KISIM 2 İnançlar ve Biliş

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Öğrenen Gruplar Olarak Sınıflar
Advertisements

Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
SOSYAL BİLİŞSEL KURAM ALBERT BANDURA (1925-)
Öğrenme Kuramı ve Öğretim Kuramı
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
ÖĞRENME ORTAMLARINDA ÖĞRENENİN ÖZELLİKLERİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
MOTİVASYON (GÜDÜLENME) HALİME KOZALAK 4-B
MOTİVASYON.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ÖĞRENME ÇIKTISI (LEARNING OUTCOME)
Güdülenme Dr. Şirin KARADENİZ.
MODELLERDEN ÖĞRENME Enver CANER
Doç. Dr. Arif ALTUN Arş. Gör. Meryem YILMAZ SOYLU
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
Gözleyerek Öğrenme Kuramı
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
Dr M SÖZBİLİR Motivasyon
PROGRAM DEĞERLENDİRME
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN ÖĞRENCİLER
ÖĞRETİM HEDEFLERİ ve ÖLÇME ARAÇLARINI GELİŞTİRME
Erken Çocukluk Dönemi Öğretmen!n!n Özell!kler!.
Portfolyo Nedir? Portfolyo Nasıl Hazırlanır? Elektronik Portfolyo Nedir? Fatma Taşkıran.
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
18 - DUYUŞSAL DAVRANIŞLARIN ÖLÇÜLMESİ
16 - ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRMELERİNİN ÖLÇME DEĞERLENDİRME SÜRECİNE KATILMASI
MOTİVASYON.
GÜDÜLENME Öğrencilerde Öğrenme İsteği Yaratma
İŞLETMELERDE MOTİVASYON
Gestalt Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
. Hafta.
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 12 Öğrenmek İçin Okuma.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
BAŞARI ÇALIŞMA ve KARİYERLER
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma
KISIM 1 Bilgi İşleme Teorisi
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 11 Okumayı Öğrenme.
KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 15 Fen Bilimlerinde Bilişsel Yaklaşımlar.
BÖLÜM 7 Motivasyon. BÖLÜM 7 Motivasyon Harekete geçiren, yönlendiren ve devam ettiren kuvvet. Motivasyonun Tanımı Motivasyon Harekete geçiren, yönlendiren.
BÖLÜM 4 KURAMSAL MODELLER: NASIL DÜŞÜNMELİYİZ?.
BRUNER’İN BİLİŞSEL GELİŞİM DÖNEMLERİ
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma BÖLÜM 9 Yapılandırmacılık: Öğrenenin Bilginin Yapılandırılmasında.
Gruptaki bireylerin motİvasyonu ve grubu harekete geçirmek
Bireysel Kariyer Planı Oluşturma
Sosyal Öğrenme Kuramı (Bandura)
BÖLÜM 5 OKUL. BÖLÜM 5 OKUL Okulun DDB’ye yol açmadaki rolü özellikle eğitimciler OKUL İLE İLGİLİ ETMENLERİN NEDENSEL AÇIKLAMALAR OLARAK ELE ALINMASI.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Uyarılmışlık, Stres ve Kaygı
TANIMLAR PSİKOLOJİ: İnsan ve hayvan
Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Yrd. Doç. Dr. Zeliha Cansever Tıp Eğitimi ve Bilişimi Anabilim Dalı Ölçme-Değerlendirme Modul 1.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
MOTİVASYON.
CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
ÖĞRENME ORTAMINDA ÖĞRENENİN ÖZELLİKLERİ
Öğretim Tasarımı Analiz.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Örgütlerde Kendimizi Anlamak
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
EMPATİ-YARDIM ETME PROSOSYAL DAVRANIŞ
3 .BÖLÜM ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİSİ SİSTEMİ ASSURE MODELİ
EMPATİ-YARDIM ETME PROSOSYAL DAVRANIŞ
MOTİVASYON ve FARKINDALIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EMPATİK İLETİŞİM.
MOTİVASYON Dr. Ege AKGÜN.
Sunum transkripti:

KISIM 2 İnançlar ve Biliş

BÖLÜM 6 Kendi (Öz) Hakkındaki İnançlar

Bandura’nın Sosyal Bilişsel Öğrenme Teorisi Adından da anlaşılacağı üzere, karşılıklı belirlenimcilik öğrenmenin etkileşim içindeki değişkenlerin bir sonucu olduğunu ileri sürmektedir.

Doğrudan ve Dolaylı Öğrenme Öz Yeterlik Okul, Öğretmen ve Öğrenci Öz Yeterliği Üzerine Araştırmalar Öğrenci Yeterliği Öğretmen Yeterliği Okul Yeterliği

Modelleme Öz Düzenleyici Öğrenme Teorisi Öğretim İçin Öneriler: Öz Yeterliği Geliştirme

Yükleme Teorisi Yükleme teorisi, bireylerin kendi yaşamlarında gerçekleşen olayları nasıl yorumladıklarıdır. Yükleme, bir olayın rastgele açıklamasıdır

Yükleme Süreci Sonuç Değerlendirmesi

Yüklenen Tepkiler

Duyuşsal Tepkiler: Farklı yükleme konfigürasyonları farklı duyuşsal tepkilerde artışa neden olur. Davranışsal Tepkiler: Yükleme teorisinin temel öğretilerinden biri, bir sonucu yorumlamanın bireyin vereceği tepkinin çeşidini belirleyecek olmasıdır.

Sınıft aki Yüklemeler Çalışmalar, öğrencilerin ne tür yüklemeler yaptığını ve bunların nedenlerini ortaya koymuştur. Bunların içinden en önemli olan bulgu, farklı öğrencilerin farklı yüklemeler Yaptığıdır.

Yüklemenin Yeniden Eğitimi Yüklemenin yeniden eğitimi, bireylerin yükleme yanıtlarını daha iyi anlamalarına ve görev sorumluluğunu teşvik eden yanıtları geliştirmelerine yardım etme anlamına gelir.

Öğretim İçin Öneriler: Öğrenci Yüklemelerini Geliştirme Yüklemeleri ve etkilerini öğrencilerle tartışın Öğrencilerin kontrol edilebilir nedenlere odaklanmalarına yardımcı olun 3. Öğrencilerin başarı ve başarısızlığa yönelik duygusal tepkilerini anlamalarına yardımcı olun: 4. Başarı ve başarısızlığın alternatif nedenlerini düşünün 5. Düşük beceri belirtilerine yönelik yapılan dikkatsizliğe dikkat edin

Otonomi ve Kontrol Öz belirleme kuramı, otonomi ve kontrolün iyi olma ve akademik başarı için gerekli unsurlar olduğunu öne sürmektedir. İçsel motivasyon, kendi iyilikleri için yapılan davranışlar anlamına gelmektedir Dışsal motivasyon, yeterlik için kişisel bir ilgi veya istekten kaynaklanmayan, bazı dıştan gelen ödüllü sonucu edinmek için gerçekleştirilen davranışlar anlamına gelir. Bir eylemin gerçekleşmesindeki özel algı, onun işlevsel önem anlamına gelir.

Sınıft aki Kontrol Değerlendirme Ödüller Materyallerin Doğası Görev Kısıtlamaları Öğretmen Beklentileri Öğrenci Beklentileri Değerlendirme Ödüller

Öğretim İçin Öneriler: Öğrenci Otonomisini Arttırma Öğrencilerin anlamlı seçimler yapmalarına izin vermek Öğretmen ve öğrenci beklentilerini incelemek Dışsal ödülleri azaltmak Kriter referanslı (mutlak) değerlendirmeye katmak Bir görevi başarmak için içsel motivasyon nedenleri sağlamak

İnançları Ölçme Bu bölüm, birbirinden farklı güdüsel inançları ortaya koymaktadır.

Özet Bu bölüm, öz inançları ve bu inançların sınıft aki hür iradeyi nasıl etkilediğini anlamak için üç çerçeve sunmaktadır. Bandura’nın öğrenme teorisi; öz inançlar, performans ve çevresel dönütler arasındaki karşılıklı ilişkiyi vurgulamaktadır. Biz, tek bir inanç türüne odaklandık –öz yeterlik– ki bu, göreve katılım ve akademik kazanımla ilgilidir.