Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İZMİR, 2010.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İZMİR, 2010."— Sunum transkripti:

1 İZMİR, 2010

2 İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ İLETİŞİM FAKÜLTESİ HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ Projenin Adı Türkiye Diyabet Vakfı “Hem Şekerim Hem Sağlıklı” Kamuoyunu Bilinçlendirme Projesi Hazırlayanlar Ezgi Cengiz Betül Atan Burçin Karakaş Zeynep Özçoban

3 “Hem Şekerim Hem Sağlıklı” Projenin Amacı
PROJENİN KÜNYESİ Uygulayıcı Kurum Türkiye Diyabet Vakfı Projenin Adı “Hem Şekerim Hem Sağlıklı” Projenin Amacı Şeker hastalığı konusunda toplumu bilgilendirmek. Projenin Süresi 1 yıl Hedef Kitle Şeker hastaları,muhtemel şeker hastaları,şeker hastalarının aileleri/sosyal çevreleri, dernek/üye çalışanları ve basın. Paydaşlar Üniversiteler; Yeditepe Üniversitesi, Boğaziçi Üniversitesi, İstanbul Teknik Üniversitesi, ODTÜ, Hacettepe Üniversitesi, Ege Üniversitesi, İzmir Ekonomi Üniversitesi, Konya Selçuk Üniversitesi ve İzmit Kocaeli Üniversitesi. Belediyeler; Ankara, İzmir, İstanbul, İzmit, Konya ve Diyarbakır. Sponsor; Bayer firması Bütçe Sponsorsuz, TL Sponsorlu, TL

4 İLK SÖZ Bu proje, Türkiye Diyabet Vakfı adına; topluma şeker hastalığının ne olduğunu, nasıl tedavi edilmesi gerektiğini, kimlerin tehdit altında olduğunu, tedavi edilmezse doğabilecek sağlık problemlerini anlatarak bilinilirliği arttırmak ve şeker hastalarının sorunlarına somut çözümler bularak, bunun bir hastalık değil “yaşam tarzı” olduğunu benimsetmek için planlandı.

5 YARATICI STRATEJİ Bir genç kızın güncesi Sevgili Günlüğüm,
Bugün benim doğum günüm. Çok güzel bir gece geçirdim… Arkadaşlarım bana kocaman bir sürpriz pasta yaptırmışlar. Hem de çikolatalı… Pastayı görünce hem çok sevindim hem de çok üzüldüm. Kendi doğum günü pastanı yiyememenin ne demek olduğunu tahmin edebiliyor musun? Ben bunları düşünüp, üzülürken pastanın diyabetik olduğunu öğrendim. O kadar sevindim ki Arkadaşlarım da benimle birlikte diyabetle yaşamı öğrendiler. Bu olay beni tam 8 yıl öncesine, hastalığı öğrendiğim ana götürdü. Ne kadar korktuğumu hatırlıyorum da... İnsülin iğnesi, açılacak yaralar, beslenmeme dikkat etme zorunlulukları ve diğer problemler. Hiç bana göre değildi, ama zamanla doktorumun, ailemin, arkadaşlarımın desteğiyle bunun bir hastalık değil, yaşam tarzı olduğunu anladım. Korkular geçmişte kaldı. Şimdi mi? Hem şekerim hem sağlıklı…

6 “Hem Şekerim Hem Sağlıklı”
“Aslında önemli olan hayatımızdaki bazı zorlukları yaşam tarzımız ile kolaylaştırabilmek değil midir?” Bu durum bireyden kuruma hepimize çeşitli sorumluluklar yüklemektedir. İşte “Hem Şekerim Hem Sağlıklı” diyebilmek için el ele verme zamanı geldi. Bütünsellik içinde bu mesajı iletebilmek için yola çıkılan bu proje her noktada “Hem Şekerim Hem Sağlıklı” sloganı, proje taşıyıcı sembolleri olan, logosu ve İnsülin Can maskotu ile kendini hedef kitlelerine en etkin biçimde ifade edebilmeyi, etkileyebilmeyi, çeşitli mesajların akılda kalıcılığını sağlayarak, sunulan önerilerin davranışa dönüştürülmesini sağlayabilmeyi amaçlamaktadır.

7 ARAŞTIRMA Proje boyunca yapılan araştırmalarda, birincil ve ikincil veri kaynaklarından yararlanıldı. Birincil veri kaynağı olarak; IDF (International Diabetes Federation) Avrupa Temsilcisi Doç. Dr. Şehnaz Karadeniz ve Türkiye Diyabet Vakfı’ndan bilgiler alındı. İkincil veri kaynağı olarak; daha önce diyabet ile ilgili yapılmış araştırmalardan, Türkiye Diyabet Vakfı internet sitesinden ve çeşitli sağlık dergilerindeki makalelerden yararlanıldı.

8 HASTALIĞA YÖNELİK ARAŞTIRMA
Şeker Hastalığının (Diyabetin) Tarihçesi Şeker hastalığına tıp dilinde ‘diabetes mellitus’ adı verilir. Hastalığa diabet ismini ilk kez Kapadokyalı hekim Aretheaus (M.S ) vermiştir. Arethaus İyonya lehçesi ile yazdığı kitabında diyabeti ‘ Bu illete tutulan hasta su içmeye asla kanmaz, idrar etmekten kendini alıkoyamaz, çünkü sıvılar vücudundan süzülerek dışarı akar’ şeklinde tanımlanmıştır. Daha sonra M.S yılında İbni Sina diyabetiklerde ilk kez gangreni tanımlamıştır yılında Thomas Wills şeker hastalarının idrarında şeker bulunduğunu saptamıştır yılında ise Mathew Dobson şeker hastalarının kanında şeker bulunduğunu ispatlamıştır.

9 HEM ŞEKERİM HEM SAĞLIKLI
Diyabet nedir? Pankreas adlı salgı bezinin yeterli miktarda insülin hormonu üretmemesi ya da ürettiği insülin hormonunun etkili bir şekilde kullanılamaması durumunda gelişen ve ömür boyu süren bir hastalıktır.

10 DİYABET TİPLERİ Tip 1 Diyabet; Kandaki insülin miktarının eksikliğidir. Ömür boyu insülin almak zorundadırlar. Tip 2 Diyabet; İnsülinin gerektiği kadar kullanılamaması durumudur. Daha çok erişkinlerde görülür. Gizli Şeker(Pre-Diyabet); Kan şekeri oranının normalden yüksek olmasına rağmen tanı koyulamaması durumudur. Gestasyonel Diyabet; Hamilelik döneminde pankreasın yeterli insülin üretememesi. Hipoglisemi; Kan şekeri düzeyinin 50 mg/dl veya altına düşmesi hipoglisemi olarak tanımlanır.

11 ŞEKERLE İLGİLİ ACI RAKAMLAR
Diyabet küresel bir sağlık sorunudur ve tüm dünyada 250 milyon kişiyi etkilemektedir. 2025 yılında diyabetli sayısının 380 milyona çıkması beklenmektedir. Türkiye’de 6,5 milyon diyabetli ve 3,2 milyon da klinik diyabetli bulunmaktadır. Ülkemizde diyabet hastalarının üçte biri diyabetli olduğundan haberdar değildir. Geç tanı konulan hastaların % 72 sinde koroner hasarı, hipertansiyon, diyabetik ayak gibi bozukluklar, % 61,3 ünde göz hasarı, böbrek hasarı gibi birçok hasarlar ortaya çıkmıştır.

12 ŞEKERLE İLGİLİ ACI RAKAMLAR
Hastaların; % 37,8’inin kan şekerinin normal değerini yanlış bildikleri, %90’ının diyabetin vücuda zarar vermediğini, % 96,2’sinin diyabet nedeniyle beslenmeyi düzenlemeye gerek olmadığını düşündükleri saptanıldı.

13 RİSK TAŞIYANLAR… Şişman ve kilo fazlalığı olan,
Hareketsiz bir yaşantı süren, Genlerinde diyabet bulunan, Hipertansiyon, polikistik over sendromu, kolestrol, kalp ve damar hastalıklarına sahip, Hamilelikte diyabeti yaşayan veya prediyabet olan kişiler.

14 BELİRTİLER Sık sık idrara çıkma, Aşırı susama, Bulanık görme,
Halsizlik, Bitkinlik, Beklenmedik kilo kaybı, Acıkma hissi, Mide bulantısı, Kusma, Nefes kokusu, Sık idrar yolu enfeksiyonu, Adetten kesilme, Kuru ve kaşıntılı deri, Yaraların geç iyileşmesidir.

15 Diyabet neden tedavi edilmeli?
Diyabet yıllar içinde başta gözlerde, böbreklerde, sinirlerde, diş ve diş etlerinde olmak üzere ciddi sağlık problemlerine yol açabilir. Ayrıca diyabetli hastalarda kalp ve damar hastalıkları riski belirgin olarak artmıştır. Diyabette tanı anından itibaren uygun ve doğru tedavi ile bütün bu sağlık problemlerinin önüne geçilebilir.

16 Türkiye Diyabet Vakfı Türkiye Diyabet Vakfı, 1996 yılında;
Diyabetle mücadele ve yaşam kalitesinin geliştirilmesini sağlamak, “Sağlıklı” bir yaşam sunmak, Diyabeti toplumun gündemine getirmek, Diyabetlilere destek olmak için kurulmuştur.

17 Hedefleri Diyabetin erken tanısı, tedavisi ve diyabetle ilişkili organ hasarlarında zamanında müdahale için, diyabeti toplumun gündemine getirmek, Diyabetlilere destek olmak, Diyabetlilere, ailelerine ve sağlık ekibine diyabet eğitimi vermek, Diyabetle ilişkili problemleri bölge içinde lokal olarak çözümlemek ve sağlıkla ilgili kuruluşlar arasında koordinasyon ve işbirliğini artırmak için bölgesel projeler geliştirmeyi amaçlamaktadırlar.

18 Türkiye Diyabet Vakfı Logo ve Sloganı
.

19 Gerçekleştirilen Kampanyalar
Türkiye Diyabet Vakfı, Çocuk Adolesan Diyabetikler Derneği, Türkiye Endokrinoloji ve Metabolizma Derneği ile Çocuk Endokrinolojisi ve Diyabet Derneği önderliğinde oluşturulan “Diyabet Tır’ ı” topluma diyabetin ne olduğunu anlatmak üzere Türkiye turuna çıkmıştır Diyabet yaşam destek kamplarının oluşturulabilmesi için Türkiye Diyabet Vakfı bağış kampanyası tanıtım filmi çekilmiştir. Bu reklam filminde bağış yapılabilecek hesap ve sms numaraları verilmiştir.

20 Diyabet İle İlgili Diğer Kurum ve Kuruluşlar

21 Basında Diyabet ve Türkiye Diyabet Vakfı

22 DİYABET İLE İLGİLİ PROBLEMLER

23 Swot Analizi Güçlü Yönleri
Şeker hastalığı eğer tanısı koyulmaz ve gereken diyet yapılmazsa tehlikeli bir hastalıktır. Ancak gerekli diyet ve tedaviler yapıldığı takdirde hayati tehlikesi olmayan bir hastalıktır. 1996 yılında faaliyete giren ‘Türkiye Diyabet Vakfı’ gibi bir kuruluşun bulunması, diyabet hastası, hasta yakınları ve bu konuyla ilgilenenleri bir çatı altında toplaması, Türkiye Diyabet Vakfı yönetim kurulunda birbirinden değerli uzman doktorların bulunması ve konuya hakim olmaları, Türk Diyabet Vakfı’nın diyabet ile ilgili çalışmalar yapmaya açık olması.

24 Zayıf Yönleri Şeker hastalarının nasıl beslenmeleri gerektiği konusunda yeterli ve doğru bilgiye sahip olmaması (kulaktan dolma bilgilere göre beslenme), Ülkemizdeki şeker hastalarının üçte birinin hastalığının farkında olmaması, Erken teşhisin öneminin bilinmemesi, Şeker hastalığının tedavisinde egzersiz yapmanın oldukça büyük etkisi vardır. Fakat Türkiye’de spor yapma oranı sadece %1-2’ dir. Hastaların, insülin kullanımı hakkında yeterli bilgiye sahip olmamaları ve insanların insülin enjektörünün kullanımının sigara, alkol gibi bağımlılık yaratacağını düşünmesi Hasta kişilerin yememesi gereken gıdalara karşı iradelerinin zayıf olması, Türkiye Diyabet Vakfı’nın web sayfasının yeterli olmaması, Türkiye Diyabet Vakfı’nın çok fazla medyada yer almaması, Türkiye Diyabet Vakfı’nın halkla ilişkiler bölümünün olmaması

25 Fırsatlar Ülkemizde şeker hastalığı ile ilgili birçok derneğin aktif bir şekilde çalışması, gelecekte yapılacak olan çalışmalarımızda etkili olacaktır. Türkiye Diyabet Vakfının, şeker hastalığında önemli bir role sahip olduğunun bilinmesi. Türkiye Diyabet Vakfının yeniliklere açık olması.

26 Tehditler Diyabet’in ilk 5 ölüm sebebinden biri olması,
Türkiye’deki beslenme kültürü ve yemek alışkanlıkları, İlaç fiyatlarının çok yüksek olması; şeker hastalarının sağlık güvencelerinin olmadığı durumlarda ilaç alamamaları, 2025 yılında diyabetli hasta sayısının 380 milyona ulaşmasının beklenmesi, Diyabet ürün çeşitliliğinin az ve pahalı olması, Türkiye Diyabet Vakfı’nın bilinirliğinin az olması.

27 PLANLAMA Yapılan bütün araştırmaların sonunda edindiğimiz verileri ele alarak, üstünde yoğunlaşmamız gereken sorunları ve ulaşmak istediğimiz noktaları belirledik. Buradan yola çıkarak; hedef kitlemizi de göz önünde bulundurup, izleyeceğimiz yolu planladık.

28 AMAÇLARIMIZ Birincil Amaçlar:
Dünya’da ve Türkiye’de her geçen gün artan şeker hastalığına yönelik olarak kamuoyunun bilinçlendirilmesi ve tüm gerekli önlemlerin acil olarak alınması konusunda gerekli çalışmaları uygulamak, Şeker hastalığı ve şeker hastalığının tedavisi için gerekli önlemlerin alınmadığı takdirde, tehlikeli sonuçlar doğurabileceği ile ilgili olarak toplumu bilinçlendirmek, Hastalığının farkında olmayan şeker hastalarının ilgisini çekmek ve onları test yaptırmaları için yönlendirmek ve bilgilendirmek, Şeker hastalarının ailelerini ve yakınlarını hastalık ve tedavisi konularında bilinçlendirmek,

29 AMAÇLARIMIZ Diyabet hastalarını, dengeli beslenme ve sporun sağlıklı bir yaşam için gerekli olduğu konusunda bilinçlendirmek ve doğru yönlendirme ile bunun bir yaşam tarzı olduğunu benimsetmek, Diyabet hastaları için hayati önem taşıyan insülinin doğru kullanımı konusunda bilinçlendirmek, Diyabet hastaları arasında dayanışmayı ve bilgi paylaşımını arttırmak ve diyabet hastalarının yalnız olmadıklarını hissettirmek, Toplumu şeker hastalığına karşı daha duyarlı hale getirerek, harekete geçmelerini sağlamak.

30 AMAÇLARIMIZ İkincil Amaçlar:
Türkiye Diyabet Vakfını güçlendirmek ve üye sayısını arttırmak, Medyanın ilgisini çekmek ve desteğini almak.

31 HEDEFLERİMİZ 1 yıl sürecek olan kampanya dâhilinde hedeflerin ulaşılabilirlik ve gerçekçilik özelliklerini, niteliklerini taşıması amacıyla Doç. Dr. Şehnaz Karadeniz ile görüşülmüş, yapılan görüşme sonrası aşağıdaki hedefler belirlenmiştir; Hastalıkla ilgili bilinci %20 arttırmak, Diyabet cemiyetlerine olan, bilgi alma amaçlı başvuruları %10 arttırmak, Bilgi amaçlı yapılan toplantılara katılımı %10 arttırmak, Medyada yer alma oranını %15 arttırmak.

32 HEDEF KİTLE Şeker Hastaları: Şeker hastalığının bütün zorlukları ile mücadele etmek zorunda olan, bedenen ve ruhen etkilenen, Tip 1 ve Tip 2 diyabet hastaları hedef kitlemizin önemli bir kısmını oluşturmaktadır. (Muhtemel) Şeker Hastaları: Hasta olduğu halde farkında olmayan ya da hastalığı olup bunu ihmal edip, ciddiye almayan kişiler hedef kitlemizin büyük bir bölümünü oluşturmaktadır. Şeker Hastalarının Aileleri ve Sosyal Çevreleri: Şeker hastalarının tedavilerinde yanlarında bulunan, onların hastalığı hakkında ne kadar bilgi sahibi olursa, o kadar destek verebilecek kişiler hedef kitlemizin içindedir.

33 HEDEF KİTLE Dernek üye ve çalışanları: Şeker hastalığı ile ilgili çalışmalar yapan derneklerin üyelerini, dolayısıyla şeker hastalarını şeker hastalığı ve şeker hastalığındaki son gelişme ve tedavi yöntemleri, şekerle yaşam gibi konular hakkında bilinçlendirmek amacıyla dernek üyeleri. Basın: Yapılan çalışmaları aktarabileceğimiz araç; mesajları iletmemizde yardımcı olacak, kitlelere ulaşmamızı sağlayacak kesimdir.

34 PAYDAŞLAR Sağlık kurum ve kuruluşlarının, sağlık çalışanlarının, üniversitelerin, belediyelerin ve sponsor desteğini almak istediğimiz firmanın desteği, faaliyetlerimizin gerçekleşmesi için önemlidir. Üniversiteler; Yeditepe Üniversitesi, Boğaziçi Üniversitesi, İstanbul Teknik Üniversitesi, ODTÜ, Hacettepe Üniversitesi, Ege Üniversitesi, İzmir Ekonomi Üniversitesi, Konya Selçuk Üniversitesi ve İzmit Kocaeli Üniversitesi. Belediyeler; Ankara, İzmir, İstanbul, İzmit, Konya ve Diyarbakır. Sponsor; Bayer firması

35 STRATEJİLERİN VE TAKTİKLERİN BELİRLENMESİ

36 YARATICI STRATEJİ Faaliyetlerimizi oluştururken, şeker hastalarının günlük hayatta yaşadıkları problemleri ele almayı planladık. İnsanlara, onların yalnız olmadığını, sağlıklı bir yaşamın onların tedavisinde etkili olacağını vurgulamak ve onları bilgilendirmek bizim önceliklerimiz arasındadır. Buradan yola çıkarak şeker hastalığının zorluklarını yaşamış ve şeker hastalığını hayatının bir parçası haline getirmiş bir karakter yarattık. Genel olarak şeker hastalarının karşılaştığı sorunlardan bahsederek, yaşadıkları problemleri ve çözümlerini görmelerini sağlayarak hastalıktan çok bir yaşam tarzı olduğunu vurgulamayı amaçlıyoruz.

37 KAMPANYA SLOGANI ( “HEM ŞEKERİM HEM SAĞLIKLI”)
“Hem Şekerim Hem Sağlıklı” sloganı kampanyanın kolay hatırlanabilmesi, sempatik bir yaklaşım içermesi, hastalığın yaşam tarzına dönüştürülebileceği mesajını vermesi ve pozitif bir yaklaşım sergilemesi için yaratılmıştır.

38 KAMPANYA LOGOSU Logoyu hazırlarken, dikkat edilen unsur hedef kitlenin dikkatini çekebilecek, akılda kalabilecek renk ve simgeleri kullanmaktır. Buradan yola çıkarak; logomuzda kırmızı bir kalp ve onu avucunda tutan mavi bir el kullanılmıştır. Kırmızı kalp tehlikede olan hastaları, mavi el ise onları koruma altına alan ve onları bir araya getiren sağlıklı yaşamı yansıtmaktadır. Görsellerin yanı sıra, slogan da logoyu tamamlayıcı olarak kullanılmıştır.

39 KAMPANYA MASKOTU Şeker hastalığının tedavisinde etkin rol oynayan insülinin, başta çocuklar olmak üzere hastalar üzerindeki olumsuz etkilerini değiştirmek için “İnsülin Can” adında bir maskot yaratılmıştır.

40 İLETİŞİM STRATEJİSİ Vurucu ve etkileyici mesajlar vererek;
Şeker hastalığıyla ilgili insanları etkileyebilecek ve harekete geçirebilecek önemli istatistikî veriler Diyabet hastası ünlülerle iş birliği yapılarak, verilmek istenen mesajlar, onların ağzından hedef kitleye ulaştırılması “Hem Şekerim Hem Sağlıklı” sloganımızla, şeker hastalığının yaşam tarzı olduğu ve sağlıklı bir yaşam sürdürülebileceği düşüncesinin verilmesi. Yapılan çalışmalarda sloganımızın aktif bir şekilde yer alarak ve kampanyanın bütünselliğinin sağlanması ve yapılan tüm faaliyetlerde aynı mesajın verilmesi hedeflenmektedir.

41 KAMPANYA STRATEJİSİ VE TAKTİKLER
İnsanların dikkatini çekebilmek, onları etkilemek amacıyla öncelikli çalışmamız medyayı gündem yaratacak şekilde kullanmak olacaktır. Halkla ilişkiler ve reklam çalışmalarıyla hedef kitlemize ulaşıp, onları duyarlı bireyler haline getirmeyi amaçlıyoruz. Buradan yola çıkarak izlenilecek yolu; Hazırlık, Merak uyandırma, Bilgilendirme, Harekete geçirme aşamaları olarak planladık. Bu şekilde hedef kitleye ulaşmayı amaçlıyoruz.

42 HAZIRLIK AŞAMASI Halkla İlişkiler departmanının kurulması,
Projenin görsel materyallerinin hazırlanması, Bu kampanyada bizimle çalışacak uzman doktor ve şeker hastası olan ünlülerin desteğinin sağlanması, Belediye ve üniversitelerin desteğinin alınması için görüşmelerin yapılması, Sponsorluk anlaşmasının yapılması, İnternet sitesinin hazırlanması, Facebook, twitter ve sosyal paylaşım ağlarında “Hem Şekerim Hem Sağlıklı” adlı grup oluşturulması, Ücretsiz danışma hattı kurulması

43 MERAK UYANDIRMA Bu aşamada reklam ve halkla ilişkiler uygulamaları kullanılmıştır: Televizyon reklamları, İnteraktif medya, Billboard, Afiş, Promosyon, Gerilla, Yazılı Basın, Halkla İlişkiler çalışmaları

44 BİLGİLENDİRME AŞAMASI
Kampanya Broşürünün Dağıtılması, 1 yıllık projenin içeriğinin, görsel materyallerle birlikte basın toplantısı yoluyla basın ve kamuoyu ile paylaşılması, “Hem Şekerim Hem Sağlıklı Eğitim Otobüsü” basın toplantısının yapılması, Şeker hastalarının beslenmeleri ve dikkat etmeleri gereken konular hakkında eğitimlerin düzenlenmesi, Şeker hastalığının ne olduğunu, onunla nasıl yaşanabileceğini topluma ve şeker hastası olup farkında olmayan kişilere iletişim araçlarını kullanarak anlatılması, Kampanyamızla ilgili bilgi veren röportajların yapılması, Büyük marketlerin içine (diyabet ürünlerinin bulunduğu alana) bilgilendirici standların kurulması.

45 HAREKETE GEÇİRME Ücretsiz danışma hattının ve internet sitesinin aktif hale gelmesi, Şeker Toplantıların faaliyetlerinin başlaması “Doktorum” programına endokrinoloji dalında uzman olan bir doktorun ve diyabet hastası olan bir çocuğun (8-10 yaş arasında) katılması, Yemek kitabının yayınlanması, İnternet aracılığıyla diyabet hastalarının kendi yemek tariflerini yayınladıkları güncel bir platformun çalışmaya başlaması. “Geniş Aile” dizisinde senaryoya şeker hastalığı ve kampanyamızla ilgili bilgilendirici bölümün konulması, ( Tv’ nin altında internet adresimiz, 24 saat açık olan danışma hattımızın numarası geçecek).

46 UYGULAMA

47 HAZIRLIK AŞAMASI Halkla İlişkiler Departmanının kurulması
Amaç: Sosyal sorumluluk projelerinin yapılabilmesi, yapılan projelerin daha düzenli ve sistematik olarak ilerlemesi ve basın ile vakıf arasında köprü görevi görmesi için halkla ilişkiler departmanının kurulması gerekmektedir. Uygulama Detayları: Halkla ilişkiler uzmanlarıyla görüşülüp, vakıf bünyesi içinde Halkla İlişkiler departmanı kurulacak. Başarı Kriteri: Yapılan projelerin başarıyla sonuçlanması, yaptığı işlerin medyada sıklıkla yer alması, yapılacak faaliyetlerin bir bütün içinde olup, faaliyet takvimine uygun bir sürede ilerlemesi.

48 HAZIRLIK AŞAMASI “Hem Şekerim Hem Sağlıklı” Projesinin Görsel Materyallerinin Hazırlanması Amaç: Türkiye Diyabet Vakfı adına, şeker hastalarını ve yakınlarını bilinçlendirecek, muhtemel hastalar (hasta olup farkında olmayan) için erken teşhisin önemini vurgulayacak, etkileyici görseller hazırlamak. Uygulama Detayları: Hazırlanan faaliyetlere yönelik ve uygun afiş, broşür, reklam çalışmaları için farklı ve dikkat çekici görseller hazırlanacak olup, her bir görselde kampanya logosu ve Türkiye Diyabet Vakfı logosu bütünlüğü ve akılda kalıcılığı sağlamak adına kullanılacaktır. Hedef Kitle: Şeker hastaları, muhtemel şeker hastaları, şeker hastalarının aileleri ve sosyal çevreleri, dernek üye ve çalışanları ve basın. Başarı Kriteri: “ Hem Şekerim Hem Sağlıklı” kampanyasının bilinilirliğinin sağlanması ve hedef kitlenin şeker hastalığı ile ilgili bilincinin artması, yapılan faaliyetlerin basında yer alması, erken teşhis için sağlık kuruluşlarına geri dönüşümün artması.

49 HAZIRLIK AŞAMASI Uzman Doktor ve Şeker Hastası Ünlülerin Desteği
Amaç: Şeker hastalarının güvenini kazanmak ve ilgisini çekmek için uzman doktor ve şeker hastası olan ünlülerin desteğini almak, şeker hastalarını doğru bir şekilde yönlendirmek. Uygulama Detayları: Doç. Dr. Şehnaz Karadeniz, Doç. Dr. Mehmet Sargın, Doç. Dr. Emel Özer, Prof. Dr. İlhan Yetkin, Derya Baykal, Hıncal Uluç, Müjde Ar ve Zeki Alasya yapılacak faaliyetlere gerek katılarak gerek destekleyici etkinlikler de bulunarak, şeker hastalarını bilinçlendirecek, şeker hastalığının bir yaşam tarzı olduğunu anlatacaklar ve muhtemel şeker hastalarına erken teşhisin önemini vurgulayacaklar. Hedef Kitle: Şeker hastaları, muhtemel şeker hastaları. Başarı Kriteri: Kampanya bilinilirliğinin arttırılması.

50 HAZIRLIK AŞAMASI Belediye ve Üniversitelerin Desteğinin Alınması
Amaç: “Hem Şekerim Hem Sağlıklı” kampanyası süresince yapılacak faaliyetler için yer ve çeşitli ihtiyaçları karşılamak adına destek ve izin almak. Uygulama Detayları: Faaliyetlerin kapsamına göre; Yeditepe Üniversitesi, Boğaziçi Üniversitesi, İstanbul Teknik Üniversitesi, ODTÜ, Hacettepe Üniversitesi, Ege Üniversitesi, İzmir Ekonomi Üniversitesi, Konya Selçuk Üniversitesi, İzmit Kocaeli Üniversitesi, Ankara Belediyesi, İzmir Belediyesi, İstanbul Belediyesi, İzmit Belediyesi, Konya Belediyesi ve Diyarbakır Belediyesi ile anlaşmalar yapılacak. Hedef Kitle: Üniversiteler ve belediyeler. Başarı Kriteri: Faaliyetlerin belirlenen şehirlerde ve üniversitelerde gerçekleştirilerek kampanyanın hedef kitlesine ulaşılması.

51 Yeditepe Üniversitesi İle Yapılacak Anlaşma
Anlaşma Metni (Örnek) Yeditepe Üniversitesi İle Yapılacak Anlaşma Türkiye Diyabet Vakfı yürütmekte olduğu “Hem Şekerim Hem Sağlıklı” projesi kapsamında yapılacak olan yemek kursu aktivitesi için Yeditepe Üniversitesi ile işbirliği içinde olup, Yeditepe Üniversitesi Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümünün desteğinin alındığını gösteren bir sponsorluk anlaşması yapılmıştır. Anlaşmanın şartları aşağıdaki gibidir ve taraflar bu sözleşmeye uymayı kabul etmiştir. Yeditepe Üniversitesi’nin Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümünün sağlayacağı mutfakta tarihinde, saat 12.00’da “Hem Şekerim Hem Sağlıklı Yemek Kursu” verilecek. Bu mutfak ücretsiz olarak Türkiye Diyabet Vakfı’na tahsil edilecektir. Kursta kullanılacak malzemeler Yeditepe Üniversitesi tarafından karşılanacaktır. Yeditepe Üniversitesi Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü Öğretim görevlilerinden Aybek Şurdum ve Güzin Yalın yemek kursuna yardımcı olarak katılacaklardır. Yeditepe Üniversitesinin adı Şeker Toplantılar afişinde yer alacaktır. İmza Türkiye Diyabet Vakfı Başkanı : Yeditepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dekanı: Prof. Dr. M. Temel Yılmaz Prof. Dr. Bike Aksu Kocaoğlu

52 HAZIRLIK AŞAMASI Sponsorluk Anlaşması
Amaç: “ Hem Şekerim Hem Sağlıklı” kampanyası için yapılacak olan faaliyetlerde, yüksek bütçeli reklam ve halkla ilişkiler çalışmalarında, Türkiye Diyabet Vakfı’na maddi yardımda bulunacak firmanın desteğini almak. Uygulama Detayları: Bayer firmasıyla; “Hem Şekerim Hem Sağlıklı” eğitim otobüsü masraflarını, otobüs ile gidilecek şehirlerde kurulacak olan platformlardaki ses, ışık ve görüntü masraflarını, kampanyaya katılacak olan doktor ve ünlülerin giderlerini ve televizyon reklam filminin ücretlerini karşılayacağını bildiren bir sponsorluk anlaşması imzalanacak. Hedef Kitle: Bayer firması. Başarı Kriteri: Bayer firmasının desteği ile faaliyetlerin ilerlemesini sağlanması.

53 Sponsorluk Sözleşmesi ( Örnek)
Bayer Firması İle Yapılacak Olan Sponsorluk Sözleşmesi Türkiye Diyabet Vakfı tarafından 14 Kasım 2010’da başlaması planlanan “Hem Şekerim Hem Sağlıklı” kampanya faaliyetleri kapsamında yola çıkacak olan eğitim otobüsü ve otobüs ile gidilecek şehirlerde kurulacak olan platformlardaki ses, ışık, görüntü masraflarının, kampanyaya katılacak olan doktor ve ünlülerin giderlerinin ve televizyon reklam filminin ücretinin temini için Bayer firması ile sponsorluk sözleşmesi imzalanmıştır. Bayer firması Hem Şekerim Hem Sağlıklı kampanya faaliyetlerine sponsor olmayı kabul etmiştir. Televizyon reklamın filminde ve eğitim otobüsü etkinliklerinde Bayer Firmasının logosu kullanılacaktır. İmza Türkiye Diyabet Vakfı Başkanı Bayer Firması Genel Müdürü

54 HAZIRLIK AŞAMASI “Hem Şekerim Hem Sağlıklı” İnternet Sitesi
Amaç: Hedef kitlemizin bize daha kolay ulaşabilmesini sağlamak, yapılan ve yapılacak olan sosyal aktiviteleri paylaşabilmek, şeker hastalarına ait bir ortam oluşturmak. Uygulama Detayları: adlı bir site kurulacak. Burada şeker hastaları aktif bir şekilde yer alacak. İstedikleri zaman problemlerini, sağlık durumlarını paylaşabilecekleri ve doktorlar tarafından yanıtlanacakları bir platform olacak. Aynı zamanda “Benim Şeker Tarifim” isimli bir bölüm olacak, bu bölümde kendi tariflerini yayınlayabilecekler. Bu tarifler doktorlarla birlikte hazırlanacak. Hedef Kitle: İnternet kullanıcıları olan muhtemel ve mevcut şeker hastaları. Başarı Kriteri: Sitenin tıklanma oranı, aktif üye sayısı ve yayınlanan yemek tarifleri

55 HAZIRLIK AŞAMASI Facebook ve Twitter’da “Hem Şekerim Hem Sağlıklı” Grubu Amaç: Günümüzde en çok kullanılan interaktif medyanın bir parçası olan sosyal paylaşım ağlarında yer alarak, belirlenen hedef kitleye hızlı ve kolay bir şekilde ulaşmak, kampanyanın bilinilirliğini arttırmak. Uygulama Detayları: Facebook ve Twitter’da “Hem Şekerim Hem Sağlıklı” grubu oluşturulacak, bu grupta her gün diyabet hastaları için doktorlar tarafından öneriler verilecek ve “Hem Şekerim Hem Sağlıklı” kampanyasının dahilinde yapılacak olan aktiviteler etkinlik daveti olarak grup üyelerine gönderilecek. Hedef Kitle: Daha çok interneti tercih eden diyabet hastaları. Başarı Kriteri: Üye sayısı ve etkinlik davetlerinin onaylanma sayısı.

56

57 HAZIRLIK AŞAMASI Ücretsiz Danışma Hattı
Amaç: Şeker hastalarının merak ettikleri, emin olamadıkları ve günlük hayatta hastalıklarıyla ilgili yaşayabilecekleri her türlü soruya cevap bulabilecekleri pratik bir danışma hizmeti sağlamak. Uygulama Detayları: Ücretsiz danışma hattı telefon numarası (0800) olarak alınmıştır. Hastalar ve hasta yakınları küçük problemler için doktora gitmek zorunda kalmayacaklar, şikâyetleri doğrultusunda ciddi bir sorun olduğundan şüpheleniyorlarsa danışma hattındaki sağlık görevlileri ve doktorlar tarafından doğru bir şekilde yönlendirilecekler. Hedef Kitle: Diyabet hastaları ve diyabet hastalarının yakınları. Başarı Kriteri: Arayıp destek alan hasta ve yakınlarının sayısı.

58 DANIŞMA HATTI AFİŞİ

59 MERAK UYANDIRMA AŞAMASI
Televizyon Reklamı Amaç: Ülkemizde en çok kullanılan medya aracı olan televizyon reklamıyla hedef kitleye doğrudan ulaşmak. Uygulama Detayları: Şeker hastalığının bir yaşam tarzı olduğunu anlatan, Bayer firmasının sponsorluğunda 45 saniyelik reklam filmi çekilecek. Hedef Kitle: Televizyon izleyen şeker hastaları ve muhtemel şeker hastaları. Başarı Kriteri: Reklamın yayınlandığı saatlerdeki televizyon kanallarının reyting oranı.

60 TELEVİZYON SENARYOSU Reklam verenin adı: Türkiye Diyabet Vakfı Projenin Adı: Diyabetle Yaşam Başlık: “Hem Şekerim Hem Sağlıklı!” Uzunluk: 45” GÖRÜNTÜ SES Beyaz bir mutfakta, arkası kameraya dönük, bir şeyler hazırlayan 30’lu yaşlarda bir kadın görülür. Elinde salatasıyla kameraya dönerek masaya oturur. Gülümser ve geçmiş gözünün önüne gelir. Ekranda “4 sene önce” yazar. Doktor muayenehanesinde kadını ve doktorunu görülür. Kadının korku dolu ve üzgün ifadesi ekrana gelir. Tekrar mutfağa döneriz, kadın mutlu bir şekilde gülümser ve kameraya bakar. “Ayrıntılı bilgi için” yazısı, Türkiye Diyabet Vakfı, kampanya ve Bayer firmasının logosu, ücretsiz danışma hattı numarası ekrana gelir. SFX(KADIN): “Hem Şekerim Hem Sağlıklı!” Nasıl mı? SFX(DOKTOR): “Diyabet yıllar içinde başta damar sertliği, kalp yetmezliği, göğüs anjini, koroner hasarı, hipertansiyon, diyabetik ayak gibi bozuklukları, görme zayıflığı, katarakt, karaciğer hastalıkları, siroz, sinir, diş ve diş etleri hastalıkları gibi ciddi sağlık problemlerine yol açabilir. Evet şeker hastalığı ciddi bir rahatsızlık ancak bir diyabet bakım planına uyarak, sağlık profesyoneli ile birlikte kan şekerinizi kontrol altında tutarak, iyi beslenerek, aktifleşerek  daha sağlıklı bir yaşam tarzına geçiş yapınız. Şimdi alacağınız önlemler, gelecekte sorunların çıkmasını önler.” SFX(KADIN): “Diyabet bir hastalıktır ancak onunla yaşamayı öğrenebilirsiniz… Ben öğrendim, siz de başarabilirsiniz. Ne demiştim? Hem Şekerim hem sağlıklı!” SFX(SPİKER): “Türkiye’de 6,5 milyon diyabetli ve 3,2 milyon da klinik diyabetli bulunmaktadır. Ne yazık ki, ülkemizde diyabet hastalarının üçte biri diyabetli olduğundan haberdar değildir.”

61 STORYBOARD

62 MERAK UYANDIRMA AŞAMASI
İnteraktif Medya Amaç: Kullanımı gittikçe yaygınlaşan, hızlı, kolay, etkileyici ve ucuz olan interneti kullanarak hedef kitleye ulaşmak. Uygulama Detayları: “Hem Şekerim Hem Sağlıklı” kampanyası adına internet sitesi açılacak, Derya Baykal, Hıncal Uluç, Zeki Alasya ve Müjde Ar’ın şeker hastalığı ile ilgili desteklediği ve yer aldığı 3 dakikalık bir tanıtım filmi çekilecek, video paylaşım sitelerinde dolaştırılacak. Facebook ve Twitter’da “ Hem Şekerim Hem Sağlıklı” grubu açılacak ve banner reklamlar kullanılacak. Hedef Kitle: İnternet kullanıcısı olan çoğunluğunu gençlerin oluşturduğu şeker hastaları ve muhtemel şeker hastaları. Başarı Kriteri: İnternet sitesinin, tanıtım filminin tıklanma oranı ve “Hem Şekerim Hem Sağlıklı” grubunun üye sayısı.

63 BANNER

64 MERAK UYANDIRMA AŞAMASI
Billboard Amaç: İnsanların hafızalarında yer etmek ve kampanyayla ilgili yapılan diğer reklam ve halkla ilişkiler çalışmalarını desteklemek için farklı mecraları kullanarak hedef kitleye ulaşmak. Uygulama Detayları: İstanbul, İzmir, Ankara, İzmit ve Konya’da şehirlerin önemli ve kalabalık yerlerine yerleştirilecek. Hedef Kitle: Şeker hastaları, muhtemel şeker hastaları. Başarı Kriteri: Kampanyanın bilinilirliğinin artırılması ve şeker hastalığı ile ilgili Türkiye Diyabet Vakfı’na geri dönüşümün sağlanması.

65

66 MERAK UYANDIRMA AŞAMASI
Afiş Amaç: Yapılacak faaliyetlerin tanıtımını yapmak ve duyurulmasını sağlamak. Uygulama Detayları: Yapılacak faaliyetlerin içeriğini anlatarak hazırlanan afişler İstanbul, İzmir, İzmit, Konya ve Ankara’da şehirlerin belirli bölgelerine yerleştirilecek. Hedef Kitle: Şeker hastaları ve muhtemel şeker hastaları, şeker hastalarının yakınları. Başarı Kriteri: Faaliyetlere katılanların sayısı.

67 MERAK UYANDIRMA AŞAMASI
Gerilla Amaç: Hedef kitleyi şaşırtarak, beklenmedik bir anda beklenmedik bir şekilde karşılarına çıkarak onları etkilemek ve Türkiye Diyabet Vakfını ve şeker hastalığını onlara anlatmak. Uygulama Detayları: Otobüs duraklarında, metrolarda, şehirlerin önemli ve kalabalık noktalarında gençler sepetlerle birer elma ve kampanya dâhilinde hazırlanan broşürleri dağıtacaklar. Hedef Kitle: Şeker hastaları, muhtemel şeker hastaları ve şeker hastalarının yakınları. Başarı Kriteri: Hedef kitlenin ilgisinin çekilmesi, zihinlerinde yer edinerek kampanyanın bilinilirliğinin artması, dağıtılan elma ve broşürün sayısı, Türkiye Diyabet Vakfı’na olan geri dönüşümlerin sayısının artması.

68

69 MERAK UYANDIRMA AŞAMASI
Yazılı Basın Amaç: Medya aracı olarak yazılı basını tercih eden hedef kitleye ulaşmak. Uygulama Detayları: Tirajı yüksek olan gazete ve dergilere reklamlar verilecek. Hedef Kitle: Şeker hastaları, muhtemel şeker hastaları ve şeker hastalarının yakınları. Başarı Kriteri: Reklamların verildiği dönemlerde gazete ve dergilerin tirajı.

70 GAZETE REKLAMI GAZETE HABERİ

71 MERAK UYANDIRMA AŞAMASI
Halkla İlişkiler Çalışmaları Amaç: Şeker hastalığı ile ilgili bilinci arttırmak, şeker hastalarına yardımcı olabilecek faaliyetler düzenlemek ve kampanyanın bilinilirliğini arttırmak. Uygulama Detayları: “Hem Şekerim Hem Sağlıklı” facebook ve twitter grubu etkinlikleri, bilgilendirici toplantılar, konferans ve seminerler, eğitim otobüsü, basın bültenleri, bilgilendirici standlar gibi birçok faaliyet yapılacak. Hedef Kitle: Şeker hastaları, muhtemel şeker hastaları, şeker hastalarının yakınları ve basın. Başarı Kriteri: Kampanyanın bilinirliğinin artması, etkinliklere katılanların sayısı, Türkiye Diyabet Vakfı’na geri dönüş sayısı, erken teşhisin artması.

72 BİLGİLENDİRME AŞAMASI
“Hem Şekerim Hem Sağlıklı” Bilgilendirme Kampanyasının Basına Duyurulması Amaç: 1 yıl sürecek olan “Hem Şekerim Hem Sağlıklı” kampanyasının içeriğini anlatmak, medyanın ve hedef kitlenin ilgisini çekmek. Uygulama Detayları: 07 Kasım 2010’da yapılacak basın toplantısında kampanyanın amacı ve 1 senelik faaliyet takvimi açıklanacak. Basın toplantısının konuşmacısı olarak Türkiye Diyabet Vakfı Başkanı Prof. Dr. M. Temel Yılmaz kampanyayı anlatacak. Hedef Kitle: Şeker hastaları, muhtemel şeker hastaları, şeker hastalarının yakınları ve basın. Başarı Kriteri: Basın toplantısına katılan basın mensuplarının sayısı, basın toplantısının medyada yer alması.

73 BASIN KİTİ

74 BİLGİLENDİRME AŞAMASI
Broşür Amaç: Hedef kitleyi bilgilendirmek ve harekete geçmelerini sağlamak. Uygulama Detayları: Şeker hastalığının ne olduğunu, kimlerin risk altında olduğunu, belirtilerini, önlem alınmazsa doğabilecek risklerini ve şeker hastalığının bir yaşam tarzı olduğunu anlatan broşürler hazırlanacak. Bu broşürler hastanelerde, sağlık ocaklarında, alışveriş merkezlerinde dağıtılacaktır. Hedef Kitle: Şeker hastaları ve muhtemel şeker hastaları, şeker hastalarının yakınları. Başarı Kriteri: Dağıtılan broşür sayısı ve hedef kitleye ulaşılması.

75

76 BİLGİLENDİRME AŞAMASI
“Hem Şekerim Hem Sağlıklı” Eğitim Otobüsü ile Şekerli Sohbetler Hakkında Basın Toplantısı Amaç: Kampanyanın ilk faaliyeti olan Şekerli Sohbetler turunu basın mensupları aracılığıyla halka duyurmak ve ilgilerini çekmek. Uygulama Detayları: 14 Kasım 2010 Diyabet Gününde, şeker hastalarını bilinçlendirmek için yola çıkacak olan Şeker Otobüs hakkında basın toplantısı düzenlenecektir. Türkiye Diyabet Vakfı Başkanı Prof. Dr. M. Temel Yılmaz’ın sözcü olduğu basın toplantısında, bu otobüs destek veren şeker hastası olan ünlü isimler de bulunacak. Basın mensuplarına verilmek üzere, kampanyayla ilgili bilgilendirici basın kitleri hazırlanacak olup, bu sayede medyanın ilgisi çekilecektir. Hedef Kitle: Şeker hastaları, muhtemel şeker hastaları ve basın. Başarı Kriteri: Eğitim otobüsünün basında yer alma sıklığı.

77 BİLGİLENDİRME AŞAMASI
Türkiye Diyabet Vakfı Bilinçlendirme Turları ile Şekerli Sohbetler Amaç: Toplumu şeker hastalığı konusunda bilinçlendirmek, erken teşhisin önemini vurgulamak ve şeker hastalığını yaşam tarzı haline getirmelerini sağlamak. Uygulama Detayları: 14 Kasım 2010 Diyabet Gününde, Diyabet ile ilgili bilinçlendirme kampanyalarının yürütüleceği Türkiye turu düzenlenerek 6 ay boyunca seminerler verilecek. Sponsorluğunu Bayer Firmasının üstleneceği turda verilecek olan seminerlere; Türkiye Diyabet Vakfı Başkanı Prof. Dr. M. Temel Yılmaz, vakıf doktorlarından Prof. Dr. İlhan Yetkin, Doç. Dr. Emel Özer ve Doç. Dr. Şehnaz Karadeniz katılacak. Diyabet hastası olan ünlü isimlerden Zeki Alasya, Derya Baykal, Hıncal Uluç ve Müjde Ar seminerlere katılarak yaşadıkları tecrübeleri, zorlukları ve diyabetle savaş yollarını paylaştıkları ‘Şekerli Sohbetleri’ yapacaklar. Belediyelerin desteği alınarak onların belirlediği toplantı salonlarında gerçekleştirilecek olan bu turda kullanılacak olan otobüse ‘Şeker Otobüs’ ismi verilecek. Hedef Kitle: Şeker hastaları, muhtemel şeker hastaları ve şeker hastaları yakınları. Başarı Kriteri: Eğitim otobüsüne katılan katılımcı sayısının doldurulan formlarla belirlenmesi.

78 1 Kasım 2010 BASIN BÜLTENİ TÜRKİYE DİYABET VAKFI BİLİNÇLENDİRME TURLARI İLE ŞEKERLİ SOHBETLER Türkiye Diyabet Vakfı, Bayer’in sponsorluğunda şeker gibi sohbetler için tüm Türkiye’yi dolaşıyor. 14 Kasım 2010’da İstanbul’dan başlayacak olan bu eğitim turu 14 Mayıs 2011’de sona erecek. Gezi boyunca; İstanbul, Eskişehir, Bursa, İzmir, Manisa, Denizli, Antalya, Konya ve daha birçok şehirde sohbet havasında geçen seminerler verilecek. Türkiye Diyabet Vakfı, Türkiye’de Diyabetin bilinirliğinin az olması ve mevcut yanlış bilgilerin düzeltilmesi amacıyla, Dünya Diyabet Gününde harekete geçecek olan ‘Şeker Otobüs’ ile kişiye ulaşmayı hedefliyor. Belediyelerin destekleri alınarak, onların belirlediği salonlarda gerçekleşecek seminerlere; Türkiye Diyabet Vakfı Başkanı Prof. Dr. M. Temel Yılmaz, vakıf doktorlarından Prof. Dr. İlhan Yetkin, Doç. Dr. Emel Özer ve Doç. Dr. Şehnaz Karadeniz katılarak diyabetli hastaları, hasta yakınlarını ve potansiyel diyabet hastalarını bilinçlendirmek ve diyabetle yaşamı kolaylaştırmak için bilgiler ve tavsiyeler verecek, katılımcılardan gelecek soruları yanıtlayarak problemlerine çözümler sunmaya çalışacaklar. Bu seminerlere dönem dönem ünlü diyabetliler arasından Zeki Alasya, Derya Baykal, Hıncal Uluç ve Müjde Ar katılacak, diyabetli olduklarını öğrendikleri andan itibaren yaşadıkları güçlükleri, tecrübeleri paylaşacak aynı zamanda diyabetle savaşırken neler yaptıkları, ne gibi yollara başvurduklarını anlatarak diyabetlilere yol göstermeye çalışacaklar. Türkiye Diyabet Vakfı İletişim Bilgileri: Tel: Fax:

79 ŞEKER OTOBÜS

80 BİLGİLENDİRME AŞAMASI
Ünlü Diyabet Hastalarının Tanıtım Filmi Amaç: Şeker hastalarına yalnız olmadıklarını hissettirmek, diyabet hastaları olan ünlülerin tavsiyeleriyle şeker hastalarını motive etmek ve hedef kitlenin ilgisini çekmek. Uygulama Detayları: Ünlü diyabet hastalarının (Derya Baykal, Hıncal Uluç, Müjde Ar ve Zeki Alasya) destekleri alınarak 3 dakikalık bir tanıtım filmi çekilip internette yayınlanacak. Bu filmde ünlülerimiz kendi yaşadıklarını, hayatlarında neleri değiştirdiklerini ve duygularını anlatıp, hasta kişilere tavsiyelerini verecek. Bu video hastane televizyonları, facebook ve benzeri sosyal paylaşım ağlarında dolaştırılacak. Hedef Kitle: İnternet kullanıcı olan şeker hastaları, muhtemel şeker hastaları ve şeker hastalarının yakınları. Başarı Kriteri: Videonun tıklanma oranı.

81 TANITIM FİLMİ AFİŞİ

82 BİLGİLENDİRME AŞAMASI
Bilgilendirici Beslenme Standları Amaç: Alışveriş yapan kişilere diyabetik ürünler ile ilgili bilgi verip, diyabet hastalığı ile ilgili onları bilinçlendirmek ve hastalığın ciddiyetini anlamalarını sağlamak. Uygulama Detayları: Migros, Carrefour ve Kipa gibi büyük marketlerin içinde diyabetik ürünlerinin bulunduğu bölümlere, doğru beslenmeyle ilgili bilgilendirici standlar kurulacak ve şeker hastalığıyla ilgili broşürler dağıtılacak olup, kişilere aldıkları besinlerle ilgili tavsiyelerde bulunulacaktır. Hedef Kitle: Alışveriş merkezlerindeki şeker hastaları. Başarı Kriteri: Dağıtılan broşürlerin sayısı.

83

84

85 BİLGİLENDİRME AŞAMASI
Şeker Hastalarının Ailelerine Yönelik Eğitici Seminerler Amaç: Ailelerin bilgisini güçlendirmek ve hastalarına daha sağlıklı bir şekilde yardımcı olmalarını sağlamak. Uygulama Detayları: İstanbul, Ankara, İzmir, Konya, İzmit ve Diyarbakır’da belediyelerin sağlayacağı konferans salonlarında aileleri, şeker hastası olan yakınlarına nasıl davranacakları, herhangi bir şeker krizinde ne yapacakları, düzenli kontrolün, doğru beslenmenin ve sporun hastalar için önemi konusunda uzman psikolog ve endokrinoloji uzmanları eşliğinde üç ayda bir eğitim seminerleri düzenlenecek. Hedef Kitle: Şeker hastalarının aileleri ve sosyal çevreleri. Başarı Kriteri: Seminere katılma sayısı.

86 AİLELERE YÖNELİK EĞİTİM AFİŞİ

87 BİLGİLENDİRME AŞAMASI
Fast Food ile Yaşamın Şeker Gözüken Acı Sonuçları Amaç: Üniversitelerde, üniversite öğrencilerini şeker hastalığı ile ilgili bilgilendirmek, sağlıklı beslenmenin ve sporun şeker hastalığı için olan önemini belirtmek. Uygulama Detayları: “Fast Food ile Yaşamın Şeker Gözüken Acı Sonuçları” adlı konferanslar düzenlenecek. Özellikle üniversite öğrencilerinin beslenme alışkanlıkları göz önüne alındığında, fast food’u çok fazla tercih ettikleri görülmektedir, tip 2 diyabet şeklinde diyabeti tetikleyen unsurlardan biri olan fast food’un şeker hastalığı ile ilgili olan kötü yanları anlatılacak, sağlıklı beslenmenin ve sporun önemi vurgulanacak. İstanbul’da; Yeditepe Üniversitesi, Boğaziçi Üniversitesi ve İstanbul Teknik Üniversitesi, Ankara’da; ODTÜ ve Hacettepe Üniversitesi, İzmir’de; Ege Üniversitesi ve İzmir Ekonomi Üniversitesi, Konya’da; Konya Selçuk Üniversitesi, İzmit’te; İzmit Kocaeli Üniversitesi’nde yapılacak olan bu konferanslarla genç kesime ulaşılabilecek. Hedef Kitle: Üniversite öğrencileri ( şeker hastası ve muhtemel şeker hastaları) Başarı Kriteri: Konferanslara katılım sayısı.

88 FAST FOOD İLE YAŞAM AFİŞİ

89 BİLGİLENDİRME AŞAMASI
Diyabetin Çizgi Filmle Anlatımı Amaç: 4-10 yaş arası çocuklara diyabet ile ilgili eğitim vermek ve küçük yaştan başlayarak onlara şeker hastalığının bir yaşam tarzı olduğunu öğretmek. Uygulama Detayları: Çocuklara diyabetin oluşumunu ve diyabet krizleri yaşandığı sırada vücutta neler olduğunu vücudun içerisinde göstererek anlatan, hasta olan çocukların neler yapmaları gerektiği konusunda bilgi veren çizgi filmler oluşturulacaktır. Bu çizgi filmler TRT çocuk ve D çocuk kanallarında yayınlanacak. Hedef Kitle: 4-10 yaş arası çocuklar. Başarı Kriteri: Çizgi filmin yayınlandığı kanallardaki izlenme oranı.

90 Çizgi Film Afişi

91 HAREKETE GEÇİRME AŞAMASI
Şeker Toplantılar Amaç: Şeker hastalarını bir araya getirerek, aralarında dayanışma sağlamak, ilişkilerini kuvvetlendirmek ve yalnız olmadıklarını hissettirmek. Uygulama Detayları: Hastalar; yetişkin grubu, genç grup ve çocuk grubu olarak üçe bölünecek ve onların her ayın ilk cumartesi günü toplanılarak çeşitli aktiviteler (sinema, yemek kursu, piknik, sohbet seansları, tiyatro vb.) düzenlenecek. Toplantılar; Ankara, İstanbul, İzmir, İzmit ve Konya’ da olacak ve toplantı bilgileri Facebook ve Twitter’daki grupta, sitesinde ve Türkiye Diyabet Vakfı’nın sitesinde duyurulacak. Hedef Kitle: Şeker hastaları ve şeker hastalarının aileleri. Başarı Kriteri: Yapılacak olan etkinliklere katılım sayısı.

92 ŞEKER TOPLANTILARA ÖRNEK AFİŞLER

93 ŞEKER TOPLANTILARA ÖRNEK AFİŞLER

94 HAREKETE GEÇİRME AŞAMASI
Doktorum Programı Amaç : Hastalığın belirtilerini, tedavilerini anlatıp, konuk hastalarla birlikte insanları bilinçlendirerek, erken teşhisin önemini somut bir şekilde ortaya koyup, insanları harekete geçirmeye yöneltmektir. Aynı zamanda, şeker hastası olan çocukların ve onların ebeveynlerinin bu hastalıkta yalnız olmadıklarını, başka çocukların ve ailelerin de aynı problemleri yaşadıklarını ve çocuklarının neler hissettiklerini göstermek. Uygulama Detayları: Türkiye’nin en çok izlenen sağlık programı “Doktorum” programına endokrinoloji dalında uzman olan bir doktor, diyabet hastası olan bir çocuk (8-10 yaş arasında) ve geç teşhis yüzünden organları hasar görmüş orta yaşlı bir diyabet hastası katılacak. Uzman doktorumuz hastalık ile ilgili bilgi verirken, programa katılan hastalar kendi yaşadıkları problemleri anlatacaklar. Programa katılan çocuk şeker hastalığının okul hayatını, arkadaşlarıyla ilişkilerini nasıl etkilediğini paylaşacak. Aynı zamanda organları hasar görmüş hasta yaşadıklarını anlatacak. Hedef Kitle: şeker hastası yetişkinler ve çocuklar, onların yakınları ve doktorum programını izleyen muhtemel şeker hastaları Başarı Kriteri: Programın reyting oranı, erken teşhis için geri dönüşüm sayısı, program yayınlandıktan sonraki danışma hattının aranma sayısı ve internet sitesinin tıklanma oranı.

95 HAREKETE GEÇİRME AŞAMASI
“Geniş Aile” ve Diyabet Amaç: Hedef kitlemizi kampanyamızla ilgili bilgilendirmek ve sevilen bir aile dizisi ile akılda kalıcı bir yer edinebilmek. Uygulama Detayları: Geniş Aile dizisinde senaryoya şeker hastalığı ve kampanyamızla ilgili bilgilendirici bölüm konulacak ( tv ekranının altında internet adresimiz ve 7/24 açık olan danışma hattımızın numarası yer alacak). Hedef Kitle: Geniş Aile dizisini izleyen şeker hastaları, muhtemel şeker hastaları ve onların yakınları. Başarı Kriteri: Dizinin izlenme oranı, danışma hattının aranma sayısı ve internet sitesinin tıklanma sayısı.

96 HAREKETE GEÇİRME AŞAMASI
Online Oyun Amaç: Çocukların ilgisini çekebilmek ve onları aynı platformda eğlenceli bir şekilde buluşturmak. Uygulama Detayları: Online bir oyun hazırlanacak. Bu oyunda kendilerine nick name verip, hem oynayıp hem de sohbet edebilecekler. Böylece kendi duygularını başka çocuklarla paylaşabilecekler. Oyunun içeriği; Kendilerine dış görünüşlerini kendileri seçtiği sevimli karakterler yaratıp, diğer çocukların karakterleriyle arkadaş olabilecekler, oyunda birbirlerinin evlerini ziyarete gidip diyabetle sağlıklı yaşam koşullarının gerektirdiği şeyler yaparak vakit geçirebilecekler. Örneğin; karakterlerine spor, beslenme ve mutluluk olarak üç puan sistemleri olacak ve karakterlerine spor yaptırdıklarında spor dereceleri artacak, yanlış beslenme durumunda beslenme ve mutluluk puanları düşecek. Doğru ve yanlış hareketler çocuklara kural gibi değil, normal yaşam tarzlarının olması gerektiği gibi gösterilecek. Hedef Kitle: Çocuklar ve gençler. Başarı Kriteri: Oyunun üye sayısı.

97 OYUN AFİŞİ

98 HAREKETE GEÇİRME AŞAMASI
“Benim Şeker Tarifim” Yemek Kitabı Amaç: Sağlıklı beslenmeyi öğretmek, yeni ve değişik tariflerle şeker hastalarının menülerini zenginleştirmek. Uygulama Detayları: Diyabet konusunda uzman doktor gözetimi altında ünlü aşçılar ve diyetisyenler tarafından hazırlanacak olan bu kitap Kasım ayından itibaren tüm kitapçılarda yayınlanacak. Türkiye Diyabet Vakfına üye olanlar bu kitabı %15 indirimli olarak alabilecekler. Hedef Kitle: Yemek yapan şeker hastaları. Başarı Kriteri: Kitabın satış rakamları.

99 KİTAP AYRACI “BENİM ŞEKER TARİFİM” KİTABI

100 KİTAP AFİŞİ

101 HAREKETE GEÇİRME AŞAMASI
“Hem Şekerim, Hem Sağlıklı” Acil Durum Çantaları Amaç: Yoğun hayat temposuna sahip şeker hastalarının ilaç alım saatlerini ve beslenme şekillerini düzenlemek. Uygulama Detayları: Eczanelerde ve internet sitesinde ( ) uygun bir fiyatla satılacak. Hastalar çantaların içine, insülin iğnelerini, şeker ölçüm aletlerini, meyve gibi ara öğünlerini rahatça koyabilecekleri şekilde tasarlanacak. Ayrıca çantanın içinde belli aralıklarla beslenme saatlerini hatırlatan saat şeklinde bir alarm sistemi olacak. Çocuklar için de aynı işlevde hazırlanacak bu çantalar, onların ilgisini çekebilmek için ünlü çizgi film karakterleri (Şimşek McQueen, Barbie, Ben10 gibi…) kullanılmış beslenme çantası formatında olacak. Hedef Kitle: Şeker hastası olan çocuklar, gençler ve yetişkinler. Başarı Kriteri: Çantaların satış rakamları.

102 ACİL DURUM ÇANTALARI

103 PROMOSYONLAR Kitap Ayracı Magnet

104 Ajanda

105 PROMOSYONLAR

106 Not Defteri

107 MEDYA VE TEKNİKLERİ Televizyon Reklamları
2010 Aylık Tv İzlenme Payları (%) KANAL D 23,2, ATV 14,5, STAR 10,1, SHOW 8,9, FOX 4,5 İnteraktif Medya 1- Banner Reklamları Alexa verilerine göre en çok ziyaret edilen, Türkçe içeriğe sahip ilk 100 site arasından seçilerek hangi sitelere reklam verileceği belirlenmiştir. milliyet.com.tr ( 2. Sırada) hurriyet.com.tr ( 3.sırada) mynet.com (4.sırada) ekolay.net (5.sırada) gittigidiyor.com (6.sırada) eksisozluk.com (7.sırada)

108 MEDYA VE TEKNİKLERİ 2- Tanıtım Filmi
Facebook: Türkiye Dünya facebook kullanım sıralamasında 4. sırada, Türkiye’de toplam 9, facebook kullanıcısı var. Bu kişilerin % 40’ı yaş arasında, bu sebeple tanıtım filmini facebookta yayınlamaya karar verdik.

109 MEDYA VE TEKNİKLERİ BILLBOARD İzmir İstanbul Ankara İzmit Konya
Alsancak Cami durağı, Bornova girişi, Gaziemir Havaalanı yolu üzeri, Konak Saat Kulesinin etrafı İstanbul Bebek Rumeli Hisarı Caddesi, Taksim Meydanı, Ataşehir, Nişantaşı, Bağdat Caddesi Ankara Kızılay Meydanı, Tunalı Caddesi, Bilkent Cinebonus Sineması önü, Eskişehir Yolu Armada AVM önü İzmit Fevziye Cami Durağı, İzmit Müzesi Atatürk Evi yakını, Sapanca Gölü yakınları Konya Konya Kipa Alışveriş Merkezi, Kule Site AVM

110 MEDYA VE TEKNİKLERİ BROŞÜR İzmir İstanbul Ankara İzmit Konya
Ege Üniversitesi Hastanesi, Dokuz Eylül Üniversitesi Hastanesi, Kent Hastanesi, Forum Bornova AVM, Agora AVM, Çiğli Kipa AVM İstanbul Acıbadem Kadiköy Hastanesi, İstanbul Eğitim ve Araştırma Hastanesi, İstanbul Memorial Hastanesi, Akmerkez AVM, İstinye Park AVM, Forum İstanbul AVM, Cevahir AVM Ankara 100. Yıl Hastanesi, Ankara İsveç Ayak Sağlığı Merkezi, Ankara Eğitim ve Araştırma Hastanesi, Armada AVM, Arcadium AVM Ankamol AVM İzmit İzmit Devlet Hastanesi, Özel Acıbadem Hastanesi, Yuvam Akarca AVM, Kardelen AVM Konya Konya Numune Hastanesi, Özel Akademi Hastanesi, Konya Eğitim ve Araştırma Hastanesi, Konya Kipa AVM, Real AVM

111 MEDYA VE TEKNİKLERİ Afiş İstanbul, İzmir, Ankara, İzmit ve Konya’daki Afişler şu şekilde konumlandırılacaktır; Ücretsiz Danışma Hattı Afişi Hastaneler, alışveriş Merkezleri, üniversiteler, okullar Oyun Afişi Okullarda yer alacaktır. Yemek Kitabı Afişi Kitap evlerinin vitrininde yer alacaktır. Yalnız Değilsiniz Afişi Eğitim otobüsünün gideceği illerde, Şeker Toplantılar Afişi Toplantıların yapılacağı yerlerin yakınına,

112 MEDYA VE TEKNİKLERİ GERILLA İzmir İstanbul Ankara İzmit Konya
Kıbrıs Şehitleri İstanbul Taksim Meydanı Ankara Kızılay Meydanı İzmit Sapanca Gölü yakınları Konya Konya Kipa AVM

113 MEDYA VE TEKNİKLERİ Posta 517.142 Hürriyet 467.010 Sabah 345.721
Yazılı Basın Reklamları; GAZETE REKLAMLARI: Gazete reklamları tirajları göz önünde bulundurularak verilmiştir. Posta Hürriyet Sabah Haberturk Milliyet

114 MEDYA VE TEKNİKLERİ DERGİ REKLAMLARI Dergiye verilen reklamların en çok satılan aylık dergilere göre belirlenmesi planlanmıştır. Buna göre; Doğa ve Sağlık, Cosmopolitan, Tempo, Lezzet, Formsante seçilmiştir.

115 FAALİYET TAKVİMİ (2010-2011) 1.Aşama 2.Aşama 3.Aşama 4.Aşama
Ağustos-Eylül-Ekim Kasım-Aralık-Ocak Şubat-Mart-Nisan Mayıs-Haziran-Temmuz Halkla İlişkiler Departmanının Kurulması “Hem Şekerim Hem Sağlıklı” Basın Toplantısı Billboard, Banner/ İnternet Reklamı, Broşür Dağıtımı, Afiş, Gazete ve Dergi Reklamları,Promosyon Televizyon Reklamı, Gerilla, Banner/ İnternet Reklamı, Broşür Dağıtımı, Afiş, Dergi Reklamı “Hem Şekerim Hem Sağlıklı” Projesinin Hazırlanması Televizyon Reklamı Gerilla, Banner/ İnternet Reklamı, Broşür Dağıtımı Afiş, Gazete Reklamı,Promosyon Türk Diyabet Vakfı Bilinçlendirme Turları ile Şekerli Sohbetler Uzman Doktor ve Şeker Hastası Ünlülerin Desteğinin Alınması “Hem Şekerim Hem Sağlıklı” Eğitim Otobüsü ile Şekerli Sohbetler Hakkında Basın Toplantısı Bilgilendirici Beslenme Standları Şeker Hastalarının Ailelerine Yönelik Eğitici Seminerler

116 Belediye ve Üniversitelerin Desteğinin Alınması
Türk Diyabet Vakfı Bilinçlendirme Turları ile Şekerli Sohbetler Şeker Hastalarının Ailelerine Yönelik Eğitici Seminerler Diyabetin Çizgi Filmle Anlatımı Sponsorluk Anlaşmasının Yapılması Ünlü Diyabet Hastalarının Tanıtım Filmi Fast Food ile Yaşamın Şeker Gözüken Acı Sonuçları Şeker Toplantılar “Hem Şekerim Hem Sağlıklı” İnternet Sitesinin Kurulması Online Oyun Facebook ve Twitter’da Grup “Canım Ailem” ve Diyabet Doktorum Programı “Benim Şeker Tarifim” Yemek Kitabı

117 Ücretsiz Danışma Hattı
Online Oyun “Hem Şekerim, Hem Sağlıklı!” Acil Durum Çantaları “Tanıtımda Başarılı Mıyız?” Anketi

118 ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
“ Tanıtımda Başarılı Mıyız?” Anketi Amaç: Türkiye Diyabet Vakfı Halkla İlişkiler Birimi olarak düzenlediğimiz 1 yıllık halkala ilişkiler faaliyetlerinin ne derece etkili olduğunu ölçmek ve bundan sonraki stratejileri buna göre belirlemek amaçlanmıştır. Hedef Kitle: Şeker hastaları, muhtemel şeker hastaları, şeker hastalarının yakınları ve sağlık personeli. Uygulama Detayları: Türkiye Diyabet Vakfı Halkla İlişkiler Birimi olarak düzenlediğimiz 1 yıllık halkla ilişkiler faaliyetlerinin ne derecede etkili olduğunu ölçmek ve bundan sonraki stratejileri buna göre belirlemek amacıyla sene başında uygulanan anketlerin aynısı 14 Kasım 2011 tarihinde tekrar uygulanacaktır. Başarı Kriteri: Türkiye Diyabet Vakfı Halkla İlişkiler Birimi’nin ve yapılan halkla ilişkiler projesinin etkinliğinin ölçülmesi.

119 ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Kampanyanın sonunda yapılacak olan "Tanıtımda Başarılı Mıyız?" anketi, Medyada yer alma sıklığı, Türkiye Diyabet Vakfı'na olan geri dönüşümlerin artış oranı, sitesinin tıklanma ve üye sayısı, Facebook ve twitter'da "Hem Şekerim Hem Sağlıklı" gruplarındaki üye sayısı, Grupta ayarlanan etkinliklere katılım oranı, eğitici seminer ve konferanslara katılım sayısı, Ücretsiz danışma hattının aranma oranı, Eğitim otobüsüne katılanların sayısı, Şeker hastası ünlülerin videosunun tıklanma sayısı, Yemek kitabının satış oranları etkili olacaktır.

120 ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
5 AŞAMALI IPRA MODELİ Prca, Ipr, Prweek-Halkla İlişkiler etkinliği ve IPRA ölçümleme modeli üzerinden araştırmamız ölçümlenecektir. 1.Adım: Audit Neredeyiz? Durum analizinde belirtilen girdilerden yola çıkarak, şeker hastalığına ilişkin toplumun çok fazla bilgi birikimine sahip olmadığı ve şeker hastalığının ciddiye alınmadığı görülmüştür. Bu doğrultuda Türkiye Diyabet Vakfı, Bayer firması ile yaptığı sponsorluk anlaşmasının da yardımlarıyla ana ve yan etkinlikler ile probleme ilişkin çözüm önerileri sunmuştur. 2.Adım: Hedefler Nerede Olmalıyız? Durum analizinde neredeyiz sorusuna verilen cevaplar ile çalışma içeriği belirlenmiştir. Şeker hastalığı konusunda toplumda %20 oranında bilinç arttırmak nerede olmalıyız sorusunun cevabı olmalıdır. Buna göre, şeker hastalığını yaşam tarzı haline getirmek mesaj tasarımımızın temeli olarak belirlenmiştir.

121 ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
3.Adım: Strateji-Plan Hedeflerimize Nasıl Ulaşabiliriz? “Hem Şekerim Hem Sağlıklı” temel mesaj stratejimiz ile birlikte şeker hastaları ve muhtemel şeker hastalığı potansiyeline sahip bireyleri kampanyamızın etkinlikleri altında toplayarak, aktivitelerin objektif olarak hastaların düşüncelerini ne kadar etkilediği ölçülebilecektir 4.Adım: Ölçümleme ve Değerlendirme Hedeflediğimiz Yere Ulaştık Mı? Bu aşamada, etkinlikler ile basında ne ölçüde yer aldığımız saptanacak; etkinliklerin başarıya ulaşıp ulaşmadığı, strateji ve taktiklerimizin ne kadar başarılı olduğu, hedef kitleler zihninde oluşacak bilişsel değişimler, hedef kitlelere yönlendirilecek “Tanıtımda Başarılı mıyız?” anketi ile ölçümlenebilecektir. 5.Adım: Hedefler Yerine Getirildi mi? Ne Öğrendik? Ölçümlemelerle gerçekleştirilen projeye ilişkin geri bildirimler alındı mı, neler değiştirilmeli ve bunun gibi sorular bu aşamada cevaplanabilecektir.

122 BÜTÇELEME

123 Bütçeleme sponsorlu ve sponsorsuz olmak üzere iki şekilde planlanmıştır
BÜTÇELEME (Sponsorsuz) MALİYET Halkla İlişkiler Departmanının Kurulması Hem Şekerim Hem Sağlıklı Projesinin Hazırlanması Uzman Doktor ve Şeker Hastası Ünlülerin Desteğinin Alınması Belediye ve Üniversitelerin Desteğinin Alınması Sponsorluk Anlaşmasının Yapılması “Hem Şekerim Hem Sağlıklı” İnternet Sitesinin Kurulması Facebook ve Twitter’da Grup Ücretsiz Danışma Hattı “Hem Şekerim Hem Sağlıklı” Basın Toplantısı Televizyon Reklamı Gerilla Banner/ İnternet Reklamı Broşür Dağıtımı Afiş Gazete ve Dergi Reklamı Billboard Promosyon Ürünleri “Hem Şekerim Hem Sağlıklı” Eğitim Otobüsü ile Şekerli Sohbetler Hakkında Basın Toplantısı Türk Diyabet Vakfı Bilinçlendirme Turları ile Şekerli Sohbetler Ünlü Diyabet Hastalarının Tanıtım Filmi Şeker Toplantılar (9 ay boyunca her ay) “Geniş Aile” ve Diyabet Online Oyun Bilgilendirici Beslenme Standları Şeker Hastalarının Ailelerine Yönelik Eğitici Seminerler (3 ayda 1 yapılacak) Fast Food ile Yaşamın Şeker Gözüken Acı Sonuçları Doktorum Programı “Hem Şekerim, Hem Sağlıklı!” Acil Durum Çantaları Şeker Hastalarının Ailelerine Yönelik Eğitici Seminerler Diyabetin Çizgi Filmle Anlatımı “Benim Şeker Tarifim” Yemek Kitabı “Tanıtımda Başarılı Mıyız?” Anketi TOPLAM TL TL 1.000 TL 2.500 TL 500 TL 5.000 TL 0 TL 2.000 TL TL TL TL TL 7.500 TL TL TL TL 1.500 TL TL TL 3.500 TL TL TL TL TL TL TL TL TL

124 Halkla İlişkiler Departmanının Kurulması
BÜTÇELEME (Sponsorlu) MALİYET Halkla İlişkiler Departmanının Kurulması Hem Şekerim Hem Sağlıklı Projesinin Hazırlanması Uzman Doktor ve Şeker Hastası Ünlülerin Desteğinin Alınması Belediye ve Üniversitelerin Desteğinin Alınması Sponsorluk Anlaşmasının Yapılması “Hem Şekerim Hem Sağlıklı” İnternet Sitesinin Kurulması Facebook ve Twitter’da Grup Ücretsiz Danışma Hattı “Hem Şekerim Hem Sağlıklı” Basın Toplantısı Televizyon Reklamı Gerilla Banner/ İnternet Reklamı Broşür Dağıtımı Afiş Gazete ve Dergi Reklamı Billboard Promosyon Ürünleri “Hem Şekerim Hem Sağlıklı” Eğitim Otobüsü ile Şekerli Sohbetler Hakkında Basın Toplantısı Türk Diyabet Vakfı Bilinçlendirme Turları ile Şekerli Sohbetler Ünlü Diyabet Hastalarının Tanıtım Filmi Şeker Toplantılar (9 ay boyunca her ay) “Geniş Aile” ve Diyabet Online Oyun Bilgilendirici Beslenme Standları Şeker Hastalarının Ailelerine Yönelik Eğitici Seminerler (3 ayda 1 yapılacak) Fast Food ile Yaşamın Şeker Gözüken Acı Sonuçları Doktorum Programı “Hem Şekerim, Hem Sağlıklı!” Acil Durum Çantaları Şeker Hastalarının Ailelerine Yönelik Eğitici Seminerler Diyabetin Çizgi Filmle Anlatımı “Benim Şeker Tarifim” Yemek Kitabı “Tanıtımda Başarılı Mıyız?” Anketi TOPLAM TL TL 1.000 TL 2.500 TL 500 TL 5.000 TL 0 TL 2.000 TL 0 TL(Sponsor) TL TL TL 7.500 TL TL TL TL 1.500 TL 0 TL (Sponsor) TL 3.500 TL TL TL TL TL TL TL TL TL

125 TEŞEKKÜR EDERİZ…


"İZMİR, 2010." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları