Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanVolkan Kubilay Değiştirilmiş 8 yıl önce
1
MEB TKY UYGULAMALARI ÖDÜL YÖNERGESİ Nihat BÜLBÜL Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
2
Amaç Bu Yönergenin amacı, MEB’e bağlı okul ve kurumlarda toplam kalite yönetimi uygulamalarında emsallerine göre üstün başarı gösteren okul/kurum ve ekiplerin ödüllendirilmesine ilişkin esas ve usulleri düzenlemektir.
3
Ödül Kategorileri TKY uygulamaları çerçevesinde ödüller; yılın kaliteli okulu/kurumu ve yılın ekibi ödülü olmak üzere iki kategoride verilir.
4
Hazırlık Ödül süreci başlatılmadan önce ödül takviminin belirlenmesi, ödül el kitabının yazımı/dağıtımı ve değerlendiricilerin eğitimi Bakanlıkça gerçekleştirilir.
5
Kalite El Kitabı İçeriği: I. Bölüm Giriş, Amaç, İlkeler II. Bölüm TKY Felsefesi ve İlkeleri III. Bölüm Değerlendirme IV. Bölüm Stratejik Planlama V. Bölüm Takım Çalışması ve Problem Çözme Teknikleri VI. Bölüm Değerlendirme Sürecine İlişkin Açıklamalar
6
Ödüle Başvuru Ödül için okullar/kurumlar, yaptıkları çalışmalarla ilgili olarak; yılın kaliteli ekibi kategorisinde 15 sayfayı, yılın kaliteli okulu/kurumu kategorisinde ise 40 sayfayı geçmeyecek şekilde raporlarını hazırlarlar.
7
Ödül Süreci: Okul/kurum ve ekiple raporlarla ilçeye başvururlar. İlçe her iki kategoride ilk üçe giren okul/kurum ve ekipleri belirler ve ödüllendirir. İl düzeyinde ilçede ilk üçe girin okul/kurum ve ekipler değerlendirilerek ilin ilk üçü belirlenir ve ödüllendirilir. İller, her iki kategoride birinci olan okul/kurum ve ekiplerin raporlarını Türkiye geneli değerlendirme için Bakanlığa gönderir.
8
Ödül Süreci: Bakanlık, raporlar üzerinden yapacağı değerlendirmede yine her iki kategori için ilk ona giren okul/kurum ve ekipleri belirler. Belirlenen bu 20 okul/kurum yerinde ziyaret edilerek tekrar değerlendirilerek dereceye girenler belirlenir.
9
Ödül Yapılan değerlendirme sonucu dereceye giren okul/kurum ve ekiplere: a)Bakanlıkça yapılacak değerlendirmede; 1) Yılın Kaliteli Okulu/kurumu kategorisinde; (a)Birinciye; Yılın Kaliteli Okulu/Kurumu Birincilik Ödülü, Birincilik Beratı ve Plaket, (b)İkinciye; Yılın Kaliteli Okulu/Kurumu İkincilik Ödülü, İkincilik Beratı ve Plaket, (c)Üçüncüye; Yılın Kaliteli Okulu/Kurumu Üçüncülük Ödülü, Üçüncülük Beratı ve Plaket, (d)Son değerlendirmeye kalan diğer okul/kurumlara MEB Kalite Teşvik Ödülü,
10
2)Yılın Kaliteli Ekibi Kategorisinde; (a)Birinciye; Okula/Kuruma Yılın Kaliteli Ekibi Birincilik Ödülü ve plaket, ekip üyelerinin her birine Takdir Belgesi, (b)İkinciye; Okula/Kuruma Yılın Kaliteli Ekibi İkincilik Ödülü ve plaket, ekip üyelerinin her birine Takdir Belgesi, (c)Üçüncüye; Okula/Kuruma Yılın Kaliteli Ekibi Üçüncülük Ödülü ve plaket, ekip üyelerinin her birine Takdir Belgesi, (d)Son değerlendirmeye kalan diğer okullara/kurumlara MEB Kalite Teşvik Ödülü, ekip üyelerine Teşekkür Belgesi verilir.
11
Kurum Performansı Kurum performansının değerlendirilmesinde EFQM Mükemmellik Modelinden yararlanılmıştır.
12
Kalite İle İlgili Kurumsal Performansı Ölçen Modeller; EFQM Mükemmellik Modeli Malcolm Baldrige Modeli Deming Ödülü Modeli ISO 9001 (2000) Modeli CEDEFOP (Mesleki Eğitimin Geliştirilmesi İçin Avrupa Merkezi) Modeli İskoçya Eğitim Modeli
13
Liderlik % 10 Liderlik Müşteri ile ilgili sonuçlar % 20 Müşteri ile ilgili sonuçlar % 20 Çalışanlarla ilgili sonuçlar % 9 Çalışanlarla ilgili sonuçlar % 9 Politika ve Strateji % 8 Politika ve Strateji % 8 Çalışanlar % 9 Çalışanlar İşbirlikleri ve Kaynaklar % 9 İşbirlikleri ve Kaynaklar % 9 Süreçler % 14 Süreçler Temel Performans Sonuçları % 15 Temel Performans Sonuçları % 15 GİRDİLER SONUÇLAR YENİLİKÇİLİK ve ÖĞRENME Toplumla ilgili sonuçlar % 6 Toplumla ilgili sonuçlar % 6
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.