Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
RAUF DENKTAŞ LİSESİ
2
Hazırlayan: ECE ALEMDAR
3
SEÇMELİ SOSYAL ETKİNLİK DERSİ
ÇEVREMİZDEKİ YAŞLI VE İHTİYAÇ SAHİPLERİNE YARDIM ETMEK
4
GİRİŞ Yaptığım araştırmalarda, şimdiye kadar bu çalışmanın sadece sınıfta konuşularak veya bir kez huzurevine gidilerek yapıldığını gördüm. Oysa yaşlı ve ihtiyaç sahiplerini bir kez ziyaretin yeterli olmadığı, sürekli ilgi ve alaka gösterilmesi gerektiği kanaatindeyim. Bununla ilgili yapılmış bir çalışma ya da herhangi bir projeye rastlamadım . Bu noktadan hareketle “2 EKMEK 1 SÜT” projesinin hayata geçirmeye karar verdim.
5
AMAÇ Çevremizdeki ihtiyaç sahiplerine duyarlı olmayı , Yardımın bir defaya mahsus değil, her zaman olması gerektiği, Birlikte olunca küçük harçlıklarla büyük yardımlar yapılabileceğini öğrenmek.
6
SÜRE 4 ders saati, ayrıca 1 ders yılı boyunca uygulamaya devam edildi.
7
PROJE ADI İKİ EKMEK , BİR SÜT
8
KAZANIMLAR Öğrencilerin sorumluluk almasını sağlamak,
Derslerin sadece okuldan ibaret olmadığını, okul dışında da öğrenmenin önemli olduğunu, Saygısızlığın moda olduğu şu dönemde, büyüğe saygının nasıl olacağını anlamaları, Yaşlılarla konuşmayı, paylaşmayı, dertleşmeyi öğrenmeleri, İhtiyaç sahibi kişileri nasıl bulacaklarını öğrenmeleri, İhtiyaç sahibi kişilere , onları incitmeden nasıl yardım edeceklerini ,
9
Çocuklarımızı fanusta gibi yetiştiriyoruz, ama gerektiğinde alışveriş yapabilecek güvene sahip olduklarını, Çocuklarımızın gerektiğinde bir yabancının sorumluluğunu alabileceği, Çocuklarımızın kendilerine güvenmelerinin sağlanması, Başkalarına yardım etmek için büyük paralar gerekmediği, harçlıkları ile çok şey başarabileceklerini kavratmak. ”Birlikten, kuvvet doğar” sözünün ne kadar doğru olduğunu kavratmak.
10
İŞLEYİŞ Öğrencilere konunun önemi ve bu konu ile ilgili neler yapılabileceği ile ilgili bilgi verildi. Konu ile ilgili yapılacaklar hakkında beyin fırtınası yapıldı.( 1 ders saati) Çalışmamıza, seçim sonunda “2 EKMEK 1 SÜT PROJESİ “ adını verdik .(1 ders saati) Konu, okul müdürümüze tarafımdan anlatıldı ve olumlu karşılandı. Müdürümüz, kendisi de yardımcı olabileceğini söyledi.
11
Yapılan veli toplantısında projenin içeriği ve onaylayıp onaylamadıkları soruldu, genelde çok olumlu karşılandı. Hatta veliler, kendileri de yardım etmek istediklerini söylediler. Öğrencilerden, okula yakın oturan yaşlı ve ihtiyaç sahibi kişiler hakkında çevrelerinde araştırma yapmaları istendi. Gelen isimler incelendi ve bir grup öğrenci ile birlikte okul çıkışı, okulun bağlı olduğu muhtarlığa gidildi, durum anlatıldı. Muhtarımız, Selami YILMAZ’ın yardımıyla ihtiyaç sahipleri tespit edildi, adres ve telefonları alındı.
12
Ertesi gün, diğer öğrencilerle paylaşıldı ve yine okul çıkışı bir grup öğrenci ile alınan adreslere gidildi, yaşlılarımıza dersin içeriği anlatıldı. (HERGÜN OKUL ÇIKIŞI KENDİSİNİ BİRKAÇ ÖĞRENCİNİN ZİYARET EDİP, EKMEK VE BAZI GIDALAR GETİRECEĞİNİ, KENDİSİNİN İSE TEK YAPACAĞININ , O SAATTE EVDE OLUP ÖĞRENCİLERİ KARŞILAMASI VE BİR BÜYÜK OLARAK ÇOCUKLARA İYİ DAVRANMASI.)
13
Derste, isteğimizi kabul eden ve kriterlerimize uygun bulduğumuz yaşlıların seçimi yapıldı, 2 yaşlı teyze seçildi.(1 ders saati) Öğrencilerin görüşmek istediği 2 yaşlı teyze ve 2 sınıf için çekiliş yapıldı. Böylece her sınıfın bir büyükannesi oldu. Teyzelere hergün neler götürebileceğimiz konuşuldu ve karar verildi.( 1 ders saati)
14
Her 2 sınıfın teyzeye gidecekleri gün ve götüreceklerini içeren sınıf listeleri tarafımdan hazırlandı.
16
Büyükanneye gidiş –gelişlerde kesinlikle yalnız değil, grup halinde gidilmesi ve eve girilmemesi , ama her gidişte büyükannenin elinin öpülüp, hatırının alınması tembih edildi.
18
Giden öğrencinin, ertesi gün okula gelince listedeki bölümü imzalaması istendi.
Bu çalışmanın takibini, arada bir büyükanneyi ziyaret ederek ya da telefonla arayarak yapıyorum.
19
Bu arada zamanla öğrencilerde kendi aralarında bir otokontrol oluştu; o gün gidemeyecek öğrenci, diğer arkadaşı ile yer değiştiriyor, böylece hem kendi aralarında düzenleme yapıyorlar, hem de büyükannenin sorumluluğunu aldıklarını gösteriyorlar. Liste her tamamlandığında, yeni liste panoya asılıyor ve büyükanneye gidilmeye devam ediliyor.
21
Zamanla çocuklar ve büyükanne arasında güzel bir bağ oluştu, çok daha istekle gidiyorlar ve listenin dışında bütçelerine göre alışveriş yapabiliyorlar.
28
TEŞEKKÜR PROJENİN HAYATA GEÇİRİLMESİ, BAŞARI İLE YÜRÜTÜLMESİ, KÜÇÜK YARDIMLAR DÜŞÜNCESİ İLE ORTAYA ÇIKAN ÇALIŞMAMIZIN BU KADAR SES GETİRMESİNDE YARDIMCI OLAN OKUL MÜDÜRÜMÜZ SAYIN AKİF ARSLAN’A, MUHTARIMIZA, DEĞERLİ VELİLERİME, CANIM ÖĞRENCİLERİME VE HER KONUDA DESTEK VEREN ÖĞRETMEN ARKADAŞIM SAYIN ENGİN GEDİKOĞLU’NA TEŞEKKÜR EDİYORUM
29
SON SÖZ BU PROJE İLE ÖĞRENCİLERE YUKARIDAKİ TÜM KAZANIMLARI, KAZANDIRDIĞIMI DÜŞÜNÜYORUM. YILLIK PLANDAKİ BU DERSİN, HEM HAYATA GEÇİRİLMESİ, HEM DE BİR DERS YILINA YAYILMASI İLE BU TÜR YARDIMLARIN BİR KERE DEĞİL, SÜREKLİ YAPILABİLECEĞİNİ VE KÜÇÜK YARDIMLARIN BİRLEŞTİRİLDİĞİ ZAMAN NE KADAR ÖNEMLİ DEĞERLERE ULAŞTIĞINI, HEP BİRLİKTE GÖRDÜK. SİZLERLE PAYLAŞMAK İSTEDİM, ÇOK MUTLUYUM. TEŞEKKÜRLER.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.