İ şletmelerin Özellikleri ve Amaçları Etik, Sosyal Sorumluluk İ şletmelerin işlevleri Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞLETMELERİN ÇEVRESİ VE ÇEVRE FAKTÖRLERİ
Advertisements

Denetim (mali/iç) Ismael el Barzouhi, Denetim Müdürü
ISLETME BILIMINE GIRIS 1
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Girişimcilik.
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
FİNANSAL AMAÇ VE FİNANS FONKSİYONU
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
SİSTEM ANALİZİ VE TASARIMI
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
HAFTA I.
Pazarlama İletişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
Meslekte Haksız Rekabet Osman Dinçbaş Güney SMMM A.Ş.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
İŞLETME YÖNETİMİ.
HALKLA İLİŞKİLER Yrd. Doç. Dr. Hakan KİRACI.
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
1. 2 İşletmelerin genel amaçları 3 Değer Arttırma: İş letme piyasa de ğ erini hissedarları açısından maksimum yapmalıdır 4.
1. İnsan kaynakları yönetimine giriş
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Hizmet Pazarlamasında Tutundurma Kavramı
Pazarlama Yönetimi Süreci
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
İŞLETMELERİN KURULUŞ SORUNLARI
ISLD 514 YENİLİKÇİLİK VE DEĞİŞİM YÖNETİMİ ISLD514-Hafta6 : Ar-Ge Yönetimi Prof. Dr. Atilla ELÇİ Aksaray Üniv., İ şletme Bölümü, ISLD 5141.
ISLT 318 TEKNOLOJİ VE YENİLİK YÖNETİMİ
Pazarlama ve Temel Kavramlar
İŞLETMELERİN KURULUŞU
Bilişim sistemlerinin türleri
İŞLETMELER ARASI ANLAŞMA VE BİRLEŞMELERİN TÜRLERİ
STOK YÖNETİMİ Mba Operasyon yönetimi
Kişisel Satış ve Satış Yönetimi.
Yrd. Doç. Dr. Şule Aydın Turan
IV: İç (Mikro) Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları
Girişimcilik.
Pazarlama İlkeleri.
Yrd. Doç. Dr. Şule Aydın Turan
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
İşletmelerin Kuruluşu, İş Planı ve Fizibilite
İnsan Kaynakları Yönetimi
Modern bir konaklama işletmesinde genel yönetim fonksiyonunun yanı sıra üç temel fonksiyon daha vardır. Bunlar satın alma, mal ve hizmet üretme ve son.
İşletmenin Yönetimi: Yönetimin Fonksiyonları (Karar Alma ve Planlama)
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
Başlamak için sorular:
Pazarlamada Kontrol, Sosyal Sorumluluk ve Pazarlama Ahlakı
Yönetimin Fonksiyonları Örgütleme Yöneltme (Liderlik)
HAKSIZ REKABET. HAKSIZ REKABET NED İ R HAKSIZ REKABET, T İ CARET HUKUKUNDA B İ R K İ Ş İ YA DA KURUMUN B İ R D İĞ ER ÜZER İ NDE HERHANG İ B İ R ALANDA.
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
MARKALASAK DA MI SATSAK?. MARKA – TEMELDE NE VAR? Bir «kavram» (konsept) üzerinde yükselir (FARKINIZ NE?) (NEDEN BENDEN ALMAK ZORUNDASINIZ?)
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
Pazarlama Kontrolü ve Sosyal Sorumluluk
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 9. Hafta İşlevsel veya Bölümsel Stratejiler Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
İŞLETMELERİN KURULUŞ YERİ SEÇİMİ
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
1. İnsan kaynakları yönetimine giriş
İŞLETMELERİN KURULUŞ SORUNLARI
ÜRETİM ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
DERSİN AKIŞI VE TEMEL KAVRAMLAR: ÖRGÜT
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
İş Ahlakı ve Sosyal Sorumluluk Anlayışı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bölüm 12. İşletmecilik İşletme, ürün piyasalarındaki ekonomik birim olup, üretim faaliyeti için üretim faktörleri bir araya getirilir. İşletmelerde örgütsel.
Planlama.
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İŞLETME FİNANSI VE FİNANSAL YÖNETİM
Eşgüdümleme ve Kontrol
İŞLETME FAKÜLTESİ İŞLETME BÖLÜMÜ TANITIMI
Sunum transkripti:

İ şletmelerin Özellikleri ve Amaçları Etik, Sosyal Sorumluluk İ şletmelerin işlevleri Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN

Başlamak için sorular: Amaç nedir ve niçin önemlidir? ◦ Hedef? İ şletmelerin ne gibi amaçları olabilir? ◦ Kârlılık (?)  Gelir-gider farkı  Aynı zamanda bir gösterge ◦ Topluma hizmet (?)  Kârlılık ve Topluma Hizmet mi?  Kârlılık ya da Topluma Hizmet mi?  Temel amacı topluma hizmet olan işletmelerden söz edilebilir mi?

Amaçlar Temel amaçlar ◦ Kârlılık ◦ Topluma hizmet Alt amaçlar ◦ Uzun dönemli büyüme hedefi ◦ Nitelikli çıktı ◦ Makul ücret ◦ Toplumsal sorumluluk

Bir işletmede hangi işler yapılır? Amaçlara ulaşmak için hangi işleri yapmak gerekiyor? ◦ Yönetici tercihleri ve yönetim modaları (!) İ şletmenin fonksiyonları: Benzer işlerin bir araya getirilmesi ◦ Yönetim ◦ Üretim ◦ Pazarlama ◦ Finansman ◦ Personel ◦ Muhasebe ◦ Ar-GE ◦ Halkla İ lişkiler ◦ Lojistik

Bir işletmede hangi işler yapılır? Yeni u ğ raşlar ◦ İ nsan kaynakları ◦ Planlama /Strateji ◦ Reklam ve tutundurma ◦ Kalite ◦ Uluslararası ilişkiler a ğ ı Departmanların amaçları ◦ Amaçlar hiyerarşisi

İ şletmelerin Etik Problemleri Etik nedir? ◦ İ yi ? Do ğ ru? ◦ Herhangi bir eylemin “kabul edilebilir” şekilde gerçekleştirilmesini sa ğ layan temel kurallar ya da de ğ işkenler. Etik’in kaynakları nelerdir? Etik de ğ işken midir? De ğ işken olmalı mıdır? Çıkar grupları- etik ilişkisi?

İ şletmelerin Etik Problemleri İ şletmeler için ölçü ne olmalıdır? ◦ Rekabetin etkisi Ço ğ u zaman yasalar ile etik arasında örtüşme olmaz. ◦ neden? İ şletmelerde etik kurallar belirlenebilir mi?

İ şletmelerin Etik Problemleri Etik açıdan sıkıntılı davranışlar ◦ Denetim dışı davranış (sahtecilik, zimmet) ◦ Hata yapma (görmezden gelme, göz yumma) ◦ Görevi kötüye kullanma (rüşvet, fiyat anlaşması, spekülasyon) ◦ Görevi bilinçle sürekli kötüye kullanma (güvensiz enerji kullanımı, çevreye zarar verme, yasaklı ürün satışı)

İ şletmelerin Etik Problemleri Etik dışı durum örnekleri ◦ Amaçlarda çelişki ◦ Güvenli- kaliteli ürün/ yüksek kâr ◦ İ şe alım ( nitelikli çalışan, kadın çalışan), ◦ Hediye ve rüşvet ◦ Sahtecilik ◦ İ şten atma ◦ İ ç iletişimde hile ◦ Sözleşme ve anlaşmalarda hile ◦ Bilginin kullanım ve paylaşımı ◦ Aldatıcı reklamlar

İ şletmelerin Etik Problemleri Toplumsal sorumluluk İ şletmenin topluma karşı duyması gereken sorumluluk topluma minimum zarar, maksimum fayda ◦ Ekonomik, hukuki, etik, gönüllü boyutları var Etik/ toplumsal sorumluluk ayrımı