kalite Yönetim Prensipleri 2. Hafta."— Sunum transkripti:

1 Kalite Yönetim Sistemlerinin Tarihsel Gelişimi, ISO 9000 Standartlar Ailesi, Kalite Yönetim Prensipleri 2. Hafta

2 Kalite Yönetim Sistemlerinin Tarihsel Gelişimi

3 ISO 9000 Ailesi – 1987 ve 1994 Yılı Versiyonları
ISO 8402: Sözlük ISO 9000: Seçim kılavuzu ISO 9001: Tasarım ve üretim/hizmet faaliyetleri için kalite güvencesi modeli ISO 9002: Üretim/hizmet faaliyetleri için kalite güvencesi modeli ISO 9003: Son muayene ve deney faaliyetleri için kalite güvencesi modeli ISO 9004: Performans iyileştirme için kılavuz

4 ISO 9001:2000 ISO 9001:1994 ISO 9002:1994 ISO 9003:1994 ISO 9001:2000

5 ISO 9000 Standartları ISO 9000:2005 Kalite Yönetim Sistemleri - Temel Kavramlar ve Sözlük ISO 9001:2008 Kalite Yönetim Sistemleri - Şartlar ISO 9004:2009 Bir Kuruluşun Sürdürülebilir Başarısı için Yönetim – Bir Kalite Yönetim Yaklaşımı

6 ISO 9001’in Sektöre Özel Türevleri
Bazı kuruluşlar (örneğin büyük otomotiv imalatçıları gibi) ISO 9001'in şartlarının ürün veya hizmet kalitesini güvence altına alma bakımında yeterli olmadığına inanmaktadır. önleyici faaliyetler – hata türleri ve etkileri analizi (HTEA – FMEA)

7 Otomotiv Sanayi - ISO/TS 16949
1996’da International Automotive Task Force (IATF) (uluslararası araç üreticileri grubu) kurulmuştur. IATF’nin Amacı • Uluslararası kalite sistem gereklilikleri konusunda uzlasma sağlanması (otomotiv) • Belgelendirme için politika ve prosedür gelistirilmesi BMW Group, DaimlerChrysler, Fiat, Ford Motor Şirketi, General Motors Corporation, PSA Peugeot-Citroen, Renault ve Volkswagen - bunun yani sıra ulusal ticaret birlikleri - AIAG (Amerika), VDA (Almanya), SMMT (İngiltere), ANFIA (İtalya) ve FIEV (Fransa). Japon araç üreticileri birliği JAMA da ISO/TS 16949:2002'nin geliştirilmesinde rol üstlenmiştir, bu da Japon araç üreticilerinin gelecekte IATF'ye katılımının yolunu açmıştır.

8 Otomotiv Sanayi - ISO/TS 16949
ISO/TS International Automotive Task Force (IATF) ve ISO/TC 176'dan temsilcilerin katılımı ile hazırlanmış bir teknik spesifikasyondur. Aşağıdaki Standartlara Dayanır : ISO 9001 (International); QS-9000 (Big Three - USA); AVSQ (ANFIA - Italy); EAQF (FIEV - France); VDA 6.1 (VDA/QMC - Germany).

9 Otomotiv Sanayi - ISO/TS 16949
Bu spesifikasyonun amacı Sürekli iyileştirme Hataların önlenmesini Değişkenliğin azaltılmasını İsrafın azaltılması Tedarik zincirindeki kayıpların azaltılması

10 ISO 9001 İle İlişkili Diğer Standartlar
Havacılık Sanayi – AS 9100 Bilgisayar Yazılımları – ISO/IEC   Yiyecek ve İçecek Sanayi – ISO 22000 Petrol, Petrokimya ve Doğalgaz Sanayi – ISO/TS 29001 Telekomünikasyon Sanayi – TL 9000 Tıbbi Cihazlar – ISO 13485

11 Kalite Yönetim Prensipleri
Müşteri Odaklılık Liderlik Kişilerin Katılımı Proses Yaklaşımı Sürekli İyileştirme Yönetimde Sistem Yaklaşımı Karar Vermede Gerçekçi Yaklaşım Karşılıklı Faydaya Dayalı Tedarikçi İlişkileri

12 KALİTE YÖNETİM PRENSİPLERİ
ISO 9000 kalite yönetim sistemleri ailesi, kuruluşların bu prensiplere uyum göstererek birtakım gelişmeler sergilemesini beklemektedir. 8 kalite yönetim prensibi, ilgili tarafların (paydaşların) isteklerini karşılarken sürekli olarak performansı iyileştirmek için tasarlanmış olan yönetim sistemi için çerçeve sağlar. Bu prensipler, kuruluşlara sürdürülebilir başarıya ulaşmada yardımcıdırlar.

13 KALİTE YÖNETİM PRENSİPLERİ 1. Müşteri odaklılık
Kuruluşlar müşterilerine bağımlıdırlar. Bu yüzden onların mevcut ve gelecekteki - isteklerini anlamak, - şartlarını yerine getirmek ve - beklentilerini aşmak için bir çaba içinde olmalıdırlar.

14 Nasıl Müşteri Odaklı Olunur?
Müşterinin ürünler, teslimatlar, fiyat, güvenilirlik gibi unsurlardaki ihtiyaç ve beklentilerini anlama, Bu ihtiyaç ve beklentileri kuruluş içinde iletebilme, Müşteri memnuniyetini ölçme ve sonuçları üzerinde eylemler gerçekleştirme,

15 KALİTE YÖNETİM PRENSİPLERİ 2. Liderlik
Liderler kuruluş için bir amaç birliği ve yön oluştururlar. Liderler, kuruluşun hedeflerine ulaşabilmesi için herkesin katılımını sağlayıcı bir ortam oluşturmalı ve bunu korumalıdır.

16 KALİTE YÖNETİM PRENSİPLERİ 3. Kişilerin katılımı
Tüm seviyedeki çalışanlar, kuruluş için çok önemlidir ve tamamının yeteneğinin bir araya gelmesi organizasyonun yararına olur.


"Kalite Yönetim Sistemlerinin Tarihsel Gelişimi, ISO 9000 Standartlar Ailesi, Kalite Yönetim Prensipleri 2. Hafta." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları