Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Bilgisayar Destekli Öğretim
Genel Bakış Hasan Çakır
2
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
Öğretim Aracı Olarak Bilgisayarla Yönetim Uygulamaları Öğretimi Destekleyen Uygulamalar
4
Öğretim teknolojisi ne yapar?
Öğrenme süreçlerini anlamak Öğretim yöntemlerini tasarlamak Öğretim tasarımı süreçlerini uygulamak Yapılan öğretim çözümünü değerlendirmek Bütün bunlarda teknolojiyi kullanmak
5
Bilgisayar ve Öğretim Kullanım Amacı Örnek Kullanım İdari Amaçlı
Kayıt tutma Öğretimi planlama ve programlama Bilgisayarları Öğrenme Bilgisayar Okur-yazarlığı Bilgisayar mühendisliği Bilgisayar Aracılığı ile Öğrenme (Bilgisayar Destekli Eğitim-Öğretim) Öğretici Programlar Alıştırma Programları Benzetişim programları Öğretici oyunlar Testler
6
Bilgisayar ve Internet
7
Bilgisayar ve Internet
8
Öğretim Yöntemleri Ders verme / Sunum Gösterme / modelleme
Bire bir öğretme Alıştırma, test, geri bildirim Bağımsız çalışma Tartışma Grup çalışması Oyunlar Simulasyonlar Problem tabanlı öğrenme
23
Sunumlarda Görsel tasarım Ses ekleme Video klip gösterimi
24
Sunumlarda - Grafikler
25
Sunumlarda - Grafikler
26
Sunumlarda - Ses “Dr. Evil, I didn’t spend 6 years in evil medical school to be called Mister, thank you very much”
27
Sunumlarda - Video
28
Bire bir öğretim Eğitici programlar Zengin motivasyon unsurları
Çoklu öğrenme stilleri Sonsuz sabırlı öğretici
29
Bağımsız Çalışma Zengin kaynakların dağıtımı
Zamandan ve mekandan bağımsız
30
Alıştırma / Test Dikkatli hazırlanmış sorular Hızlı geri bildirim
Öğrenci durumunun takip edilmesi
31
Alıştırma / Test Aşağıdakilerden hangisi bir öğrenme kuramı değidir?
A – Davranışçı B – Bilişimci C - Yapılandırmacı
32
Yanlış Cevap bir daha dene!!!!!!
Alıştırma / Test Aşağıdakilerden hangisi bir öğrenme kuramı değidir? A – Davranışçı B – Bilişimci C - Yapılandırmacı Yanlış Cevap bir daha dene!!!!!!
33
Atma, Atma. Daha neler uyduracaksın bakalım!!!
Alıştırma / Test Aşağıdakilerden hangisi bir öğrenme kuramı değildir? A – Davranışçı B – Bilişimci C - Yapılandırmacı Atma, Atma. Daha neler uyduracaksın bakalım!!!
34
Alıştırma / Test Aşağıdakilerden hangisi bir öğrenme kuramı değidir?
A – Davranışçı B – Bilişimci C - Yapılandırmacı Bravo doğru cevap
35
Oyunlar / Simulasyonlar
Gerçek hayatın benzeşimi Risk almadan deneme-yanılma Yüksek motivasyon Karmaşık yeteneklerin kazanımı
36
Oyunlar / Simulasyonlar
37
Grup Çalışması Fikir paylaşımı Değişik insan grupları ile çalışma
Sosyal çevre edinme Kendi bilgisini yapılandırma
38
Grup Çalışması Quest Atlantis
39
Problem Tabanlı Öğrenme
Hipotez geliştirme Bilgisayar programlarını kullanmayı öğrenme İnterneti bilgi avı için kullanma
40
BDÖ Avantajları Çeşitlilik Bilgiye ulaşımı ve paylaşımı hızlandırma
Tutarlılık Zaman ve mekan Kayıt tutma Bilgisayarın yeteneklerini anlama
41
BDÖ Kısıtlılıkları Altyapı ve Maliyet Eğitici programların azlığı
Yüksek beklentiler önyargısı Gerçek sosyal yaşantıya engel olması Sağlık endişeleri
42
Eğitimin merkezindeki nesne öğrencidir.
Son söz Eğitimin merkezindeki nesne öğrencidir. Bilgisayar sadece onu destekleyen bir araçtır!!!
43
Aktivite Size dağıtılan kartlara Kartları toplayıp bana ulaştırın
5 tane BDÖ yü ilköğretim matematik eğitiminde nasıl kullanabileceğimize dair görüş 5 tane BDÖ yü ilköğretim matematik eğitiminde neden kullanmamamıza dair görüş Kartları toplayıp bana ulaştırın
44
Aktivite Her bir düşünceyi 1 – 5 arası notlandırın
5 = Müthiş!!! Çok sevdim 4 = Güzel 3 = Orta halli 2 = İdare eder 1 = Sevmedim
45
Aktivite Fikir 1 _____________________ Fikir 2 _____________________
Puan Fikir 1 _____________________ Fikir 2 _____________________ Fikir 3 _____________________ Fikir 4 _____________________ Fikir 5 _____________________ Toplam puan ____
46
Nasil Kullaniriz Pekiştirmek amaçlı Kavram eğitimi
Öz güvenini arttırır Yazılı Çıktı almak Birden çok duyu organını aktif hale getirmek Hikaye anlatmada Eğitici oyunlar oynatabiliriz İşbirlikçi eğitim Zihinsel oyunlar kullanımı
47
Niçin kullanmamalıyız
İçe kapanıklığa neden olur Gerçek yaşam öğrenmesini kısıtlar Duygusal / sosyal ilişkileri olumsuz yönde etkiler Sağlık sorunları Kavramları algılama konusunda gelişim problemleri Tehlikeli içerik (siteler) Dil gelişimine ket vurur Yaratıcılığı sınırlar (algı değişimi) Oyun karakterleri ile özdeşleştirme Zaman yönetimi eksikliği
48
Matematik Bölümü için
49
Matematik eğitiminde kullanılan teknolojiler üç temel başlık altında toplanabilir:
1- Genel teknolojik araçlar: Sadece matematik öğretimindeki gereksinimleri değil, tüm teknolojiyi kapsayan araçlardır. Örneğin, web tabanlı iletişim.
50
2- Matematik yapmak için teknolojik araçlar: Daha kolay ve doğru matematik yapmak amacıyla geliştirilmiş olan teknolojileri kapsar. Örneğin, elde taşınabilen hesap makineleri ile Excel, istatistiksel programlar ve grafik programları gibi bilgisayar yazılım uygulamaları. 3- Matematik öğretimi için teknolojik araçlar: Öğrencilerin matematik öğrenmelerini geliştirmek amacıyla geliştirilen yazılım programlarıdır. Örneğin, Cabri 3D, Geometri Sketchpad, Geogebra.
51
MATEMATİK YAZILIMLARI
Teknoloji destekli matematik eğitimi, bir takım donanım ve uygun yazılımlar olmadan gerçekleştirilemez. Aydoğmuş’a göre, yazılımlar, işlenecek konunun bilgisayar destekli olarak ele alınması için düzenlenmiş olan bilgisayar programlarıdır.
52
Hohenwarter ve Fuchs’e göre, bilgisayarlarda matematik yazılımları, matematik öğretiminde yeni anlayışların doğmasına neden olmuştur. Örneğin, öğrenciler bilgiyi kendi başlarına organize ederek özümseyebilirler. Bilgisayara dayalı dinamik geometri ve cebir yazılımları öğrencilerin öğrenmelerini olumlu yönde etkilemektedir.
53
Matematik eğitiminde kullanılan yazılımlar iki türlüdür. Bunlar:
Bilgisayar Cebir Sistemleri (BCS) Dinamik Geometri Yazılımları (DGY)
54
Bilgisayar Cebir Sistemleri (BCS):
Bilgisayar cebir sistemleri, Derive, Mathematica, Maple veya MuPAD gibi, matematik öğretimi için etkili olarak kullanılabilecek teknolojik araçlardır. Bu yazılım paketleri sınıf ortamında buluş yoluyla öğrenme ve deneysel uygulamalar için kullanılabilir.
55
Bilgisayar cebir sistemleri genel ve özel amaç sistemleri olmak üzere iki kategoriye ayrılmıştır:
1) Genel amaç sistemleri geniş kapsamlı veri yapıları ve matematiksel fonksiyonlar içerirler ve geniş bir alan çeşitliliği içinde problemleri çözebilirler. 2) Özel amaç sistemleri ise sınırlı bir alanda -genellikle matematik veya fizik- problem çözmede etkili olacak şekilde tasarlanmışlardır.
56
Dinamik Geometri Yazılımları (DGY):
Dinamik geometri yazılımları (DGY), Cabri Geometry, Geometer’s Skechpad ve Cinderella gibi geometri için geliştirilmiş çok özel geometri yazılımlarının ortak adıdır. Dinamik geometri yazılımlarının en güçlü ve yaygın olarak kabul edilen öğretici yönü görsel olma özeliğidir.
57
Dinamik Geometri Yazılımlarını karakterize
eden özellikler şöyle sıralanabilir: Geometrik şekiller çok rahatlıkla oluşturulabilir. Oluşturulan şekillerin özelliklerini belirlemek için ölçümler yapılabilir. Şekiller ekran üzerinde sürüklenebilir. Yapı hareket ettirildiğinde daha önce ölçülen nicelikler de dinamik olarak değişir. Dönüşüm geometrisinin tüm konuları çalışılabilir. Bu yazılımlar hiçbir hazır bilgi ve konu içermezler.
58
http://mail. baskent. edu. tr/~20397259/hasan%20hoca/projeler/flash
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.