Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

MİGROS TİCARET A.Ş.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "MİGROS TİCARET A.Ş."— Sunum transkripti:

1 MİGROS TİCARET A.Ş

2

3

4 ORGANİZASYON ŞEMASI

5 : Migros'un Kuruluşu 1954 yılında İsviçre Migros Kooperatifler Birliği ve İstanbul Belediyesi'nin girişimleri ile kurulan Migros, gıda ve tüketim maddelerini belediye kontrolü altında üreticiden sağlamak ve bu ürünleri sağlığa uygun koşullarda ve ekonomik fiyatlarla İstanbullular'a ulaştırma amacıyla kurulmuştur. Migros, başta İstanbul'da tüketim maddelerini tüketicilere 20 satış arabası ile ulaştırmış, daha sonra ilki 1957'de balık pazarındaki Beyoğlu mağazası olmak üzere çeşitli semtlerde mağazalar açmıştır.

6 Tarihçe 1975-1979: Koç'la gelen dinamizm
1975 yılında Migros'un çoğunluk hisseleri Koç'a devredilmiştir. : Migros İstanbul'dan sonra İzmir'de 1988 yılında ilk defa İstanbul dışında İzmir'de de 4 mağaza açan Migros, Ege Bölgesi için altyapı çalışmalarını başlatmıştır. : Migros halka açılıyor... -Migros, 1991 yılında halka açık bir şirket haline gelmiştir. -1995 yılında Migros, sinerjisinden daha geniş halk kitlelerini yararlandırmak amacı ile Şok Ucuzluk Marketlerini de devreye sokarak, sektörde bir yeniliğe daha imza atmıştır.

7 Tarihçe 1996-2005: Ramstore ile ilk yurtdışı mağazası...
İlk yurt dışı mağazası Ramstore'u Bakü'de açmıştır. : Migros ve Tansaş'ın birleşmesi Migros Ticaret A.Ş.'nin bugün çatısı altındaki 6 marka ile tüm müşterilere hizmet sunar hale gelmiş olmasıdır. Migros, Tansaş, Şok, Macrocenter, Kangurum ile yurtiçinde çeşitli coğrafyalarda, farklı markalarla değişik müşteri beklentilerine cevap verme ve müşteriye yakın durma kabiliyeti artmıştır – 2008 Migros: Migros, yılları arasında en hızlı büyüyen 50 şirket arasında 12. sırada yer almıştır. 415 Migros, 201 Tansaş, Şok, 11 Macro Center ve 12 5M olmak üzere yurtiçinde 74 ilde 1897 mağaza; yurtdışında ise Kazakistan ve Makedonya'daki 27 Ramstore ile toplamda mağazayla hizmet vermektedir. Şirket yaklaşık personelle ve üzerinde ürünle hizmet etmektedir.

8 2007 yılı itibari ile Koç grubu tarafından satışa çıkarılmıştır.
Koç Holding'in gıda perakende sektöründeki kuruluşu Migros'un yüzde 50.8'lik hissesi milyar YTL'ye 14 Şubat 2008'de Moonlight Capital S.A adlı İngiliz şirketine satmıştır.

9 en hızlı büyüyen 25’inci perakende şirketidir.
*2009 yılında dünyanın en büyük 250 perakendecisi arasına 199. sıradan girmiştir. Ayrıca Migros, son 5 yıllık sonuçlara göre dünyanın en hızlı büyüyen 25’inci perakende şirketidir.

10 Migros Ticaret’in bu yıl 260 milyon TL’lik yatırım yapacağını söyleyen Genel Müdür Özgür Tort, “350 yeni Şok mağazası açmayı hedefliyoruz. Ay sonuna kadar tüm müşterilere 1 TL değerinde 1 Şok parası dağıtacağız. 2 günde toplam 500 bin TL değerinde Şok parasını, tüketiciye 1 TL’ye neler alınabileceğini göstermek için vereceğiz”

11 Sermaye Piyasası Aracının İşlem Gördüğü Pazar ve Şirketin Dahil Olduğu Endeksler -ULUSAL PAZAR -IMKB TÜM / -İMKB HİZMETLER / -İMKB TİCARET / -İMKB ULUSAL / -İMKB 100 / -İMKB

12 Finansal Rasyolar Ödenmiş/Çıkarılmış Sermaye (2010) TL.

13 Ortağın Ticaret Unvanı/Adı Soyadı
Sermayedeki Payı (TL) Sermayedeki Payı (%) MH Perakendecilik ve Ticaret A.Ş. ,00 80,51 Diğer ,00 19,49 TOPLAM ,00 100,00

14 Varlıklar 2009 2008 Dönen Varlıklar 17,8 Duran Varlıklar 1,8 Toplam Varlıklar 6,7 Yükümlülükler Kısa Vadeli Yükümlülükler 18,9 Uzun Vadeli Yükümlülükler 1388,9 Ana Ortaklık Dışı Paylar 461 29.802 -98,5 Ana Ortaklığa Ait Özkaynaklar -61,6 Toplam Özsermaye ve Yükümlülükler Özet Konsolide Gelir Tablosu (bin TL) Değişim (%) Net Satışlar 12,6 Satışların Maliyeti 13,6 Brüt Kâr 9,7 Faaliyet Giderleri 13,9 Diğer Faaliyet Gelirleri/Giderleri -611 14.044 -104,4 Faaliyet Kârı -10,4 Diğer Gelir/Gider (net) 25.424 -614,4 Vergi Öncesi Kâr -58,1 Vergiler -58,4 Net Kâr

15 Varlıklar 2010 2009 Dönen Varlıklar -9.8 Duran Varlıklar 3.1 Toplam Varlıklar -1.3 Yükümlülükler Kısa Vadeli Yükümlülükler 19.0 Uzun Vadeli Yükümlülükler -7.4 Ana Ortaklık Dışı Paylar 506 461 9.76 Ana Ortaklığa Ait Özkaynaklar -9.95 Toplam Özsermaye ve Yükümlülükler -1.33 Özet Konsolide Gelir Tablosu (bin TL) Değişim (%) Net Satışlar 11.45 Satışların Maliyeti 11.77 Brüt Kâr 10.47 Faaliyet Giderleri -2.40 Diğer Faaliyet Gelirleri/Giderleri -8.150 -611 Faaliyet Kârı -17.82 Diğer Gelir/Gider (net) 206.64 Vergi Öncesi Kâr 78.828 -41.46 Vergiler -44.89 Net Kâr 42.674 -61.1

16 Migros’un 2010 konsolide net kârı yaklaşık yüzde 61 gerileyerek 42,58 milyon lira olarak gerçekleşti. Şirket 2009′da 107,94 milyon lira net kâr açıklamıştı. 2010 konsolide finansal sonuçlarına göre, satış gelirleri ise yaklaşık yüzde 12 artarak 6,37 milyar lira olarak gerçekleşti. Şirketin satış gelirleri bir önceki yıl 5,71 milyar lira olmuştu.

17 BORSA FİYATI (AYLIK-TL BAZLI)

18 AYLIK HİSSE GETİRİSİ (TL BAZLI)

19 CARİ ORAN Bu oranın dünyada 2 olması uygun iken, Türkiye’de 1,5 olması yeterlidir. 2008:1.38 2009:1.34 2010:1.02

20 NAKİT ORAN Nakit Oran’ın 0,25-0,30 civarında olması beklenir. 0,20 altına düşmesi tehlikelidir. Nakit oranı, işletmenin kısa vadeli borçlarını ödeyebilmek için ne kadar nakit varlığa sahip olduğunu ifade eder. Diğer iki likitide oranına göre daha güvenilir bir likitide oranıdır. 2008: 0.92 2009: 0.96 2010: 0.64

21 LİKİDİTE ORANLARI Cari Oran; Bir firmanın kısa vadeli borç ödeme gücünü gösterir. Dönen varlıkların, kısa vadeli yabancı kaynaklara oranlanmasıyla bulunur.1 liralık borca karşılık ne kadar dönen varlık bulunduğunu gösterir. Gelişmekte olan ülkelerde oranın, 1.5 olması yeterlidir. 2008: 0.97 2009: 0.94 2010: 0.58

22 NET KAR MARJI Net Kar Marjı; Faaliyet sonucunda
elde edilen gelirin ne kadarının kar, yani 1 liralık satış üzerinden elde edilen karı belirtir. 2008 Net Kar Marjı: 5.2 2009 Net Kar Marjı: 1.9 2010 Net Kar Marjı: 0.7

23 HİSSE BAŞINA KAZANÇ 2008 Yılı - 1.09 Kuruş 2009 Yılı - 0.61 Kuruş

24 Swot Analizi

25 S- Strength Güçlü finansal yapı.
Arkasındaki ingiliz devi BC Partners gücü. Ucuz hammadde olanakları. Personelin eğitim programları sayesinde uzmanlaşma ve tecrübe kazanmış olması. Yenilikte süreklilik (Kendine özgü yazılım, Migros Club Card, Jetkasa) Geniş ürün yelpazesi

26 W- Weakness Ortalama satış fiyatının (OSF) yüksek olması
Müşterilerin kasada çok beklemesi Eski mağaza sayısının fazlalığı ilgiyi azaltmaktadır Rakiplerine oranla müşteri dikkatini çekecek indirim veya kampanya sayısının yetersiz olması

27 O- Opportunity Kişi başına gelirin artması ile tüketicilerin harcama düzeyinin artması. Tüketicilerin zaman darlığından dolayı ihtiyaçlarının hepsini bir kerede alma arzusu. Tüketicilerin, tüketici haklarına saygı gösteren firmaları tercih etmesi. Organize Perakende sektörünün büyüme potansiyeli.

28 T- Threat Carrefour, Metro, Tesco Kipa gibi perakende satış devlerinin Türkiye’ye giriş yapması ve Avrupa Birliği sürecinde daha fazla, yabancı sermayeli perakendecilerin pazara girme riski. Sabancı Grubunun Discount Marketler ile piyasaya girmesi. Sektördeki rekabetin karlılığı düşürme olasılığı. İkame mal miktarının artmasından dolayı tüketicinin fiyata duyarlı olması.

29 MİGROS TİCARET A.Ş’ne yatırım yapılır mı?

30 Teşekkürler.. Serdar Ağca


"MİGROS TİCARET A.Ş." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları