Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanSavas Akbaba Değiştirilmiş 9 yıl önce
1
Ruhsal özelliklerimiz dini inanç ve davranışlarımızda önemli bir rol oynar. Din insan ve doğanın uyumunu korumak için insana inanç ve ibadet olarak bazı vazifeler yükler.
2
Akıllı bir insan önce kendi hayatını doğru bir biçimde gözden geçirir.
3
Psikoloji,insanının insanla, toplumsal çevreyle,doğayla ilişkilerini, çevresine uyum faaliyetlerini inceleyen bilim dalıdır. Psikoloji temeline dayanan bir din eğitimi istenilen başarıya ulaşacaktır.
4
İnanan, ibadet eden,bu alanlarda yüksek bir davranış içinde bulunanlarla, sade ve sessiz bir dini faaliyet içinde bulunan insanları ve içinde bulundukları manevi durumları ancak psikoloji ışığında anlamak mümkündür.
5
Yalnız din duygusudur ki hayat, hakikat,güzellik ile iyiliğin insanlar tarafından tecrübe edilmesine ortam hazırlar. (M.Şekip Tunç)
6
Bedensel gelişim ile kişilik gelişimi arasındaki önemli ilişkileri dikkate almadan yapılacak bir din eğitimi hem başarısız olacak hem de zararlı sonuçlar ortaya çıkaracaktır.
7
Din eğitiminin temel hedefi,yetişmekte olan nesillere ruh ve beden gelişimini dikkate alarak,onların duygu,zihin ve heyecan dinamizmini bozmadan,tutarlı,şuurlu bir mümin ve başarılı bir genç olarak topluma katılmasını sağlamaktır.
8
İnsan bazı idealler uğruna ömrünü severek harcadığına göre insanlara çocukluk çağından itibaren öyle hedefler göstermeliyiz ki gerçekten bir ömre değsin.
9
İbadet,dua, takva, vecd gibi konular öncelikle psikoloji metotlarıyla anlaşılmalıdır. Hangi yaşlarda, hangi ortamda dini bilgilerin nasıl verileceği bilinmelidir.
10
3-4 yaşındaki çocuğun ruhsal ve bedensel gelişmesi, dikkat süresi bilinmeden ona dini eğitim vermek yerinde olmayacaktır.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.