Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanSelim Onur Altıntop Değiştirilmiş 8 yıl önce
1
Endüstri 4.0 ve Ulusal Eğitim Politikası
2
Dünya Nereden Nereye Ulusal Dijital Sınırlar Dışlayıcı İşbirliği (müttefik) Kapsayıcı İşbirliği (ortak) Kitlesel eğitim-öğretim Kişisel eğitim-öğretim Ulusal Fiziki Sınırlar Jeo-stratejik / politik güç Jeo-ekonomik güç Fosil Ekonomisi Biyo-ekonomi
3
Endüstri 4.0’dan Ne Anlamalıyız DEVR İ M mi EVR İ M mi BEY İ N HIZINA MI GEÇ İ YORUZ
4
Artırılmış - Sanal Gerçeklik Simülasyon Siber Güvenlik Büyük Veri Bulut Bilişim Otonom Robot - Sensör Yapay zeka Üç Boyutlu Yazıcılar Vb………. REFAH HİZMET ÜRETİM TÜKETİM Endüstri 4.0’dan Ne Anlamalıyız Şehir Tarım Enerji Ulaşım Bina Sağlık Şebeke Eğitim Güvenlik
5
1.1. Akıllı Üretim Sistemlerine Yönelik Çalışmaların Yapılması [2016/101] KARAR Ülkemiz sanayisinin yüksek teknoloji üretiminde uluslararası rekabet gücünün artırılmasını sağlayacak akıllı üretim sistemlerine geçiş amacıyla a.Ülkemizin dinamiklerine uygun yürütme, uygulama ve izleme modelinin eğitim, istihdam ve sektörel politikalar ile ilgili analizleri de kapsayacak şekilde ilgili sektör paydaşları eşgüdümünde geliştirilmesi, b.Kritik ve öncü teknolojilerde (öncelikle siber fiziksel sistemler, yapay zekâ/sensör/robot teknolojileri, nesnelerin interneti, büyük veri, siber güvenlik, bulut bilişim vb.) yetkinlik kazanılmasını sağlayacak hedef odaklı Ar-Ge çalışmalarının artırılması, c.Kritik ve öncü teknolojilerin yerli firmalarımızca üretilmelerini sağlayacak üretim altyapılarına yönelik, pilot üretim ve gösterim desteklerini de kapsayacak şekilde, gerekli teşvik ve destek mekanizmalarının gözden geçirilmesi ve geliştirilmesi konularında çalışmaların gerçekleştirilmesine karar verilmiştir. Endüstri 4.0’da Ne Durumdayız
6
Endüstri 4.0 Eğitime Neler Katabilir Aktif ve Etkileşimli Uygulama Odaklı Öğrenci Merkezli Araştırmacı, Yenilikçi Disiplinler arası kalıcı öğrenme Zaman ve Mekândan Bağımsızlık Sunma, Hız (öğrenme süresi, adaptasyon, müfredat) Verimli, etkin bir politika ama etkili mi? Ölçme ve Değerlendirme Sistemi Eğiticilerin Eğitimi Eğitim Altyapısı
7
Mesleki Teknik Eğitimde Ne Yapmalıyız Müfredat Güncellemesi: Ar-Ge ve Yenilik Dersi (STEM) Atölyelerin Tasarlanması: Maker/Hackerspace - Fab Lab Modeli İnovasyon Kuponu: Mikro Ar-Ge Hibe Destek Programı Kamu/Özel İş Alım Garantisi: İş Paketlerinde %10’luk Pay
8
Teşekkürler… harun.demir@sanayi.gov.tr
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.