Mevlana Üniversitesi WEBOMETRICS Sunumu

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
Advertisements

Pazarlamanızı sosyalleştirin.Bir + ekleyin Pazarlama faaliyetlerinizi Google’ın sosyal ağına dahil etmek için bir + ekleyin.
İstanbul ÜNİVERSİTESİ BİLGİ İŞLEM DAİRE BAŞKANLIĞI
360Core Kütüphane Kullanıcıları için Kütüphaneciler için
Avrupa Birliği, Avrupa Ülkeleri, ve bugünün Avrupa'sın da ki vatandaşlar, taraflar ve araştırmacılar üzerindeki konulara odaklanan artı değerli bir bilgi.
WORDPRESS İLE BLOG HAZIRLAMA REHBERİ
KONU: HAZIRLAYANIN : ADI: EMRE SOYADI: YILMAZ FAKÜLTE: FEN
DİCLE ÜNİVERSİTESİ AKADEMİK BİLGİ SİSTEMİ (AKADEMİKWEB)
İZLEME VE DEĞERLENDİRME BİRİMİ
ANKARA ÜNİVERSİTESİ Kurumsal Arşivi Açık Erişim Kaynakları
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
GAZİ ÜNİVERSİTESİ Açıkarşiv Sistemi. Açıkerişim nedir?  Bilimsel içerikli çalışmalara internet ortamında serbest erişimin sağlanmasıdır.
Ulusal Akademik Ağ ve Bilgi Merkezi
İSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ
AÇIK ERİŞİM KAYNAKLARI
İGOOGLE EBRU KAYA İGOOGLE NEDİR?  iGoogle özelleştirilebilir bir ana sayfadır.  iGoogle, üst bölümünde bir Google arama kutusu, alt bölümünde.
Journal Citation Reports - Dergi Atıf Raporları -
ULAKB İ M ULUSAL VER İ TABANLARI EBSCOhost VERİ TABANI KULLANICI EĞİTİMİ.
Ankara Üniversitesi Açık Arşiv Uygulaması
“About” JSTOR about.jstor.org İçerik, koleksiyonlar ve kaynaklar hakkında bilgiler, destek, haberler.
Amaç Açık Erişim Nedir? Neden Açık Erişim? Açık Erişim Nasıl sağlanır?
WORDPRESS İLE BLOG HAZIRLAMA REHBERİ
ANKOS 3. ULUSLARARASI TOPLANTISI 6-7 HAZIRAN 2003 ANKARA.
Kurumsal Arşivler ve Açık Erişim Uygulamaları 44. Kütüphane Haftası, 31 Mart–4 Nisan 2008 Ömer Orhan Atılım Üniversitesi Kütüphanesi.
- 1 Mehdi Afzali Azad İslam Üniversitesi, İran Türkiye’deki Kurumsal Arşivlerin Web Analizi Yaşar Tonta H.Ü. Bilgi ve Belge Yönetimi.
Wordpress Eğitimi 2.
Springerlink.com Emel KAYNAK Stm-Info Bilgi Hizmetleri ve Yayıncılık
İşletme Doktora Programı Bilgi Teknolojileri ve Yönetim (IYO 713)
Modül 5 FACEBOOK.
İYİ UYGULAMALAR: SİNOP ÜNİVERSİTESİ Hazırlayan Müslüm Yurtseven 3. Ulusal Açık Erişim Çalıştayı Yüksek Öğrenim Kurulu Başkanlığı Ekim 2014, ANKARA.
Web 2.0 Araçlarının Tanıtımı ÖZGE AKMAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
LOGO YÜKSEK ÖĞRETİMDE SIRALAMA SİSTEMLERİ YÜKSEK ÖĞRETİMDE SIRALAMA SİSTEMLERİ.
Sosyal Medyanız ve NetHizmet. Sosyal Medya’da Sizin İçin Neler Yapıyoruz?  Sizin için hesaplar açıp, içerik yönetimlerinizi yapıyoruz.  Kampanya kurgularınızı.
Malzeme Bilimi & Mühendisliği online veritabanı © Trans Tech Publications Inc.
İnternet Nedir Bilgisayar Ağları Ağ Çeşitleri
Sosyal medya pazarlamasında adımlar: – Müşterileri dinlemek – Uygun sosyal medya platformuna üye olmak – Sektörle ilgili topluluklara katılmak – Kendi.
Hakan Kapucu  Kurumsal Akademik Arşiv Danışma Kurulu oluşturulmuştur.  Danışma Kurulu, Işık Üniversitesi Açık Erişim Politikasını.
BACKLINK NEDIR? NASıL BACKLINK ALıRıZ? ÜCRETLI BACKLINK FAYDA VE ZARARLARı.
Akademik Yılı.
İnternet Nedir Bilgisayar Ağları Ağ Çeşitleri Çağlar Gülcek.
SEO Hizmeti. SEO Strateji Site İçi Optimizasyon Sitenin sayfaları ve içerikleri arama motorlarına göre optimize edilir. Araçları Hazırlama Sitenin SEO.
Araştırmacıların konu ve kaynak taraması için harcadıkları zaman sorunlarına, ulusal düzeyde, hızlı, tek merkezden ve kolay arama ile çözüm. Ulusal dergilerin,
BİLGI KAYNAKLARıNA ERIŞIM METODLARı Hazırlayan= Halil Yenilmez.
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
ULUSAL AKADEMİK AĞ ve BİLGİ MERKEZİ
Globalpiyasa.com’da Firma Web Sitesi Nasıl Oluşturulur?
SOSYAL MEDYA.
Akademik Kütüphaneler için Basit Arama Kullanım Kılavuzu
Full Text Finder Publication Finder Genel Bakış
EBSCOhost ile Tam Metin Makaleler
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
WEB 2.0 ARAÇLARI.
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
DynaMed ‘in İçeriği DynaMed klinik olarak özetlenmiş yaklaşık 3,000 konu başlığını sunmaktadır. Konu başlıkları temel olarak: Genel ve genel olmayan hastalıklar.
e-Trakya Uzaktan Eğitim Sistemi
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ BİLGİ TOPLULUĞU
EBSCO Discovery Service (EDS) Daha İsabetli Sonuç Listeleri
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
Tam Metin Bildirimi Nasıl Göndereceğim? Tanıtım Dosyası
Öğretim Yılı Oryantasyon Programı
DynaMed ‘in İçeriği DynaMed klinik olarak özetlenmiş yaklaşık 3,000 konu başlığını sunmaktadır. Konu başlıkları temel olarak: Genel ve genel olmayan hastalıklar.
Full Text Finder Publication Finder Genel Bakış
Dspace Kurumsal Arşİv KullanIm kILAVUZU
HİTİT ÜNİVERSİTESİ Akademİk açIk erİşİm sİstemİ
Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemleri Genel Bir Değerlendirme
Türkiye Atıf Dizini nedir?
Akademik Özgeçmiş Tabanlı Fakülte Bilgi Sistemi
Türkiye Atıf Dizini nedir?
Türkiye Atıf Dizini nedir?
Sunum transkripti:

Mevlana Üniversitesi WEBOMETRICS Sunumu ÜNİVERSİTELER ARASI SIRALAMA HARUN ŞEKER BİLGİ İŞLEM DAİRE BAŞKANI

SUNUM İÇERİĞİ Ana sayfada yapılan değişiklikler , linkler. Personel web sayfası linki (Ana sayfa) Google Scholar linki (Ana sayfa ve personel) Openaccess linki (Ana sayfa ve personel) Rehberde arama ve yardımcı linkler Webometrics hakkında bilgi ve sıralamada üst sıralara yükselme stratejileri. Personel Web Sayfaları güncelleme. Google Akademik scholar.google.com güncelleme. Açık Erişim Sistemi: openaccess.mevlana.edu.tr hakkında bilgilendirme.

Neden Web Sayfası Bu Kadar Önemli? Uluslar arası arenada farkındalığımızı ortaya çıkarabileceğimiz en temel mecra İnternet, Yani bugün kitap çıkarsak da, makale yazsak da Webometrics bunun farkına internet üzerindeki kayıtlara bakıp analizini yapıyor.

Webometrics Nerelere bakıyor? Öncelikli olarak kendi web sayfalarımıza bakıyor. *.Mevlana.edu.tr adresinden yayın yapan ne kadar site varsa hepsine bakıyor. Daha sonra arama motorları üzerinden uluslar arası sitelerde araştırma yapıyor. (Uluslararası dergi siteleri, Web siteleri, forumlar, arama sonuçları vb..)

Mevlana Üniversitesi olarak Neler Yaptık? Web sitelerinde iyileştirmeler, linkler eklendi. Anahtar kelime havuzunu geliştirdik. Kişisel web sayfalarını hazırlayıp tüm linkleri ilave ettik. OpenAccess Dspace sistemini entegre ettik.

Webometrics Nedir? dünyadaki tüm yüksek öğrenim kurumları arasında yapılan en geniş çaplı akademik sırala sistemidir. İnternet sitesinin olması ve görünürlük, küresel performansın göstergesi olarak kullanılır ve endüstriyel ve ekonomi sektörleri dahil olmak üzere üniversitenin öğretime bağlılığını, araştırma sonuçlarını, algılanan uluslararası saygınlığını ve toplum ile olan bağlarını dikkate alır.

Mevlana Üniversitesi sıralamada : Türkiye'de: 114 / 188 Dünyada: 8344 / 11992 http://www.webometrics.info/en/Asia/turkey?sort=asc&order=World%20Rank http://www.webometrics.info/en/Asia/turkey?page=1&sort=asc&order=World%20Rank

Webometrics göstergeleri Aşağıda farklı göstergeler ve her biri için izlememiz gereken yaklaşımlar verilmiştir: Mevlana Üniversitesi’nin sıralamadaki yerimizi yükseltmek için ne yapabiliriz? Impact: Etki Alanı : Mevlana Üniversitesi’nin etki alanına gelen bağlantı sayısını arttırın. Presence: Görünürlük : Mevlana Üniversitesinin internet sitesinde yer alan sayfa sayısını arttırarak ulaşılabilirliğinizi artırın. Openness: Açıklık: PDF ve zenginleştirilmiş dosya türlerinin sayısını arttırın. Excellence: Mükemmeliyet: Mevlana Üniversitesi’nin araştırma çıktılarının halk tarafından ulaşılabilirliğini arttırın. Overall: Genel: Fakültenizdeki herkesle geliştirme seçenekleri için görüşün.

Presence: Görünürlük (ağırlığı %16,7) Bu gösterge, doğrudan internet sitesinin etki alanı, sayfa sayısı ve Google tabanındaki yeri ve sıralaması ile ilgilidir. Strateji: Mevlana Üniversitesinin internet sitesinde yer alan sayfa sayısını arttırın Sık sık yeni haberler ve ilanlar yükleyin. Ayrıca eski sayfaları da silmeyin, bunun yerine onları devre dışı bırakarak ortadan kaybolması yerine arşivleyin. Hatta üst bölüme bir başlık ekleyerek, ‘Arşivlenmiş Sayfalar’ diye kullanabilir, sayfa arama motorlarında hala gösterilmeye devam ediyor olsa bile karışıklığı önleyebilirsiniz. Sayfalarınızın indekslenmesi ve en üst sıralarda gösterilmesi için Google’a kolaylık sağlamak üzere sayfalarınızın içeriğinde anahtar sözcükler kullanın. Örneğin, sadece başlıkta yazmak yerine, metnin içinde de fakültenizin, bölümünüzün, merkezinizin veya biriminizin adını dahil edin ve insanların muhtemelen kullanabileceğini düşündüğünüz diğer anahtar sözcükleri veya anahtar kelime gruplarını da kullanın. Anahtar sözcükleri vurgulamak için bir fırsat olarak köprü bağlantıları kullanın. ‘Akademik programlarımızı görüntülemek için buraya tıklayınız’ yerine, ‘Akademik programlarımızı görüntüleyin’ diyebilirsiniz. Ulusal Sıramız: 37

Görünürlük İstatistiklerimiz Subdomain sayımız: 130 Sayfa sayımız: 2.596 Zengin içerikli doküman sayımız: 267 PDF: 1.100 Resim: 6.000 Video: 164 Facebook takipçi sayımız: 21.616 Haftalık Etkinlik sayfası E-Posta: 10.000

Impact: Etki (ağırlığı %50) Bu gösterge, Mevlana Üniversitesinin internet sayfasına gelen bağlantılar ve referansların sayısını gösterir ve dolaylı olarak kullanılan referanslara göre tüm dünyada Üniversite’nin çektiği ilgiyi ölçer. Referans kaynakları da (örn: haberler, medya ve akademik internet siteleri) bu göstergede önemli bir rol oynar. Strateji: Mevlana Üniversitesi’ne gelen bağlantı sayısını arttırın. Eğer biriminizin, merkezinizin, bölümünüzün veya fakültenizin, diğer üniversitelerle, kurumlarla, kuruluşlarla veya şirketlerle herhangi bir ortaklığı veya anlaşması varsa, kendi internet sitelerine Mevlana Üniversitesi’nin internet sitesine veya mini internet sitenize bağlantı veren bir link yerleştirmelerini isteyin. Bu bağlantıların doğrudan Mevlana Üniversitesi’nin ana sayfasına yönlendirme yapmasına gerek olmayıp, sitenin etki alanındaki herhangi bir sayfa da olabilir (.mevlana.edu.tr). Ulusal Sıramız: 130

Openness: Açıklık (Ağırlık %16,7) Bu gösterge, Google Scholar’daki üniversitenin performansı ile ilgilidir ve pdf dosyaların, belgelerin ve diğer zenginleştirilmiş dosya türlerinin sayının yanı sıra alıntı yapılan makale sayısı ile ölçülür. Strateji: PDF ve zenginleştirilmiş dosya türlerinin sayısını arttırın   İnternet sitenizde daha fazla çoklu ortam (multimedya) aracı kullanın: Etkinliklerin fotoğraf albümlerini oluşturun. Araştırma makaleleri ve haberlerin yer aldığı fotoğraflar ve pdf belgeleri yükleyin. Konferanslarda yapılan sunumların pdf belgelerini veya ppt dosyalarını yükleyin. Seminer veya diğer etkinlikler için alınan davetiyelerin pdf veya görüntü dosyalarını yükleyin. Ses klipleri ve videolardan faydalanın – cep telefonunuz ile bunları yapmak oldukça basit. Ulusal Sıramız: 107

Örnek vermek gerekirse: Her akademisyenimiz 10 PDF paylaşırsa: 251 x 10 = 2510 doküman Her ay en az 10 tıklamadan 2510 x 10 = 25100 tıklama almış oluruz.

Excellence: Mükemmeliyet (ağırlığı %16,7) Bu gösterge, yüksek etkisi olan uluslararası dergilerde yayımlanan akademik makaleler ile ilgilidir.   Strateji: Mevlana Üniversitesi’nin araştırma çıktılarının halk tarafından ulaşılabilirliğini arttırın. Tüm akademisyenlere, tüm makalelerini http://openaccess.mevlana.edu.tr/ e koymalarını hatırlatın, bu alan üniversitenin açık kaynak araştırma deposudur. Fakültenizde yapılmakta olan araştırmalar hakkında küçük makaleler yazın ve http://openaccess.mevlana.edu.tr/ ’te yer alan makalelerin yanı sıra, araştırma gruplarının mini internet sitelerine bağlantılar yerleştirin. Ayrıca, http://openaccess.mevlana.edu.tr/ te, mini internet sitesinde genel içeriklerde depolanan makalelere de linkler koyarak referans veriniz. En önemlisi, tüm araştırmacılara, diğer üniversitelerde ve işbirlikçilerden hatta sponsorlardan bile gelen link koymalarını isteyebileceklerini hatırlatın. Ulusal Sıramız: 77-181

ÖRNEK SAYFALAR Prof.Dr.Hacı Ramazan Yılmaz: Zengin içerik, emek ve geri bildirim. http://p.mevlana.edu.tr/hryilmaz/ Prof.Dr.Zehra Odyakmaz: Profesyonel yaklaşım . http://www.zehraodyakmaz.com.tr/ Doç.Dr. Yusuf Danışman: Öğrenci ile etkileşim, en çok ziyaretçi alan sayfa. http://p.mevlana.edu.tr/ydanisman/ Yrd.Doç.Dr. İbrahim Kurt: All in one CV örneği, akademisyenimiz hakkında yeterli bilgi. http://p.mevlana.edu.tr/ikurt/

Overall: Genel Lütfen Mevlana Üniversitesi’nin sıralamasını yükseltmeye yardımcı olmaları adına destek vermeleri için fakültenizdeki herkesi bu Webometrics püf noktalarından haberdar ediniz.

Google Scholar (Google Akademik) nedir? Google Akademik, akademik literatürde geniş çaplı arama yapmak için kolay bir yol sunmaktadır. Tek bir yerden birçok alanda ve kaynakta arama yapabilirsiniz: akademik yayıncılara, profesyonel derneklere, ön baskı kaynaklarına, üniversitelere ve diğer akademik organizasyonlara ait gözden geçirilmiş yazılar, tezler, kitaplar, özetler ve makaleler. Google Akademik, akademik araştırma dünyasında en alakalı araştırmayı tanımlamanızı kolaylaştırır. Google Akademik ’in özellikleri Tek bir kullanışlı yer üzerinden farklı kaynakları arama Bilimsel yazıları, özetleri ve alıntıları bulma Kütüphaneniz yardımıyla ya da web üzerinden yazının tamamına erişme Herhangi bir araştırma alanındaki başlıca bilimsel yazılar hakkında bilgi edinme

Google Scholar Durumumuz Nasıl? Üniversitemizde Görev Yapan 231 Akademisyenden Yalnızca 85 adet hocamızın Google Scholar hesabı bulunmaktadır. https://scholar.google.com.tr/intl/tr/scholar/about.html Aytıntılı Rapor Google Scholar

Peki, Kişisel Web Sayfalarında Durum Nedir? Üniversitemizde Görev Yapan 231 Akademisyenden Yalnızca 140 adet hocamızın İçeriği Doldurulmuş Gözüken web sayfası bulunmaktadır Aytıntılı Rapor

Fakültelerde Durumumuz Nasıl? Akademisyen Web Aktif Web Pasif Google Scholar OpenAccess Web Yüzdesi Scholar Yüzde OpenAccess Yüzde İçi Dolu İçi Boş Eğitim Fakültesi 57 40 2 15 21 22 70,18 36,84% 38,60% İşletme Fakültesi 10 6 1 100 60,00% 10,00% Hukuk Fakültesi 26 11 14 3 42,31 3,85% 11,54% Tıp Fakültesi 74 33 5 36 23 32 44,59 31,08% 43,24% Mühendislik Fakültesi 30 4 13 9 86,67 43,33% 30,00% Sağlık Hizmetleri 18 12 60 20,00% 13,33% Adalet Meslek Yüksek Okulu 50 0,00% 25,00% TOPLAMLAR 231 140 82 70 72 64,82% 27,87% 24,53%

SONUÇ Akademisyenlerimizin kişisel web sayfalarını aktif olarak kullanmaları akademik yayınları ile doldurmaları. Bu yayınları OpenAccess Dspace sistemine girmeleri ve ardından Google Scholar sistemine yüklemesi gerekmektedir. Bu çalışmalar Hem Üniversitemize katkı sağlayacaktır, Hem de siz değerli hocalarımızın Akademik bilinirliğini arttıracaktır. KATKILARINIZDAN DOLAYI TEŞEKKÜR EDERİZ.