Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÖYT KONU TEKRARI SORULAR

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÖYT KONU TEKRARI SORULAR"— Sunum transkripti:

1 ÖYT KONU TEKRARI SORULAR

2 ÖĞRENME STİLLERİ STRATEJİLERİ
SORU ÖRNEKLERİ

3 İşittiklerini hatırlar.
Sözel ifadeleri takip eder. Dinleyerek ve konuşarak öğrenir. Yukarıda hangi öğrenme stillerine sahip bireylerden söz edilmektedir Görsel İşitsel Kinestetik Dokunsal Hiperaktif

4 İnsanlar genellikle üç yoldan bilgi edinirler:
1. GÖRSEL: Görerek ve okuyarak öğrenmeyi tercih ederler. Kendi kendine okuyarak öğrenirler, grafik ve haritaları tercih ederler. 2. İŞİTSEL: İşiterek, dinleyerek ve tartışarak öğrenmeyi tercih ederler. 3. KİNESTETİK/DOKUNSAL: Öğrenecekleri şeylerle fiziksel temas kurarak, yaparak öğrenirler. (Gezme, dramatize etme)

5 Görsel öğrenme stiline sahip bireylere hitap etmek için aşağıdakilerden hangisi yapılmamalıdır?
Harita, şema, şekil ve diğer görsel araçlar kullanılmalı, Kelimeler yerine sembol, işaret ve grafikler tercih edilmeli. Bilgi ve kavramları sembol ve resimlere dönüştürülmeli Öğrenmeleri gereken materyalleri kendi planlamalı ve organize etmeli. Öğrenmeyi kolaylaştırmak için çalışma grupları oluşturulmalı ya da bir çalışma arkadaşı bulunmalı

6

7 Etkili Öğrenme Stratejileri
1. Dikkat Stratejileri 2. Tekrar Stratejileri 3. Anlamlandırmayı Artıran Stratejiler 4. Yürütücü Biliş Stratejileri 5. Duyuşsal Stratejiler

8

9 Ders çalışırken dışarıdan gelen seslerden rahatsız olan Ersin çalışmasına ara vererek pencereyi kapatmıştır. Öğrenme stratejileri düşünüldüğünde Ersin'in pencereyi kapatması aşağıdaki öğrenme stratejilerinden hangisine yönelik bir davranıştır? A) Dikkat stratejileri B) Tekrar stratejileri C) Yürütücü biliş stratejileri D) Anlamlandırmayı artırıcı stratejiler E) Duyuşsal staratejiler

10 Serap öğretmen öğrencilerine farklı konularda kararlar alırken olayları çok yönlü düşünmeleri gerektiğini, alternatif bakış açılarını değerlendirmelerini ve değişikliklere her zaman açık olmalarını böylece doğru karar alabileceklerini belirtmiştir. Serap Öğretmen bu tutumu ile öğrencilerinde baskın olarak hangi üst düzey düşünme becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır? A) Yaratıcı düşünme B) Yakınsak düşünme C) Eleştirel düşünme D) Global düşünme E) Bilimsel düşünme

11 DÜŞÜNME BİÇİMLERİ Yansıtıcı Düşünme: Öğrenci aktif olarak katıldığı eğitim ortamından kendi deneyimleriyle bilgiler edinmeli, bu bilgileri paylaşmalı ve yeni etkileşimlerine aktarmalıdır. Öğrenilenleri bu düşünme becerisi ile yeni durumlarda kullanabilmesi sağlanır. Geçmiş yaşantılardan ders çıkarma söz konusudur.  Yaratıcı Düşünme: Bireyin yeni, farklı, orijinal, özgün (sentez düzeyi), ayrıştırıcı düşünme, alternatifli düşünme ve ürünler ortaya koymasıdır. Özneldir. Hazırlık, kuluçka, aydınlanma ve değerlendirme olmak üzere 4 aşamadan oluşur. Eleştirel Düşünme: Eleştirel düşünce sorgulayan bir yaklaşımla olayları ve durumları ele alma irdeleyici bir bakış açısıyla yorum yapma ve karar verme becerilerini içerir. Gerçeği bize aktırıldığı şekliyle olduğu gibi değil, nesnel bir şekilde, akıl yürüterek algılama sürecidir.

12 DÜŞÜNME BİÇİMLERİ Analitik Düşünme: Bir bütündeki her bir parçanın analiz edilerek bütünle/sistemle ilişkilerinin incelendiği düşünce becerisidir. Metabilişsel düşünme: En kısa tanımıyla, kişinin kendi düşünme süreçlerinin farkında olması ve bu süreçleri kontrol edebilmesi anlamına gelir. Tümevarımsal Düşünme: Özelden genele akıl yürütmedir. Tümdengelimsel Düşünme: Genelden özele akıl yürütmedir. Analojik Düşünme: Bir olguyu bir olguya benzetmek aralarında çağrışım kurmak demektir. Iraksak Düşünme: Ortak düşünceden hareketle farklı düşüncelere ulaşabilmeye dayalı bir düşünme becerisidir. Yakınsak Düşünme: farklı düşüncelerin dayandığı ortak düşünceleri bulmaya dayalı düşünme becerisidir. Global Düşünme: Temeli, öğrenmeyi kolaylaştırmak için harita çizmeye dayanmaktır. Öğrenmemiz gereken bilgilerin haritalaştırılması esastır. Zihin haritaları, kavram haritaları vb. Hipotetik Düşünme: Günlük hayatta veya eğitim öğretimde karşılaşılan bir sorunu çözmek için olası çözüm yolları geliştirip bunları belirli bir düzene göre yapmayı sağlayan düşünme sürecidir. 

13 Okul rehber öğretmeni olan Ayşegül Hanım öğrencilerinin başarılı oldukları yanlarını ön plana çıkartırken başarısız yönlerini göz ardı ettiklerini, başkalarının deneyimleri üzerine düşünmediklerini fark etmiştir. Dönem içinde hazırladıkları etkinliklerde öğrencilerinin başarı ve başarısızlıkları ile bütün olduklarını kendilerini her alanda geliştirmeleri gerektiğini ve zaman zaman başkalarının deneyimlerinden de faydalanabileceklerini belirtmiştir. Üst düzey düşünme biçimleri düşünüldüğünde Ayşegül Öğretmen'in öğrencilerinde baskın olarak hangi üst düzey düşünmeyi geliştirmeyi amaçladığı söylenebilir? A) Yakınsak B) Iraksak C) Yansıtıcı D) Analitik E) Global

14 Üst düzey düşünme biçimlerinden eleştirel düşünme becerisini öğrencilerine kazandırmak isteyen Yusuf Öğretmen bu süreç sonunda öğrencilerinde gözlemek istediği davranışlardan biri aşağıdakilerden hangisi olamaz? A) Düşüncelerini açıklarken kanıt sunmaları B) Fikirlerinde kararlı olmalarını C) Süreçte objektif olmalarını D) Alternatifleri göz önüne almalarını E) Belirsizlikleri belli ölçülere kadar hoş görmelerini

15 Resim öğretmeni olan Melike Hanım, öğrencilerinden doğa resmi çizmelerini istemiştir, öğrencilerinden biri güneşin şeklinin düzgün olması için madeni para kullanarak daha düzgün çizmiştir. Durumu fark eden Melike Hanım öğrencisine "para şekil çizmek için değil, düzgün daireyi pergel yardımı ile çizmelisin." der. Yaratıcılığı engelleyen faktörler düşünüldüğünde Melike Öğretmen'in sözleri yaratıcı düşüncenin önündeki engellerden hangisine örnek oluşturur? A) Kültürel engeller B) Alışkanlıklar C) İşleve takılma D) Duygusal engeller E) Algılama engelleri

16 Nesneyi asıl bilinen işlevinin dışında kullanamamadır.
İşleve Takılma Nesneyi asıl bilinen işlevinin dışında kullanamamadır. Sobayı sadece ısınma göreviyle kullanmak yaratıcılığı sınırlandırır.

17 YÖNTEM VE TEKNİK ÖRNEK SORULAR

18 Temel yurttaşlık bilgisi öğretmeni Serkan, mecliste tartışılan bir konunun televizyon çekimlerini sınıf ortamında projeksiyonla tüm öğrencilerine izletir. Hemen ardından tartışılan olayla ilgili öğrencilerin yorumlarını ve olası çözüm yollarını ister Serkan Öğretmen'in kullandığı yöntem / teknik aşağıdakilerden hangisidir? A) Münazara B) Örnek olay C) Brifing D) Sempozyum E) Görüş geliştirme

19 Tartışma, örnek olay ve problem çözme yöntemlerinin, öğrenciler bakımından en önemli yararı aşağıdakilerden hangisidir? A) Öğrencilerin, kendi aralarında kurmuş oldukları iletişim sayesinde birbirlerinin bilgi ve deneyiminden yararlanmalarına olanak sağlaması B) Öğrenciler arasında bir yarışma ortamı yaratarak daha üst düzeyde bilgi ve becerilerin çok hızlı biçimde kazanılmasını sağlaması C) Başarılı öğrencilerin, başarısız öğrencilerin bilgilerini geliştirmesi için danışmanlık yapma fırsatı vermesi D) Tüm öğrencilerin, belirli bir konu veya problemle meşgul olmalarını sağlayarak sınıfta düzen oluşturması E) Dersin daha kısa zamanda ve daha az maliyetle yürütülmesine olanak tanıması

20 Günümüzde öğretmenleri en çok zorlayan konulardan biri de öğrenmeye hazırbulunuşluk düzeyleri birbirinden farklı olan ayrıca çeşitli ilgi ve ihtiyaçlarla okula gelen öğrencilere etkili bir biçimde ulaşabilmektir. Öğrenciler arasında böylesi farklılıkların belirginleştiği ve yaygınlaştığı bir ortamda, öğretmenlerin aşağıdaki yöntem veya tekniklerden hangisini kullanması daha etkili öğrenme yaşantılarına olanak sağlar? A) Konuşma halkası B) Bireyselleştirilmiş öğretim C) Soru - cevap D) Drama E) örnek olay

21 Bir dersin her zaman ve her yerde geçerli objektif bir öğretim yöntemi yoktur. Farklı dersler için farklı yöntemler kullanılabilir, öğretmen kendi kişisel çabaları ve duyarlılığı ile ders ve öğrenci özelliklerine göre sınıfı için en uygun öğretim yöntemlerini seçip uygulamalıdır. Öğretmenin kullanacağı öğretim yöntemini seçerken öncelikli olarak aşağıdaki özelliklerden hangisini dikkate alması gerekir? A) Öğrenci grubunun büyüklüğü B) Dersin ve konunun özelliği C) Zaman ve fiziksel olanaklar D) Kazandırılmak istenen hedef ve davranışlar E) Öğretmenin yönteme yatkınlığı

22 Genelde becerilerin kazandırılmasında kullanılan, öğretmen merkezli olarak başlayıp, sonra da öğrenci merkezli hâle dönüşen, kazandırılacak becerinin aşamalarının bir akış çizelgesinde gösterilmesini gerektiren öğretim yöntemi / tekniği aşağıdakilerden hangisidir? A) Örnek olay B) Gösterip yaptırma C) Gözlem D) Dramatizasyon E) Proje

23 Aşağıdakilerden hangisi tartışma yönteminin yararları arasında değildir? A) Eleştirel düşünme becerisi gelişir. B) Etkili dinleme ve konuşma becerileri gelişir. C) Demokratik düşünme ve yaşam tarzını öğrenir. D) Birilerinin deneyimlerinden yararlanma olanağı sunar. E) Bilimsel yöntemin basamakları öğrenilir.

24 • Bir dersin hedeflerine ulaşmak için belirlenen, yöntem seçimine yön veren genel yaklaşımdır.
• Bir ünitenin ya da konunun işlenişinde takip edilen sistemli yoldur. • öğretim yönteminin bir ders etkinliğinde yapılan uygulamasıdır. Yukarıda verilen tanımlar sırası ile aşağıdaki kavramlardan hangilerine aittir? A) Strateji - Yöntem – Teknik B) Yöntem - Teknik - Strateji C) Teknik - Yöntem – Strateji D) Yöntem - Strateji - Teknik E) Teknik - Strateji – Yöntem

25 Gösterip-yaptırma yöntemi, öğretmenin öğrencilerin önünde bir şeyin nasıl yapılacağını göstermesi veya bir prensibi açıklamak üzere yaptığı deneyleri içeren bir yöntemdir. Bu yöntemde etkinliği önce öğretmenin kendisi yapar, sonra gösterildiği şekliyle öğrencilerden yapmaları istenir. Aşağıdakilerden hangisi gösterip-yaptırma yönteminin faydalarından biri değildir? A) Öğrenciler hem görerek hem de duyarak öğrenme olanağı bulurlar. B) Öğrenciler bir deneyin veya olayın oluşumu hakkında birinci elden bilgi ve deneyim kazanırlar. C) Gösteri sırasında öğrencilerin ilgi ve dikkat düzeyleri en yüksek düzeydedir. D) Öğrenciler üst düzey zihinsel beceriler ve tutumlar geliştirirler. E) Özellikle devinişsel (psiko-motor) becerilerin öğretilmesinde etkili bir yöntemdir.

26 Sınıf içi öğrenme öğretme süreçlerinde anlatım yöntemini kullanan bir öğretmenin bu yöntemi aşağıdaki durumlardan hangisi için kullanması uygun olmaz? A) Dersin giriş bölümünde dikkat çekmek için B) Öğrencilere neden-sonuç ilişkileri kurma becerileri kazandırmak için C) Kısa zamanda çok sayıda olgusal bilgiyi aktarmak için D) Kavramların temel özelliklerini aktarmada E) Sonuç bölümünde özetleme yapmak için

27

28 - Kaynak kişilerden ve dinleyiciler arasından seçilenlerden oluşan iki grup vardır.
- Dinleyicilerden oluşturulan grup kaynak kişilere uygun soruları sorarak sürece katkıda bulunurlar. Yukarıda temel özellikleri verilen teknik aşağıdakilerden hangisidir? A) Forum B) Panel C) Kollegyum D) Sempozyum E) Konferans

29 - Öğrencilerin öğrenemedikleri konularda bir bilenden bireysel yardım almalarını sağlar.
- Öğrencinin anlamakta güçlük çektiği kısımlara ilişkin verilen bireysel öğretim etkinliklerini içerir. Yukarıda temel özellikleri verilen öğretim tekniği aşağıdakilerden hangisidir? A) Tutor destekli öğretim B) Ev ödevi C) Benzetim D) Forum E) Drama

30 Öğrencilerin bir probleme farklı çözümler üretmeleri için etkili kullanılan yöntem / tekniklerden birisi de beyin fırtınasıdır. Aşağıdakilerden hangisi beyin fırtınası tekniği için doğru bir ifade değildir? A) Beyin fırtınası, öğrencilerin fikirlerine sınırlama getirmeden yürütülen öğrenci merkezli bir uygulamadır. B) Beyin fırtınası bir probleme yaratıcı çözümler bulmak amacıyla bireylerin ilk aklına gelen önerilerini tek cümleyle sundukları öğretim tekniğidir C) Beyin fırtınası öğrencilerin üretken düşünme becerilerini geliştirmek için yürütülen bir öğretim tekniğidir. D) Beyin fırtınası demokratik, keyifli ve esprili bir atmosferde yürütülen bir öğretim biçimidir. E) Beyin fırtınası bir olay ya da olgunun nedenlerini ve sonuçlarını ortaya koymak üzere katılımcıların görüşlerini söylemesidir.

31 Aşağıdakilerden hangisi Bilgisayar Destekli Öğretimin Yararlarından değildir?
Öğrenci Performansının İzlenebilmesi olanağı verir Zamandan ve Ortamdan Bağımsızlık söz konusudur Öğrenme Hızı artar Yaparak Yaşayarak Öğrenme Söz konusudur Öğretim Etkinliklerinin Çeşitliliği söz konusudur

32 Aşağıdakilerden hangisi 6 şapka tekniğinin yararlarından birisi olamaz?
Yaratıcı düşüncelerin ortaya çıkmasını sağlar. Çok yönlü düşünmeyi sağlar. Öğrencilerin etkin katılımını ve etkin öğrenmelerini sağlar. Öğrenciye kendi öz düşüncesini savunma şansı verir Tartışmalardan kaçınmayı sağlar.

33 Aşağıdakilerden hangisi soru-cevap yöntemini kullanan bir öğretmenin dikkat etmesi gerekenlerden biri değildir? A) Öğrencilerin üst düzey düşünmelerini sağlayacak sorular hazırlama B) Bilişsel alanın her basamağından sorular sorma C) Dersin etkili olup olmadığını sorularla kontrol etme D) Öğrencilerin geçme notunu belirlerken kullanma E) Öğrencinin seviyesine göre soruların düzeyini ayarlama

34 Aşağıdakilerden hangisi bireysel çalışma yöntemi için söylenemez?
Araştırma yoluyla öğretim sürecinde ve tam öğrenme modelinde etkili olarak kullanılır. Her öğrenci öğrenme sürecini kendine göre düzenler. Sosyalleşme, sorumluluk alma ve paylaşma gibi duyuşsal alan öğrenmeleri için etkili bir yöntemdir. Her öğrenci kendi öğrenmesinden sorumludur. Her öğrenci öğrenmesini kendi hızında gerçekleştirir.

35 Trafikte uygulanan kural ihlallerini sınıfa getirip bunlarla ilgili çözüm yolları bulmayı amaçlayan 3. sınıf öğretmeni Alper Bey, öğrencilerinin fikirlerini öğrenmek için beyin fırtınası tekniğinden yararlanmak istemektedir. Buradan hareketle öğrencilerinden konuyla ilgili görüşlerini alan Alper öğretmen, Mehmet ve Betül'ün cevaplarını çok beğenmiş ve bunları sınıf içerisinde örnek göstermiştir. Yukarıdaki bilgilerden hareketle Alper Öğretmen'in beyin fırtınası tekniğini uygularken yaptığı hata aşağıdakilerden hangisidir? A) Öğrencilerin bilişsel gelişim düzeyinin bu tekniğin uygulanması için yeterli olup olmadığına dikkat etmemiştir. B) Bazı öğrencilerin verdiği cevapları sınıftaki diğer öğrencilere örnek göstermiştir. C) Teknik bir konu olduğu için bu konu hakkında yeterli bilgi sahibi değildir. D) Düşünceleri değerlendirmeden sürekli çözüm önerileri istemiştir. E) Öğrenciler için ilgi çekici olmayan bir konu seçmiştir.

36 Türkçe dersinde "Reklamlarda verilen mesajları sorgular
Türkçe dersinde "Reklamlarda verilen mesajları sorgular." şeklindeki bir kazanım için sınıfta örnek bir reklam gösteren Bekir Öğretmen, reklamda verilen mesajın ne olduğunu öğrencilerine kavratmaya çalışmaktadır, öğrencilerin karşılıklı görüşler ortaya koyduğu derste "öğretmen-öğrenci" ve "öğrenci-öğrenci" etkileşimi üst düzeye çıkmıştır. Dersin sonunda da konuyu özetleyerek dersi bitirmiştir. Yukarıdaki örnekte Bekir Öğretmen'in kullandığı öğretim yöntemleri hangi seçenekte doğru bir sırayla verilmiştir? A) Örnek olay - Tartışma – Anlatım B) Örnek olay - Anlatım - Tartışma C) Anlatım - Tartışma-Anlatım D) Gösteri - Tartışma - Örnek olay E) Gösteri - Örnek olay – Anlatım

37 Bir gün Osman Öğretmen öğrencilerine “ Fakültemizde nitelikli bir eğitim yapılamıyor. Bunun nedenleri neler olabilir? “ şeklinde soru sorarak, öğrencilerinin sorunu analiz etmelerini ve olayın ana ve alt nedenlerini belirlemelerini istemiş ve öğrenci tespitlerini rektöre taşıyarak çözüm üreteceğini söylemiştir. Yukarıda bahsedilen durum için en uygun teknik aşağıdakilerden hangisi olabilir? A) Kartopu B) Kavram Haritası C) Balık Kılçığı D) Çalışma yaprağı E) Kavram karikatürü

38 Aşağıdakilerden hangisi vızıltı 22 öğretim tekniği ile ilgili doğru bir açıklamadır?
A) 2 öğrencinin bir konuyu 22 dakika tartışması B) 22 öğrencinin bir konuyu 22 dakika tartışması C) 2 öğrencinin konuyu 2'şer dakika tartışması D) 2 öğrencinin konuyu 2 dakika tartışması E) 22 öğrencinin konuyu 2 dakika tartışması

39 Öğretmen, sınıfta sıkça karşılaşılan "biri konuşurken diğerinin sözünü kesme" sorunuyla ilgili olarak öğrencilerini önce tek başlarına düşünüp, sonra iki. daha sonra dört, en sonda sekizer kişilik gruplar halinde tartışmalarını istemiştir. En son grupta ulaşılan sonuçların ise sınıfta sunulmasını sağlamıştır. Buna göre öğretmenin problemin çözümü için uyguladığı öğretim tekniği aşağıdakilerden hangisidir? A) Beyin fırtınası B) İstasyon C) Kartopu D) Münazara E) Çember

40 PLANLAMA SORU ÖRNEKLERİ

41 Aşağıdakilerden hangisi program ve planlar arasındaki farklardan değildir?
Program resmi boyut, planlar uygulamadaki boyuttur. Programını bakanlık, planları ise öğretmenler hazırlar. Program çerçeve, planlar ise esneklik ilkesine göre olur. Programda ayrıntı yoktur, plan ayrıntılıdır Her ikisinde de kısa , orta ve uzun vade söz konusudur

42 Aşağıdakilerden hangisi plânlı çalışmanın yararları arasında gösterilemez?
Eğitim-öğretim etkinliğinde düşünceye açıklık kazandırır. Öğretmenin eğitim-öğretimde neyi, niçin ve nasıl yapacağını düşünmesini sağlayarak verimini arttırır. Öğrencilerin bilgi ve beceri düzeyleri dikkate alınarak ne zaman ve hangi süreler içinde işleneceğinin düzenlenmesini sağlar. Öğretmenin yetkisini arttırır Eğitim-öğretimin değerlendirilmesinin güvenilir olmasını sağlar.

43 Melek öğretmen sınıfa elinde barometre ile girerek bu aracı öğrencilerin önüne bırakmış ve incelemelerini istemiştir. Sonra da "Bunun ne olduğunu ve nerede kullandığımızı bilen var mı?" sorusunu sorarak derse başlamıştır. Yukarıdaki açıklamada öğretmen aşağıdakilerden hangisini yapmayı amaçlamıştır? A) Dikkat çekme B) Güdüleme C) Gözden geçirme D) İpucu verme E) Düzeltme

44 BU ANKET 4 PUAN KAZANDIRIYOR

45 BAŞARILAR DİLERİM


"ÖYT KONU TEKRARI SORULAR" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları