Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanSinem Kayhan Değiştirilmiş 9 yıl önce
1
BİLEŞENLERİN GÖSTERİM KURAMI (Components Display Theory)
2
Merill ve Ark. tarafından öne sürülen ve Ruth Clark tarafından performans matrisine dönüştürülen bir kuramdır. Bileşenler: İçerik ve davranış (eylem). Buna göre, İçerik (Bilgi türü) Gerçekler (Olgular) Kavramlar Süreçler İşlem basamakları (prosedürler) İlkeler Davranış (performans türü) Kullan/uygula Hatırla Bul
4
OLGU NEDİR? Nesneler, semboller ve olaylar arasında keyfi, kabul edilmiş, ya da uzun süredir kabullenilmiş ilişkiler. Posta kodları, telefon numaraları gibi. Bunlar, keyfi atanmış sözcükler olduğundan, sadece ezberlenebilir; diğer süreç ve işlemlerle birlikte kullanılabilir. Deprem, ad soyad, sınıf no vb.
5
KAVRAM NEDİR? Ortak bir ismi olan ve ortak özellikleri taşıyan nesneler ya da olaylar bütünü Kavram: Sandalye- bir kişinin üzerine oturabileceği ve sırtlığı olan mobilya. Bazı kavram örnekleri Transistör Bitki Böcek
6
Kavramlar hayalidir: Kavram aslında MEVCUT OLAN BİR ŞEY DEĞİLDİR.
Mevcut olan şeyler nesnelerdir. Bireysel organizmalar vardır. KAVRAMLAR dünyayı betimlediğimiz zihinsel araçlardır. Kavramlar genellemelerdir. Genelleme soyutlamadır. Yani, bazı durumları betimleyen genel durumlardır.
7
Kavram mı Olgu mu? Olgu, belirli elementlerin (isim, tarih, sınıf gibi) arasındaki ilişkileri gösterir, kavramlar ise genellemelerdir. Öneriler: 1. Örnek temsiller ve örnek olmayan temsiller sunun 2. Belirli özelliklerin temsil ettiği kavramları kullanın 3. Örnek ve örnek olmayan kavramları belirletmeye yönelik uygulamalar geliştirin
8
PROSEDÜRLER Bir işi yerine getirmek için uygulanması gereken basamakları işaret eder. Yönerge takibi oldukça önemlidir. Her prosedürün bir amacı vardır: Son basamağa ulaşmak. İLKELER Kavramlar ve olgular arasındaki ilişkisel durumları ve sonuçları gösteren sözel ifadeler Ctr +S veri kaydı yapar. Toluen kullanımı kanser riskini arttırır.
9
Olgu Kavram Süreç İşlem İlke Pi işareti: bir dairenin çevresinin çapına olan oranını ifade eder. Pi: 3,14159 Daire, evrendeki bir noktanın eş uzaklıktaki sonsuz noktalar kümesi ve bu noktalar kümesi ile arasındaki doğruların meydana getirdiği birimdir. Şablon kullanarak daire çizimi: Şablonu kâğıdın üzerine yerleştirin, Kalemi dairenin içine yerleştirin, Tüm kenarı takip ederek çizin. Su birikintisine düşen bir taş daireler oluşturur.
10
SUNUM STRATEJİLERİ Genel Açıklamalar:
Ön şart: Terminoloji ve kavramların bileşenlerini açıkla Yardım: Bir örnek ya da örnek olmayanla ilişkilendir Temsil: Bir temsil sunumu yap (Diyagram, kavram haritası v Anoloji: ilişkiyi gösteren temsil Örnek durum: Söz konusu durumu örnekleyen bir içerik sunun
11
Geri dönüt: Olumlu: Bir soru için doğru cevabı gösterin Kontrol: Soruya verilen cevabı kontrol edin Güdüleyiciler: Merak uyandırın, bireyin ilgisini çekecek örnekler yaratın, müzik, fıkra özel efektler kullanın Kazanım ifadeleri: Öğreneni, öğreneceği konu hakkında bilgilendirin
12
Yönergeler: Öğrenenden yapması istediklerini eyleme geçmeden önce, açık ve net biçimde söyleyin Hatırlatıcı ipuçları: Önemli gördüğünüz yerlere dikkat çekmek ve hatırlatmayı kolaylaştırmak için, slogan, kısaltmalar, maskotlar kullanın Öğrenme stratejisi: Öğrencilere, sıklıkla çalışmaları esnasında yararlanabilecekleri stratejiler sunun. Örneğin, kendi örneklerini düşünmelerini, görsel şemalar çizmelerini, ve tekrar etmelerini isteyebilirsiniz.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.