Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanSüleyman Meric Değiştirilmiş 8 yıl önce
1
CEIT 338 YANSITICI ÖĞRENME YANSITICI ÖĞRENME (REFLECTIVE TEACHING) INTERNET INTERNET
2
YANSITICI ÖĞRENME NEDİR? ► Yansıtıcı öğrenme bireyin kendi öğrenmesi ile ilgili kişisel görüşlerini içerir. ► Bireyin verilen görevle ilgili neyi başarıp başaramadığını ve neyin öğrenildiğini sorgulamasının yanında verilen görevin başarılması için nelerin yapılması gerektiğini söyler.
3
YANSITICI ÖĞRENME NEDİR? ► Yansıtıcı öğrenme, öğrenilmesi gerekenler ile bireyin ne öğrendiğini karşılaştıran önemli bir öğrenme yöntemidir. ► Birey özellikle duyuşsal, etik ve ahlaki anlamda edinilen bilgilerin ne kadarının doğru olduğunu yaptığı yansıtıcı öğrenme yöntemleri ile kısa sürede anlayabilir.
4
YANSITICI ÖĞRENME NEDİR? ► Yansıtıcı öğrenme ister sözel ister yazılı veya görsel olarak gerçekleştirilsin, geleneksel öğrenme ortamlarında özellikle karakter eğitimi için kullanılan başlıca öğrenme ortamlarından biridir.
5
YANSITICI ÖĞRENME NEDİR? ► Yapılan araştırmalar yansıtıcı öğrenme ile gerçekleştirilen öğrenmelerde öğrencinin bilgi kalıcılığını daha iyi sağladığı ve öğrenilen bilgilerin daha iyi şekilde kullanıldığını açıkça göstermektedir.
6
YANSITICI ÖĞRENMENİN ÖZELLİKLERİ ► Yansıtıcı öğrenme ; ► Mutlaka akran değerlendirmesi ve sınıf içi tartışma içermelidir. ► Verilen bir okuma ödevinde bulunan bir karakter hakkında yazılmış yazıya cevap olarak verilebilir.
7
YANSITICI ÖĞRENMENİN ÖZELLİKLERİ ► Yansıtıcı öğrenme; ► Verilen öykülerde bulunan toplumsal ve ahlaki olaylar arasında ilişkilendirme yapılmasını sağlar ve gerçek hayatla yapılan ilişkilendirme öğrencinin daha çok deneyim kazanmasını sağlar.
8
YANSITICI ÖĞRENMENİN ÖZELLİKLERİ ► Okuma-yazma etkinliklerinde yapılan yansıtıcı öğrenme, öğrencilerin geniş şekilde ele alınan fikirlerin nasıl organize edileceği ve kullanılacağı, bunların da en önemlisi fikirlerden nasıl sentez(birleşim) ortaya konulacağını öğrenmesi adına önemlidir.
9
YANSITICI ÖĞRENMENİN ÖZELLİKLERİ ► Yansıtıcı öğrenme bir akademik çalışma üzerinde yapılabilir. Öğrencilerin grup çalışmaları sınıf içinde değerlendirilir ve grupların neyi başarıp neyi başaramadıkları akran değerlendirilmesi içinde tartışılır.
10
YANSITICI ÖĞRENMENİN ÖZELLİKLERİ ► Yansıtıcı öğrenme, ders sonunda dersin ne kadar etkili olduğunu öğrenmek, ► Öğretmenin ders boyunca ortaya koyduğu performansı değerlendirmek, ► Bir amacın hangi yöntemlerle gerçekleştiğini bulmak ya da öğrenme etkinliğinin parçası olarak sınıf içinde gerçekleştirilebilir.
11
YANSITICI ÖĞRENME 3 AŞAMADAN OLUŞUR; ► 1-OLAYIN KENDİSİ ► 2-YANSIMALARIN TOPLANMASI ► 3-YANSITICI CEVAPLAR VE DEĞERLENDİRME
12
1-OLAYIN KENDİSİ ► Yansıtıcı öğrenmenin başlangıç noktası, ders verme ya da bir öğretim etkinliği vb. bir öğretme olayıdır. Öğretmenin başlattığı öğretim olayında kendi bireysel öğretimi odak noktası olurken, bir yandan da öğrencilerin öğretimin ortaya koyduğu yaklaşımlar hakkında gözlem yaparak ve düşünerek motive olmaları istenir.
13
2-YANSIMALARIN TOPLANMASI ► Yansıtıcı öğrenmede ikinci aşama, öğrencilerin olayda ne olduğunu incelemelerinden ve karşı tarafa aktarmalarından oluşur.
14
3-YANSITICI CEVAPLAR VE DEĞERLENDİRME ► Üçüncü aşamada olayın objektif olarak değerlendirmesi oluşturur. Öğrenciler ortaya konan olayı derinlemesine tartışırlar. Kendi deneyimleri hakkında sorular sorarlar ve olayda önemli görülen yerler sınıf tartışması kullanılarak irdelenir ve öğretmen geri bildirim verir.
15
Yansıtıcı öğrenmenin sistematik yapısı içinde kullanılabilecek yöntemler; AKRAN GÖZLEMLEMESİ Sınıf ortamında öğretmenle öğrencilerin birbirlerinin yaptığı aktiviteleri gözlemleme, değerlendirme ve kendisine raporlama olanağı sağlar. Bu şekilde yapılan aktiviteler üzerinden yansıtıcı cevaplar ve değerlendirmeler daha çabuk ve sağlıklı bir şekilde alınır.
16
Genel olarak öğretmen, sınıf içinde akran gözlemlemesi kullanılırken dikkat edilmesi gerekenler; ► 1-HER ÖĞRENCİ:Tüm öğrenciler hem gözlemlemeli hem gözlemlenmelidir. ► 2-GÖZLEM ÖNCESİ DURUM:Akran gözlemlemesinden önce, öğretmen sınıf içinde gözlemlemenin amacını, kullanılabilecek materyalleri, sınıf katılımını, gözlemleme sırasında çıkabilecek problemleri öğrencilere açıklar. Bu açıklamalar gözlem işleminden önce öğrencileri motive etmeye ve yapılacak etkinliğe odaklanmalarını sağlar.
17
Genel olarak öğretmen, sınıf içinde akran gözlemlemesi kullanılırken dikkat edilmesi gerekenler; ► 3-GÖZLEMLEME:Gözlemleme sırasında öğretmen, hem gözlenen hem de gözlemleyen öğrencileri ziyaret eder ve ortaya konan tartışmaları takip ederek zaman zaman tartışmalara katılır.
18
Genel olarak öğretmen, sınıf içinde akran gözlemlemesi kullanılırken dikkat edilmesi gerekenler; ► 4-GÖZLEM SONRASI DURUM: Gözlemleyen öğrenciler gözlemler sonrası edindikleri bilgileri sınıfa aktararak ortaya çıkan aynı ve farklı görüşler belirlenmeye çalışır. Böylece ortak bir fikir birliğine varılmaya çalışılır.
19
Genel olarak öğretmen, sınıf içinde akran gözlemlemesi kullanılırken dikkat edilmesi gerekenler; ► 5-BİREYSEL DENEYİMLERİN YAZILMASI: Yansıtıcı öğrenmede sık kullanılan yöntemlerden birisi de öğrencilerin sınıf içi öğrenme etkinlikleri hakkında yazılı deneyimlerinin toplanmasıdır. Toplanan bu yazılar, geribildirim verilmek üzere öğrencilere geri dağıtılır ve istenirse öğretmen tarafından sınıf içi tartışma yapılabilir.
20
Genel olarak öğretmen, sınıf içinde akran gözlemlemesi kullanılırken dikkat edilmesi gerekenler; ► 6-KİŞİSEL YANSIMA RAPORLARI:Kişisel yansıma raporları, bir kontrol listesi ya da öğretmenin seçtiği bir konu üzerinde öğrencilerin yansıma raporu yazmasıdır.
21
Genel olarak öğretmen, sınıf içinde akran gözlemlemesi kullanılırken dikkat edilmesi gerekenler; ► 7-OTOBİYOGRAFİLER:Otobiyografiler kullanılarak, belirlenen zaman aralıkları içinde her öğrenciden kendi eğitimsel deneyimine dayanan bir yazı oluşturulması istenir ve belirlenen zamanlarda, toplantılarda yazılan otobiyografilerden bir paragraf okuması istenerek geribildirim verilir. Otobiyografiler daha çok öğrencilerin öğrenme aktivitelerinin kendileri için ne anlam ifade ettiğini öğrenmek için kullanılır.
22
Genel olarak öğretmen, sınıf içinde akran gözlemlemesi kullanılırken dikkat edilmesi gerekenler; ► 8-GÜNLÜK YAZMA:Günlük yazma eleştirel düşünmeyi geliştirir. Günümüzde de sıkça kullanılmaya başlanmıştır.
23
Genel olarak öğretmen, sınıf içinde akran gözlemlemesi kullanılırken dikkat edilmesi gerekenler; ► 9-DERSLERİN SESLİ/GÖRÜNTÜLÜ KAYDEDİLMESİ:Sonraki zamanlarda öğrenme ortamında gerçekleşen süreçlerin değerlendirilmesi ve geri bildirim verilmesi için kullanılmaktadır.
24
AĞ ARAŞTIRMASI NEDİR? ► Öğrencilerin tek başlarına veya gruplar halinde çalışarak öğrenme etkinliklerine aktif olarak katıldıkları ve sonuca ulaşmak için interneti bir kaynak veya kütüphane gibi kullandıkları bilgisayar temelli alternatif bir öğrenme öğretme etkinliğidir.
25
AĞ ARAŞTIRMASI NEDİR? ► Web ortamının öğretim ve değerlendirme amacı ile kullanımı anlamına gelir. ► Bu yaklaşım ilk olarak DODGE VE MARCH(1995) tarafından SAN DİEGO STATE Üniversitesinde geliştirilmiştir. O zamandan beri okul öncesi eğitimden yükseköğretime kadar farklı düzeylerde ve derslerde uygulanmaktadır.
26
AĞ ARAŞTIRMASI NEDİR? ► Ağ Araştırmaları, özellikle öğrencilerin uygulama çalışmalarını teknoloji ile desteklemek üzere tasarlanan bir yapıdır. ► Ağ Araştırması modeliyle, öğrenciye aktif olabileceği bir ortam sunulurken, aynı zamanda öğrenciye internetten etkin bir şekilde faydalanma imkanı sağlanmaktadır.
27
Ağ Araştırmalarında temel olarak gerçekleştirilmesi beklenen dört hedef vardır; ► 1-Öğrenci motivasyonu ve orjinallik ► 2-Düşünme becerilerinin geliştirilmesi ► 3-İşbirliğine dayalı öğrenme ► 4-Süreç ve erişim
28
AĞ ARAŞTIRMALARI 2 ÇEŞİTTİR ► 1-KISA SÜRELİ AĞ ARAŞTIRMALARI ► 2-UZUN SÜRELİ AĞ ARAŞTIRMALARI
29
1-KISA SÜRELİ AĞ ARAŞTIRMALARI ► HEDEFİ; bilgi kazanımı ve entegrasyonu yani bütünleşmesidir. ► Öğrenciler önemli ölçüde yeni bilgiler edinir ve bu bilgileri anlamlı hale getirir.
30
2-UZUN SÜRELİ AĞ ARAŞTIRMALARI ► HEDEFİ; bilgiyi geliştirmek ve sadeleştirmektir. ► Öğrenciler bilgiyi derinlemesine analiz eder, farklı durumlara uyarlar ve anladıklarını farklı şekilde sunarak gösterirler.
31
Uzun süreli ağ araştırmaları aşağıdaki düşünme becerilerini içerebilir; KARŞILAŞTIRMA SINIFLANDIRMA TÜMEVARIM ORTAYA ÇIKARMA HATALARI ANALİZ ETME DESTEK OLUŞTURMA SOYUTLAMA BAKIŞ AÇILARINI ANALİZ ETME
32
AĞ ARAŞTIRMALARININ ÖZELLİKLERİ ► Ağ araştırmalarının etkili ve verimli bir şekilde amacına ulaşması için şu bölümleri içermesi gerekir;
33
AĞ ARAŞTIRMALARININ ÖZELLİKLERİ ► 1-GİRİŞ:Etkinliğe öğrenciyi hazırlayan ve bazı ön bilgiler sağlayan bölümdür. ► 2-GÖREV:Yapılabilir ve ilginç olmalıdır. ► 3-SÜREÇ:öğrencinin işlemi tamamlaması için gereken adımların olduğu bölümdür.
34
AĞ ARAŞTIRMALARININ ÖZELLİKLERİ ► 4-KAYNAKLAR:İşlemi tamamlamak için gerekli olan bilgi kaynaklarıdır. ► 5-DEĞERLENDİRME:Öğrencilere çalışmanın nasıl değerlendirileceğini açıklayan bölümdür.
35
AĞ ARAŞTIRMALARININ ÖZELLİKLERİ ► 6-SONUÇ:Web sorgusunu sona erdirme, öğrencilere ne öğrendiklerini veya ne başardıklarını hatırlatma aşamasıdır.
36
MOBİL ÖĞRENME NEDİR? ► M-öğrenme, eğitim ihtiyaçlarını mobil araçlar yardımıyla karşılamayı düşünen bir uzaktan eğitim modelidir.
37
MOBİL ÖĞRENME NEDİR? M-öğrenme içeriğin; ► PDA ► CEP TELEFONLARI ► MİNİ DİZÜSTÜ BİLGİSAYARLAR ► MP3/MP4 ÇALARLAR vasıtasıyla sunulmasını hedefler.
38
MOBİL ÖĞRENME NEDİR? M-öğrenme uygulamalarının yaratılmasında; DREAMWEAVER DREAMWEAVER ACROBAT READER ACROBAT READER CAMTASİA STUDİO CAMTASİA STUDİO FLASH FLASH CAPTİVATE CAPTİVATE JAVA PLATFORM MİCRO EDİTİON gibi yazılımlar kullanılmaktadır. JAVA PLATFORM MİCRO EDİTİON gibi yazılımlar kullanılmaktadır.
39
İNTERNET TABANLI MOBİL ÖĞRENME ARAÇLARI SUNUCULAR MOBİL TELEFONLAR CEP BİLGİSAYARLARI DİZÜSTÜ BİLGİSAYARLAR TABLET BİLGİSAYARLAR
40
MOBİL BİLİŞİM ARAÇLARININ AVANTAJLARI ► Yaşam boyu öğrenme ► Farkında olmadan öğrenme ► İhtiyaç anında öğrenme ► Zaman ve mekandan bağımsız öğrenme ► Cihazların taşınabilirliği ► El yazısı kullanabilme ► Diğer aygıtlarla kolay iletişim kurabilme
41
MOBİL ÖĞRENMENİN SINIRLILIKLARI ► Parçalanmış bir öğrenme söz konusudur. Bilgiler parça parça aktarılmaktadır. ► Bulunulan ortamdaki gürültü v.b. Çevresel faktörler öğrenmeyi etkilemektedir. ► Kendi kendine öğrenme becerisinin yetersizliği
42
MOBİL ÖĞRENMENİN SINIRLILIKLARI ► Küçük ekranlar ve webte kolayca görüntülenebilen materyallerin mobil cihazlarda tam olarak görüntülenememesi ► Sınırlı bant genişliği ► Mobil cihazların fiyatlarının ve web erişim ücretlerinin yüksek olması
43
MOBİL ÖĞRENMENİN SINIRLILIKLARI ► Cihazların ve verilerin güvenlik problemleri: cihazlar kaybolabilir, hasar görebilir. ► İşin nasıl yapılması gerektiği ile ilgili teknolojik düzeyi yüksek bilgi gereklidir. ► Öğrenme başarısını doğrulamak zordur.
44
İNTERNET NEDİR? ► 1969’da Massachusetts Teknoloji Üniversitesinde J.C.R Licklider’ın Galaktik Ağ fikriyle gelişen ve ilk olarak ARPANET ismiyle anılan internet, o günden günümüze kadar birçok farklı yaklaşımın etkisinde kalmıştır.
45
İNTERNET NEDİR? ► 1990’lı yılların başlarında Tim Berners Lee’nin WWW’i geliştirmesi ve Web’in gelişmesi ile internet günümüzde dünyanın her yerine yayılmıştır.
46
İNTERNET NEDİR? ► Teknolojik gelişmeler sonucunda internet; eğitim, iletişim ve reklam başta olmak üzere yaşamın her alanında yoğun bir şekilde kullanılmaya başlanmıştır. Önceleri tek yönlü bir iletişim aracı iken gün geçtikçe çift yönlü olarak kullanılmaya başlanmış, böylelikle etkileşimli bir araç haline gelmiştir.
47
İNTERNET NEDİR? ► Uzun yıllar Web ortamı sadece tıklama, gezinme, okuma veya veritabanlarında arama yapmakla sınırlıydı. Web kullanıcıları çevrimiçi bilgiler üzerinde pasif tüketicilerdi. Artık günümüzde; Web kullanıcıları tüketici olmaktan öte bilgiyi üreten, değiştiren, işbirliği ile düzenleyen editörler ve aktif üreticiler haline gelmişlerdir.
48
HAZIRLAYAN FATOŞ BORANSU 2006 03 87
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.