Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanYonca Ekşi Değiştirilmiş 8 yıl önce
1
1 BDE Türleri Dr. Hüseyin Arak
2
2 Öğretici Programlar/Bire-bir Uygulama Alıştırma Uygulama Programları Benzeşim (Simülasyon) Programları Eğitsel/Öğretici Oyunlar Yaygın BDE Uygulamaları Problem Çözme/Test Programları Hipermedya Açık-uçlu Öğrenme Ortamları Web-tabanlı Öğrenme
3
3 Bilgisayarın öğretmenin rolünü üstlendiği bilgisayara dayalı öğretim modeli – içerik sunma, uygulama sağlama ve öğrenmeyi değerlendirme. Bire-bir eğitim programları, içeriği neredeyse gerçek bir öğretmen gibi öğrenciye sunmak için kullanılırlar. Öğretici Programlar
4
4 Öğretici Programların Genel Yapısı Programa Giriş Bilginin Sunulması Soru ve Yanıt Programdan Çıkış Dönüt ve Hatırlatma Yanıtı Yargılama
5
5 Bilginin Akışı Hangi bilginin hangi sırada sunulacağına karar verilmesi sonucu bilgi akışı oluşur. Öğretici programlar genel olarak 3 türlü yapılandırılabilir: Doğrusal yapı Dallanan yapı Düzeyi öğrenci başarısına göre ayarlayan yapı
6
6 Giriş SayfasıYönlendirmelerBitki Nedir?İlk Soru İkinci Soru Bitkiler nasıl Oluşur? SoruSonraki adım... Doğrusal Yapı
7
7 Giriş Sayfası Yönlendirmeler Menü Bitki Nedir? Birinci Soru Bitkiler nasıl Oluşur? Öğrenci Seçimi Çıkış İkinci Soru Bitkilere ilişkin detaylı bilgiler Sorular Doğru mu? Devam Hatırlatma Bilgileri EvetHayır Evet Hayır Dallanan Yapı
8
8 Düzeyi Öğrenci Başarısına Göre Ayarlayan Yapı Giriş Sayfası Kurallar ve Örnekler Derece - Orta Problem Çıkış 5 problem oldu mu? Başarı %90 + Derece Zor? Derece - Zor Başarı %50 - Derece Kolay? Dereceyi azalt - Kolay Öğretmeni bilgilendir
9
9 İçeriği öğrenciye sundukları için bilimin herhangi bir alanında aşağıdaki nedenlerden dolayı kullanılabilir: Öğrenci gerekli ön-bilgiye ihtiyaç duyduğunda hatırlatmak amacıyla. Öğrencinin daha fazla öğrenmek istediği durumlarda ortamı zenginleştirmek amacıyla. İçeriğin tüm öğrencilere tanıtılması (bu arada, öğretmenin diğer öğretimsel etkinliklerle ilgilenmesinde kolaylık) amacıyla. Öğretici Programların Detaylı Bilişsel İşlevi
10
10 Sözel ve kavramsal öğrenme için iyi bir tercih. Öğrencinin zamanının büyük bir kısmını harcamasını gerektirebilir. Bireysel ve 2-3 kişilik gruplar tarafından etkin bir biçimde kullanılabilir. Öğrencinin aldığı bilgiyi uygulamasına yönelik fırsatlarla desteklenmelidir. Öğretici Programların Detaylı İşlevi
11
11 Alıştırmalar, öğrencinin yeni öğrendiği bilgi ve becerileri kullanma olasılığını artırmak ve Hali hazırdaki bilgileri ile yeni öğrendiği bilgileri ilişkilendirmesine yardımcı olmak amacıyla kullanılır. Bu yaklaşıma göre, öğrenilecek konu hali hazırda öğrencilere sunulmuştur. Alıştırma-Uygulama Programları
12
12 Alıştırma-Uygulama Programlarının Genel Yapısı Programa Giriş Maddenin Seçilmesi Soru ve Yanıt Programdan Çıkış Dönüt Yanıtı Yargılama
13
13 Soru Türleri Doğru-YanlışDoğru-Yanlış Çoktan Seçmeli
14
14 Soru Türleri Bulmaca AçıklayıcıAçıklayıcı
15
15 Soru Türleri Kısa Yanıtlı KlasikKlasik EşlemeEşleme
16
16 Soru Türleri Karışık Bulmaca
17
17 Bilginin kısa süreli bellekten uzun süreli belleğe aktarılması Aktarılan bilginin gerektiği zamanda hatırlanıp kullanılmasına yardımcı olma Öğrencinin tekrar ve örnekler yardımı ile hatırlamasına ve öğrenmesine yardım etme Sınıf öğretimini desteklemesi Hazırlanması en kolay olan BDE örnekleri olması nedeniyle kolay erişilebilir olması Alıştırma-Uygulama Programlarının Bilişsel İşlevi
18
18 Genel olarak, temel matematik ve dil uygulamaları için kullanılmışlardır. Eğitiminde; bilimsel şekiller, kavramlar, bütünün parçaları, sınıflandırma, eşitlik ayarları ve semboller gibi konularda öğrencilere yardımcı olması için kullanılabilir. Alıştırma-Uygulama Programlarının Bilişsel Fonksiyonları
19
19 Gerçek bir durumun, olayın veya sürecin basite indirgenmiş olarak sunulmasını sağlayan bilgisayara dayalı öğretim modeli. Gerçek ortamda oluşabilecek zaman, maliyet ve diğer riskler gibi olumsuzlukları ortadan kaldırarak öğrenciye bilgisini gerçek bir ortamda uygulama olanağı sağlar. Benzeşim Programları
20
20 Bilgisayara dayalı eğitimi bilim alanında kullanmanın en iyi yollarından biri; simülasyon bilgisayarın iyi yapabildiğini uygun bir biçimde kullanmaktır. Soyal Bilgiler eğitimi örnekleri şöyledir: levha tektoniği, orduların hareketi vb. Benzeşim Programları
21
21 En uygun kullanım alanları bilginin, problem çözmenin ve düşünme yetilerinin uygulanmasıdır. Simülasyona göre ayrılan zaman dilimi kısa veya uzatılmış olabilir. Bireysel olarak kullanılabileceği gibi, küçük öğrenci grupları içinde uygundur. Etkin kullanım için yönlendirme ve takip gerektirir. Benzeşim Programları
22
22 Simülasyon Türleri FizikselTekrarlayanYöntemselDurumsal Ne (kavramlar) Nasıl (işlemler)
23
23 Fiziksel Simülasyonlar
24
24 Tekrarlayan Simülasyonlar
25
25 Yöntemsel Simülasyonlar
26
26 Durumsal Simülasyonlar
27
27 Genellikle oyun elemanlarını kapsayan şekilde uyarlanmış (örnek: alıştırma ve uygulama veya simülasyon) diğer bir bilgisayara dayalı öğretim modeli. Genel Özellikleri: Varılacak bir hedef ve oyunun kuralları Duyusal algılama Güdüleyici unsurlar (yarışma, ortak çalışma, eğlence vb.) Öğretici Oyunlar
28
28 Bu tür uygulamalar, genelde ilköğretim düzeyindeki öğrenciler için hazırlanmaktadır. Eğitim oyunlarının genel özellikleri: Eğlenerek Öğrenme Problem Çözme Kritik Düşünme Kavram Öğretimi Strateji Geliştirme Olgunlaşma Öğretici Oyunlar
29
29 Macera ve Rol Oynama Oyunları 83 ilden yöresel müzikler İllerin tanıtılması
30
30 Eğitsel Oyun Örnekleri
31
31 Ticaret Oyunları Ticaret oyunlarının, rekabet ve grup çalışmasını desteleyici özellikleri vardır.
32
32 Pano Oyunları Denklemleri çözerek, kategorize ederek ve oluşturarak algebra öğrenme Sayılar, geometri, veri analizi, olasılık ve görsel düşünme becerisi kazandırma
33
33 Mücadele Oyunları Yaşamı Öğrenme
34
34 Kelime Oyunları
35
35 Öğrencilerin düşünme ve problem çözme yeteneklerini geliştirmeye yönelik ve Herhangi bir BDE uygulaması altında olamayan program türleridir. Genelde belirli bir alana yönelik problem durumları üzerinde bir cok örnek problem ve çözümünü içerir. Problem çözme türü uygulamaların en sık kullanıldığı alan fen bilimleri eğitimidir. Örneğin, biolojide organlar ve genetik, kimyada reaksiyonlar, en yaygın örneklerdir. Problem Çözme
36
36 Hipermedya Bu tür uygulamalar veritabanı ağırlıklı aynı alana ait detaylı bilgileri sunmak için kullanılır: Elekronik Ansiklopediler Sözlük Eğlenceli Öğretim Durum çalışmaları Oluşturma Seti Müze Arşiv
37
37 Hipermedya için Öneriler Hem sesli hem sözel bilgi Veritabanı yapısının sade ve anlaşılır olması Metinlerin kolay okunur olması Kullanıcının veri tabanındaki bilgiyi güncelleyebilme olanağı bulunması
38
38 Açık-uçlu Öğrenme Ortamları Elektronik Performans Destek Sistemleri Mikro dünyalar Öğrenme Araçları Modelleme ve Simülasyon Araçları Çoklu ortam Oluşturma Araçları
39
39 Açık-uçlu Öğrenme Ortamlarının Avantajları Öğretmen ve öğrenciyi güdülemesi Daha iyi öğrenme ve transfer Farklı alanlarda uygulanabilmesi Oluşturmacı öğrenme ortamlarını desteklemesi Grup çalışmasını desteklemesi
40
40 Oluşturma Setleri Mapmaker’s Toolkit http://www.countryreports.org/alphanationtext.htm
41
41 Oluşturma Setleri Community Construction Toolkit
42
42 Oluşturma Setleri Graph Club
43
43 Öğrenme Araçları
44
44 Multimedia Oluşturma Araçları HyperStudio, Dreamweaver, Authorware
45
45 Etkileşimli öğrenme sağlaması Anında dönüt verebilmesi Sabırlı olması Öğrenciyi güdülemesi Öğretimde bir süreklilik sağlaması BDE Avantajları
46
46 Öğrencinin öğrenme düzeyine uygun öğrenme ortamı sunabilmesi Her öğrencinin ihtiyacına uygun içeriğin sunulması Yeni içeriğin öğretimde birden fazla sunum formatının kullanılması Öğrencinin performans kayıtlarının tutulması BDE Avantajları
47
47 Araç-gereç ve yazılımlar pahalı olabilir. BDE’nin gelişmesi ve yaygınlaşması zaman ve para gerektirir. BDE her öğrenici için uygun değildir. Piyadaki eğitim yazılımlarının birçoğu öğretimsel ve teknik kalite açısından yetersizdir. Sürekli kullanıldığı taktirde, öğrencilerin psiko-sosyal gelişimlerini olumsuz etkiliyebilir. BDE Dezavantajları
48
48 Michigan Üniversitesinden James Kulik ve arkadaşları, BDE ve geleneksel öğretim ortamlarının etkinliği üzerinde meta-analizler yapmış ve BDE’nin genelde daha etkin olduğunu bulmuşlardır. Geleneksel öğretim ortamlarıyla karşılaştırıldığında, BDE’nin öğrenci başarısına etkisi %30 oranında daha fazladır. Bu etki daha küçük yaşlarda daha yüksektir. Bilgisayara Dayalı Eğitimin Etkinliği Hakkında Araştırmalar Ne Diyor?
49
49 BDE geleneksel öğretime oranla %30 daha az zamanda başarılabilmektedir. Öğrencilerin bilgisayara ve konuya karşı olan tutumlarını pozitif yönde etkilemektedir. Öğrencinin başarısını etkileyen unsurlar bilgisayarın kendisi değil, eğitim yazılımının teknik ve öğretimsel kalitesidir. Öğretmenin becerisi ve yönlendirmeleri de öğrenci başarısına direk etki eden diğer unsurlardır. Bilgisayara Dayalı Eğitimin Etkinliği Hakkında Araştırmalar Ne Diyor?
50
50 Kaynaklar Alessi, S. M. & Trollip, S. R. (2001). Multimedia for Learning: Methods and Development. Allyn and Bacon, USA. http://www.amazon.com http://sunburst-store.com http://www.mobygames.com http://www.explorescience.com/index.cfm http://www.microsoft.com/games/fs2002/default.asp http://education.adam.com/products/aia/default.htm http://www.innerbody.com/htm/body.html http://www.worldvillage.com/wv/school/html/reviews/africa.htm http://gamesdomain.hol.gr/gdreview/zones/reviews/pc/march/capital. html http://gamesdomain.hol.gr/gdreview/zones/reviews/pc/march/capital. html http://www.gamesdomain.com/gdreview/zones/reviews/pc/may97/ca pp.html http://www.gamesdomain.com/gdreview/zones/reviews/pc/may97/ca pp.html
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.