Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanAlp Ince Değiştirilmiş 8 yıl önce
1
BASILI MATERYALLER
2
CİHAT YAĞIZ AHMET AKTAŞ ENES UZUN EBRU AKBAŞ
3
Gurubumuz 4 kişiden oluşmaktadır, Konumuz Basılı Materyaller, Yapmayı planladığımız ilk materyalimizi yaptık ve üzerinde ufak tefek geliştirmeler yaptık, Materyalimizin yapım aşaması raporlarımızda mevcut olduğu için buraya almamaya karar verdik.
4
KAZANIMLAR Basılı materyallerin avantajlarını sayar. Ders kitapları hakkında bilgi yazar. Basılı materyallerin maliyete uygunluğunu söyler. Basılı materyal türlerini sayar. Basılı materyallerin sınırlılıklarını söyler. Basılı materyallerin tarihsel gelişimini yazar. Basılı materyallerin tanımını yazar. Öğretim materyali hazırlarken kullanılan yazı şeklinin özelliklerinden 4 tanesini sayar.
5
Basılı materyallerin yararlarını söyler. Basılı materyallerin işlevlerini söyler. Basılı materyallerin en etkili materyal olma sebebini söyler. Posta yazışmalarının sınırlılıklarını söyler. Posta yazışmalarının avantajlarını yazar. Ders kitaplarının sınırlılıklarını söyler. Ders kitabının avantajlarını yazar. Gazete ve dergilerin faydalarını yazar. Çalışma rehberlerinin ne amaçla kullanıldığını yazar. Resimlerin yararlarını söyler.
6
Grafik çeşitlerini sayar. Resimlerin sınırlılıklarını sayar. Basılı materyalleri kullanabilme.
7
TASARIM MODELİ ADDIE Bu modelin ismi aşamaların baş harflerinden oluşmaktadır. Aşamalar ; -Analysis (Analiz) -Desing (Tasarım) -Develapment (Geliştirme) -İmpiementation (Ugulama) -Evalvation (Değerlendirme)
8
ANALİZ Öncelikle konumuzla ilgili kazanımlar belirledik,sonra öğrencilere bu konuyu nasıl anlatacağımıza karar verdik ve kafamızda materyal tasarlamaya başladık. Aynı zamanda daha önceden yapılmış materyalleride inceledik. Bunu yapmamızın nedeni hem yapacağımız materyalin özgün olmasını istememiz hemde daha önce yapılan materyallere bakarak fikir sahibi olmak istememiz. Daha sonra öğrencilerin isteklerine uygun olacağını düşündüğümüz bir materyal yapmaya karar verdik…
10
TASARIM Bu aşamada analiz aşamasında yapmaya karar verdiğimiz materyalimizi tasarlamaya başladık. Görev dağılımı ayrıntılarıyla raporumuzda yer aldığı için burada yer vermedim ama genel hatlarıyla boyama işi Enes ve Ahmet arkadaşımda, el işleri Ebru ve Cihat ta idi. Yaptığımız materyalin herbir parçasını bu aşamada test ettik.
12
GELİŞTİRME Tasarım aşamasında yaptığımız materyalimizi bu aşamada test ettik. Yaptığımız hataları görmeye çalıştık. Ebru arkadaşımızın yaptığı kutunun olmayacağına grup üyeleri tarafından kanaat getirdik ve yeni kutu yaptık. Bu kutunun yapımını Cihat arkadaşımız boyama işini ise Enes ve Ahmet arkadaşımız yaptı. En başta karar verdiğimiz pipetlerin ince, dayanıksız ve kullanışsız olduğuna karar verdik ve yerine A3 boyutunda bayraklara sap olarak takılan plastik boruları kullanmaya karar verdik.
14
UYGULAMA VE DEĞERLENDİRME Kendi aramızda test edip kusurlarını giderdiğimizi düşünsekte materyalimizin eksik kısımları olacaktır bunları görebilmek için sınıftaki uygulamayı bekliyoruz.
15
MATERYAL TÜRÜ Materyalimiz genel olarak 2 ve 3 boyutludur. Oyun türü olduğu için bu materyal türünün tüm özelliklerini kapsamamaktadır. MATERYALİN AVANTAJ VE DEZAVANTAJLARI Avantajları; - Öğrenciyi ders boyunca aktif tutar, kullanımı kolay, maliyeti uygun. Dezavantajları; - Kartondan ve ince tahtadan olduğu için yıpranması, kırılması ve yırtılması kolay, 3 boyut özelliği olduğu için taşınması zor.
16
MALİYET Kullandığımız malzemeler genel olarak kırtasiyeden çok cüzi miktara alınabilecek malzemelerden oluşmaktadır. Mukavva = 3tl Maket bıçağı = 8tl Yapıştırıcı(502) = 3 buçuk tl Plastik boru (5) = 2tl Tahta boyası ve fırça = 12tl Boş kalemlik = ücretsiz :) Abeslang (20) = 3tl Metro (4) = 1buçuk tl Kurdele = ücretsiz Toplam= 33 tl
17
İŞ BÖLÜMÜ Fazla detaya inmeden iş dağılımı ve materyalin tasarımı hakkında bilgi vermek istiyorum; - Öncelikle konumuza uygun bir materyal seçtik - Bu materyal için gerekli olan malzemeleri belirledik - Enes ve Ahmet arkadaşlarım abeslang bulma ve onu boyama işini üstlendiler. Ebru arkadaşım mukavvadan kutu yapma işini üstlendi. Ben de soruları içerisine koyacağımız pipetleri alma ve boyama işini üstlendim. - Yazısı güzel olduğu için materyalin yazı işlerini Enes arkadaşım yaptı
18
- Maliyet grup üyelerinin hepsi tarafından paylaşıldı, - Yapım aşamasında herkes üstlendiği görevi elinden geldiğince yerine getirdi, - Yapım işi bittikten sonra biyerde toplanıp malzemeleri birleştirmeye karar verdik ve toplandık - Ufak tefek sorunlar ortaya çıktı, bunları gidermeye çalıştık ( bu sorunlar raporlarda mevcuttur. )
19
ZAMAN Tasarımımızın teori, düşünce, planlama, malzemeleri tamamlama, iş dağılımı kısımları yaklaşık iki hafta sürdü. Üretim, değerlendirme ve hataları giderme de iki haftada tamamlandı.
20
MATERYALİN KULLANIMI Mukavvadan hazırladığımız üzerinde abeslang girecek boyutta delikler olan kutumuza üzerine konuyla ilgili bilgileri yazdığımız abeslangları yerleştiriyoruz. Bayraklara sap olarak takılan plastik boruların içlerine abeslangların üzerine yazdığımız konuyla alakalı sorular yazılır ve yerleştirilir. Bu plastik borularda kırtasiyeden alınan boş bir kalemliğin içine koyulur. Sınıfta belirlediğimiz bir grup öğrenci veya da sınıfta bulunan bütün öğrenciler sırasıyla tahtaya çıkarlar ve birtane abeslangı seçerek sınıfa sesli bir şekilde okurlar. Bu aşama abeslanglar bitene kadar devam eder. Dada sonra bu öğrenciler yine sırasıyla veya da öğretmenin seçtiği öğrenci tahtaya çıkar ve kalemlikte takılı olan borulardan birisini seçerek içindeki soruyu çıkarır ve cevaplamaya çalışır.
21
Doğru cevap verdiği taktirde boruların üzerlerinde bağlı olan hediyeyi kazanır. Eğer yanlış cevap verirse hediyeyi alamaz.
23
KENDİ ELEŞTİRİLERİMİZ Mukavvadan yaptığımız kutu gereksiz büyüklükte, biraz daha küçük olabilirdi. Boruların üzerine sürdüğümüz guaj boya sonradan renk attı, onun yerine sprey boya kullansak daha sağlam olabilirdi. Boruların üzerine bağladığımız hediyeler karmaşıklığa neden oluyor, boruların üzerine hediye bağlamaktansa küçük kartlar bağlasak ve hediyeleri başka bir kutunun içinden çıkarıp kartlar karşılığında versek kullanım kolaylığı açısından daha kolay olurdu. Materyalimiz 3 boyutlu olduğu için taşınması zor, lakin bu şekilde öğrenci bizzat dokunarak öğreniyor, buda öğrenme oranını arttırıyor. ( diye düşünüyoruz )
24
SON.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.