Sunuyu indir
1
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ-1
BÖTEB III ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ-1 Mahkeme
2
Nasıl Bir Yöntem? Bir konu üzerinde öğrencilere düşünmeye yöneltmek, iyi anlaşılmayan noktaları açıklamak ve verilen bilgileri pekiştirmek amacıyla kullanılan bir yöntemdir. BÖTEB III
3
MAHKEME SÜRECİ Tartışma konusu ya da problemin seçimi
Öğrencilerin görevlendirilmesi Araştırma Mahkemenin başlaması Avukatların savunmalarını yapmaları Tanıkların kanıtlarını sunması Öğrencilerin savunma aşaması Davanın toparlanması Sonuç BÖTEB III
4
Uygulanırken Dikkat Edilecek Noktalar
Konu Seçimi:Ne öğretilmek isteniyorsa ona göre bir konu seçilir. 1 Çevre Seçimi:Öğretmenin en iyi şekilde gerçekleştirmesi için Ortamın en uygun hale getirilmesi. 2 Öğrencilerin Rol Seçimi:Öğrenciler kim olacak? 3 Öğretmenin rol seçimi:Öğretmen dışardan mı izleyecek,yoksa mahkemenin içinde mi bulunacak? 4 BÖTEB III
5
Neden Mahkeme yöntemi?(Avantajları)
Karşılıklı görüşlerini savunan öğrencilertartışma ortamı Oluşturmak,juri ve hakim karşısında davalarını haklı gösterme çabalarına girerler,bunun sonucunda ,kendini doğru ifade edebilme,karşı görüşlere seviyeli olarak fikirlerini sunarlar. Karşılıklı fikir alışverişi:Kişiler birbirinin varlığını kabul ederek karşıdakileri dinleyerek onların fikirlerini dikkate alır. BÖTEB III
6
Neden Mahkeme yöntemi?(Avantajları)
Savunmalar sonucunda empati kurabilme,yeni bakış açıları kazanabilme ve yeteneklerini geliştirmek için fırsat bulma. Öğrenciler güdülenirler ve dersi daha iyi dinlerler. BÖTEB III
7
Neden Mahkeme yöntemi?(Avantajları)
Etkili ve dikkatli dinleme yeteneğini geliştirir. Öğrencilerin kendine olan güvenini artırır. Anlama yeteneğini ve yaratıcılığı artırır. BÖTEB III
8
Neden Mahkeme yöntemi?(Avantajları)
Akıcı konuşmayı geliştirir. Dile hakimiyeti ve iyi ifade edebilme yeteneğini pekiştirir. BÖTEB III
9
SINIRLILIKLARI Hazırlıksız olarak uygulanması fazla zaman alabilir. 1 Sınırlı sayıda Öğrenci Etkinliğe katılır 2 Sınıfta sessizliği sağlamak zorlaşabilir. 3 4 Öğrencilerle ya da dersle yeterli ilgi kurulamazsa yöntem işe yaramaz hale gelir. Bazı öğrenciler bu tür etkinliklere katılmak istemeyebilirler. 5 BÖTEB III
10
REHBER İLKELER En İyi Kullanım İçin Rehber İlkeler
Konu seçimine özen gösterilmeli. Pedagojik olarak tartışılabilecek ve eğitsel sonuçlar çıkarılabilecek olaylar seçilmelidir. Seçilen olayların öğrencilerin seviyesine uygun olması sağlanmalıdır. En İyi Kullanım İçin Rehber İlkeler Öğrenci seçimine özen gösterilmeli. Öğrencilerin Öğretmen öğrencilerin yaptığı yanlışları gidermeye çalışmalı Mahkeme yöntemine dikkat edilmeli. Öğrencilerin takıldıkları noktalarda Öğretmen doğru yönlendirmeler yaparak Pekiştireçler vererek sürece katılmalı. BÖTEB III
11
Genel Değerlendirme Mahkeme yönteminin genel değerlendirmesi
Eğitimde mahkeme yöntemi,gerek hazırlık,gerekse uygulama ve değerlendirme aşamalarında öğrenci merkezli eğitimi esas alır. Amaç Öğrencileri öğrenme süreci boyunca Etkin kılmak,bu süreç içinde neşeli vakit geçirmelerini ve öğretilenlerin kalıcılığını sağlamaktır. Mahkeme yönteminin genel değerlendirmesi BÖTEB III
12
HAZIRLAYANLAR Bayram Akgün Nurullah Taş BÖTEB III 060623003 060623024
BÖTEB III
13
KAYNAKÇA http://www.egitim.aku.edu.tr/ppp.ppt
Aktif Öğrenme(prof. Dr. Kamile Ün Açıkgöz) Öğretim İlke ve Yöntemleri(prof. Dr. Leyla Küçükahmet) BÖTEB III
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.