Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

AB ERASMUS PLUS PROGRAMI – KA1 Mesleki Eğitimde Hareketlilik Projemiz

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "AB ERASMUS PLUS PROGRAMI – KA1 Mesleki Eğitimde Hareketlilik Projemiz"— Sunum transkripti:

1 AB ERASMUS PLUS PROGRAMI – KA1 Mesleki Eğitimde Hareketlilik Projemiz
ŞEN PİLİÇ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ «GÜVENİLİR GIDA ÜRETİMİ İÇİN AB'DE MESLEKİ EĞİTİM STAJI» ŞEN PİLİÇ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ Hasan BÖLÜKBAŞI 1

2 Erasmus Plus (+) Programı Nedir ?
Erasmus + Programı, Organizasyon ve içeriği Avrupa Birliği'ne üye ülkelerin sorumluluğunda olan ve AB'ne üye ve aday ülkelerin eğitim, gençlik ve spor alanındaki politikalarını desteklemek ve geliştirmek için yürütülen bir programdır. ŞEN PİLİÇ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ Hasan BÖLÜKBAŞI 2

3 Erasmus Plus (+) Programı Nedir ?
Erasmus+ Programı ile kişilere, yaş ve eğitim geçmişlerine bakılmaksızın yeni beceriler kazandırılması, onların kişisel gelişimlerinin güçlendirilmesi ve istihdam olanaklarının arttı rılması amaçlanmaktadır. Erasmus+ Programının faaliyet alanlarından biri olan Mesleki Eğitimde Öğrenme Hareketliliği ise mesleki eğitimdeki öğretmen, öğrenci ve yeni mezunların belirli bir süre ile bir AB devletinde mesleki faaliyetlerinde bulunmaları için mali kaynak sağlayan bir programdır. ŞEN PİLİÇ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ Hasan BÖLÜKBAŞI 3

4 Erasmus Plus (+) Programı Nedir ?
Erasmus+ Programı KA1 mali desteği, yurtdışında planlanmış bir eğitim/staj faaliyetine katılacak olan kişilerin bulundukları ülkeden gidecekleri ülkeye yapacakları seyahat, konaklama ve yeme- içme giderlerine katkı sağlamaktadır Kısacası bu destek, hareketlilik faaliyetine katılan bir kişinin, kişisel harcamaları haricindeki giderlerini büyük ölçüde karşılamaktadır. ŞEN PİLİÇ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ Hasan BÖLÜKBAŞI 4

5 Ulusal Ajans Kimdir ? Görev ve Sorumlulukları nelerdir ?
Katılımcı ülkelerin AB Eğitim ve Gençlik Programlarından yararlanm asını sağlamak amacıyla her ülke kendi içinde ilgili taraflar ile işbirli ği içinde programlardan yararlanma faaliyetlerini organize ve koor dine etmek için bir uygulama birimi (Ulusal Ajans) oluşturmuştur. Ulusal Ajans; temel olarak Avrupa Birliği’nin eğitim ve gençlik prog ramlarını ülke içinde duyurma, bu programlara katılım çalışmal arını koordine etme, yürütme ve izleme, Avrupa Komisyonuna rap or halinde sunma, program uygulamaları hakkında Avrupa Komisyo nu ile gerekli görüşmeleri yapma ve uygulama sözleşmelerini imzal ama görevlerini üstlenmektedir. r ŞEN PİLİÇ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ Hasan BÖLÜKBAŞI 5

6 Projemizin Özet Bilgileri ve Akış Yapısı
Projenin Türü : Erasmus + KA1 –Mesleki Eğitim Öğrenci Hareketliliği Projenin Adı Güvenilir Gıda Üretimi İçin AB'de Mesleki Eğitim Stajı Proje Sahibi Kurum Erenler Şen Piliç Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Proje Numarası TR01-KA Toplam Katılımcı Sayısı 36 Toplam Refakatçi Sayısı 3 Katılımcı Profili Öğrenci ve Öğretmen Yerleştirme Süresi 2 Hafta ŞEN PİLİÇ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ Hasan BÖLÜKBAŞI 6

7 Projemizin Özet Bilgileri ve Akış Yapısı
Projemizin Akış Yapısı No Gönderen kurum Ülke Ev Sahibi Kurum Kat. Say Ref. Say Baş. Tarihi Bit. Tarihi 1 Şen Piliç Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Belçika Ebbe Sprl 13 2 Almanya Simsek Food Qualıty Systems 3 Macaristan Gasztro- Sivár Vendéglátó KFT 12 ŞEN PİLİÇ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ Hasan BÖLÜKBAŞI 7

8 ŞEN PİLİÇ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ Hasan BÖLÜKBAŞI
Projemizin amaçları Tüketici olarak bizler, tükettiğimiz gıdaların sağ lığımıza olan etkisini göz önünde bulundurarak "güvenilir gıda"yı ve önemini biraz olsun irdeleyelim. Öncelikle şu gerçeği unutmamak gerekir ki, aldığımız gıdalar sağlığımızı en kolay ve doğrudan etkileyecek unsurların başında geliyor. Dolayısıyla "güvenilir gıda" temini tüketici olarak bizlerin son derece önemsemesi gereken ciddi bir konudur. Ne var ki ülkemizde açıkta satılan, etiketsiz ve ruhsatsız ürünlerin hala talep görüyor olması, tüketicide gıda güvenliği bilincinin henüz yeterli düzeyde olmadığını gösteriyor. ŞEN PİLİÇ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ Hasan BÖLÜKBAŞI 8

9 ŞEN PİLİÇ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ Hasan BÖLÜKBAŞI
Projemizin amaçları Okulumuzda proje yönetim ekibi ile yaptığımız toplantılarda ; Ülkemizdeki Gıda sektörünün uluslararası standartlarda kaliteli ürün üretme ve pazarlama çabaları, işletmelerde oto kontrol, laboratuarların artışı dolayısıyla eğitimli, nitelikli, yetişmiş eleman ihtiyacını artırmaktadır. Ayrıca ülkemizdeki gıda sektörlerinin problemlerini çözmek ve dünya ölçeğinde hak edilen yere gelmek için gıda sektöründe yeni düzenlemelere ihtiyaç duyulduğunu belirledik. Bu konuda da bizden daha iyi konumda olan AB ülkelerinde öğrencilerimize staj yaptırarak, yukarıdaki amaçlara ulaşmayı hedefledik ŞEN PİLİÇ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ Hasan BÖLÜKBAŞI 9

10 Projemizin Hazırlığı ve Başvuru Süreci
2015 yılının Ocak ayında Proje yönetim ekibi ve yurtdışı ortaklarımızla yaptığımız görüşmeler neticesinde hazırlamaya karar verdiğimiz projemizi 2015 yılı Mart ayında Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik programları Merkezi Başkanlığına sunduk. Projemiz , 2015 yılında başvuruda bulunan 2000 proje arasından bağımsız iki uzman tarafından incelenerek desteklenmeye değer bulunan 200 proje arasına girmiştir. Yurtdışı ortak bulma konusunda daha önce proje yapmış okullardan destek aldık. ŞEN PİLİÇ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ Hasan BÖLÜKBAŞI 10

11 Proje Başvurusunda Dikkat Edilecek Hususlar
-Her yıl yayınlanan proje başvuru rehberi çok dikkatli incelenmeli. -Proje ya tek başına yapılmalı ya da en az mesleki eğitim kurumunun bulunduğu konsorsiyum ile olmalı. -Başvuru yılına ait form kullanılmalı. -Başvurunun son tarih ve saati geçirilmemeli. -Projede yapmak istediğimiz yalın ve açıkça belirtilmeli. ŞEN PİLİÇ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ Hasan BÖLÜKBAŞI 11

12 Projenin Yurt Dışı Ortaklarının Seçimi
Yurtdışı ortaklarımızı seçerken önce gıda alanı ile ilgili ülke bazında çalışmalar yapıldı. Bu kapsamda AB ülkeleri içersinde gıda sektöründe önde gelen, mesleki eğitim ile işgücü piyasası arasındaki ilişkinin iyi olduğu ülkelerden seçilmiştir. Ayrıca - AB'de gıda alanında gelişmiş firmalar olması, - Yurtdışı ortaklarımızın AB projeleri konusunda yetkin ve terübeli olmaları, - Gıda üretiminin yanında gıda güvenliği ve hijyen konularında seminerler düzenlemeleri, mesleki eğitim kursları vermeleri, - Projemizin amaçlarına uygun staj olanağı sunmaları, - Projenin bitiminde, staj ve eğitim faaliyetleri ile ilgili sertifika vermeleri, ŞEN PİLİÇ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ Hasan BÖLÜKBAŞI 12

13 Projenin İmzalanma Süreci
Projenin sonuçlarını Ağustos ayı içerisinde ulusal ajansın internet sitesinden öğrendik. Ayrıca UA mail ile de bilgilendirme yaptı ve resmi yazı da kurumumuza gönderildi. Sözleşme imzalama sırasında UA her bir yurtdışı ortak dan projede belirtilen programı uygulayacaklarına dair mail atmalarını istedi. Fakat proje başvurusu Mart ayında , sonuçlar da ağustos gibi açıklanınca , aradan da 5 ay gibi uzunca bir zaman geçtiği için, tekrar ortaklarla bağlantıya geçmek, tekrar proje konusunu anlatmak ve bu konuda teyit maili almak hayli zamanımızı aldı ŞEN PİLİÇ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ Hasan BÖLÜKBAŞI 13

14 ŞEN PİLİÇ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ Hasan BÖLÜKBAŞI
Proje Bilgileri ŞEN PİLİÇ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ Hasan BÖLÜKBAŞI 14

15 Projede yer alacak öğrencilerin kazanacağı beceriler.
Projemizin başarıyla tamamlanmasının ardından öğrencilerimiz mesleki becerilerini geliştirmiş şekilde okula dönmüşlerdir. Gidecekleri ülkenin konuştuğu dilde günlük konuşma becerileri, Alacakları eğitim ve mesleki deneyim sayesinde daha kolay istihdam edilebilme, ŞEN PİLİÇ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ Hasan BÖLÜKBAŞI 15

16 Projede yer alacak öğrencilerin kazanacağı beceriler.
Mesleki alanları ile ilgili yabancı dilde terminoloji kullanımı, Farklı kültürlerden insanların bulunduğu ortamlarda güven odaklı iletişim geliştirme, Farklı kültürler hakkında bilgi edinme ve empati kurabilme, ŞEN PİLİÇ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ Hasan BÖLÜKBAŞI 16

17 Projede yer alacak öğrencilerin kazanacağı beceriler.
Takım çalışması, görev paylaşımı ve birlikte çalışabilme, Sorumluluk alma ve bağımsız hareket edebilme, Özgüven, Uluslararası seyahat, bir Avrupa ülkesinde yaşam deneyimi ve farkındalık oluşturma. ŞEN PİLİÇ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ Hasan BÖLÜKBAŞI 17

18 Projede kimler yer aldı ?
Projemize; okulumuz Gıda Teknolojisi ve Laboratuvar Hizmetleri alanlarında 11. ve sınıfta eğitim - öğretim gören, 15 ve 18 yaş aralığında bulunan 35 öğrencimiz katılmıştır. Projemiz her akışta 12 öğrenci, 1 refakatçi öğretmen ve 1 grup yöneticisinden oluşacak şekilde 3 akışta gerçekleştirilmiştir. ŞEN PİLİÇ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ Hasan BÖLÜKBAŞI 18

19 Projede yer alan katılımcılar nasıl seçildi?
Projede yer alacak katılımcılar aşağıda ifade edilen seçim kriterlerine göre belirlenmiştir. Akademik başarı düzeyi, Tutum ve davranışların uygunluğu (Disiplin), Yabancı dil beceri düzeyi, Ülkemizi ve okulumuzu yurtdışında temsil edebilme kabiliyeti, Birlikte çalışabilme beceri düzeyi, Proje konusuna olan ilgi düzeyi ve mesleki kariyer planının proje konusu ile ilgisi, ŞEN PİLİÇ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ Hasan BÖLÜKBAŞI 19

20 Projede yer alacak olan katılımcıların seçimi
Katılımcıların belirlenmesi için demokratik, adil ve şeffaf bir seçim yöntemi uygulanmıştır. Öğrencilerimizi seçilmesi için çeşitli faaliyetler yürütüldü Öncelikle süreçte, şeffaflık ve eşitlik ilkelerine göre düzenlenmiş, yazılı başvuru formları kullanıldı Projede yer almak isteyen öğrenciler “Katılımcı Başvuru For munu” doldurduktan sonra “Proje Yönetim Ekibine” teslim ettiler. Kurul üyeleri teslim aldıkları başvuru formlarını belirtilen kriterlere göre değerlendirdiler. ŞEN PİLİÇ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ Hasan BÖLÜKBAŞI 20

21 Katılımcıların seçilmesinden sonra yürütülen faaliyetler.
Projede yer alacak olan katılımcıların seçiminden sonra aşağıda maddeler halinde verilen faaliyetler gerçekleştirilmiştir. Katılımcılarla sözleşme imzalanması, Velilerle sözleşme imzalanması, Katılımcıların Banka Şubesinde Vadesiz Avro Hesabı açtırmaları Katılımcıların noter tasdikli veli muvaffakatnamesi alması, Yurtdışına çıkış için Valilik oluru alınması, Katılımcıların hizmet pasaportu alması, Öğrenme Anlaşmalarının imzalanması, Seyahat Sigorta poliçelerinin temin edilmesi, Yurtdışı Çıkış Harçlarının ödenmesi, Dilsel hazırlıklar, Kültürel hazırlıklar, Seyahat organizasyonu, İzleme faaliyetleri, Katılımcı raporları (ECAS Anketleri), ŞEN PİLİÇ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ Hasan BÖLÜKBAŞI 21

22 ŞEN PİLİÇ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ Hasan BÖLÜKBAŞI
Hazırlık çalışmaları Hazırlık çalışmalarımız dahilinde katılımcılar ve veliler ile bilgilendirici sunumların olduğu toplantılar düzenlenmiştir. Hazırlık çalışmalarımız dahilinde, tüm katılımcılarımız olası iletişim problemlerini engellemek ve kazanımları maksimum seviyeye çıkarmak için Akşam mesai saatleri dışında Toplam 50 saat mesleki/pratik ingilizce kursuna katıldılar. ŞEN PİLİÇ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ Hasan BÖLÜKBAŞI 22

23 Akışların gerçekleşmesi
Yapılan hazırlıklardan sonra ilk grup Belçika’ya, ikinci grup Almanya’ya , üçüncü ve son grup ise macaristan’a giderek projemizi tamamladık. Her ülkede 15 gün konaklama ve gidiş dönüş iki gün olmak üzere 17 günlük seyahatler şeklinde olmuştur. Projemizi amaçlarımıza uygun , Herhangi bir sıkıntı yaşamadan uygulamış olmanın sevincini yaşıyoruz Ülkemize ve milletimize hayırlı olması dileğiyle… ŞEN PİLİÇ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ Hasan BÖLÜKBAŞI 23


"AB ERASMUS PLUS PROGRAMI – KA1 Mesleki Eğitimde Hareketlilik Projemiz" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları