Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
YENİLENEN SOSYAL BİLGİLER PROGRAMINDA TARİH ÖĞRETİMİ
2
Tarih okuyana kendi gözünün görme derecesine göre yol gösteren bir kılavuzdur. J. J Rousseau
Tarihi tekerrür diye tarif ediyorlar,ibret alınsaydı hiç tekerrür eder miydi? Mehmet Akif Ersoy
3
Tarih konularının da kapsayan sosyal bilgiler dersi insanı, toplumu ve bunlarla ilişkisi çerçevesinde çevreyi incelemektedir. Öğrencinin insan toplum ilişkileriyle ilgili bilgi ve deneyimlerini geliştirmeye katkı sağlamalıdır.
4
Yeni Sosyal Bilgiler Programı
21 yy da Türkiye de yapılandırmacı eğitim programı uygulan maktadır.
5
Bu anlayış doğrultusunda program ;
Öğrencilerin öğrenme sürecinde deneyimlerini kullanmasına ve çevreyle iletişim sağlamasına olanak sağlar
6
Her öğrenciye ulaşa bilmek için öğrenme öğretme yöntem ve tekniklerinde ki çeşitliliği dikkate alır
7
Periyodik olarak öğrenci çalışma dosyalarına bakılarak öğrenme ve öğretme süreçlerinin akışı içerisinde değerlendirmeyi,1998 programına göre amaç bakımından farklı olarak ilke edinmiştir
8
Sosyal Bilgiler Öğretmeninde Tarih
Tarih geçmişteki olayları ele alan ve geleceğe yön vermeye çalışan bir bilimdir. Bu süreçte insanlar savaş ve barışlar,doğal felaketler,keşif ve buluşlar,zaman içinde değişen korunma,barınma ve yaşam biçimleri oluşturdukları kurumlar,kuruluşlar hakkında bilgi verir.
9
Eski ve Yeni Barınma
10
Savaş ve Barış
11
Doğal Afetler
12
Tarih Eğitiminin Amaçları Şunlardır:
Öğrencinin geçmişi ve bugünü anlamasına yardımcı olmak
13
Onda bütün insan etkinliklerine karşı bir duygu daşlık uyandırmak böylelikle yetişmesinin ufuklarını genişletmek Kendisini bir zaman boyutunun sürekli bir akışın içinde görmesini sağlamak
14
İnsan soyunun bir üyesi sıfatıyla geçmişe neler borçlu olduğunu ve geleceğe karşı ödevlerini kavratmak
15
Olayları neden ve sonuçlarıyla birlikte görüp açıklamaya alıştırmak ve öğretmek ,dolayısıyla düşünce gücünü geliştirmesine yardımcı olmak
16
Toplum birey ilişkisini doğru örneklerle kavramasına ve adil bir şekilde yetişmesine yarımcı olmak
Yüksek insan değerleri benimsemesine yardımcı olmak
17
Geleceğin teminatı olan genç nesli tarih eğitimi vasıtasıyla kütür mirası aktarılarak mili benlik korun muş,pekiştirilmiş,ahlaki değerler benimsetilmiş ve sosyal gelişme sağlanmış olur
18
Masalar ,roman ve hikayeler tarihi konular işlenmeli mili ahlakın temel kıymetlerin çocuğa burada olaylar halinde verilmelidir
19
Tarih bilinci ilk olarak genç insanlarda oluşturulma çünkü sadece tarih insana zaman açısından sosyal meseleleri araştırma fırsatı verir. tarih metodu sonuç çıkarmada eleştirel düşünmeyi gerektir, bu da demokratik bir vatandaşlın sorumluluklarının eğitimi için değerlidir.
20
Üçüncüsü geçmişi araştırma\çalışma özelikle de Batı medeniyetini inceleme öğrencinin demokratik değerlere bağlılığını artıracaktır
21
Sosyal Bilgiler bünyesinde birçok disiplini barındırmaktadır
22
Sosyal Bilgilerde kültür teması ilk sırada yer almak tadır.
23
Kültürel mirasının aktarımı için sosyal bilgiler öğretimi anlayışı oldukça uyumludur bu durum öğrencilerin geçmişini öğrenmelerini ,kendi kültürlerini ve başka kültürleri tanımalarını, geçmişi ile gelenek ve adetleri ile kıvanç duyması bakımından oldukça önemlidir.
24
Tarih konularını işlerken aşağıdaki çalışmalar yaptırılabilir.
Empati kurma
25
Kavram haritası oluşturma
iletişim İletişim nedir En çok kullanılan iletişim aracı İletişim araçları nelerdir İletişimin kolaylıkları
26
Slogan Bulma
27
Drama
28
Problem çözme
29
karşılaştırma
30
Alan ve gezileri müze
31
Örnek olay analizi simülasyon Öykü tamamlama
32
Neden bulma-sonuç çıkarma
Konuşma-okuma yazma Gerçek hayatla bağ kurma
33
Fotoğraf okuma ve konuyla ilgili anladığını resimleme
35
DİNLEDİĞİNİZ İÇİN, TEŞEKKÜRLER …
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.