Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ"— Sunum transkripti:

1 BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ
Yrd.doç.Dr.Nevin GÜNDÜZ

2 Öğretmenlik, devletin eğitim, öğretim ve bununla ilgili yönetim görevlerini üzerine alan özel bir ihtisas mesleğidir. Öğretmenler bu görevlerini Türk Milli Eğitimin amaçlarına ve temel ilkelerine uygun olarak ifa etmekle yükümlüdür.

3 ÖĞRETMENLİK, ÖZEL BİLGİ, BECERİ VE İLGİ İSTEYEN ÖNEMLİ BİR MESLEKTİR
ÖĞRETMENLİK, ÖZEL BİLGİ, BECERİ VE İLGİ İSTEYEN ÖNEMLİ BİR MESLEKTİR. BU NEDENLE ÖĞRETMENLİK FORMASYON DERSLERİNİ ALMAYAN HİÇ KİMSE ÖĞRETMEN OLMAMAMALIDIR......

4   10.06.2010 tarihi itibari ile Ankara İlinde toplam 1458 beden eğitimi ve spor öğretmeni var...

5 Eğitimde hedeflerle başlayıp, deneme-sınama durumları ile devam ederek dönütle bilgilendirmenin sağlandığı durağan olmayan sürecin önemli öğelerinden birisi de ÖĞRETMENDİR.

6 Öğretmenlik =Sanat ise; yetenek, sevgi, yaratıcılık, ilham Öğretmenlik=Bilim ise; bilgi ve beceri gibi nitelikler önem kazanmaktadır.

7 Öğretmenlik bir takım kişilik özellikleri ile bilgi ve beceri gerektirir.

8 Etkin bir öğretmende bulunması gereken bilgi ve beceriler (Reed and Bergman,1992):
Öğretim uzmanı Yönetici Güdüleyici Lider Danışman Çevre düzenleyici Model olmak

9 “YÖK/ Dünya Bankası Milli Eğitim Geliştirme Projesi” çerçevesinde, Sands ve ark.(1997) göre öğretmende bulunması gereken nitelikler: Alan Bilgisi Öğretme-öğrenme sürecini yönetme Öğrenci kişilik hizmetleri Kişisel ve mesleki özellikler

10 Lumkin,(1990) Beden Eğitimi Öğretmenin nitelikleri:
Konu alanı bilgisine sahip olmak Sporun bilimsel ve felsefi temellerini bilmek hareket analizi yapabilmek Organizasyon becerisine sahip olmak İletişim becerisine sahip olmak İstekli olmak Karşılıklı ilişki ve saygıyı benimsemek

11 Lumkin,(1990) Beden Eğitimi Öğretmenin nitelikleri:
Mesleki dürüstlük Etik davranışa sahip olmak Motivasyon yeteneği Sağlıklı yaşam biçimine sahip olmak Bireyin gelişim özelliklerini analiz etmek Öğretme-öğrenme sürecini örgütleyebilmek

12 Friedman (1983) ile Demirhan ve diğerlerinin(1998) öğrencilerle yapılan araştırmada saptanan nitelikler: Mesleki bilgi ve becerilerde yeterli olmak Kendini kontrol etmek Ders işlerken sportmen olmak İyi bir görüntüye sahip olmak Öğrencileri her konuda anlamak Eleştiriye açık olmak Spor yapmaya istek uyandırmak... vb

13 Bu konuda yapılmış çalışmalar;??
Cogan (1956), “ Öğrenci başarısı, öğretmen yeterliliğinin ölçütüdür”. Waller (1967), “ meslekte sosyal iç görü, sosyal ve duygusal alarak duyarlı olmayı gerektirir”. Bloom ve ark. (1976), “Değerlendirmenin, öğretme ve öğrenmenin yeniden düzenlenmesini sağladığını”. Singer (1981),“ Öğretme eylemi sanat ve bilimdir”. Koch’a göre “ öğrenme öğretme sürecinin gelişimi değerlendirmeye hizmet eder”.

14 BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENİNİN GÖREVLERİ
Beden eğitimi ders uygulamaları Spor kolu çalışmaları (Okul içi ve dışı) İzcilik faaliyetleri (Okul içi ve dışı) Okul dışı faaliyetler Beden eğitimi ders alanı olarak kullanılan yerlerin bakımı

15 Beden eğitimi ders uygulamaları
Mevsim şartlarına, yer, saha ve malzeme imkanlarına, sınıf mevcutlarına ve seviyelerine göre hazırlanmış, hareket basamaklamasına uygun hazırlanmış Yıllık Ders Planı bulunmalıdır. Her ders yılı mevcut imkanlara göre yenilenmelidir. Günlük ders planları hazırlanmalıdır (hazırlık,uygulama ve değerlendirme bölümlerini içermeli). Ders planı 19 mayıs hareketleri ile doldurulmamalı.

16 Atatürk inkılap ve ilkelerinin beden eğitimi ile ilgili hususları, milli bayramlar ile anma ve kutlama günleri öğrencilere her fırsatta anlatılmalı. Kötü havalarda salonu olmayan okullarda dersler sınıf içi eğitsel oyunları, oyun kuralları vb spor kültürünü kazandırıcı şekilde yapılmalı. Her öğretmenin o öğretim yılına ait dosyasının bulunması (yıllık plan,zümre top. Tutanakları,günlük plan,not defteri vb...).

17 Spor kulübü çalışmaları: Sınıflar, gruplar ve okullar arası spor karşılaşmaları

18 İzcilik etkinlikleri ilkokullarda gezi ve kamplar sırasında, kısa ve uzun vadeli kamp faaliyetleri yapılmalı

19 Ders alanlarının bakımı: Beden eğitimi ders alanlarının bakımı, temizliği, korunması ve kontrolleri

20 Okul dışı etkinlikleri: -Okul dışındaki gençlerin ve yetişkinlerin eğitimi,öğrencileri koruyucu doktoru olmalı,salon ve malzeme temini, okul idaresi ile iyi iletişim.

21 Öğretim sürecinde öğretmenin üstlendiği rol gereği:
Program amaçlarını dikkate alması Öğretimi planlaması Öğrenciyi tanımak, öğrenme problemlerini belirlemesi Daha kolay nasıl öğretebileceği konusunda destek sağlaması Pekiştireç, motivasyon, ve güdü sağlaması

22 1- Tutumlar: Öğretmenler, pozitif ön davranışlı olarak öğrencilerinin tümünün öğreneceğine inanan, potansiyel yeteneklerini sonuna kadar yönlendiren, samimi ve duyarlı, istekli ve enerjik, işine severek başladıklarında daha başarılı olacaklardır.

23 Öğretim sürecinde öğretmenin üstlendiği rol gereği:
Yetenekleri değerlendirmesi Zeka türlerini/ öğrenme stillerini belirlemesi Etkili öğretim yönetimini sağlamaya yönelik becerilere sahip olması gerekir.

24 2- Organizasyon: Öğretmenin öğretim sürecinde yer alan faktörleri düzenlemesidir. İki bölümde incelenir.

25 Yönetimsel organizasyon:
Derse tam vaktinde başlamak Materyalleri önceden hazırlamak Karışıklıkları en aza indirmek Öğretimi olumsuz etkileyen tüm faktörleri aza indirmek

26 Kavramsal organizasyon:
Konular arası yumuşak ve belirgin geçiş yapmak Tüm faaliyetleri bir düzen içerisinde sunmak Öğrencinin dikkatini çekmek

27 3- İletişim: Öğretmen-öğrenci ilişkisi birebir insancıl yaklaşımı olan sen-ben ilişkisidir.Etkili iletişimi sağlamak için; Öğrenciyi dinlemek Göz teması kurmak Kavramları açıkça ifade etmek Konulararası geçiş işaretlerini iyi kullanmak Vurgulamak

28 4- Yeterli içerik bilgisi ve ifade düzgünlüğü: Öğretmenin konusuna hakim, öğrencilerin anlayacağı biçimde dersini anlatması.

29 5-Dikkat çekme: Öğrencilerin derse ilgi dikkatleri, öğrenme stillerine,zeka türlerine,cinsiyetlerine vb. Uygun öğrenme aktiviteleri yoluyla çekilir. Tanıtıcı dikkat çekme (öğrencileri motive etme,hedeflerle ilgili bilgilendirme). Duyusal dikkat çekme (resim, model, şekiller vb.). Akademik dikkat çekme ( konuyla ilgili bilgilendirme, örnek ve ayrıntılara yer verme).

30 6-Geri bildirim: Öğrenciye eğitimin amaçlarına uygun davranışta bulunup bulunmadığının bildirilmesidir.Bu bildirimin sonucuna bakarak öğrencilerin eksik ve yanlışları belirlenir.bu eksikleri tamamlama ve yanlışları doğrulama işlemine ise düzeltme denir Anında sağlanır Özeldir Bilgi verir Performansa bağlıdır Pozitif duyusal etkisi vardır

31 7- Kontrol altına alma: Öğrenci öğrenme sürecinde davranışlarının izlenmesi,deneyimle artar.

32 8-Tekrar gözden geçirme: Dersin önemli noktalarının tekrarı amacıyla yapılır.
Özetleme ise, konunun tümünün özetlenmesi, yeni eski konu bağlantılarını kurmak,önemli noktaları vurgulamak amacıyla yapılır.

33 9-Soru sorma: Etkili soru sorma yeteneğine sahip bir öğretmen ;
Öğrenci düşüncelerini etkiler Öğrencinin temel becerilerini etkiler Dikkat çeker ve derse katılımlarını Sınıf içi ilişki kurmalarını sağlar

34 10- İpucu: Ya da yaptıraç, Öğrenciden istenilen davranışın yapılmasına yardımcı olur.Bireysel farklılıklar dikkate alınır.

35 11- Pekiştireç: Bir davranışın olma sıklığını arttıran uyarıcılardır
11- Pekiştireç: Bir davranışın olma sıklığını arttıran uyarıcılardır.Bireysel farklılıklar dikkate alınmalıdır.

36 12-Öğrenci katılımı: Öğrencilerin kalıcı öğrenme yaşantılarına sahip olmaları ve derse katılımlarını sağlamak için farklı öğretim tekniklerinin kullanılması gerekir.

37 13-Öğretim yöntemlerinin seçimi: Becerilerin öğreniminde öğrencilerin belirlenmiş amaçlara ulaşmasında tesis araç-gereç, öğrenci gurubu, sayısı ve seçilecek öğretim yöntemleri önemli bir yer tutmaktadır.Yöntem seçiminde fizik kapasiteye, ilgi alanına, gelişim düzeyine dikkat edilmesi gerekir.

38 Good ve Brophy (2000), öğretmenlerin amaçlara uygun farklı öğretim yöntemlerinden yararlanmaları gerektiğini belirtmiş, nedenleri ise; Programda belirtilen amaçların farklılığı Öğrencilerin öğrenme sürecindeki tercihlerinin birbirinden farklı olması Her öğretim yaklaşımının öğrencinin ilgisini farklı çekmesi Tek bir öğretim yaklaşımının tüm konulara uygun olmaması

39 Farklı öğretim yaklaşımından yararlanarak:
Öğretim zamanı etkin kullanılır. Belirlenmiş amaçlara kısa sürede ulaşılır. Sınıfta disiplin problemi azalır. Tüm öğrencinin amaçlara ulaşması sağlanır. Öğretim ilgi çekici hale getirilir. Öğrencilerin yeteneklerinin ortaya çıkması sağlanır.

40 Teşekkürler......


"BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları