Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
MERHABA
2
SINIF YÖNETİMİ SINIFTA OLUMSUZ DAVRANIŞLARIN YÖNETİMİ
3
İSTENMEYEN (OLUMSUZ) DAVRANIŞLARIN ÖNLENMESİ
İSTENEN DAVRANIŞIN NE OLDUĞUNU SÖYLEMEDEN O DAVRANIŞI GÖSTERENLERİ ONAYLAMAK, İMALARDA BULUNMAK PARMAK KALDIRARAK SÖZ İSTEYENE SÖZ VERMEK, DİĞERİNİ DUYMAZDAN GELMEK İSTENENİ ÇAĞRIŞTIRMAK İSTENEN DAVRANIŞI NEDEN GEREKLİ OLDUĞUNU ETKİLİ BİR ŞEKİLDE AÇIKLAMAK, İKNA ETMEK, İNANDIRMAK PARMAK KALDIRMADAN KONUŞTUĞUNUZDA ARKADAŞINIZIN KONUŞMA HAKKINI ALIYORSUNUZ, ÜZÜLÜYOR, KONUŞAN KİŞİ SÖZÜM KESİLECEK DİYE HIZLI KONUŞUYOR, ŞAŞIRIYOR, KONUŞMASI BOZULUYOR. İSTENENE İNANDIRMAK İSTENEN DAVRANIŞI GÖSTERENE PEKİŞTİREÇ VERMEK, YANLIŞ DAVRANIŞI DEĞİŞTİRENE PEKİŞTİREÇ ve DÖNÜTLERLE YARDIMCI OLMAK SÖZ KESEN PARMAK KALDIRINCA AFERİN DİYEREK ÖNCELİK VERMEK, PARMAK KALDIRANLARA DOĞRU DAVRANIŞ BU DİYEREK DÖNÜT VERMEK İSTENENİ GÜÇLENDİRMEK İSTENEN DAVRANIŞIN KOLAYLIKLA UYGULANABİLDİĞİ, İSTENEN DAVRANIŞIN ZITTININ YAPILAMADIĞI DURUMLAR DÜZENLEMEK HERKESE MUTLAKA KONUŞTUĞU GRUP TARTIŞMASI, BEYİN FIRTINASI, AKIL PLATFORMU, KARŞILIKLI SORU-CEVAP OYUNLARI GİBİ DURUMLAR OLUŞTURMAK İSTENENİ KOLAYLAŞTIRMAK
4
İSTENMEYEN (OLUMSUZ) DAVRANIŞLARIN DEĞİŞTİRİLMESİ
İSTENMEYEN DAVRANIŞLARI DEĞİŞTİRMEK İSTEYEN ÖĞRETMEN; 1. İSTENMEYEN DAVRANIŞI ve İSTENMEME NEDENİNİ APAÇIK İFADE EDER, BUNU ÖĞRENCİYE BİLDİRİR. 2. İSTENMEYEN DAVRANIŞI OBJEKTİF OLARAK GÖZLER. GÖZLEMİNİ KAYDEDER İSTENMEYEN DAVRANIŞIN NEDENLERİNİ ANLAMAYA ÇALIŞIR. 3. İSTENMEYEN DAVRANIŞIN NEDENLERİNE GÖRE, GEREKİRSE UZMANLARA DA DANIŞARAK BİR ÇÖZÜMYOLU GELİŞTİRİR ve UYGULAR
5
İSTENMEYEN (OLUMSUZ) DAVRANIŞLARI DEĞİŞTİRME STRATEJİLERİ?
SORUNU ANLAMAK İSTENMEYEN DAVRANIŞ BELİRLENİR, TANIMLANIR, YORUMLANIR ve BU BİLGİLERE GÖRE ÇÖZÜM BULUNUR. GÖRMEZDEN GELMEK TEKRARLANMA ve YAYILMA OLASILIĞI OLMAYAN İSTENMEYEN DAVRANIŞ GÖRMEZDEN GELİNİR. İSTENMEYEN DAVRANIŞ, İLGİLİ KİŞİYE, DAVRANIŞ MERKEZE ALINARAK, BEN DİLİYLE AÇIKLANIR, YİNELENMEMESİ İSTENİR. UYARMAK ÖĞRETİM PLANLARI İNCELENİR. DAHA ETKİLİ, ÖĞRENCİ MERKEZLİ, GİRİŞ-GELİŞME-SONUÇ UYGULAMALARI TAM OLARAK BELİRLENMİŞ UYGULAMALARA GEÇİLİR. ÖĞRETİMİ DEĞİŞTİRMEK ÖĞRENCİYE ÖZELLİKLERİNİ ORTAYA KOYABİLECEĞİ SORUMLULUKLAR VERİLİR. ÖĞRENCİ KENDİNİ ÖZEL HİSSEDER. UYGUN PEKİŞTİREÇLERLE DAVRANIŞLARINI DEĞİŞTİRİR. SORUMLULUK VERMEK ÖĞRENCİYLE KONUŞMAK İSTENMEYEN DAVRANIŞIN FARKLI KİŞİLER TARAFINDAN NASIL ALGILANDIĞI ORTAYA KONULUR. ORTAK ÇÖZÜM BULUNUR. ÇEVREYLE İLETİŞİM KURMAK İSTENMEYEN DAVRANIŞIN ÖZELLİĞİ GEREKTİRİYORSA; AİLE, OKUL YÖNETİMİ ve UZMANLARLA BİRLİKTE; DAVRANIŞ DEĞİŞTİRME PROGRAMI HAZIRLANIR ve UYGULANIR. AZARLAMA-KINAMA, DOĞAL GELİŞİME BIRAKMA (YAŞAYARAK ÖĞRENME) , MANTIKSAL SONUÇ KURDURMA, DAVRANIŞ SINIRLAMA, TOPLUM DIŞI BIRAKMA CEZALARINDAN UYGUN OLANI HEMEN UYGULANIR. CEZA VERMEK
6
DOSTÇA KALIN
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.