Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanEngin Aygün Değiştirilmiş 8 yıl önce
1
AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ KURUMSAL DEĞERLENDİRME PROGRAMI DENEYİMLER-KAZANIMLAR Prof. Dr. Selda Önderoğlu Hacettepe Üniversitesi HÜADEKK Üyesi Özdeğerlendirme Komisyonu Üyesi Bologna Rehberi
2
AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ-EUA 46 Ülke - 780 üye Üniversite Avrupa’daki Üniversitelerin en güçlü temsilcisi Kurumsal Değerlendirme Programı- 1994 Önce “Institutional Review programme” iken “ Institutional Evaluation Programme”
3
EUA- Kurumsal Değerlendirme Programı Öz değerlendirmeye büyük önem veren, Avrupa ve Uluslararası perspektifi olan, Bağımsız, uluslararası saygın üniversite yöneticileri tarafından yapılan, Üniversitenin gelişme potansiyelini ve iç kalite kültürünü destekleyen bir programdır. Bugüne kadar 150 üniversite Avrupa + başka kıtalardan üniversiteler Türkiye: 7 + 4 (bu yıl)
4
Neden? Bologna Süreci Uluslararasılaşma çalışmalarında yeni boyut- AB Eğitim programları Stratejik Planlama çalışmaları-YÖDEK Akreditasyon çalışmaları “Ne yapıyoruz? Ne durumdayız?” kavramlarının sorgulanma süreci, Dış Değerlendirme ihtiyacı..
5
SÜREÇ Başvuru, kabul, bilgilenme ve bilgilendirme Geniş katılım, paylaşım, benimseme Öz değerlendirme Raporu çalışmaları Öz değerlendirme raporu 1. ziyaret (Ön ziyaret) Öz değerlendirme Raporunu gözden geçirme 2. Ziyaret (Asıl Ziyaret) Sonuç Raporu
6
ÖZ DEĞERLENDİRME RAPORU Stratejik Plana Göre Üniversitenin tüm verilerini gözden geçirme!... Tanıtım, toplantılar Katılımı tüm üniversiteye yayma Üst yöneticilerden birimlere, idari personel,öğrenciler.. YENİ BİR FARKINDALIK DÖNEMİ!...
7
ÖZ DEĞERLENDİRME RAPORU Üniversitenin kısa tanıtımı- Eğitim, araştırma ve hizmetler Stratejisi,Öncelikleri Kanun, yönetmelik, üniversite içi prosedürlerin kısa açıklaması, Uygulama nasıl yapılıyor? Üniversitenin stratejisi, öncelikleri ile uyumu nasıldır? İşlerliği nasıl kontrol ediliyor?
8
1. Ziyaret – Ön Ziyaret Görüşmeler + fiziki mekanları ziyaret Üst Yönetim + Öğrenciler + Öğretim elemanları + Dış Paydaşlar (Üniv. Gerçekten bilen) Öz Değerlendirme Raporunun içeriği ve bilgiler Stratejik Planla uyumlu mu? Yazılı Kuralların varlığı ve işleyişi herkes tarafından biliniyor mu? ŞEFFAFLIK paylaşılıyor mu? Katılım ve benimseme? dış paydaşların üniversite kararlarına etkisi? Kurum değişim potansiyeline sahip midir? Kurum Kalite Kültürünü oluşturmuş mudur veya bu yolda çaba sarfetmekte midir? Bologna Süreci ile uyumlu mudur?
9
1.ZİYARET-ÖN ZİYARET “Denetleme” veya “akreditasyon” değil, “Akran değerlendirmesi” (peer- evaluation) ama değerlendirilen kurum nasıl algılıyor? İstatistiki bilgiler, Öğrencilerin katılımı, Değerlendirme ekibi ile samimi paylaşım, Üniversite var olan imkanlarını kısıtlamalara rağmen nasıl kullanıyor?
10
2. ZİYARET İÇİN Öz değerlendirme raporuna ek tablolar, Öz Değerlendirme raporunda uygulamalara yönelik net açıklamalar, Karar alma süreçlerinin işleyişi/ bütçeleme ilişkisi, Hastane ve üniversite ayrı bütçe, Öğrenci ve çalışan memnuniyet anketleri ve bunların yarattığı etki.
11
YARARLARI Stratejik Planın uygulamasında hızlanma; Eğitim, araştırma ve hizmetler açısından önceliklerin gözden geçirilmesi; Veritabanı- Web tabanlı; Üniversite web sitesini iyileştirme çalışmalarında hızlanma; Kalite Koordinatörlüğü çalışmalarında hızlanma: Memnuniyet anketleri, Kalite güvencesi için performans göstergeleri,etkin uygulama prosedürleri oluşturma; İÇ KALİTE SÜRECİNDE İVME KAZANMA
12
YARARLARI ‘’Etkili bir kalite güvencesinin başlangıç noktası kurumun kendisini tanımasıdır’’ ENQA- Standards and Guidelines for QA in the European Higher Education Area, 2005
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.