Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

AB İSTİHDAM PROJELERİ ve EDWOD

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "AB İSTİHDAM PROJELERİ ve EDWOD"— Sunum transkripti:

1 AB İSTİHDAM PROJELERİ ve EDWOD

2 Erasmus+ Programme – Strategic Partnership
Dost Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi Erasmus+ Programme – Strategic Partnership 2015-TR01-KA Employment of Disadvantaged Women: Development of Skills in Finding Job and Setting up Business EDWOD

3

4 Günümüzde işsizlik ve istihdam, sonuçları açısından toplumların en önemli sorun alanlarından birini oluşturmaktadır. İçinde bulunduğumuz dönemde, dezavantajlı grupların istihdamı konusu ise uluslararası kuruluşların ve ülkelerin gündemlerine sık sık gelmektedir.

5 İstihdam sorunundan özellikle etkilenen kadın ve engelli işgücünün çalışma hayatına dahil edilmesi, toplumsal kalkınmada önemli bir etkendir. Kadın istihdamının oranı ve yapısı ülkeden ülkeye farklılık gösterse de,işgücüne katılım, ücrette eşitsizlik, çalışma koşulları, iş ve özel hayatın dengelenmesi, bakım sorumlulukları, mesleki eğitim ve işte yükselme konuları, kadınların ayrımcılıkla karşılaştıkları başlıca alanlar arasında bulunmaktadır.

6 Cinsiyet ve engeli nedeniyle çifte ayrımcılığa uğrayan engelli kadınların sosyal durumu ise ülkeden ülkeye ve bireysel koşullara göre değişmekle birlikte engelli kadınların toplum ve aile tarafından daha az desteklenme, mesleki eğitim hizmetlerinden yeterince yararlanamama, olumsuz bakış açısı gibi nedenlerle işverenlerce tercih edilmeme gibi sorunları bulunmaktadır.

7 Fiziksel, zihinsel, ruhsal ve sosyal bakımdan belli bir oranda ve devamlı bir şekilde işlev kaybı veya aksaklığı yaşayan; normal hayattaki faaliyetlerini gerektirdiği şekilde gerçekleştiremeyen kişiler olarak, engelli kadınların da normal vatandaşlar gibi iş olanaklarından, sosyal ve kültürel faaliyetlerden faydalanması en doğal haklarıdır ve bu ‘sosyal devlet’ anlayışını taşıyan ülkelerin önemli ilkelerinden biri olmuştur.

8 Bunun sağlanması, devletin yönetiminde bulunanlar başta olmak üzere, tüm ilgili resmi ve özel kuruluşların, gönüllü teşekküllerin, iş adamlarının, eğitimci ve uzmanların koordineli çalışarak ve birbirlerine destek vererek faaliyet göstermesiyle mümkün olabilmektedir.

9 Bu nedenle AB komisyonu özellikle engelli ve dezavantajlı gruplar ile ilgili döneminde yapılacak projelere büyük ölçüde önem vermekte öncelik tanımaktadır.

10 Bu düşünceden hareketle Özel Başkent Dost Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi olarak bugüne kadar Selçuk Üniversitesi, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Keçiören Belediyesi ve özellikle de Kırıkkale Üniversitesi ile işbirliği yaparak dezavantajlı kadınlar ile ilgili bir çok proje gerçekleştirdik.

11 Ayrıca bu alanda yurtdışında da Almanya, Avusturya, Macaristan, Slovenya, Slovakya, İspanya, İtalya, Romanya ve İngiltere gibi birçok ülke ile ortaklık gerçekleştirdik. Dolayısıyla yurtdışındaki ortaklarımızın dezavantajlı gruplar ile ilgili çalışmalarını yerinde görerek bu çalışmaları ülkemize nasıl adapte edebileceğimizi değerlendirme şansı bulduk.

12 Yurt dışında bu konudaki mevzuat, yapılan çalışmalar, sağlanan kolaylıklar ile ilgili farklı uygulamaları ve bakış açılarını gözlemleme fırsatı bulduk. Örnek çalışma olarak gözlemlerimiz sırasında Slovenya’da ortak proje yürüttüğümüz 1860 yılında kurulmuş bir kuru temizleme fabrikasının kural olarak çalıştırdığı personelin %80’ini kadınlardan seçtiği, çalışan kadınların % 50’sini ise engelli kadınların oluşturduğu belirlenmiştir.

13 Yine örnek bir çalışmada Graz’da üç binin üzerinde personel ile çalışan BBRZ isimli bir vakfın ağırlıklı olarak engelli veya işsiz kadınların eğitimini sağlayıp meslek edindirdikten sonra iş hayatına nasıl entegre ettiklerini gözlemledik. Farklı bir çalışmada Fransa’da kadınlar ile ilgili çalışan birçok kurum ziyaret ederek iş kurma ve iş bulma becerilerini artırma konusunda nasıl eğitim verdiklerini gözlemledik.

14 Almanya’da SBH isimli bir vakfın özellikle işini kaybetmiş veya mevcut işinde çalışma yeteneğini yitirmiş bireyleri malulen emeklilik veya işlevsizlik durumundan onları kurtarıp yeni meslekler edindirerek çalışma hayatına tekrar kazandırdıklarını müşahede ettik.

15 Özellikle bu alanla ilgili olarak Kırıkkale Üniversitesi koordinatörlüğünde daha önce yapmış olduğumuz DEVOMDA (Development of Vocational Suitability Module for Disabled Adults-Engelli Yetişkinler İçin Mesleki Uygunluk Modülü Geliştirilmesi) isimli projemizde birçok ürün hazırladık. Engelli yetişkinlerin istihdamını desteklemek amacıyla işveren ve kamu sektörü çalışanları arasında iş bağlantılarını oluşturmak bu projenin temel hedefidir.

16 DEVOMDA PROJE ÜRÜNLERİMİZ
ENGELLİ YETİŞKİNLER EL KİTABI ENGELLİ YETİŞKİNLER İÇİN EĞİTİM MODÜLLERİ ENGELLİ BİREYLER İÇİN PROFESYONEL GELİŞİM REHBERİ TEST RAPORU DEĞERLENDİRME RAPORU YAYGINLAŞTIRMA RAPORU YAYGINLAŞTIRMA PLANI DEVOMDA PROJE ÜRÜNLERİMİZ

17 DEVOMDA PROJE TOPLANTILARIMIZ

18 DEVOMDA PROJE TOPLANTILARIMIZ

19 DESYODIP (Developing Skills of Young Disabled People-Genç Engellilerin Yeteneklerinin Geliştirilmesi) Bu proje ile genç engellilerin okul hayatından sonra daha kolay bir şekilde uygun iş bulmaları ve iş hayatına alışabilmeleri için eğitimsel ve psikolojik geçişini desteklemek amaçlanmıştır. Destek servisleri engelli ve dezavantajlı gençlerin iş bulma ve yetişkin yaşama geçişine eğitim ve danışmanlık hizmeti sunmaktadır. Bu projenin ana hedefleri, genç engellilerin haklarını kazanması ve hedef grupların özel ihtiyaçlarına göre geçiş, eğiticilerinin eğitimi için bir müfredat geliştirmek ve yaymaktır.

20 DESYODİP PROJE ÜRÜNLERİMİZ
GENÇ ENGELLİ BİREYLER EL KİTABI ENGELLİLERE BECERİ EĞİTİMİ MODÜLLERİ İŞVERENLER ve ENGELLİ AİLELERİ İÇİN REHBER ÜLKE ANALİZ RAPORLARI ENGELLİLİK ve ENGELLİ İSTİHDAMINA YÖNELİK GENEL BİR BAKIŞ TEST RAPORU DEĞERLENDİRME RAPORU YAYGINLAŞTIRMA RAPORU YAYGINLAŞTIRMA PLANI DESYODİP PROJE ÜRÜNLERİMİZ

21 DESYODİP PROJE TOPLANTIMIZ

22 Daha önce yaptığımız bütün bu projelerden sonra elde ettiğimiz tecrübelerin ışığında Necmettin Erbakan Üniversitesi koordinatörlüğünde, Kırıkkale Üniversitesi, Başkent Dost Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi, Avusturya’da BBRZ Vakfı, Fransa’da CIF, Slovenya’da STORIC ortaklığı ile kapsamlı, detaylı ve daha verimli olabilecek bir uluslararası proje hazırlığı gerçekleştirdik. Bu proje Ulusal Ajans tarafından kabul edilen projeler arasında yer aldı.

23 Employment of Disadvantaged Women: Development of Skills in Finding Job and Setting up Business Dezavantajlı Kadınların İstihdamı: İş Bulma ve İş Kurma Becerilerinin Geliştirilmesi

24 EDWOD(Employment of Disadvantaged Women: Development of Skills in Finding Job and Setting up Business-Dezavantajlı Kadınların İstihdamı: İş Bulma ve İş Kurma Becerilerinin Geliştirilmesi)olarak isimlendirilen projemiz 2015 Eylül itibari ile başlamış olup 2017 Ağustos itibari ile tamamlanacaktır.

25 Şu ana kadar üçü yurt dışında olmak üzere dört toplantı gerçekleştirdik.
Proje ürünlerimiz ve faaliyetlerimizin yer aldığı 5 yıl yayında kalacak bir proje web sitesi oluşturuldu. Web sitemiz Türkçe, İngilizce, Almanca, Fransızca ve Slovence olmak üzere 5 dilde düzenlenmektedir.

26 PROJEMİZİN ÜRÜNLERİ Dezavantajlı kadınlar için ihtiyaç analizi raporu Rehber kitap Eğitim modülü Açılan kadın kulüplerinde eğitim uygulamaları Testler ve analizler Tanıtım ve yaygınlaştırma çalışmaları şeklinde gerçekleşecektir.

27 PROJEMİZ SÜRESİNCE EĞİTİMDE ve UYGULAMADA ELE ALINAN ANA KONULAR
İş aramaya nasıl başlanır? (İş bulma kurumuna kayıt, özel ajanslar, gazete ilanları, internet, aktif iş arama, arkadaş referansı) Yeteneğini ve becerilerini keşfet (Sahip olunan bilgi, kapasite ve davranışlar konusunda bireyin farkındalığını artırmak, rehberlik sağlamak) (Uygun davranışlar olmaksızın yetenekli olmak çok da anlamlı değildir)

28 PROJEMİZ SÜRESİNCE EĞİTİMDE ve UYGULAMADA ELE ALINAN ANA KONULAR
İş piyasasının sana sunduklarını keşfet (İşverene nasıl ulaşılır? İşe nasıl başvuru yapılır? Neler yapılması gerekir? İşverenler bir işçiden neler beklerler? İşçiler bir işverenden ne beklerler?) CV nasıl hazırlanır? (CV nedir? Nasıl yazılır? Nelere dikkat edilmelidir? CV nin içeriği?

29 PROJEMİZ SÜRESİNCE EĞİTİMDE ve UYGULAMADA ELE ALINAN ANA KONULAR
Niyet mektubu nasıl hazırlanır? (İşveren için kişisel niyet mektubu yazma, niyet mektubunun formatı ve içeriği) İş görüşmesine nasıl gidilir? (Firma hakkında tüm bilgileri elde etme, sorulabilecekler konusunda hazırlıklı olma, mülakat için ipuçları

30 PROJEMİZ SÜRESİNCE EĞİTİMDE ve UYGULAMADA ELE ALINAN ANA KONULAR
Etkili iletişim nasıl olur? ( İletişim nedir? İletişim türleri, iletişim engellerinin üstesinden gelmek) Nasıl iş kurulur? ( İş planlama, kaynak kullanımı, iş sahibinin kişiliği) Bilgisayar nasıl kullanılır?

31 Proje tamamlandıktan sonra ürünler, uygulama sonuçları ile görüş ve önerilerimiz projemizin bütün finansmanını sağlayan Türkiye Ulusal Ajansına bir sonuç raporu ile beraber sunulacaktır.

32 DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ


"AB İSTİHDAM PROJELERİ ve EDWOD" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları