1. 2 PROJENİN KAPSAMI Bu çalışma, 2013-2014 eğitim öğretim yılında ortaokul düzeyinde, ülke genelinde tüm ilköğretim okullarının 6’ncı, 7’nci ve 8’inci.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STAJ UYGULAMASININ YAPILABİLECEĞİ İŞLETMELER
Advertisements

STAJ UYGULAMASININ YAPILABİLECEĞİ İŞLETMELER
Proje Uygulaması eğitim-öğretim yılında proje çalışması, ilköğretim kategorisinde 10 bölge merkezi ve bunlara bağlı iller belirlenerek.
ÖZEL KAŞGARLI MAHMUT İLKÖĞRETİM OKULU
Hatay İl Milli Eğitim Müdürlüğü AR-GE Proje Ekibi
PROJE NEDİR? Önceden belirlenmiş bir süre içerisinde;
İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 2014 – 2015 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN TANILAMA SÜRECİ ŞUBAT 2014.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
A.PROJENİN AMACI Bu projede öğrencilerin gözlem, sorgulama, araştırma ve değerlendirme yeteneklerini geliştirmek ve ilerleyen bilime ayak uydurabilmek.
ALACA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ortaöğretİme geçİş sİstemİ
Projeler.meb.gov.tr Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI 2010.
 KONU VE AMAÇ: Orta Karadeniz Kalkınma Ajansı bölgenin ekonomik ve sosyal kalkınmasının hızlandırılması amacıyla 2012 yılında TR83 Bölgesi İnovasyon.
BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
HİZMETİN TAMAMLANMA SÜRESİ
MUHAMMED YILDIRIM Psikolojik Dan ış man YENİ SINAV SİSTEMİ.
Yıldırım milli eğitim müdürlüğü ortak sınavlar komisyonu
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (TEOG) 2014
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ
Milli Eğitim Bakanlığı Parasız Yatılılık Ve Bursluluk Sınavı (PYBS)
MEB tarafından açıklanan YENİ SINAV SİSTEMİ Eğitim-öğretim yılında,  8.Sınıf öğrencilerine Kasım ve Nisan ayının sonunda, 6 dersten Merkezi.
PROJE YARIŞMASI KEPSUT.
STAJ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
HOŞGELDİNİZ ESKİŞEHİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
İ MKB SARIÇ İ ÇEK ORTAOKULU Mehmet ÖZAN Mehmet ÖZAN (Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen)
GELİŞİM İÇİN DEĞİŞİM PROJESİ”
AKYURT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
KİLİMLİ CUMHURİYET ORTAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ 2013 ORTAK SINAV UYGULAMALARI.
2014 ORTA ÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ. Milli Eğitim Bakanı Nabi AVCI, yeni sınav sistemi modeli adının 'Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Modeli'(TEOG) olduğunu.
TEOG AMACI NEDİR ? Öğrenci,öğretmen okul ilişkisini güçlendirmek
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Aykut Yiğit Ortaokulu Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi KASIM 2014 ? ? ?
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (TEOG)
REHBER ÖĞRETMEN. FAYDALI MI ? ZARARLI MI ? Yeni sistem amaçları HANGİ OKULDA GİRİLECEK PUANLAMA VE YAZILILAR NASIL OLACAK ? UYGULAMASI ÜCRET VERİLECEK.
ÇAKIR ORTAOKULU Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MALATYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
Saliha SERDAR ---Cüneyt KILIÇ Rehberlik Öğretmeni ve Psi.Danışman
DESTEK EĞİTİM ODASI İŞLEYİŞ USUL VE ESASLARI
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVI (TEOG) 2015 – 2016 Eğitim - öğretim yılından başlayarak altı temel ders için 8. sınıfta öğretmen tarafından.
BİLSEM TANILAMA SÜRECİ
KAHRAMANMARAŞ BİLGİYLE BULUŞUYOR
BİLİM VE SANAT MERKEZLERİ ÖĞRENCİ TANILAMA İŞ VE İŞLEMLERİ
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ÖĞRENCİ TANILAMA SÜRECİ
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ 8.SINIF VELİ BİLGİLENDİRME SUNUSU
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) TEOG ile yerleştirileceklerdir.
TÜBİTAK 47. ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ PROJE YARIŞMASI
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
II Hafta Plan Nedir? Eğitim-öğretimde Plan Yapmanın faydaları
Destek Eğitim Odaları.
Bandırma Rehberlik ve Araştırma Merkezi
TEMEL ÖGRETIMDEN ORTA ÖGRETIME GEÇIS SINAVI Eğitim ve Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi.
EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER.
eğitim - öğretim yılından başlayarak 6 temel ders için 8. sınıfta öğretmen tarafından dönemsel olarak yapılan sınavlardan bir tanesi ortak.
OTMG KAPSAMINDA YAPTIĞIMIZ ETKİNLİKLER GELİŞİM ALANLARI EYLÜLEKİMKASIMARALIKOCAKŞUBATMARTNİSAN MESLEKİ GELİŞİM KİŞİSEL VE MESLEKİ GELİŞM Öğrencilerin.
FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI FARABİ GİDEN - GELEN ÖĞRENCİ VE ANLAŞMA SORUMLUSU BİL. İŞL. GÖKHAN ÖZDEMİR.
Erasmus + Yetişkin Eğitimi Stratejik Ortaklıklar Erasmus + Yetişkin Eğitimi Stratejik Ortaklıklar.
PROJE GELİŞTİRME VE DEĞERLENDİRME
 Staj süresi, toplam 50 işgünüdür. Bu sürenin 25 işgünü ENT 200 fabrika stajını, 25 işgünü de ENT 300 büro stajını kapsar. Öğrenci, bölümde geçirdiği.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
2016 ORTAÖĞRETİM KURUMLARINA GEÇİŞ UYGULAMASI TERCİH VE YERLEŞTİRME
8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ FARABİ KURUM KOORDİNATÖRLÜĞÜ
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
TÜBİTAK BİLİMSEL DESTEKLEME PROGRAMLARI
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) TEOG ile yerleştirileceklerdir.
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
Ortaöğretime Geçiş Sistemi
ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMA SÜRECİNİN TANITIMI
Özel Cizre Bilim Teknik Koleji
Sunum transkripti:

1

2

PROJENİN KAPSAMI Bu çalışma, eğitim öğretim yılında ortaokul düzeyinde, ülke genelinde tüm ilköğretim okullarının 6’ncı, 7’nci ve 8’inci sınıf öğrencilerine yönelik olarak gerçekleştirilecektir. Proje çalışması, ilköğretim matematik ve fen bilimleri müfredatlarında yer alan konularda yapılacak araştırma projelerini kapsamaktadır. Bu nedenle, uygulama projeleri (teknoloji, tasarım vb.) değerlendirmeye alınmayacaktır. 3

4

Ankara’da Final Sergisinin Düzenlenmesi (06-07 Mayıs 2014)) Bölge Sergileri Düzenlenmesi ve Final Sergisine Katılacak Projelerin Belirlenmesi ( Nisan 2014 ) Projelerin Bölge Bilim Kurullarınca Değerlendirilmesive Bölge Sergisine Katılacak Projelerin Belirlenmesi (24 Şubat-14 Mart 2014) Projelerin Bölge Düzeyinde Bölge Çalışma Gruplarınca Değerlendirilmesi (17 Şubat- 21 Şubat 2014)) Projelerin İl Düzeyinde İl Çalışma Gruplarınca Değerlendirilmesi (27 Ocak-14 Şubat 2014) Başvuru Formunun Okul Müdürlüklerince Onaylanması (En son onaylama tarihi 24 Ocak 2014) Başvuru Formunun Doldurulması (23 Eylül Ocak 2014) PROJE TAKVİMİ 5

Proje başvuruları 23 Eylül 2013 tarihinde başlayacak olup proje çalışmasıyla ilgili ayrıntılı bilgiler ve duyurular ki proje web sayfasında yer almaktadır. PROJE BAŞVURUSU 6

Proje Çalışması ile ilgili olarak; Proje kılavuzu basılı olarak okullarımıza gönderilmeyecek, yalnızca internet üzerinden ulaşılabilecektir. Proje başvuru işlemleri internet ortamında yapılacaktır. Başvuru formuna proje web sayfasından ulaşılabilecektir. Proje başvuruları, projeler hazırlanıp sonuçlandırıldıktan sonra başvuru formu doldurularak yapılacaktır. Başvuru işlemleri tamamen elektronik ortamda gerçekleştirilecek, yazılı evrak biçiminde çıktı alınmayacaktır. 7

Elektronik ortamda yapılan başvurular öğrencilerin öğrenim gördüğü kurum/okul müdürlüğü tarafından yine elektronik ortamda onaylanacaktır. Kurum/okul müdürlükleri tarafından onaylanmayan başvurular dikkate alınmayacaktır. Öğrenciler tek başlarına veya iki kişilik (en fazla iki kişi) gruplar hâlinde proje hazırlayabileceklerdir. Öğrenciler, hazırlayacakları projeler için 1 (bir) danışman öğretmen seçeceklerdir. 8

Her okul, birden fazla proje ile çalışmaya katılabilecektir. Projeyi hazırlayan öğrenci sayısının 1’den fazla olması durumunda her iki öğrencinin de aynı okulda öğrenim görüyor olması gerekmektedir. Proje başvuru formunun eksiksiz ve hatasız doldurulmasından proje danışman öğretmeni sorumludur. 9

. SONUÇLARIN ÖĞRENİLMESİ Projeleri hazırlayan öğrenci ve danışman öğretmenler, il düzeyindeki proje değerlendirme sonuçlarını sayfasından, bölge düzeyindeki proje değerlendirme sonuçlarını da yine aynı sayfadan öğrenebileceklerdir. 10

12 Bölge Merkezinde Nisan 2014 tarihlerinde bölge sergileri düzenlenecektir. Sergi esnasında BBK üyeleri, proje değerlendirmelerini görüşmeler yoluyla yapacaklardır. Öğrenciler, projelerin değerlendirilmesinde kullanmak üzere fotoğraf, video, grafik, şekil, tablo vb. araçları kullanarak en fazla 5 dakikalık bir sunum hazırlayacaktır. 11

PROJE ÇALIŞMASINDA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR Bu çalışmaya, eğitim öğretim yılında ülke genelinde tüm ilköğretim kurumlarının (ortaokulların) sadece 6, 7 ve 8. sınıf öğrencileri katılabilecektir. 12

Projeler İlköğretim Matematik ve Fen Bilimleri müfredatlarında yer alan bilgi ve konularla ilgili yapılacak araştırma projelerini kapsamaktadır. Çalışmalar müfredattaki içerik ve kazanımlarla ilişkili olmalıdır. Bu nedenle, uygulama ve tasarım projeleri (teknoloji tasarım, ders materyalleri, oyun tarzındaki etkinlikler gibi) değerlendirmeye alınmayacak, araştırma projeleri değerlendirilecektir. 13

Öğrenciler tek başlarına veya iki kişilik gruplar hâlinde proje hazırlayabileceklerdir.  Öğrenciler, hazırlayacakları projeler için 1 (bir) danışman öğretmen seçeceklerdir.  Her okul, birden fazla proje ile çalışmaya katılabilecektir. 14

Öğrenciler, Matematik ve Fen Bilimleri alanlarının sadece birinden 1 (bir) proje ile çalışmaya katılabilirler.  Projeyi hazırlayan öğrenci sayısının 1’den fazla olması durumunda her iki öğrencinin de aynı okulda öğrenim görüyor olması gerekmektedir.  Danışman öğretmen en fazla 3 projeye danışmanlık yapabilecektir. 15

İl Çalışma Gruplarınca Kullanılacak Değerlendirme Ölçütleri  Hazırlanan projenin teknoloji tasarım, ders materyalleri, oyun tarzındaki etkinlikler olmaması,  Proje konusunun matematik ve fen bilimleri kapsamında olması,  Proje başvuru formunun doğru ve eksiksiz doldurulması,  Konu, amaç, faaliyetler, seçilen yöntemler ve elde edilen sonuçların tam, açık anlaşılabilir biçimde ifade edilmiş olması,  Konunun daha önce aynı biçimde ve yöntemle çalışılmamış olması (proje bankası, ilgili literatür ve internetten yararlanılacaktır),  Projenin başka herhangi bir yarışmaya katılmamış olması,  Kılavuzda belirtilen güvenlik uyarılarına uyulması,  Daha önce yapılmış olan bir çalışmanın birebir aynısı olmaması. PROJE DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ 16

BÖLGE ÇALIŞMA GRUPLARINCA KULLANILACAK DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ Konunun daha önce aynı biçimde, yöntemle çalışılmamış olması (Proje bankası, ilgili literatür ve internetten yararlanılacaktır.), Konu, amaç, hedef, faaliyetler, seçilen yöntemler ve elde edilen sonuçlar arasındaki bütünsellik, Projenin başka herhangi bir yarışmaya katılmamış olması, Sonuca ulaşabilme yeterliği, Toplumsal ve ekonomik bir yarar sağlaması, Kaynak taraması, Uygulanabilirlik. Kılavuzda belirtilen güvenlik uyarılarına uyulması. Daha önce yapılmış olan bir çalışmanın bire bir aynısı olmaması, 17

BİLİM KURULLARI TARAFINDAN KULLANILACAK DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ Özgünlük ve yaratıcılık, Kullanılan bilimsel yöntem, Tutarlılık ve katkı, Yararlılık (Ekonomik, sosyal, akademik, …), Uygulanabilir veya kullanışlı olması, Kaynak taraması, Sonuç ve açıklık, Özümseme ve hâkimiyet. Kılavuzda belirtilen güvenlik uyarılarına uyulması. Bu ölçütler doğrultusunda projelere ilişkin verilen kararlar kesindir. İtiraz edilemez. 18

Belirtilen güvenlik uyarılarına aykırı biçimde hazırlanan projelerin başvurusu kabul edilmeyecek ve değerlendirmeye alınmayacaktır. Halk sağlığı ve güvenliği için risk teşkil ettiği/edeceği düşünülen projeler değerlendirme dışında tutulacaktır, sergiye çağrılmayacaktır. Özellikle radyoaktif maddeler, tehlikeli deney setleri, toksik, kanserojen vb. maddeler ihtiva eden projeler değerlendirme dışında tutulacaktır, sergiye çağrılmayacaktır. GÜVENLİK UYARILARI 19

Hayvan deneyi içeren projeler yürütmeyi planlayan öğrenciler; deneylerinde öncelikle, omurgalı hayvanlar kullanmak yerine olası tüm diğer alternatifleri gözden geçirmelidir. Önerilen bazı alternatifler aşağıda verilmiştir: Omurgasız hayvanlar (örneğin, protozoa, planaria, böcekler) Bitkiler, mantarlar ve mayalar, Hücre ve doku kültürleri, Mikroorganizmalar, Matematik ya da bilgisayar modelleri. GÜVENLİK UYARILARI 20

Yine de omurgalı hayvanlar içeren deneyler yapılacaksa aşağıdaki kurallara uymak zorunludur. Projeler; a) Hayvanların öldürülmesini, vücudunda herhangi bir kesi yapılmasını, herhangi bir uzvunun ya da dokusunun vücuttan ayrılmasını (kan alma dahil) gerektiren; b) Hayvanlara ağız ya da enjeksiyon yoluyla herhangi bir radyoaktif, toksik ya da etkisi kesin olarak bilinmeyen (örneğin çeşitli bitki özütleri) tehlikeli ve yabancı maddelerin verildiği; c) Hayvanların aç ve/veya susuz bırakıldığı, hayvanların acı ve eziyet çekmesine neden olan, onlara rahatsızlık veren ve sağlığını tehdit eden deneyleri içeremez. Bu kapsamdaki projeler kesinlikle kabul edilmeyecektir. GÜVENLİK UYARILARI 21

Bunların dışında, gözleme bağlı (örneğin hayvanın doğal yaşama ortamında gerçekleşen ve hayvana müdahale edilmeyen davranış deneyleri) ya da hayvanın çeşitli fiziksel özelliklerinin (örneğin yaş, boy, ağırlık, renk, metabolik hız vb.) ölçülmesini ya da atıklarının analizini içeren deneyler kabul edilebilir. GÜVENLİK UYARILARI 22

Bu deneylerde kullanılacak hayvanlar, düzenli, sağlık ve hijyen koşullarına uygun üretim-bakım yapan merkez ya da laboratuvarlardan sağlanmalı ve bu durum mutlaka belgelenmelidir. Hastalık (özellikle insana bulaşan) taşıdığı bilinen ya da böyle olduğundan şüphe edilen hayvanlar kesinlikle kullanılmamalıdır. Hayvan deneyi içeren projelerin yukarıdaki koşullara uygunluğu konusunda karar yetkisi bilim kurullarına aittir. İnsan deneyleri içeren projeler yapmayı planlayan öğrenciler aşağıdaki kurallara uymak zorundadır. İnsanlardan kan almayı ya da herhangi bir madde vermeyi gerektiren deneyler ile önceden alınmış ve depolanmış insan kanıyla yapılan deneyler içeren projeler yapılmamalıdır. GÜVENLİK UYARILARI 23

İnsanı içeren deneyler, aşağıdakilerle sınırlıdır: a) Birey ya da grup davranışlarını ölçmeye yönelik deneyler (denekleri rahatsız edici ya da onlara zarar verici koşullar altında olmayan), b) Doğal duyusal uyarılara (ışık ya da ses gibi) verilen tepkilerin ölçülmesi, c) Saç teli ya da damak/yanak içi epitel döküntüsü örnekleriyle yapılan DNA analizi deneyleri. GÜVENLİK UYARILARI 24

İnsan içeren deneylerin kabul edilebilmesi için denek olarak kullanılacak kişi/kişilerin deney hakkında önceden ve anlaşılır biçimde bilgilendirilmesi, denek olmayı kabul ettiğine dair yazılı onayı (çocuk denekler için bu onay ebeveynlerinden alınmalıdır) ile çalışma için destek alınan kurumun etik kurulunun yazılı izni gereklidir. İlaç, parfüm, krem, sabun vb. ürünlerin üretiminin uzun süreli çalışmalar gerektirmesi, bu tür maddelerin dermatolojik testlerinin yapılmasının zorunlu olması ve insanlara zarar verme ihtimalinin olması nedeniyle bu kapsamdaki projeler kabul edilmeyecektir. GÜVENLİK UYARILARI 25

Proje Bankası ( 27

Proje Bankası ( 28

MO İLK DEFA PROJE GİRİLİYORSA

Tunç sk. No: Murat Köseoğlu

TOPRAK SOLUCANININ ORGANİK TARIMDAKİ YERİ VE ÖNEMİ

Proje Amacı: AMACIMIZ TOPRAK SOLUCANLARI VE YAŞADIKLARI TOPRAKTAKI ETKINLIKLERININ TARIM ÜRÜNLERINDE ETKISINI GÖZLEMLEMEK. Proje Hedefleri: PROJEMIZIN HEDEFI TOPRAK SOLUCANLARININ FAYDALI YANLARINI TARIMSAL FAALIYETLERDE KULLANARAK ORGANİK TARIMIN YAPILMASINI VE EKONOMIK AÇIDAN ÜLKEMIZ TARIMINA KATKIDA BULUNMAYI HEDEFLEMEKTEYIZ Gerçekleştirilen Faaliyetler: PROJEMIZI GERÇEKLEŞTIRIRKEN TOPLADIĞIMIZ SOLUCANLARI NEMLİ TOPRAK IÇERISINDE UZUN SÜRE BEKLETTIK. EŞİT KOŞULLARDA İKİ SAKSIDAN BİRİNE SOLUCANLARIN YAŞADIĞI TOPRAKTAN 500GR BİR SAKSIYA, DIĞERINE 500GR NORMAL TOPRAK KOYARAK 50 ŞER BUĞDAY KOYDUK VE SULAMA YAPTIK. SONUÇTA SOLUCAN GÜBRESI IÇEREN TOPRAKTAKI BUĞDAYLAR KONTROL GRUBUNA GÖRE DAHA HIZLI ÇIMLENDİ VE DAHA VERİMLİ BÜYÜDÜLER Kullanılan Yöntemler: PROJEMIZ DENEYSEL BIR YÖNTEMLE YAPILMISTIR. 1 DENEY GRUBU VE 1 DE KONTROL GRUBUMUZ VARDIR. DENEY GRUBUMUZA 500GR 10 SOLUCANIMIZIN YAŞADIĞI TOPRAKTAN ALINAN NUMUNE KONULMUŞ, KONTROL GRUBUMUZA NORMAL 500GR TOPRAK KONULMUSTUR. HER SAKSIYA 50ŞER BUĞDAY TOHUMU ATILMIŞ, ÇIMLENME SAYILARI VE ORTALAMA KÖK GÖVDE UZUNLUKLARI HESAPLANMIŞTIR

Kullanılan Yöntemler: PROJEMIZ DENEYSEL BIR YÖNTEMLE YAPILMISTIR. 1 DENEY GRUBU VE 1 DE KONTROL GRUBUMUZ VARDIR. DENEY GRUBUMUZA 500GR 10 SOLUCANIMIZIN YAŞADIĞI TOPRAKTAN ALINAN NUMUNE KONULMUŞ, KONTROL GRUBUMUZA NORMAL 500GR TOPRAK KONULMUSTUR. HER SAKSIYA 50ŞER BUĞDAY TOHUMU ATILMIŞ, ÇIMLENME SAYILARI VE ORTALAMA KÖK GÖVDE UZUNLUKLARI HESAPLANMIŞTIR Ulaşılan Sonuçlar: PROJEMIZ SONUCUNDA DENEY GRUBUMUZDA ÇIMLENME SAYISI 3.GÜN 12, 5.GÜN 25, 7.GÜN 35 ŞEKLİNDE IKEN KONTROL GRUBU 3.GÜN 9, 5.GÜN 18, 7.GÜN 22 ADET BUĞDAYDA ÇIMLENME GÖZLEMLENMIŞTIR. BURADAN SOLUCANLARIN YAŞADIĞI TOPRAKTAN ALINAN NUMUNEDE BİTKİ YETIŞTIRILMESI DAHA HIZLI VE VERIMIN YÜKSEK OLDUĞU SONUCUNA ULAŞILMIŞTIR. Sonuçların Değerlendirilmesi: PROJEMIZDE UYGULADIĞIMIZ TOPRAK SOLUCANIN YAŞADIĞI TOPRAKTAN ALINAN ÖRNEKTE BITKILER IÇIN ÖNEMLI BAZI MADDELERIN OLDUĞU BELLIDIR. BUNLARIN NE OLDUĞU ÜZERINE ARAŞTIRMALAR YAPILARAK TARIMDA FARKLI BITKILER ÜZERİNE ÇALIŞILMASI DAHA ISABETLI OLABILIR. YINE TOPRAK SOLUCANLARIN DIŞKILARI ILE ORGANİK TARIMIN YAYGINLAŞTIRILMASI ÇAĞIMIZA DAMGASINI VURACAKTIR. İlgili Literarür (Kaynak) Taraması: 1-HTTP: / / TR.WIKIPEDIA.ORG / WIKI / HALKAL% C4% B1_SOLUCANLAR 2- OZELLIKLERI / 3-HTTP: / / SOLUCAN_GUBRESI_ILE_TARIMDA_YUZDE_50_LIK_VERIM_ARTISI.HTML

Projenin Takvimi: PROJEMIZ 4 HAFTA SÜRMÜŞTÜR.1 KAYNAK TARAMASI, 1 HAFTA SOLUCANLARIN TOPLANMASI VE BEKLETILMESI 1 HAFTA TOHUMLARIN EKILMESI VE ÖLÇÜMLERIN YAPILMASI 1 HAFTA PROJENIN YAZILMASI IÇIN HARCANMIŞTIR. Proje Bütçesi: PROJEMIZIN BÜTÇESI 5 TL’DIR. SAKSI VE TOPRAK IÇIN HARCANMIŞTIR. UCUZ BİR BÜTÇEYE SAHİP ANCAK ÇIĞIR AÇABILECEK BIR NITELIĞE SAHIPTIR. Destek Alınan Kişi ve Kurumlar: PROF. DR. İSMAİL KOCAÇALIŞKAN DUMLUPINAR ÜNV. FEN-EDEBIYAT FAK. BIYOLOJI BÖL DOÇ.DR.TAHIR ATICI GAZİ ÜNV. EGITIM FAK. BIYOLOJI BÖL.

İKİNCİ KEZ PROJE GİRİLİYORSA

OKUL/KURUM ONAY İŞLEMLERİ ( 49

50 Ders dışı eğitim çalışmaları okulda bir ders yılında okutulacak toplam ders saati sayısının %5’ini geçemeyecektir. Örneğin: on altı sınıflı ve her sınıfı iki şubeden oluşan bir ilköğretim okulunda tüm derslerden her şubede haftada otuz saat ders okutulduğu varsayıldığında, otuz iki hafta sürecek bir ders yılında o okulda 16x2x30x32=30720 saat ders okutulacaktır. Bunun %5’i olan 1536 ders saati, ders dışı eğitim çalışmaları için azami olarak kullanılabilecek ve bu kapsamda görev alacak öğretmenlerin tamamı için en fazla bu miktarda ek ders ücreti ödenebilecektir. PROJE EGZERSİZ ÜCRETİ

Ekip üyeleri: SONER OFLAZ Adres: SİNCAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Tel: /151 ULUSAL PROJELER EKİBİ İLETİŞİM BİLGİLERİ 51