Sunuyu indir
YayınlayanOzkut Koray Değiştirilmiş 9 yıl önce
1
UEFA JIRA PANELİ DOĞRULTUSUNDA ANTRENÖR EĞİTİMİNDE YENİ DÜZENLEMELER
Hazırlayan Prof. Dr.Mustafa Ferit ACAR
3
UEFA KONVANSİYONU DOĞRULTUSUNDA ANTRENÖR EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
UEFA ANTRENÖR EĞİTİM PROGRAMININ AMACI AVRUPA ANTRENÖR EĞİTİM PROGRAMLARININ STANDART HALE GETİRİLMESİDIR. AVRUPA EĞİTİM SİSTEMLERİ İLE EĞİTİM DİPLOMALARI ARASINDA EŞİTSİZLİĞİN, ÇALIŞAN ANTRENÖRÜN SEYAHAT HÜRRİYETİNİ ENGELLEDİĞİ KESİNDİR. BELİRLİ FEDERASYONLARDA ANTRENÖRLÜK YAPABİLMEK İÇİN, BİR DİPLOMAYA SAHİP OLUNMASI İSTENİRKEN, BAZI ÜLKELERDE HENÜZ BİR EĞİTİM SİSTEMİNİN BİLE OLMADIĞI GÖZLENMEKTEDİR.
4
BU ÜLKELER UEFA ANTRENÖR EĞİTİM PROGRAMININ YAPISINDAN VE EĞİTİM DÜZEYİNDEN YARARLANMALIDIR.
STANDART BİR AVRUPA ANTRENÖR EĞİTİM PROGRAMI HER ÜLKE FEDERASYONUN TARİHİ VE GELENEKLERİ KORUNMASI KAYDIYLA FARKLI ÜLKE SİSTEMLERİ ARASINDA BİR DENGE SAĞLAMIŞ OLUR.. HER ETKİNLİĞİN TEMELİ OLAN EĞİTİMİN ÖNEMİNİN HAFİFE ALINMAMASI VE ÖZELLİKLE AVRUPALI ANTRENÖRLERE YÜKSEK KALİTE STANDARTI SAĞLAYACAK TEK TİP ANTRENÖR NORMLARININ HAZIRLANMASI KAÇINILMAZDIR.
5
EĞİTİM ÇALİŞMALARI FUTBOLCULARI NİTELİKSİZ ANTRENÖRLER TARAFINDAN ÇALIŞTIRILMAKTAN KORUR, SÖZ KONUSU ANTRENÖRLERİN ETKİNLİKLERİ FUTBOLCULARIN FİZİKİ, RUHSAL VE TEKNİK GELİŞİMLERİNİ OLUMSUZ YÖNDE ETKİLEMEKTEDİR. ANTRENÖR EĞİTİM PROGRAMI ANTRENÖRLERİN STATÜSÜNÜ VE EĞİTİMİNİ GELİŞTİRMEYİ AMAÇLAMAKTADIR. BU AÇIDAN DA ANTRENÖRLER FUTBOLUN EN ÖNEMLİ PARÇASINI OLUŞTURMAKTADIR. MODERN FUTBOL SAHADA VE SAHA DIŞINDA İYİ EĞİTİLMİŞ PROFESYONEL VE AMATÖR EĞİTİCİLERİ GEREKTİRMEKTEDİR.
6
GELECEĞİN FUTBOL KALİTESİNİN, DAHA ÇOK ANTRENÖRLERİN ELİNDE OLDUĞU TARTIŞILMAZDIR. ANTRENÖRLER FUTBOLCULARIN VE FUTBOLUN GELİŞİMİNDE BELİRLEYİCİ BİR ROL ÜSTLENMEKTEDİR. BU YÜZDEN UEFA ANTRENÖR EĞİTİM PROGRAMININ AMACI, FUTBOLUN DEĞERİNİN DEVAMLI YÜKSEK BİR SEVİYEDE KALMASI İÇİN, ANTRENÖRLERİN FUTBOLCULARININ YETENEKLERİNİ GELİŞTİREBİLMELERİNİ SAĞLAYACAK GEREKLİ DESTEĞİ VERMEKTİR.
8
GENEL DİPLOMA SINIFLAMASI
Bu konvansiyon gereğince; B Diploması A Diploması PRO Diploması ( Profesyonel Diploma ), UEFA’ ca tanınır. UEFA’ nın ve ilgili ülke federasyonunun logolarının basılı bulunduğu diplomalar hazırlanır.
9
KURALLARIN UYGULAMALARI
Bir federasyon profesyonel diploma kursunu veremezse, UEFA, bu kursu veren bir federasyonla işbirliğine gidilmesini tavsiye eder. Bazı federasyonlar Antrenör Eğitimi yapısını kurmak için UEFA’dan bir hayli destek ve rehberlik hizmetine ihtiyaç duyar. Bu federasyonlar kısa vadede yalnızca B Lisans seviyesinde eğitim verirler.
10
Bazı federasyonlar UEFA Konvansiyonuna tam uyum sağlamak için kursların seviyesini yükseltmek durumunda kalırlar. Bu federasyonlar kendi profesyonel seviye kurslarını başlatıncaya kadar yalnızca B ve A seviyesinde kurs verirler, daha küçük federasyonlar, A seviye mezunlarını profesyonel kurslara gönderebilmek için başka federasyonlarla işbirliği yapmak üzere teşvik edilirler. Bazı federasyonlar UEFA programına katılım için tamamıyla yeterli olup, katılım sonrası, daha aşağı seviyedeki Avrupalı üye federasyonlara destek verirler
11
EĞİTİM SÜRELERİ Profesyonel A B Eğitim saati(asgari ) 240 120 120
Teori % %40 %40 Pratik % %40 %40 Kulüp Deneyimi % Değerlendirmeler 6 sa sa 3 sa Her seviye arası asgari bir yıl aktif çalışma tecrübesi Her seviyede yüksek nitelikli kurs katılımcılarının seçimi için yetenek testleri
13
ÖZEL KURS PROGRAMLARI Her federasyon profesyonel futbolculara bazı şartlara uydukları taktirde özel uygulamalar yapar. Bu kurslara katılanlar profesyonel olarak en az 5 yıl futbol oynadıklarını ispatlamak durumundadırlar. İlk olarak A seviyesindeki özel kurslar UEFA konvansiyonu çatısı altında verilir. Bu tarz bir kurs açmak isteyen her federasyon önce JİRA Proje Paneline başvuracaktır. Bu tarz A seviyesi kursları B seviyesi kurslarının müfredatını ve en az 150 saatlik eğitimi de içermelidir. JİRA Proje Panelinin onayladığı modeller isteyen federasyonlarca rehber olarak kullanılabilir.
14
UEFA’NIN KURALLARININ BENİMSENMESİNDEN ÖNCE BELİRLENEN ANTRENÖRLÜK NİTELİKLERİNİN YÜKSELTİLMESİ
Sadece antrenörlük tecrübesi dolayısıyla yükseltme mümkün değildir. Yükseltme kursları mutlaka gereklidir. Federasyonlar kendi kurs organizasyonlarını yapabilirler, ancak kullanacakları yöntemler önceden JIRA Proje Paneli tarafından onaylanacaktır. Önceki sistemde bulunmayan konular belirlenmelidir. Önceki mezunları yeni modele göre yetiştirmek gereklidir. Modüllerin zaman çizelgesi yapılmalıdır. Adayların kurs boyunca özellikle uygulamalarda sürekli değerlendirilmeleri gereklidir. Katılımcılar her modüldeki eğitimleri için bir takip defteri tutacaklardır.
15
AÇILACAK KURS ADEDİ Konvansiyon miktardan ziyade nitelik ile ilgilidir. Ulusal bir federasyonun ihtiyaçları, profesyonel kulüplerin adedi ve boyutları izlenerek saptanır. Küçük federasyonlar iki yılda birden fazla Profesyonel seviye kursu ( Pro Lisans ) düzenleyemez. UEFA yıllık olarak verilen lisans adedine sınırlama getirmemektedir. Ancak federasyonlar dikkatli davranarak, ulusal ve uluslar arası pazarı antrenörlere boğmamalıdır.
16
TÜRKİYENİN İLK PRO KURSİYERLERİ
Müfit ERKASAP Atilla YÜCE Oğuz ÇETİN Muammer BİRDAL Metin TEKİN Sinan BOZKURT Ümit DAVALA Osman ÖNGEN Kamuran YAVUZ Emrah BAYRAKTAR Necat GÜRPINAR Özcan BİZATİ Çetin İŞLEGEN Taygun ERDEM Mustafa Ferit ACAR Zafer ÖZŞAHİN Coşkun SÜER Tolunay KAFKAS Ömer KANER Esat ÖZTOP Ercüment COŞKUNDERE Gökhan GEYLANİ Abdullah TANYOLAÇ
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.