3NCÜ BÖLÜM HAVA ARAÇLARININ UÇABİLİRLİĞİ - (ANNEX 8)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BÖLÜM 11 DIŞ AKIŞLAR Kaldırma ve Direnç
Advertisements

YAPANIN SINIFI: 5/F ADI SOYADI: AKİF ERCİYAS
UÇUŞA ELVERİŞLİLİK SERTİFİKASYONU
İÇERİK İhtiyaç Amaç Yazılım Emniyeti Yaşam Döngüsü Süreçleri Sonuç
VERTİGO Vücudun denge sistemlerinden yanlış uyaranlar gelmesi, veya doğru uyaranların yanlış algılanmasıyla ortaya çıkan dengesizlik halidir.
BASINÇ Ali DAĞDEVİREN
YABANCI UÇAKLARDA GÜVENLİK DEĞERLENDİRİLMESİ
FİZİKTE GÜNCEL KONULAR
dünya yüzeyinin ¾ ü sularla kaplıdır
JAA ATPL Eğitimi (METEOROLOJİ) 2012 Hazırlayan: İbrahim ÇAMALAN
DHMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ HAVA SEYRÜSEFER DAİRESİ BAŞKANLIĞI
KRİYOJENİK DEPOLAMA VE TRANSFER SİSTEMLERİ
SU HALDEN HALE GİRER.
RÜZGAR
GAZLAR.
TAŞITLAR
SİVİL HAVACILIK GENEL MÜDÜRLÜĞÜ (SHGM)
SORU.
FUTBOLDA MOTOR ÖĞRENMENİN BİYOLOJİK TEMELLERİ
ONÜÇÜNCÜ HAFTA Reaksiyon mertebeleri. Katalizör ve reaksiyon hızları.
1- Basıncın değeri izobar denilen birimle belirtilir. Y 3- Aynı basınca sahip olan noktaların birleştirilmesiyle oluşturulan iç içe kapalı eğrilere.
ULUSLARARASI SİVİL HAVACILIK KURULUŞLARI
TAŞITLAR.
SEDAT KAYA ÖN KAPUT YAN BAĞLANTI PARÇASI PROF.DR.KERİM ÇETİNKAYA.
Hava Dünyamızda ki hava karışımı; % 78 Azot % 21 Oksijen
Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü
Gazlar. Gazların kinetik teorisi. İdeal gaz kanunu.
ROKET YAKITLARI.
METEOROLOJİ Prof. Dr. F. Kemal SÖNMEZ 22 EKİM 2009.
PNÖMATİK KAS (FLUIDIC MUSCLE).
4NCÜ BÖLÜM HAVA KAİDELERİ (RULES OF THE AIR -ANNEX 2)
6. BÖLÜM HAVAALANLARI (ANNEX 14)
10. BÖLÜM ALTIMETRE AYAR USULLERİ
2 NCİ BÖLÜM HAVA ARACI MİLLİYETİ VE TESCİL İŞARETLERİ ( ANNEX 7)
5.BÖLÜM HAVA TRAFİK HİZMETLERİ
EŞİK SINIR DEĞERLER.
Havacılıkta Emniyetle İlgili Faktörler
12.BÖLÜM YAKLAŞMA KONTROL HİZMETİ Ayrılan Uçak ( Departing Aircraft ): Kalkış yapacak olan bir uçağa verilecek olan kleransta; a)Kalkış için serbest kılındığı.
8.BÖLÜM MANİALARIN BELİRTİLMESİ İÇİN GÖRSEL YARDIMCILAR İşaretlenecek ve / veya Işıklandırılacak Nesneler: Maniaların işaretlenmesi uçaklar için bir tehlike.
Halûk Sucuoğlu ODTÜ İnşaat Mühendisliği Bölümü
GAZLAR 6. Ders.
HAVACILIK SİGORTALARI
Uçuşa Elverişlilik Dairesi
Active Control of Spray Combustion
UCK 474 UÇAK MOTOR TASARIMI Yrd.Doç.Dr. Onur Tunçer İstanbul Teknik Üniversitesi GÖREV ANALİZİ.
Kaynak: Fen ve Mühendislik Bilimleri için
model ve kalıp yapımını da içermektedir. Şekil 10.2 Kum kalıba döküm işleminin üretim aşamaları. Üretim aşamaları sadece döküm işlemini.
İMAL USULLERİ PLASTİK ŞEKİL VERME
Sürtünme Kuvvetinin Hayatımızdaki Yeri
AKIŞKANLARIN STATİĞİ (HİDROSTATİK)
INERT GAS SYSTEM N2 SYSTEM GAS INDICATORS P/V VALVES PRESSURE UNITS
PATLAMA MUKAVEMETİ TESTİ
Havacılıkta Risk Öğeleri
Doğrudan Kumanda Edilebilen Etmenler II – Pervane
İşaretleyiciler
MOBİL KAZIK ÇAKMA MAKİNESİ
SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Havacılıkta Risk Öğeleri
HAVA TRAFİK KONTROL BÖLÜMÜ
BASINÇ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Güncelleme Tarihi: Hazırlayan: Pilotaj Bölüm Başkanlığı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BASINÇ Son Tekrar Tarık ÖLMEZ LGS’de MASTER olma zamanı
2T3 HAVA HESAPLARI.
Sunum transkripti:

3NCÜ BÖLÜM HAVA ARAÇLARININ UÇABİLİRLİĞİ - (ANNEX 8)

Tanımlar: Uçak (Aeroplane) : Sabit olan yüzeyler üzerine yapılan aerodinamik reaksiyonlar sayesinde uçuş esnasında havada tutunabilen, motorla işleyen ve havadan ağır hava taşıtıdır. Hava aracı (Aircraft) : Atmosferdeki havanın reaksiyonu sayesinde havada tutunabilen makinedir. Konfigürasyon (Configuration) : Hava gemisinin aerodinamik özelliklerini etkileyen, iniş takımı, kanat flapları gibi ayrılabilen parçaların pozisyonlarının bir kombinasyonudur.

Kritik Güç Birimi / leri (Critical power –Unit/s) : Arızası durumunda hava aracının özelliklerini en kötü etkileyen güç birimi / leridir. Dizayn İniş Ağırlığı ( Design landing mass) : Yapısal tasarım açısından inişin planlandığı, hava aracının maksimum ağırlığıdır. Dizayn Kalkış Ağırlığı (Design take -off mass) : Yapısal tasarım açısından, kalkış koşusunun başlangıcının planlandığı, hava aracının maksimum ağırlığıdır .

Dizayn Taksi Ağırlığı (Design taxiing mass) : Hava aracının yerde, kalkışa başlamadan önce yüklemeyle ilgili olarak yapısal şartları içeren maksimum ağırlıktır. Son Yaklaşma ve Kalkış Sahası (Final approach and take-off area- FATO) : Üzerinde bekleme veya iniş için yaklaşma manevrasının son safhasının tamamlandığı ve kalkış manevrasının başladığı tanımlanmış sahadır. İniş Yüzeyi (Landing surface) : Bir havaalanının, havaalanı otoritesi tarafından yayınlanmış, hava aracının belirlenen bir doğrultuda normal yer veya suya iniş koşusu için mevcut havaalanı yüzeyinin bir parçasıdır.

Güç -Birimi (Power -unit) : Kısa periyotlu itme -üretim birimleri hariç, diğer güç birimlerinin sürekli çalışmalarına bağlı olarak, itme kuvveti sağlamak için bir veya birden fazla motor ve bunların yardımcı bölümlerinden oluşan sistemdir.   Basınç İrtifası (pressure altitude) : Standart atmosfere bağlı olarak, irtifayı açıklayan atmosfer basıncıdır. Standart Atmosfer (Standart atmosphere) : Deniz seviyesinde, 15 derece sıcaklık, 1013.250 hPa basınca tekabül eden atmosfer şartlarıdır.

Dizayn Ülkesi (State of design) : Tip dizaynı konusunda, organizasyon sorumluluğu yetkisine sahip ülkedir.   Tescil Ülkesi (State of registry) : Hava aracının tescilinin girildiği ülkedir. Kalkış Yüzeyi (Take -off surface) : Bir havaalanının, havaalanı otoritesi tarafından yayınlanmış, hava aracının belirlenen bir doğrultuda normal yer veya suda kalkış koşusu için mevcut havaalanı yüzeyinin bir parçasıdır.

Hava Taşıtlarının Devamlı Uçuşa Elverişliliği Hakkında Bilgiler Bir üye ülke kendi sınırları içinde üretilmeyen bir hava taşıtını siciline kayıt ederse ve Uçuşa Elverişlilik Sertifikası tanzim ederse veya kabul ederse, kendi ülkesinde o hava taşıtı için hazırlanan tüm zorunlu devamlı uçuşa elverişlilik bilgilerini o hava taşıtını üreten üye ülkeye gönderecektir. Uçuşa Elverişlilik Sertifikasının Geçerliliği Uçuşa Elverişlilik Sertifikası, sicil ülkesinde geçerli yasalara göre uzatılır veya geçerli kalınır,