Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanAla Elmas Değiştirilmiş 10 yıl önce
1
Bilgi Okuryazarlığı Bu çalışma Prof. Dr. Buket Akkoyunlu’nun “Bilgi Okuryazarlığı ve Yaşam Boyu Öğrenme” başlıklı bildirisine dayanılarak hazırlanmıştır.
2
İçinde bulunduğumuz çağın en önemli özelliklerinden biri “değişimdir”
İçinde bulunduğumuz çağın en önemli özelliklerinden biri “değişimdir”. Var olan bilgi ve teknolojiler, meslekler, iş tanımları, gereksinim duyulan beceriler, dolayısıyla gereksinim duyulan insan gücünün nitelikleri sürekli olarak değişmektedir.
3
21. Yüzyılda bilgi dünya ekonomileri için yaşamsal önem taşıyan bir kaynak, teknolojik ve bilimsel değişim için önemli bir unsurdur
4
Bilgi; yaratıcılık ve yenilik için önemli bir unsur,
öğrenme ve düşünme için temel bir kaynak, daha bilgili vatandaşlar oluşturmada bir anahtar, vatandaşların akademik yaşamlarında, iş yaşamlarında ve hatta günlük yaşamlarında daha iyi sonuçlar elde etmelerini sağlayan bir faktör, sosyo-ekonomik gelişim için de önemli bir kaynaktır.
5
Bilgi okuryazarlığı, Amerika Okul Kütüphanecileri Birliği ve Eğitim İletişimi ve Teknolojisi Birliği tarafından bilgiye ulaşma ve bilgiyi kullanma becerisi olarak tanımlanmaktadır.
6
Bilgi okuryazarı olmak, bilgiye gereksinim duyulduğunda bunu hissetmek ve gereksinim duyulan bilgiye ulaşmak, değerlendirmek ve etkili olarak kullanabilmektir.
7
Bilgi okuryazarlığı öğrenilebilen bir dizi becerilerdir
Bilgi okuryazarlığı öğrenilebilen bir dizi becerilerdir. Bu bir dizi beceri öğrenmenin kendisine yönelik, araçların kullanımı, internet üzerinden eğitim gibi, tekniklerin kullanımı, gruplarla çalışmak ve yöntemlerin kullanımı gibi belirli bir yaklaşım içerir.
8
Bilgi okuryazarı bir birey bilgiye ulaşmada farklı yollar bulunduğunu ve bunların farklı niteliklerde olduğunu bilmelidir: Basılı kitaplar Elektronik kitaplar Gazeteler Elektronik gazeteler Dergiler Elektronik dergiler Bilimsel dergiler Arama motorları Elektronik veri tabanları Ansiklopediler
9
Bilgi okuryazarı bir birey ulaşmak istediği bilgi ile ilgili sınırlamalar yapabilmeli, anahtar kelimeleri belirleyebilmelidir.
10
Bilgi okuryazarı bir birey bilgi kaynaklarının;
güvenirliğini doğruluğunu tarafsızlığını güncelliğini kapsamını sorgulayabilmelidir.
11
Bilgi okuryazarı bir birey telif hakkı ve kaynak gösterimi ile ilgili kurallara uymasını bilmelidir.
12
Bilgi okuryazarlığı yaşam boyu öğrenme ile yakından ilişkilidir.
13
Bilgi okuryazarlığı “bir dizi beceri” iken, yaşam boyu öğrenme iyi bir alışkanlıktır.
14
Günümüz bilgi toplumunda bağımsız bir şekilde yaşam boyu öğrenebilen bireyler yetiştirmek eğitimin en önemli hedefidir. Bu hedefe erişmek için vazgeçilmez olan araç ise bilgi okuryazarlığıdır.
15
Bilgi okuryazarlığı becerilerine sahip olanlar da yaşam boyu öğrenme becerilerine sahip olanlar da kendi kendini motive eder ve yönlendirir.
16
Bilgi okuryazarlığı ve yaşam boyu öğrenme birlikte kullanıldıklarında, kişisel, ailevi ve toplumsal konular bağlamındaki bireyler için sağlanan ve bireylere bir dizi kişisel seçim ve seçenek sunar.
17
Bilgi okuryazarlığı ve yaşam boyu öğrenme memnun edici bir iş bulma, elde tutma ve kariyer basamaklarında ilerleme, işle ilgili sağlıklı kararlar verme olasılıklarını artırır. Bireyin içinde yaşadığı toplumda sosyal, kültürel ve politik bağlamlarda, uzmanlık hedeflerini ve arzularını belirleme ve yerine getirmede etkili bir şekilde yer almasını sağlar.
18
Uygulama 1 Aşağıda verilen bilgi türlerinin hangi kaynaklara başvurularak elde edilebileceğini açıklayınız: Son dakika haber Güncel haber Magazin haberi İnceleme yazısı Bilimsel bilgi Bir kelimenin anlamı Bir kavramla ilgili özet bilgi Bir kavramla ilgili derinlemesine bilgi Bir yazarın biyografisi Bilimsel tez Bir deneyin yapılışı Eski basım bir kitap
19
Uygulama 2 Kaynak gösterme kurallarına uygun olarak aşağıdaki kaynakları kaynakçada gösteriniz: Yazar: Zülküf Altan Kitap: Profesyonel Öğretmenliğe Doğru, PEGEM, Yüksek Lisans Tezi: A Descriptive study of the practicum component in EFL teacher training programs in Turkey 1990 Bilkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Makale: İnternet ve eğitim. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2007/2,
20
Kaynakça Akkoyunlu, B. (2008)
Kaynakça Akkoyunlu, B. (2008). Bilgi Okuryazarlığı Ve Yaşam Boyu Öğrenme. International Educational Technology Conference. Eskişehir. Hacettepe Üniversitesi Bilgi Okuryazarlığı Programı.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.