KISIM 2 İnançlar ve Biliş
BÖLÜM 6 Kendi (Öz) Hakkındaki İnançlar
Bandura’nın Sosyal Bilişsel Öğrenme Teorisi Adından da anlaşılacağı üzere, karşılıklı belirlenimcilik öğrenmenin etkileşim içindeki değişkenlerin bir sonucu olduğunu ileri sürmektedir.
Doğrudan ve Dolaylı Öğrenme Öz Yeterlik Okul, Öğretmen ve Öğrenci Öz Yeterliği Üzerine Araştırmalar Öğrenci Yeterliği Öğretmen Yeterliği Okul Yeterliği
Modelleme Öz Düzenleyici Öğrenme Teorisi Öğretim İçin Öneriler: Öz Yeterliği Geliştirme
Yükleme Teorisi Yükleme teorisi, bireylerin kendi yaşamlarında gerçekleşen olayları nasıl yorumladıklarıdır. Yükleme, bir olayın rastgele açıklamasıdır
Yükleme Süreci Sonuç Değerlendirmesi
Yüklenen Tepkiler
Duyuşsal Tepkiler: Farklı yükleme konfigürasyonları farklı duyuşsal tepkilerde artışa neden olur. Davranışsal Tepkiler: Yükleme teorisinin temel öğretilerinden biri, bir sonucu yorumlamanın bireyin vereceği tepkinin çeşidini belirleyecek olmasıdır.
Sınıft aki Yüklemeler Çalışmalar, öğrencilerin ne tür yüklemeler yaptığını ve bunların nedenlerini ortaya koymuştur. Bunların içinden en önemli olan bulgu, farklı öğrencilerin farklı yüklemeler Yaptığıdır.
Yüklemenin Yeniden Eğitimi Yüklemenin yeniden eğitimi, bireylerin yükleme yanıtlarını daha iyi anlamalarına ve görev sorumluluğunu teşvik eden yanıtları geliştirmelerine yardım etme anlamına gelir.
Öğretim İçin Öneriler: Öğrenci Yüklemelerini Geliştirme Yüklemeleri ve etkilerini öğrencilerle tartışın Öğrencilerin kontrol edilebilir nedenlere odaklanmalarına yardımcı olun 3. Öğrencilerin başarı ve başarısızlığa yönelik duygusal tepkilerini anlamalarına yardımcı olun: 4. Başarı ve başarısızlığın alternatif nedenlerini düşünün 5. Düşük beceri belirtilerine yönelik yapılan dikkatsizliğe dikkat edin
Otonomi ve Kontrol Öz belirleme kuramı, otonomi ve kontrolün iyi olma ve akademik başarı için gerekli unsurlar olduğunu öne sürmektedir. İçsel motivasyon, kendi iyilikleri için yapılan davranışlar anlamına gelmektedir Dışsal motivasyon, yeterlik için kişisel bir ilgi veya istekten kaynaklanmayan, bazı dıştan gelen ödüllü sonucu edinmek için gerçekleştirilen davranışlar anlamına gelir. Bir eylemin gerçekleşmesindeki özel algı, onun işlevsel önem anlamına gelir.
Sınıft aki Kontrol Değerlendirme Ödüller Materyallerin Doğası Görev Kısıtlamaları Öğretmen Beklentileri Öğrenci Beklentileri Değerlendirme Ödüller
Öğretim İçin Öneriler: Öğrenci Otonomisini Arttırma Öğrencilerin anlamlı seçimler yapmalarına izin vermek Öğretmen ve öğrenci beklentilerini incelemek Dışsal ödülleri azaltmak Kriter referanslı (mutlak) değerlendirmeye katmak Bir görevi başarmak için içsel motivasyon nedenleri sağlamak
İnançları Ölçme Bu bölüm, birbirinden farklı güdüsel inançları ortaya koymaktadır.
Özet Bu bölüm, öz inançları ve bu inançların sınıft aki hür iradeyi nasıl etkilediğini anlamak için üç çerçeve sunmaktadır. Bandura’nın öğrenme teorisi; öz inançlar, performans ve çevresel dönütler arasındaki karşılıklı ilişkiyi vurgulamaktadır. Biz, tek bir inanç türüne odaklandık –öz yeterlik– ki bu, göreve katılım ve akademik kazanımla ilgilidir.