Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Marka Yönetimi.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Marka Yönetimi."— Sunum transkripti:

1 Marka Yönetimi

2 Marka Tarihi İtalyanca kökenli bir kelime olarak (Marka) dilimize girmiş. İngilizce “Mark”: İşaret Burning their marks ( Dağlayarak İşaretlemek) Bu sürece “Brand” deniliyor. “Cattle brand” Büyük baş hayvanların damgalanması / Hayvanlar karışmıyor hangisi hangi çiftliğin/ farkları ortaya çıkıyor.

3

4 Markanın tarihi M. Ö. 2. yüzyılla kadar gitmektedir
Markanın tarihi M.Ö. 2. yüzyılla kadar gitmektedir. Antik Yunanistan’da zeytinyağı üreticileri ürünleri için özel seramik küpler ürettirip, ürünlerinin sunumunu farklılaştırıyor. Roma İmparatorluğunda Pompei deki şarap vazolarında özel damgalama kullanarak kaliteleri ortaya konuluyor.

5 M.Ö. 550 “ Beni satın al iyi bir iş yapmış olacaksın.”

6 Dünyada en uzun süreli kullanılmakta olan marka ( 9-10 bin yıldır aynı adla kullanıldığı tahmin ediliyor.) : Chyawanprash adlı bitkisel ilaç/ Kuzey Hindistanda 45 farklı bitkiden oluşan bir karışım.

7 Dünya'nın tescilli ilk markası
Philippe Suchard, Neuchatel şehrinde 1825 yılında bir şekerleme dükkânı açtı. Suchard, dünya sergilerinde, şekerleme işi üzerine ürünlerinin pazarlamasını yapan ilk şirketi. Dünyada ilk kez, 1876 da, İsviçre Dağlarında inşa edilen bir dağ evi, tam olarak yerinden sökülerek, Paris de ziyaretçilerine ürünlerini göstermek için yeniden yapılandırıldı.

8 1883 de Suchardsların fabrikası, toplam İsviçre Ülkesi üretiminin yarısını elinde bulunduran, İsviçre’nin en büyük çikolata üreten fabrikası haline geldi. Tüm bu gelişmelerden sonra, Suchard 1893 yılında, Dünya da ilk uluslar arası marka tescilini alan kişi oldu. Fakat bu marka, 10 yıl sonra iflas eden bir marka oldu.

9 Kuruluşundan tam 76 yıl sonra, firma devrim yaratan bir fikirle süt ve çikolatanın karışımından oluşan ve “Sütlü Çikolata olarak bilinen” çikolata üretimine başladılar. Suchard şirketinin ilk uzmanlık alanlarının özel ürünü olan bu "Sütlü Çikolata"nın Adı:……..

10

11 İlk Tescilli Türk Markası
Osmanlı döneminde ilk marka tescilini yaptıran ve Osmanlı Sarayının da baş şekercisi olan ve aynı zamanda uluslararası marka tescilini de yaptırarak günümüze kadar ulaşan Hacı Bekir lokumları Osmanlı’da Marka konusuna örnek olarak seçilmiştir Kastamonu’nun Araç ilçesinden İstanbul’a gelerek 1777 yılında Bekir Efendi’nin açtığı ilk dükkân, günümüzde Ali Muhiddin Hacı Bekir Şekercilik A.Ş.’nin Bahçekapı’daki satış yeri olup, İstanbul’da iki asırdan bu yana aynı hizmeti gören yegâne dükkândır

12 Bizzat kendi eliyle yaptığı imalat ve hassas çalışmalarıyla Türk şekerleme ve lokum çeşitlerini geliştiren Hacı Bekir, 19. yy’da İstanbul Bahçekapı’daki dükkândan aldığı lokumları ülkesine götüren bir İngiliz turist ile Türk lokumunun Avrupa’da “Turkish Delight” olarak tanınmasına vesile olmuştur. Fransa ve Balkan’larda da “Lokoum” olarak tanınmış ve uluslar arası şekercilik literatürüne girmiştir.

13

14 MARKA NEDİR? Benzer ürünleri yada hizmetleri başkalarının ürün yada hizmetlerinden ayırt etmek üzere kullanılan yada belirli bir hizmetin sunulması sırasında kullanılan AYIRT EDİCİ İŞARET marka olarak tanımlanmaktadır. Sözcükler, Sayılar, Harfler, Şekiller, Ürünün Şekli veya Ambalajı ile bunların birlikte sunuluşları marka olarak değerlendirilmektedir. Herşey bir markadır. Coca- Cola , Fedex, Porche, NewYork City, ABD, Madonna ve siz !!! Bir anlam taşıyan ve çağrıştıran her etiket bir markadır. Büyük bir marka bundan fazlasını yapar: Bir ürüne veya hizmete renk ve tını katar.

15 “Bir bir veya bir grup üretici ve / veya satıcının mal ve hizmetlerini belirlemeye, tanıtmaya ve rakiplerininkinden ayırıp farklılaştırmaya yarayan isim, terim, sözcük, simge (sembol), tasarım (dizayn), işaret, şekil, renk veya bunların bütünüdür.”

16 “Şeker ve esans katılmış bir şişe gazlı su ile arasındaki farktır. ” P
“Şeker ve esans katılmış bir şişe gazlı su ile arasındaki farktır.” P. Stobart.

17 Tanımlardan Çıkan En Temel Sonuçlar.
Rekabet/ Rakiplerle Mücadele Ayrıştırma / Fark yaratma Bütünlük

18 Marka denince... Algıdır. Logodur. Çok satandır. Şöhrettir. Slogandır.
Kokudur. Güvendir. Farklılaşmaktır. Sestir. Ambalajdır./ Şekildir.

19 Markanın Temel Fonksiyonları
Ayırt edicilik Orijin ve kaynak işareti Reklam ve tanıtım aracı Kalite göstergesi İmaj Güven aracı Ticari değer

20 Nasıl Bir Marka? Ürüne, hedef kitleye uygun Ürünü çağrıştıran
Kulağa hoş gelen Ürüne uygun bir imaj Tescile uygun Tüketicinin bilinç altına tesir etmeye elverişli Özgün - piyasadaki mevcut markalardan farklı - sıradan olmayan, ayırt edici niteliğe sahip

21 Başarılı Bir Marka İçin:
Marka cemaati Firma kültürü Markanın özü odak bir mesaj özgün bir kimlik tutarlı bir imaj Yol haritası, hedefler Farklılıklar, yeni fikirler, inovasyon, Yeni teknolojiler Müşteri ilişkileri, hizmet

22 Zaman İçinde Marka Kaynak: “Markam: Güven Borça” Marka Sunumu2010

23 - Ürüne (Mamüle) Dönük Pazarlama Anlayışı: 19 yüzyıl ikinci yarısında başlayan Sanayi Devrimiyle beraber işletmeler büyük miktarlarda üretebilmeye, ölçek ekonomilerinin meyvelerini toplamaya başladılar. Bu gelişmeler tüketiciler için fiyatların ucuzlaması anlamına geliyordu bu da talebin artmasına olanak sağlıyordu. İşletme yöneticileri tek yapmaları gerekenin yeni makineler kullanarak, bilimsel üretim esaslarını uygulayarak üretimlerini arttırmak ve mümkün olduğunca maliyeti düşürmek olduğunu varsaydılar. Talep arzdan büyük Ürün ve üretim önemli Satış konusunda sıkıntı yok Ne üretirsen satarım anlayışı hakim Tüketicilerin isteklerini öğrenmeye gerek yoktur.

24 Satış Anlayışı: 1950’lerden sonra artan işletme sayısıyla birlikte aynı tipte ürün ve hizmet üreten firma sayısı artmış ve sonuç olarak herhangi bir pazardaki arz talepten daha fazla olmaya başlamıştır. İşletmeler ürün ve hizmetlerini rakip firmalardan farklı yapmadan satabilmenin zorluğunu anlamaya başlamıştır. Bunun üzerine satış anlayışında işletmenin agresif bir şekilde satış faaliyetleri yapılmadığında müşterilerin işletmenin ürünlerini satın almayacağı inancı hakimdir. Talep arza eşit ve arz büyümeye başlıyor Satış ve Promosyon önem kazanıyor Satış yapmak zorlaşmaya başlıyor

25 Modern Pazarlama: (21 yy.)
-Arz talepten büyük -Tüketici istekleri önemli -Müşteri odaklılık önplanda -Entegre pazarlama iletişimi Özel marka Mobil ticaret Satış zor Marka !

26 Ürünler fabrikalarda, markalar zihinlerde oluşturulur.
Kaynak: “Markam: Güven Borça” Marka Sunumu2010

27 Önceliklerimiz Nelerdir?
Kaynak: “Markam: Güven Borça” Marka Sunumu2010

28 Satın Alma Kararları Nasıl Verilir?
Kaynak: “Markam: Güven Borça” Marka Sunumu2010

29 Satın Alma Kararları Nasıl Verilir?
Kaynak: “Markam: Güven Borça” Marka Sunumu2010


"Marka Yönetimi." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları