Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI 08.05.2012 - Konya.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI 08.05.2012 - Konya."— Sunum transkripti:

1 AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI 08.05.2012 - Konya

2 BU EĞİTİMDE HEDEFLENENLER Kalite kavramları ve kalitenin gelişiminin açıklanması, Kalite kavramları ve kalitenin gelişiminin açıklanması, Kalite Yönetim Sistemi kurulmasına yönelik çalışmaların yapılması, Kalite Yönetim Sistemi kurulmasına yönelik çalışmaların yapılması, Proses yaklaşımı ve Yönetimde sistem yaklaşımı prensiplerinin Standard kapsamında anlaşılabilmesidir. Proses yaklaşımı ve Yönetimde sistem yaklaşımı prensiplerinin Standard kapsamında anlaşılabilmesidir. Kalite Yönetim Sisteminin etkinliğinin iyileştirilmesi için bilgi sağlanması, Kalite Yönetim Sisteminin etkinliğinin iyileştirilmesi için bilgi sağlanması, Kalite Prensiplerinin anlaşılmasının sağlanması, Kalite Prensiplerinin anlaşılmasının sağlanması,

3 KALİTE YAPISAL ÖZELLİKLER TAKIMININ ŞARTLARI YERİNE GETİRME DERECESİ. YAPISAL ÖZELLİKLER TAKIMININ ŞARTLARI YERİNE GETİRME DERECESİ. (TS-EN ISO 9000:2000) KULLANIMA UYGUNLUKTUR. (JURAN) KULLANIMA UYGUNLUKTUR. (JURAN) ŞARTLARA UYGUNLUKTUR. (CROSBY) ŞARTLARA UYGUNLUKTUR. (CROSBY) İHTİYAÇLARIN KARŞILANABİLME ORANIDIR. İHTİYAÇLARIN KARŞILANABİLME ORANIDIR. “ODALAR VE BORSALAR İÇİN İSE : “ODALAR VE BORSALAR İÇİN İSE : KAMU ŞARTLARINDA ÖZEL SEKTÖR STANDARTINDA ÜYE MEMNUNİYETİDİR KAMU ŞARTLARINDA ÖZEL SEKTÖR STANDARTINDA ÜYE MEMNUNİYETİDİR

4 KALİTE YÖNETİM PRENSİPLERİ 1. Müşteri (ÜYE ) odaklılık 2. Çalışanların katılımı 3. Proses yaklaşımı 4. Sürekli iyileştirme 5. Verilere dayalı karar verme yaklaşımı

5 BSO UYGULAMALARI KALİTE YOLCULUĞUMUZ KALİTE YOLCULUĞUMUZ Temel Eğitimler Temel Eğitimler Kalite sorumlusunun belirlenmesi Kalite sorumlusunun belirlenmesi Yönetim temsilcisinin belirlenmesi Yönetim temsilcisinin belirlenmesi Oda yönetimi ile yapılan çalışmalar Oda yönetimi ile yapılan çalışmalar Kalite el kitabının hazırlanması Kalite el kitabının hazırlanması

6 BSO UYGULAMALARI Organizasyon şemasının gözden geçirilmesi Organizasyon şemasının gözden geçirilmesi Personelin yetkinliklerinin belirlenmesi Personelin yetkinliklerinin belirlenmesi İş planlarının hazırlanması İş planlarının hazırlanması SWOT analizi – Durum değerlendirmesi SWOT analizi – Durum değerlendirmesi

7 BSO UYGULAMALARI Vizyon Odamıza gelen üyelerimize en iyi hizmeti sunmak, hizmeti verdikten sonra üyenin memnun kalmasını sağlamak her zaman gelişimin ve değişimin öncüsü çağdaş bir oda olmaktır. Misyon Üyelerinin ve Türk Sanayisinin 5174 sayılı kanun öncülüğünde, kurumsal bir yapı içerisinde mevcut veya gelecekteki ihtiyaçların hizmet ilkelerinden ödün vermeden kurumsal bir yapı içerisinde mevcut veya gelecekteki ihtiyaçlarını hizmet ilkelerinden ödün vermeden bilgilendirme, eğitim ve danışmanlık hizmetleri aracılığıyla karşılayıp İlimizde ve buna bağlı olarak ülkemiz ekonomisin ve sanayimizin ulusal rekabet gücünün artmasına ve ülke kalkınmasına katkıda bulunmaktır. Kalite ve Hizmet Politikamız; Balıkesir Sanayi Odası, kanun ve ilgili mevzuat ile kendisine verilmiş olan görev ve sorumluluklar çerçevesinde üye taleplerini ve beklentilerini eksiksiz, doğru ve zamanında; tarafsızlık ve güvenilirlik ilkelerine bağlı kalarak karşılamayı amaçlar. Balıkesir Sanayi Odası, kanun ve ilgili mevzuat ile kendisine verilmiş olan görev ve sorumluluklar çerçevesinde üye taleplerini ve beklentilerini eksiksiz, doğru ve zamanında; tarafsızlık ve güvenilirlik ilkelerine bağlı kalarak karşılamayı amaçlar. Öncelikle topluma ve üyelerimize yönelik verdiğimiz hizmetlerde, ekonomik ve sosyal ilişkilerden doğacak muhtemel problemleri düzeltmek, üyelerimizin menfaatlerini gözetmek, sınaî-ticari potansiyelini arttırmak amacıyla daha etkin ve hızlı çalışmaktır. Öncelikle topluma ve üyelerimize yönelik verdiğimiz hizmetlerde, ekonomik ve sosyal ilişkilerden doğacak muhtemel problemleri düzeltmek, üyelerimizin menfaatlerini gözetmek, sınaî-ticari potansiyelini arttırmak amacıyla daha etkin ve hızlı çalışmaktır. Üyelerinin memnuniyetini ön planda tutan Balıkesir Sanayi Odamız, üyelerinden gelen yeni istek ve dilekleri de dikkate alarak, günün ekonomik, sosyal koşullarına uygun ekipmanı bulundurarak sistemi ön plana çıkarmak, personelinin toplam kalite bilincini geliştirerek, aksaklıkları düzeltmek ve doğan taleplerle ilgili üyelerimize ve personelimize yönelik eğitimler düzenleyerek, sürekli gelişimini sağlamaktır.

8 BSO UYGULAMALARI SÜREÇLER -PROSESLER (Girdileri çıktılara dönüştüren birbirleriyle ilgili veya etkileşimli faaliyetler takımı.) KAYIT KAYIT HAZIRLIK HAZIRLIK ONAY ONAY EĞİTİM EĞİTİM

9 BSO UYGULAMALARI Süreçler için ; Süreçler için ; Performans kriterlerinin belirlenmesi, Performans kriterlerinin belirlenmesi, Hedeflerin belirlenmesi Hedeflerin belirlenmesi Yönetim gözden geçirmesi Yönetim gözden geçirmesi

10 BSO UYGULAMALARI MÜŞTERİ (ÜYE) MEMNUNİYETİ; Üyelere yapılan anketler Üyelere yapılan anketler Üye memnuniyeti ve Üye ihtiyaçlarının belirlenmesi yönelik Anketlerin değerlendirmesi Anketlerin değerlendirmesi Yönetim gözden geçirmenin girdisi Yönetim gözden geçirmenin girdisi

11 BSO UYGULAMALARI İÇ VE DIŞ DENETİM TSE tarafından her yıl düzenli yapılan denetimler TSE tarafından her yıl düzenli yapılan denetimler Odamız personeli tarafından yapılan iç tetkikler Odamız personeli tarafından yapılan iç tetkikler

12 BSO UYGULAMALARI SÜREKLİ İYLEŞTİRME SÜREKLİ İYLEŞTİRME Bso Önleyici Faaliyet Bso Önleyici Faaliyet Bso Düzeltici Faaliyet Bso Düzeltici Faaliyet Ortaya çıkan hataların ortadan kaldırılması,düzeltilmesi uygunsuzluklara sebep olacak durumların tespit edilmesi

13 BSO UYGULAMALARI Hedefler iyileştirme faaliyetleri diğer oda borsa kıyaslamaları Hedefler iyileştirme faaliyetleri diğer oda borsa kıyaslamaları Kocaeli Sanayi Odası ve Konya Sanayi Odasının uygulamaları Kocaeli Sanayi Odası ve Konya Sanayi Odasının uygulamaları

14 AKREDİTASYON SİSTEMİNDE 1.8. KALİTE 1. Hedefler ve Süreçlerin tanımı 2. Üst yönetimin katkısı (Yönetim kurulu ve personelin katılımı) 3. Değerlendirmeler (İç ve Dış denetim) 4. Hedefler iyileştirme faaliyetleri diğer oda borsa kıyaslamaları

15 DENETİÇİNİN TAVSİYELERİ İŞ PLANLARINIZIN VE STRATEJİK PLANLARININ BÜTÜNLÜĞÜ İŞ PLANLARINIZIN VE STRATEJİK PLANLARININ BÜTÜNLÜĞÜ AKREDİTASYON STANDARTINDA İSTENİLENLERİNİN,KALİTE SİTEMİNDEKİ UYGUN YERLERE YERLEŞTİRİLMESİ AKREDİTASYON STANDARTINDA İSTENİLENLERİNİN,KALİTE SİTEMİNDEKİ UYGUN YERLERE YERLEŞTİRİLMESİ

16 SONUÇ Kaliteli ve daha verimli hizmet ancak standardizasyon ve sürekli kaynak iyileştirilmesi (makina, teçhizat, insan, prosedür, sorumluluk ve yetkiler, iyileştirme faaliyetleri, hedefler v.b.) ile mümkün olabilir. Kaliteli ve daha verimli hizmet ancak standardizasyon ve sürekli kaynak iyileştirilmesi (makina, teçhizat, insan, prosedür, sorumluluk ve yetkiler, iyileştirme faaliyetleri, hedefler v.b.) ile mümkün olabilir. ÖNLEM AL PLANLA UYGULA KONTROL ET PUKÖ

17 TEŞEKKÜR EDERİM M. Engin Akyüz Balıkesir Sanayi Odası sanayi@bso.org.tr 266- 281 11 80


"AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI 08.05.2012 - Konya." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları