Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanNimet Aydin Değiştirilmiş 9 yıl önce
1
MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ HALK SAĞLIĞI ANABİLİM DALI
2
- I - KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ SON SINIF ÖĞRENCİLERİNİN EĞİTİM VE ÖĞRETİMLERİNİ DEĞERLENDİRMESİ : 2003-2008
3
Araştırmanın amacı Tıp Fakültesini bitirmek üzere olan öğrencilerin tıp eğitimini değerlendirmektir. Her yıl Mayıs-Haziran aylarında Halk Sağlığı Stajı yapmakta olan internler tarafından yürütülmektedir. 2003-2008 yılları arasında 6 araştırmaya toplam 349 öğrenci katılmıştır.
4
Katılımcıların Sosyodemografik Özellikleri Katılımcıların Ebeveynlerinin Bazı Sosyodemografik Özellikleri Katılımcıların Meslek Yaşamları ile İlgili Beklentilerinin Gerçekleşmesine Dönük Umutları Sorusuna Verilen Yanıtlar
5
Tıp Fakültesini ve Hekimlik Mesleğini Seçme Nedenleri Altı Yıllık Eğitim Sonrasında Hekimlik Mesleği Hakkındaki Düşüncelerinde Meydana Gelen Değişiklikler Tekrar Hekimlik Mesleğini Seçip Seçmeyeceklerine İlişkin Düşünceleri
6
Sık karşılaşılan hastalıkların tanı ve tedavisi açısından eğitimin yeterliliği Tıp Dallarına Göre Eğitimin Birinci Basamağa Uygunluğu Konusundaki Düşünceler 1.Uygulamalı 2.Kuramsal
7
Tıp Eğitimine Eklenmesini İstediği Ders ve Stajlar Öğretim Üyelerinin Eğitici Eğitimi Almaları Konusundaki Düşünceleri Katılımcıların İnternlik Dönemine İlişkin Önerileri Katılımcıların I. ve V. Sınıflar Arasındaki Döneme İlişkin Önerileri
8
Şekil 1. Katılımcıların Tekrar Hekimlik Mesleğini Seçip Seçmeyeceklerine İlişkin Düşünceleri
9
Şekil 2. Katılımcıların Meslek Yaşamları ile İlgili Beklentilerinin Gerçekleşmesine Dönük Umutları Sorusuna Verilen Yanıtlar
10
Şekil 3. Katılımcıların Altı Yıllık Eğitim Sonrasında Hekimlik Mesleği Hakkındaki Düşüncelerinde Meydana Gelen Değişikler
11
Şekil 4. Katılımcıların Tıp Fakültesini ve Hekimlik Mesleğini Seçme Nedenleri
12
-II - TIP EĞİTİMİ MODELİNE GÖRE FARKLILIKLAR - beceri edinme - mesleğe ilişkin değerlerin kazanılması Akdeniz, Dokuz Eylül, Ege, Kocaeli, Uludağ Üniversiteleri Tıp Fakülteleri 2003
13
TABLO-1. Tıp eğitimi modeli ile fakültede yapılan uygulamalı eğitimlerin yeterlilik durumu (Haziran-2003) UYGULAMALARYeterli (%) Entegre (n:277) Entegre + Aktif (n:212) Aktif (n:50) Kan alma98.688.893.9 İdrar sondası takma96.495.795.9 Enjeksiyon, pansuman92.492.395.9 Nazogastrik sonda takma90.282.781.6 Periferik yayma değerlendirme44.950.551.0 Kulaktan buşon temizleme22.532.232.7 Dışkı yayması değerlendirme25.026.132.7 Entübasyon yapma19.615.410.2 Adli rapor yazma17.529.930.6 Burun tamponu uygulama21.025.026.5 Otopsi yapma12.49.74.1 Doğum yaptırma3.69.86.1
14
TABLO-1 (DEVAM) UYGULAMALARYeterli (%) Entegre (n:277) Entegre + Aktif (n:212) Aktif (n:50) Damar yolu açma68.858.995.9 Sütür atma63.076.989.8 Rektal tuşeyle prostat değerlen.29.643.549.0 İdrar mikroskopisi değerlendirme 29.342.849.0 Vajinal muayene25.451.953.1 Göz dibi muayenesi19.621.742.9 Atel uygulama17.014.953.1
15
TABLO-2. Tıp eğitimi modeline göre öğrencilerin hekimlik mesleğine ilişkin görüşleri (Haziran-2003) GörüşlerTamamen Katılıyorum (%) Entegre (n:277) Ent. + Aktif (n:212) Aktif (n:50) Hekimlik mesleği kutsaldır98.693.8100.0 Hekim ile hasta arasında para ilişkisi olma ma lıdır89.193.8100.0 Ülkemizde hekim hatalarının denetlenmesi yeterince iyi işlemektedir 26.934.644.7 Hekimlerin esas görevi hasta tedavisidir88.890.983.3 Ülkemizde hekimlik, prestiji giderek artan bir meslektir 27.922.931.3 Vatandaşlar sağlık hizmetleri için para ödeme me lidir86.289.589.6 Hekimler kendi çıkarlarından önce, halkın sağlık sorunlarını düşünmelidirler 92.491.395.8
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.