Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanEbru Özek Değiştirilmiş 6 yıl önce
1
Pedagoji ve Androgoji Öğreniminde Farklı Yöntemler Yeni Vizyon ve Teknikler
Malatya
2
Sunum Haritası: ERASMUS PLUS (+) PROGRAMI NEDİR ? ULUSAL AJANS
PROJEMİZİN ÖZET BİLGİLERİ VE AKIŞ YAPISI PEDAGOJİ VE ANDROGOJİ YAKLAŞIMI PEDAGOJİ VE ANDROGOJİ’DE KULLANILAN YENİ YÖNTEMLER Pedagoji ve Androgoji Öğreniminde Farklı Yöntemler: Yeni Vizyon ve Teknikler
3
ERASMUS + PROGRAMI NEDİR ?
Erasmus + Programı, Organizasyon ve içeriği Avrupa Birliği'ne üye ülkelerin sorumluluğunda olan ve AB'ne üye ve aday ülkelerin eğitim, gençlik ve spor alanındaki politikalarını desteklemek ve geliştirmek için yürütülen bir programdır. Pedagoji ve Androgoji Öğreniminde Farklı Yöntemler: Yeni Vizyon ve Teknikler
4
ERASMUS + PROGRAMI NEDİR ?
Avrupa Birliği tarafından eğitim ve gençlik alanında yılları arasında uygulanmış olan Hayat boyu Öğrenme ve Gençlik Programlarının yerine uygulanmaya başlayan yeni programdır. Ağırlıklı olarak proje faaliyetlerine dayanmakla birlikte bireysel faaliyetleri de içermektedir. Pedagoji ve Androgoji Öğreniminde Farklı Yöntemler: Yeni Vizyon ve Teknikler
5
ERASMUS + PROGRAMI NEDİR ?
Erasmus+ Programı ile kişilere, yaş ve eğitim geçmişlerine bakılmaksızın yeni beceriler kazandırılması, onların kişisel gelişimlerinin güçlendirilmesi ve istihdam olanaklarının arttırılması amaçlanmaktadır. Erasmus+ Programının faaliyet alanlarından biri olan Okul Eğitimi Personel Hareketliliği ise okullardaki öğretmenler için belirli bir süre ile bir AB devletinde mesleki eğitim faaliyetlerinde bulunmaları için mali kaynak sağlayan bir programdır. Pedagoji ve Androgoji Öğreniminde Farklı Yöntemler: Yeni Vizyon ve Teknikler
6
ERASMUS + PROGRAMI NEDİR ?
Erasmus+ Programı KA1 mali desteği, yurtdışında planlanmış bir eğitim faaliyetine katılacak olan kişilerin bulundukları ülkeden gidecekleri ülkeye yapacakları seyahat, konaklama ve yeme-içme giderlerine katkı sağlamaktadır. Kısacası bu destek, hareketlilik faaliyetine katılan bir kişinin, kişisel harcamaları haricindeki giderlerini büyük ölçüde karşılamaktadır. Tüm Erasmus+ programlarını hakkında; web adresinden ulaşabilirsiniz. Pedagoji ve Androgoji Öğreniminde Farklı Yöntemler: Yeni Vizyon ve Teknikler
7
ULUSAL AJANS Katılımcı ülkelerin AB Eğitim ve Gençlik Programlarından yararlanmasını sağlamak amacıyla her ülke kendi içinde ilgili taraflar ile işbirliği içinde programlardan yararlanma faaliyetlerini organize ve koordine etmek için bir uygulama birimi (Ulusal Ajans) oluşturmuştur. 1 Nisan 2004 tarihinde programlara katılmaya hak kazanan ülkemiz Ulusal Ajans’ı ise ilk önce Devlet Planlama Teşkilatına Bağlı olarak “Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı” kısaca “Ulusal Ajans” ismi ile 2003 yılının Ağustos ayı içerisinde kurulmuş, 2011 yılından itibaren ise Avrupa Birliği Bakanlığı’na bağlanmıştır. Mali özerkliği bulunan kurumda 150’den fazlası uzman ve uzman yardımcısı olmak üzere toplam 200 kadar çalışan bulunmaktadır. Pedagoji ve Androgoji Öğreniminde Farklı Yöntemler: Yeni Vizyon ve Teknikler
8
ULUSAL AJANS Ulusal Ajans; temel olarak Avrupa Birliği’nin eğitim ve gençlik programlarını ülke içinde duyurma, bu programlara katılım çalışmalarını koordine etme, yürütme ve izleme, Avrupa Komisyonuna rapor halinde sunma, program uygulamaları hakkında Avrupa Komisyonu ile gerekli görüşmeleri yapma ve uygulama sözleşmelerini imzalama görevlerini üstlenmektedir. İletişim Bilgileri Adres: Mevlana Bulvarı No: Balgat-Çankaya/ANKARA Tel: Web: E-Posta: Pedagoji ve Androgoji Öğreniminde Farklı Yöntemler: Yeni Vizyon ve Teknikler
9
ULUSAL AJANS Ulusal Ajans’ın tüm çalışmalarına adersinden ulaşabilirsiniz. Pedagoji ve Androgoji Öğreniminde Farklı Yöntemler: Yeni Vizyon ve Teknikler
10
PROJEMİZİN ÖZET BİLGİLERİ VE AKIŞ YAPISI
Projenin Türü : Erasmus + KA1 – Okul Eğitimi Personel Hareketliliği Projenin Adı Pedagoji ve Androgoji Öğreniminde Farklı Yöntemler: Yeni Vizyon ve Teknikler Proje Sahibi Kurum Malatya Yeşilyurt Orgeneral Eşref Bitlis Anadolu Lisesi Proje Numarası TR01-KA Toplam Katılımcı Sayısı 10 Katılımcı Profili Okul Yöneticisi, Öğretmen Eğitim Veren Kurslar Associação Educativa Nacional de Inclusão e Inovação nas Escolas- AENIE Vidigueira / Portekiz Eğitim Tarihi 17-26 Temmuz 2016 Pedagoji ve Androgoji Öğreniminde Farklı Yöntemler: Yeni Vizyon ve Teknikler
11
PROJEMİZİN ÖZET BİLGİLERİ VE AKIŞ YAPISI
Projenin Süresi : Proje Uygulama Alanları Okul Yönetimi, Fizik, Kimya, Biyoloji, Almanca, Matematik, İngilizce Proje Bilişim Ortamları Okul Web Sayfası, Proje Blog sayfası, Proje tanıtım cd, Sosyal Medya Araçları, Proje Basılı Materyaller Ders içi uygulama materyalleri, Okul Panosu, Tanıtım Broşürleri, Okul Dergisi, Afişler, Not Defterleri Projenin uygulanacağı düzey Ortaöğretim düzeyi tüm sınıf düzeyleri, Okul Öğretmenleri, Okul velileri, İl ve ilçe bazında ortaöğretim okulları Pedagoji ve Androgoji Öğreniminde Farklı Yöntemler: Yeni Vizyon ve Teknikler
12
PEDAGOJİ VE ANDROGOJİ YAKLAŞIMI
Bir ülkenin geleceği adına en önemli noktalardan birini teşkil eden çocuklar, bir ülkenin gelecekte kalkınabilmesi ve gelişebilmesi adına oldukça önemlidir. Ülke ve toplum geleceği adına bu denli bir öneme sahip olan çocukların, toplum içerisinde ruhsal, fiziksel ve de duygusal durumları incelenmektedir. Pedagoji bilimi de bu durumdan doğmuş olan bir bilim dalıdır. Pedagoji bilimi, çocukların duygusal, zihinsel ve de sosyal gelişimlerini inceleyerek ruh sağlığı hakkında bilgiler edinmeye çalışan bir bilimdir. Pedagoji ve Androgoji Öğreniminde Farklı Yöntemler: Yeni Vizyon ve Teknikler
13
PEDAGOJİ VE ANDROGOJİ YAKLAŞIMI
Pedagoji bilim dalında uzmanlaşmış yani bu bilim dalıyla ilgilenen kişilere ise “pedagog” adı verilmektedir. Bakıldığında pedagojinin gelecek adına oldukça önemli etkileri bulunmaktadır. Bunun nedeni ise, bu bilim dalının çocukları ruhsal yönden inceleyerek onların tolum geleceği adına ruhsal açıdan sağlıklı bireyler yetiştirilmesine olanak sağlamasıdır. Doğumdan itibaren öncelikle ailede başlayan çocuk eğitimi, ülke devletleri açısından da büyük önem taşır. Bu nedenle ailenin yanında devletler de çocukların yetiştirilmesine katkılar sağlamaktadır. Ruhsal açıdan kaliteli bireylerin yetişmesi, ülke ve toplum geleceği açısından pedagoji bilimine oldukça sık başvurulması anlamına da gelmektedir. Pedagoji ve Androgoji Öğreniminde Farklı Yöntemler: Yeni Vizyon ve Teknikler
14
PEDAGOJİ VE ANDROGOJİ YAKLAŞIMI
ANDROGOJİ Androgoji sözcük olarak Yunan Andros, “Yetişkin Adam”, “önce ben” teriminden türetilmiştir. Şu anda tam gelişim sürecinde insan bilimleri içinde yeni bir alandır. Günümüzde insanlığın genel hedefi; süreç içinde özgürleşme yeteneklerini geliştirme, insan potansiyelini tam olarak gerçekleştirme, formal eğitimi katı ilkelerden uzakta ve kendi öğrenimindeki süreçte bireyselliğin özgürleşmesi doğrultusunda yayılıyor. Bu süreçte bireyler pasif duruma değil aktif konuma gelmektedir. Pedagoji ve Androgoji Öğreniminde Farklı Yöntemler: Yeni Vizyon ve Teknikler
15
PEDAGOJİ VE ANDROGOJİ YAKLAŞIMI
ANDROGOJİ Androgojik fikirlerin ve kavramların kökenlerini fazlasıyla etkileyen “ön androgoji dönemi” araştırmacı psikolog, filozof ve eğitimci Jhon Dewey‟ dir. Deneysel ve pragmatik öğrenim kavramları uzun zaman boyunca ABD ve diğer ülkelerde eğitim gelişmelerini etkiledi ve yetişkin öğreniminde temel androgojik varsayımları öngördü (Ada, Baysal, 2013, s.33). Pedagoji ve Androgoji Öğreniminde Farklı Yöntemler: Yeni Vizyon ve Teknikler
16
PEDAGOJİ VE ANDROGOJİ YAKLAŞIMI
Androgojik Açıdan Yetişkin Öğreniminin Temel ilkeleri Bu temel ilkeler, öğrenen yetişkinin kişiliği, öğrenilen konunun durumu, öğrenilen durumun kişiye gelecekte sağlayacağı yarar ve benzeri durumlardan kaynaklanmaktadır. Pedagoji ve Androgoji Öğreniminde Farklı Yöntemler: Yeni Vizyon ve Teknikler
17
PEDAGOJİ VE ANDROGOJİ YAKLAŞIMI
Kendi kendini yöneterek öğrenme hakimiyeti: Yetişkin öğrenenler için öğrenmenin ana şartı budur; Pedagoji ve Androgoji Öğreniminde Farklı Yöntemler: Yeni Vizyon ve Teknikler
18
PEDAGOJİ VE ANDROGOJİ YAKLAŞIMI
Kooperatif aktiviteler: Planlamada, gerçekleştirmede, öğrenme sürecinde değerlendirmede ve düzeltmede öğretmenle ve diğer öğrenenlerle yetişkin öğrenenlerin ortak çalışması; Pedagoji ve Androgoji Öğreniminde Farklı Yöntemler: Yeni Vizyon ve Teknikler
19
PEDAGOJİ VE ANDROGOJİ YAKLAŞIMI
Ampirik öğrenme: Öğrenenin hayat tecrübesi (sosyal, mesleki, ailevi) kendi öğreniminde ve diğerlerinin öğreniminde bir kaynak olarak kullanılır; Pedagoji ve Androgoji Öğreniminde Farklı Yöntemler: Yeni Vizyon ve Teknikler
20
PEDAGOJİ VE ANDROGOJİ YAKLAŞIMI
Öğrenmenin bireyselleşmesi; Her öğrenen, öğretmen ve bazen de diğer öğrenenlerle işbirliğinde, somut hedeflerin başarılmasını amaçlayan ve belirli eğitimsel ihtiyaçların tatminine yönelik, önceki eğitim ve her öğrenenin psikolojik ve bilişsel özelliklerini dikkate alarak bireysel bir öğrenme programı yaratır; Pedagoji ve Androgoji Öğreniminde Farklı Yöntemler: Yeni Vizyon ve Teknikler
21
PEDAGOJİ VE ANDROGOJİ YAKLAŞIMI
Sistematik öğrenme; Hedeflerin, içeriklerin, metotların ve öğrenme yöntemlerinin uygunluğu ve öğrenme sonuçları değerlendirmesi; Pedagoji ve Androgoji Öğreniminde Farklı Yöntemler: Yeni Vizyon ve Teknikler
22
PEDAGOJİ VE ANDROGOJİ YAKLAŞIMI
Bağlamsal öğrenme Bir yetişkinin öğrenimi kendisinin antroposferi bağlamında organize edilmelidir. Örneğin; birey için hayati önemdeki somut hedefler amaçlanmak zorundadır ve 13 mesleki, sosyal ve ailevi aktivitelerle zaman, mekan ve yetişkin hayatının günlük faktörleriyle uyumlu olmak zorundadır. Pedagoji ve Androgoji Öğreniminde Farklı Yöntemler: Yeni Vizyon ve Teknikler
23
PEDAGOJİ VE ANDROGOJİ YAKLAŞIMI
Öğrenme sonuçlarının gerçekleştirilmesi; Öğrenme yoluyla kazanılan bilgi, yetenek ve meziyetlerin doğrudan gerçek hayata uygulanması; Seçici öğrenim: Öğrenen hedeflerde, içeriklerde, formlarda, metotlarda, kaynaklarda, yöntemlerde, şartlarda, zamanda, mekânda, değerlendirme prosedüründe ve öğretmende seçme özgürlüğüne sahiptir. Pedagoji ve Androgoji Öğreniminde Farklı Yöntemler: Yeni Vizyon ve Teknikler
24
PEDAGOJİ VE ANDROGOJİ YAKLAŞIMI
Eğitim ihtiyaçlarının gelişmesi; Öğrenim sonuçlarının değerlendirilmesi öğrenilen konuları gerçek uzmanlık seviyesinin ortaya çıkmasında ve yetersiz öğrenilen konuların belirlenmesiyle oluşur. Fakat öğrenme amaçlarının kazanılması için gereklidir. Öğrenme süreci yani eğitim ihtiyaçlarının oluşmasında katkı sağlar ve öğreneni hayat boyu öğrenmeyi sürdürmeye cesaretlendirir; Pedagoji ve Androgoji Öğreniminde Farklı Yöntemler: Yeni Vizyon ve Teknikler
25
PEDAGOJİ VE ANDROGOJİ YAKLAŞIMI
Öğrenme bilinci; Bu hem öğrenenin hem de öğretmenin öğrenme sürecindeki tüm elementlere ve prosedürlere karşı bilinçli yaklaşımı ve tüm aktivitelerine karşı farkındalık demektir (Zmeyov,1998, akt. Ada, Baysal, 2013, s.37-38). Pedagoji ve Androgoji Öğreniminde Farklı Yöntemler: Yeni Vizyon ve Teknikler
26
Yetişkinlerde Öğrenme İlkeleri
Yetişkinler günlük yaşamda karşılaştıkları problemlere çözüm olacak özel alanlarda eğitim almak isterler. Bu yüzden onlar için eğitim materyallerinin bu problem durumuna yönelik olması önemlidir. Yetişkin eğitimine uygun bir eğitim ortamı yaratmak için beş aşamalı bir model vardır. Knowles‟in beş aşamalı olarak geliştirdiği model; Pedagoji ve Androgoji Öğreniminde Farklı Yöntemler: Yeni Vizyon ve Teknikler
27
Yetişkinlerde Öğrenme İlkeleri
Yetişkin eğiticinin öğreneni anlaması Öğrenme ihtiyaçlarının belirlenmesi Uygun öğrenme stratejilerinin seçimi ve uygulaması Öğrenme için gerekli kaynakların tanımlanması ve betimlenmesi Öğrenme sonuçlarının değerlendirilmesidir (Yetişkin eğitimi kılavuzu, 2008,s.27). Pedagoji ve Androgoji Öğreniminde Farklı Yöntemler: Yeni Vizyon ve Teknikler
28
Yetişkin Nasıl Öğrenir?
İhtiyaçları doğrultusunda ve öğrenmeye hazır olduğunda öğrenir, Hemen ya da kısa sürede uygulayabileceği bilgi ve becerileri öğrenmek ister, Grup etkileşiminden hoşlanır, Öğrenme sürecine etkin bir şekilde katılmak, deneyimlerini paylaşmak, görüşlerini açıklamak ve tartışmak ister, Eğitim içeriğinin belirlenmesinde yer almak ister, Pedagoji ve Androgoji Öğreniminde Farklı Yöntemler: Yeni Vizyon ve Teknikler
29
Yetişkin Nasıl Öğrenir?
Problemini kendi başına çözebilecek birikimi sağlayacak yöntemleri öğrenmek ister, Eğitimde rahat bir çevre ve dinamik bir atmosferden hoşlanır, Ödül aldığı veya öğrendiklerini kullandığı sürece öğrenme cesareti artar, Zamanın çok değerli olduğunu düşünür. ( Yetişkin eğitimi kılavuzu, 2008,s.27) Pedagoji ve Androgoji Öğreniminde Farklı Yöntemler: Yeni Vizyon ve Teknikler
30
Öğrenme Açısından Yetişkin Tipleri
Amaç yönelimli yetişkin: Eğitimi oldukça açık amaçları gerçekleştirmek için kullanır. Bu bireyler genellikle yirmili yaşların ortalarına 16 ve sonrasına kadar bazen daha da genç sürekli eğitimlerine herhangi bir gerçek başlangıç yapmamışlardır. Öğrenme bu tür insanların yaşamlarının hep yenilenen bir özelliği olduğu halde hiçbir kararlı bir öğrenme eğilimi taşımazlar. Pedagoji ve Androgoji Öğreniminde Farklı Yöntemler: Yeni Vizyon ve Teknikler
31
Öğrenme Açısından Yetişkin Tipleri
Etkinlik yönelimli olanlar: Öğrenme koşullarından etkinliği içeriği ya da doyurulmuş amaçları ile gerekli bir bağlantısı ve çoğu kez de hiçbir bağlantısı olmayan bir anlam buldukları için etkinlikte yer alanlardır. Bu yönelimli kişilerin tümü kurs alanlar ve gruba katılanlardır. Onlar tek bir kurum içerisinde kalabilir ya da çok sayıda farklı yere gidebilirler. Pedagoji ve Androgoji Öğreniminde Farklı Yöntemler: Yeni Vizyon ve Teknikler
32
Öğrenme Açısından Yetişkin Tipleri
Öğrenme yönelimli olanlar: Yalnızca öğrenme aşkıyla bilginin peşinde olan kişilerdir. En önemlisi onlar doymaz okuyuculardır ve çocukluktan beri böyle olmuşlardır. Pedagoji ve Androgoji Öğreniminde Farklı Yöntemler: Yeni Vizyon ve Teknikler
33
Hazırlayan Yusuf Altunhan Bilişim Tek. Öğretmeni
Pedagoji ve Androgoji Öğreniminde Farklı Yöntemler: Yeni Vizyon ve Teknikler
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.