Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TASARIM DOKÜMANLARI TOLGA KAYNAROĞLU.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TASARIM DOKÜMANLARI TOLGA KAYNAROĞLU."— Sunum transkripti:

1 TASARIM DOKÜMANLARI TOLGA KAYNAROĞLU

2 Tasarım Dokümanı Nedir:
Oyunun fonksiyonlarını belirten Oyuncu kendilerini ne gibi tecrübelerin beklediğini öğrenebileceği Oyun dünyasında oyuncular nasıl interaktif olacak gibi soruların cevapları ayrıntılı ve mantıklı bir şekilde yer almalıdır. Tasarım dokümanının hedefi oyunu oynayacak olan kişilere referans bir doküman oluşturmaktır.

3 Tasarı Dokümanlarında Format
Design dokümanlarında kullanımı zorunlu tutulan bir format yoktur. Her oyun için tasarımcı kendi özgün tasarımını oluşturur. Oyuncu kitlesinin kolaylıkla anlayabileceği ve arama yapabileceği bir formatta olmalıdır.

4 Tasarım Dokümanlarında Yazı Stili Nasıl Olmalı
Yazı stili okunaklı olmalı ve dikkatle belirlenmiş olmalıdır. İçindekiler kısmı arama yapmaya uygun anahtar kelimeleri taşıyan başlıklara sahip olmalı ve itina ile oluşturulmalıdır. Kayıt formatı iyi seçilmeli (Rich Text Format) Kendini sürekli tekrara düşüren bir doküman okuyucuyu yorar ve bıktırır. Hyperlink kullanabilir. (Wiki Hypertext) Gereksiz detaylandırma yapılmamalı. Diğer oyunlarla karşılaştırma yapılabilir ancak sistem eksiksiz tanımlanmalıdır.

5 Tasarım Dokümanının Bölümleri:
İçerik Tablosu Giriş/Genel Özet Oyun Teknikleri Yapay Zeka Oyun Öğeleri Hikaye Özeti Oyun Devamlılığı Sistem Menüleri

6 İçerik Tablosu Nedir ve Nasıl Olmalıdır
İçerik Tablosu genel olarak önemsiz bir kısım olarak düşünülmektedir, ancak detaylardan daha çok kullanılan ve oyuncuların en çok kullandığı kısımlardan biridir. İçerik tablosunda Arama kolaylığını sağlayabilmek için mutlaka başlık ve alt başlık kullanılmalıdır. (Divide & Conquer) Arama kriterlerinde kullanıcıyı yönlendirmek adına başlıklardan çoğu yerde kalınlaştırma yolu ile önemli anahtar öğeler vurgulanmalıdır. (Vurgu) Alt bölümlere dair detaylı bilgi sağlanmalı böylece kullanıcıya yeterli bilgi verileceğine dair güven verilmelidir. Kullanıcılar içerik tablosunda aradıkları bilgiye kolayca erişebilir olmalıdır. (Kolay Arama)

7 Giriş ve Genel Özet Nasıl Olmalıdır
Giriş: Oyuna ilgi çekmek esastır ve ilgi çekici yanları vurgulanır. Gelişme: Oyun hikayesi derinlemesine anlatılır. Sonuç: Oyuncunun oyuna olan ilgisi ve motivasyonu sağlanır Mümkünse bir sayfayı geçmeyecek ve okuyucuyu genel olarak bilgilendirecek, ancak asla yormayacak nitelikte olmalıdır. Oyun ekibine yeni katılanlar kullanıcıların genel bilgilere hakim olması için.

8 Oyun Teknikleri Nelerdir -I
Oyun karakterlerinin, nesne ve objelerinin özellikleri bu bölümde detaylandırılarak, tanıtılır. Oyunun ne olduğu ve özellikleri anlatılır Oyuncunun oyunda neler yapabileceği ve oyunu nasıl oynayacağı hakkında bilgi verilir. Karakterin yapabileceği en temel hareketler belirlenir. Oyuncunun tıkladığı yere karakter gitmediğinde oyun ne yapacak? Karakteri seçecek ve onu hareket ettirecek ayrı butonlara sahip olacak mı? Oyuncunun karakteri nasıl yönlendireceği belirlenir.

9 Oyun Teknikleri Nelerdir -II
Karakter gerçekçi bir fiziksel model mi olacak yoksa basit bir model mi olacak? Karakter hızlı mı olacak yavaş mı? Karakter bir obje ile karşılaştığında tepkisi ne olacak? Oyuncunun oyuna nasıl başlayacağı belirlenmelidir. Karakter farklı görevlere ulaşmak için farklı şekillere giriyorsa bu şekillerin detaylı bir biçimde tanımlanması gerekir. Oyuncunun oyunu oynarken neler göreceği tanımlanmalıdır. Ara yüz bu bölümde tanımlanmalıdır.(GUI)

10 Oyunda «Yapay Zeka» Karakter farklı görevlere ulaşmak için farklı şekillere giriyorsa bu şekillerin detaylı bir biçimde tanımlanması gerekir. 3D, 2D, Indoor veya Outdoor oyunlar hazırlarken bunların hepsinin tasarım dökümanları birbirinden farklıdır. Oyuncunun oyunu oynarken neler göreceği tanımlanmalıdır. Ara yüz bu bölümde tanımlanmalıdır.(GUI)

11 Oyun Öğeleri Nelerdir ve Nasıl İncelenir
Oyunculara zorlu bir deneyim kazandırmak için bir araya getireceğimiz unsurlardır. Sanat ve programlama bölümü için büyük önem arz eder. Tasarımcı öğeleri sınırsız ve ilgi çekici bir noktaya getirmeli ve çeşitli seviyeler yaratmalıdır. Oyun Öğeleri Üç Ana kategoride incelenmelidir Bu sırada kategori için mantıksal bir liste çıkarılmalı ve yine kendi içinde mantıksal olarak alt sınıflarına ayrıştırılmalıdır. Öğelerin birbirleriyle olan ilişkisinden de mutalaka bahsedilmelidir. Karakterler (Characters) Parçalar (Items) Nesneler (Objects and Mechanism)

12 Oyunun Hikayesine Genel Bakış
Bu bölümde oyunun hikayesi kısaca özetlenir Oyun ekibinin hikaye hakkında daha iyi fikir edinmesi sağlanır. Akıcı ve kolay anlaşılır olmalıdır.

13 Oyun Süreci nedir Oyun içindeki olayların akış süreci ve bu olayların nasıl gelişeceğinin anlatıldığı bölümdür. Hangi seviyelerin ne içereceği ve bu seviyelerin nasıl detaylandırılacağı belirtilir. Her bir seviyede oyuncuların karşılacakları zorluklar ve görsel efektler belirlenir. Oyuncuların hangi seviyede hangi duyguları hissedeceği ve bu duyguların nasıl değişiklik göstereceği belirlenir.

14 Sistem Menuleri nelerdir
Ana menüde neleri detaylandırmamız gerektiği ve oyuncunun ulaşabileceği tüm seçeneklerin yer aldığı bölümdür. Oyuncunun oyundan keyif alacağı şekilde düzenlenmelidir. Üreticiler için önemlidir ve bu nedenle iyi tanımlanmalıdır.

15 Son söz Belli bir formatı olmayan tasarım dokümanı için formatı formatının olmamasıdır denilebilir. Zor Olan dokümanın güncel tutmak , oyun ekibi için faydalı bilgiler ile donatmak ve okunabilirliğini iyileştirmek ve ekibin okumasını sağlayabilmektir. Tasarım dokümanını bitirmek, çok önemli bir aşama olmasına karşın oyunu bitirmek değildir ve sonucu etkilemeyecektir . Sadece sonuca varışı kolaylaştırmaktadır. Tasarımcı unutmamalıdırki oyunun her aşamasında rol alır ise sonuca ulaşması da o kadar kolaylaşır .


"TASARIM DOKÜMANLARI TOLGA KAYNAROĞLU." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları