Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Bölüm 3 Tutumlar.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Bölüm 3 Tutumlar."— Sunum transkripti:

1 Bölüm 3 Tutumlar

2 Öğrenim Hedefleri Bir tutumun üç unsurunu karşılaştırabilmeli
Tutumlar ve davranış arasındaki ilişkiyi özetleyebilmeli Başlıca iş ile ilgili tutumları karşılaştırabilmeli İş memnuniyetini tanımlayabilmeli İş memnuniyetinin temel nedenlerini özetleyebilmeli Memnuniyetsizlik durumunda çalışanların verdiği dört temel tepkiyi anlatabilmeli

3 Tutumlar Nesne, insanlar ya da olaylara dair değerlendirici ifade veya yargılar Tutum Behavioral Bilişsel Duygusal Duygular veya hisler Fikir veya inanç Attitudes are evaluative statements or judgments concerning objects, people, or events. Attitudes are made up of three components. The cognitive component is made up of the belief in the way things are. The affective component is the more critical part of the attitude as it is calls upon the emotions or feelings. The behavioral component describes the intention to behave in a certain way toward someone or something. These three components work together to aid in our understanding of the complexity of an attitude. Birine veya bir şeye yönelik bir şekilde Davranma niyeti Tablo 3–1 (c) 2008 Prentice-Hall, All rights reserved.

4 Davranış her zaman tutumlardan sonra mı gelir?
Leon Festinger – Hayır, bazen tersi olabilir! Bilişsel Uyumsuzluk: İki veya fazla tutum arasında veya tutum ile davranış arasında uyumsuzluk. Bu rahatsız edici bir durumdur ve bireyler bundan kurtulmak ister Ya tutumlar değiştirilir, ya davranışlar değişir ya da rasyonelleştirmeye çalışılır Bu uyumsuzluğu kaldırma isteği aşağıdaki faktörlere bağlıdır: Önemi Bireysel etki, davranışla bağı, sosyal baskı, doğrudan deneyim Sometimes we observe people who will change what they say so it doesn’t contradict their behavior. When attitudes and behaviors don’t line up, individuals will experience cognitive dissonance. This incongruity is uncomfortable and individuals will seek to reduce the dissonance to find consistency. People are willing to live with some discomfort but the degree to which this is true depends upon the importance of the elements, how much influences the individual has in the situation, and the rewards available. (c) 2008 Prentice-Hall, All rights reserved.

5 Başlıca İş Tutumları İş Tatmini (Job Satisfaction)
İşe Sarılma – (Job Involvement) Örgüte Bağlılık Duygusal Zorunlu Minnet Örgütsel Destek Algısı Çalışanların İşe Tutulması (Angaje olması)

6 Bu tutumlar gerçekten bir birinden farklı mı
Bu tutumlar gerçekten bir birinden farklı mı? Yoksa herkes bir isim mi icat etmiş? Tutumların büyük ölçüde birbiri ile ilişkili olduğu doğrudur. Değişkenler farklı isimlerle aynı alta yatan bazı özellikleri ölçüyor olabilir. Ancak farklılıklar da vardır.

7 Tatmin olmamış çalışanlar
Aktif Çıkış Örgütü bırakmaya yönelmiş davranışlarla memnuniyetsizliğin ifadesi Söz Hakkı Şartları iyileştirmek için aktif ve yapıcı yollarla memnuniyetsizliğin ifadesi İhmal Koşulların kötüleşmesine izin verme yoluyla tatminsizliğin ifadesi Sadakat Yıkıcı Yapıcı When employees are dissatisfied with their jobs, they have four basic responses they can utilize. These options are divided into active and passive choices. The active options are exit and voice. If employees select to exit, they choose to leave or move in a direction of leaving the organization. In voice, the employees will work toward active and constructive attempts to improve conditions. The passive options are neglect and loyalty. Employees may choose to neglect their work and just allow conditions to worsen or they may choose to remain loyal to the organization and just wait for change. Pasif (c) 2008 Prentice-Hall, All rights reserved.

8 İş Tatmini Olduğunda İş performansı ilişkisi (iki yönlü)
Tatmin olan çalışanlar daha verimli VE daha verimli çalışanlar da daha fazla tatmin olduğunu bildiriyor. Hangisi hangisini tetikliyor? Örgütsel Vatandaşlık Davranışları İş tatmini adalet algısı vasıtası ile Örgütsel Vatandaşlık Davranışını etkiliyor. Müşteri Tatmini Tatmin olan ilk hat çalışanlarının müşteri tatminini artırdığı gösterilmiştir. İşe gelmeme İş tatmini yüksek çalışanların işe gelmemek için mazaret yaratma oranı daha azdır.


"Bölüm 3 Tutumlar." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları